EDPNET Internet onbruikbaar sinds 14u - Nul klantenservice

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
tompie2009
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 dec 2010, 18:22
Bedankt: 1 keer

Sinds deze namiddag sinds 14u is EDPNET zo goed als down bij mij, www.google.be laden duurt 6minuten. Natuurlijk is er niemand thuis op zondag bij Edpnet.
Ben zeer teleurgesteld in de service, want mijn gebuur heeft skynet en deze loopt als een trein. Ticketje geopend maar ja, dat is voor maandag.
Iemand ook problemen deze namiddag om op het internet te geraken via EDPNET
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Neen
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Hier (zone 016) sinds +- 20h00 ook problemen: tergend trage verbinding & PPPoE valt weg.
tompie2009
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 dec 2010, 18:22
Bedankt: 1 keer

Bedankt Jan , zit ook in regio 016..met massas problemen sinds 14u
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

hier rond 19.30 u. op internet, en geen enkel probleem....modem al een paar keer gerebooted?

hier zone 050 (backbone via 09 zone)

anders wifi via de buren (heb je wel z'n sleutel nodig) :-D

je loopt wel hard van stapel als je zegt dat Edpnet NUL klantenservice biedt! kan ook aan uw modem liggen die vastgelopen is...en geen enkele provider opent zijn helpdesk op zondag! (dan zou iedereen 5 €/maand meer abbo mogen betalen)....
Laatst gewijzigd door satsurfer 06 feb 2011, 20:51, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

satsurfer schreef:modem al een paar keer gerebooted?
Zeker, zeker.
satsurfer schreef: je loopt wel hard van stapel als je zegt dat Edpnet NUL klantenservice biedt! kan ook aan uw modem liggen die vastgelopen is...en geen enkele provider opent zijn helpdesk op zondag! (dan zou iedereen 5 €/maand meer abbo mogen betalen)....
Ik ga ervan uit dat ze de zaken wel automatisch monitoren ? Ze zouden dit dus toch al opgemerkt moeten hebben (dit heeft niets met normale helpdeskwerking te maken).

Enfin, ik moet het momenteel stellen met:

Download Speed: 309 kbps (38.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 480 kbps (60 KB/sec transfer rate)

Ping is wel OK (25 ms)

Het viel me trouwens ook op dat de volumemeter al heel het weekend down was.

Toeval of niet, sinds hun nieuwe campagne laten ze precies (voor het eerst?) meer steken vallen.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Hier geen enkel probleem, zone 02. Zal plaatselijk zijn.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Helaas heb jij veel pech dat het zondag is.
Anders zou je wel zien dat de service van edpnet super is :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds vanmorgen 8 uur gaf mijn router voortdurend DoS udp_flood Blocks, zowel udp als syn floods.
Dit stopte omstreeks 14:00, het tijdstip waar problemen ontstonden zoals hierboven aangegeven.
Zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Misschien tegenmaatregelen genomen door edp met nare gevolgen voor een deel van de gebruikers?
Verder hier geen klachten
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

honda4life schreef:Helaas heb jij veel pech dat het zondag is.
Anders zou je wel zien dat de service van edpnet super is :wink:
Ik ben al lang een tevreden klant van EDPnet, maar een panne die blijkbaar een halve dag duurt zonder enige info (zoals vroeger via Twitter enz.), dat is niet het EDPnet van vroeger ...

Anyway, ik lig er nu volledig uit (leve 3G).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ergens normaal, zoals gezegd is er geen enkele klantendienst die open is op zondag. Ze monitorren hele zaken, daar ben ik 100% zeker van hoor, maar of ze in elke zone een monitor hebben daar twijfel ik aan! Blijkbaar is het ad-random waar er zich problemen voordoen want de ene gebruiker heeft het hier wel en de andere niet.

Overigens zou het mij niet kunnen geven mochten ze het niet op twitter etc zetten : heb liever dat ze aan het probleem werken dan te zitten twitteren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Raar, ik ben ook zone 016 en ik heb geen problemen gemerkt vandaag om eerlijk te zijn.
Ook nog niets te zien bij known network issues.

Zal misschien aan de centrale liggen waar jij op zit.
Ik heb wel VDSL, misschien was het een ADSL probleem.
tompie2009
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 dec 2010, 18:22
Bedankt: 1 keer

Wat ik niet begrijp, is dat niemand binnen EDPNET dit probleem heeft gezien voor de laatste 20 uren. Heb het zojuist ge-escalaeerd bij EDPNET en daar hebben ze het duidelijk niet gemerkt.Wat ik wil duidelijk wil maken , dat ze nog veel werk hebben als het aankomt op monitoring. Dat het zondag was, dikke pech maar zo een probleem moet opgelost worden, ook in het weekend.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Hier lijkt het opgelost (in de logs van mijn router zie ik wel nachtelijke problemen/disconnects).

Wel bijzonder dat zowel de ping en de uploadsnelheid OK bleven, maar dat de download zo goed als wegviel.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

tompie2009 schreef:Wat ik niet begrijp, is dat niemand binnen EDPNET dit probleem heeft gezien voor de laatste 20 uren. Heb het zojuist ge-escalaeerd bij EDPNET en daar hebben ze het duidelijk niet gemerkt.Wat ik wil duidelijk wil maken , dat ze nog veel werk hebben als het aankomt op monitoring. Dat het zondag was, dikke pech maar zo een probleem moet opgelost worden, ook in het weekend.
grappig :-)

Verwacht je nu echt dat een isp elke particuliere lijn gaat monitoren, en dat je int weekend service moet krijgen op een lijn zonder sla's ? (ik ga er nu even uit dat het effectief een normale lijn zonder sla betreft, anders had je wèl iemand vast gekregen bij edpnet int weekend)

Als je dat soort eisen stelt, schaf dan maar een leuke business class lijn met een 24x7 4h sla aan, en zoek dan gelijk een job met een hoger maandelijks inkomen, het zal nodig zijn :)

Edpnet - en geen enkele isp for that matter - gaat zich echt niet bezighouden met het monitoren van elke end-user en elke poort die ze gebruiken per poort/lex. Betreffende de verbindingen tussen lex'en en rops en edpnet zelf, dat is ingekochte bandwith op bgc verbindingen, die dan ook door bgc gemonitord worden.
En zelfs daar kan het meerdere dagen duren eer panne's opgelost zijn, zeker in het weekend en als het fiberbreuken of apparatuur pannes betreft.

Dus tefeite vind ik dit nogal vrij hard overroepen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

+1

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tompie2009
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 dec 2010, 18:22
Bedankt: 1 keer

Weet niet was SLA per lijn hier mee te maken heeft als vele mensen dezelfde problemen vaststellen.Trouwens bij edpnet confirmeerde ze zojuist dat er " zeer vele" klanten het probleem zien en dit in verschillende zones. SLA of geen SLA, essentie is om dit probleem op te lossen en klanten terug online te krijgen ongeacht hoeveel ze per maand per betalen.
Topic mag gesloten worden, bedankt Jan voor snelle reactie.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Misschien een DOS attack op een IP range die zij in gebruik hebben...

Op consumentenabo's zijn er idd geen SLAs met service op zondag gewoonlijk.
Voor een dergelijke service level moet je dus idd. een pro abonnement hebben.
Dat ze alle cosumentenaccounts monitoren op zondagen is vrees ik ijdele hoop, en dat geldt ook voor andere providers hoor...

+1 voor flashblue idd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

FlashBlue schreef:grappig :-)

Verwacht je nu echt dat een isp elke particuliere lijn gaat monitoren, en dat je int weekend service moet krijgen op een lijn zonder sla's ? (ik ga er nu even uit dat het effectief een normale lijn zonder sla betreft, anders had je wèl iemand vast gekregen bij edpnet int weekend)

Als je dat soort eisen stelt, schaf dan maar een leuke business class lijn met een 24x7 4h sla aan, en zoek dan gelijk een job met een hoger maandelijks inkomen, het zal nodig zijn :)

Edpnet - en geen enkele isp for that matter - gaat zich echt niet bezighouden met het monitoren van elke end-user en elke poort die ze gebruiken per poort/lex. Betreffende de verbindingen tussen lex'en en rops en edpnet zelf, dat is ingekochte bandwith op bgc verbindingen, die dan ook door bgc gemonitord worden.
En zelfs daar kan het meerdere dagen duren eer panne's opgelost zijn, zeker in het weekend en als het fiberbreuken of apparatuur pannes betreft.

Dus tefeite vind ik dit nogal vrij hard overroepen...
+1000
Jan_B schreef:Hier (zone 016) sinds +- 20h00 ook problemen: tergend trage verbinding & PPPoE valt weg.
016, niks, nul problemen gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Beste,

Zoals u meldt hebben wij inderdaad enkele meldingen binnen gekregen van onze klanten. Om precies te zijn van 7 klanten.
Wij hebben dit case per case onderzocht maar we hebben geen algemeen probleem kunnen ontdekken.
Indien collega's binnen EDPnet hebben gemeld dat dit een algemene storing is dan is dat fout van hen en dan excuseren we ons voor de miscommunicatie.
Zoals hierboven ook in andere reacties gemeld wordt er geen monitoring op lijn niveau gedaan voor alle klanten, enkel voor onze SLA klanten. Dit zou vanuit klantenservice oogpunt de ideale wereld zijn, maar zo is het momenteel echter niet. We hebben zowel 24/7 teams beschikbaar ,die permanente monitoring doet van al onze netwerk knooppunten en SLA klanten, alsook een SLA nummer(24/7 bereikbaar) .
U kan deze diensten als optie op uw abonnement nemen. Enkel beschikbaar voor onze PRO abonnementen.
http://www.edpnet.be/nl_be/internet-voo ... -solutions

Indien er problemen zijn kan u ons dit :
- telefonisch melden op weekdagen van 09-17h
- via chat melden wanneer deze online is
- in ticket melden (24/7)
- via mail naar [email protected] (24/7)

Wat u aangeeft zijn inderdaad punten waar we nog op kunnen verbeteren.
internet, fiber & telephony
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@edpnet

Die 3 laatste opties zijn wel héél moeilijk als je geen internet hebt hé :-)
Zou het geen idee zijn om - qua klantvriendelijkheid - het telefoonnummer 24/24 te laten gebruiken? Tijdens weekdagen tussen bepaalde uren met bemanning, en anders een mogelijkheid voor de klant om een bericht na te laten, zodat jullie hem kunnen contacteren?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Hoe kan je een ISP bereiken in het weekend???

Geen telefonische helpdesk en als je geen internet hebt is het nogal moeilijk om iets over het internet te versturen. :lol:

Problemen in het weekend = pech (en dat bij alle isp's). :bang:

Weten de ISP's dan niet dat er veel mensen hun internet ook op zaterdag en zondag even hard nodig hebben als tijdens de week?

Ok, als het om particuliere problemen gaat, kan ik het nog begrijpen. Maar ik neem aan dat grote storingen in het weekend meteen worden aangepakt.

Nu ja, ben anders wel dik tevreden over EDPnet, Dommel (op de dagelijkse disconnects na die je modem doen déconnecteren, vraag me af waarom dat zo is) en Mobile Vikings.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

EDPnet schreef:Indien er problemen zijn kan u ons dit :
- telefonisch melden op weekdagen van 09-17h
- via chat melden wanneer deze online is
- in ticket melden (24/7)
- via mail naar [email protected] (24/7)
Eerst en vooral toch nog even zeggen dat ik EDPnet's aanwezigheid op userbase fel apprecieer.

Echter ivm het bovenstaande, ik heb:
- Eergisteren een ticket geopend, waarop nog geen enkele reactie op gekomen is (zelfs niet "bedankt voor de info, we kijken ernaar")
- Gisteren 37 minuten aan de telefoon gehangen om de helpdesk te bereiken. De aangekondigde wachttijd was 4 minuten ... Uiteindelijk moest ik naar een vergadering en heb ik zelf de verbinding maar verbroken.
- Gisteren mijn telefoonnummer achtergelaten voor een "call-back" - tot op heden niets gehoord.

Besluit, EDPnet is in theorie heel bereikbaar, maar in de praktijk absoluut niet.

Ik moet zeggen dat dit mij ten zeerste verbaast, aangezien vroeger EDPnet's respons echt heel goed was (en ook de reden dat ik bij hen privé en professioneel klant ben).

Ik hoop dus dat ik gewoon pech heb gehad en dat dit niet een nieuwe trend inzet.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

koekie schreef:Geen telefonische helpdesk en als je geen internet hebt is het nogal moeilijk om iets over het internet te versturen. :lol:
Ik mail niet meer via de PC maar via de smartphone ;)

Als ik naar Jan_B's voorval kijk, dan snap ik zijn frustratie. Maar ik kan niet akkoord gaan aangezien mijn ervaringen daar haaks op staan. Gewoon pech zeker? Maar idd niet leuk :)
Afbeelding
hanzo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 aug 2005, 16:09

Na ook zondag problemen te hebben ligt het internet hier weer bijna volledig uit. Net als de helpdesk gesloten is. :?

Zone 03
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Bij mij gaat het internet ook niet meer vooruit sinds zondag.
3Mbit i.p.v. 30Mbit
Zone 015
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ik zit momenteel ook zonder internet en telefoon
op de storingspagina vind ik niets terug van problemen
zijn er nog mensen in de 02-zone met problemen?
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Hier, ook 02 zone, geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Beste Jan_B,

Onze excuses voor de slechte ervaring die u had met onze helpdesk.
Op basis van uw ervaring kan je enkel maar besluiten dat we het fout aangepakt hebben.

De dag dat u ons belde hadden we een groot probleem in de regio Bergen. Niet dat u daar een boodschap aan hebt natuurlijk.

07 février 2011 07:15 - 08:45
Suite à un problème technique sur notre réseau ADSL, certains clients de la région 06x peuvent avoir des problèmes de connexion. Les LEX's suivants sont impactés:
65BAU0,65CAS0,65DOU0,65GIV0,65HAU0,65HAV0,65HOR0,65JEM0,65JUR0,65LAB0,65MON0,65QUE0 65QUI0,65ROI0,68ATH0,68BRU0,68CHI0,68ELL0,68FLO0,68GHI0,68LES0,68OEU0,69ANT0,69ARC0 69BEL0,69BLA0,69BLE0,69CEL0,69FRA0,69HAV0,69LEU0,69PEC0,69PER0,69TEM0,69TOU0,69VEL0,69WIL0
Le problème sera problamement résolu à +/- 09:30.
EDPnet s'excuse pour les désagréments occasionnés.

Omwille van deze reden hebben wij de hele dag aan damage control besteed.
Hierdoor was uw wachttijd ook buiten proporties. Alsook het terugbellen naar alle klanten die berichten hebben nagelaten heeft een paar dagen geduurd. We trachten nog een manier te zoeken om zulke problemen beter op te vangen.

Nogmaals onze excuses en ik hoop dat uw volgende ervaringen beter met onze helpdesk zullen zijn.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

EDPnet schreef:Beste Jan_B,
[...]
Dank je wel voor de verduidelijking.

Het kan inderdaad al eens misgaan, maar dan verwacht ik als klant de vertrouwde goede EDPnet communicatie.

Dit is met jullie post voor mij nu zeker in orde.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”