Ik heb gister wat instellingen gewijzigd van mijn sagem maar nu heb ik een probleem... hij geeft geen ip adressen meer uit, ik zit nu op een169 ip adres ipv 192.168.1.1 ik kreeg deze storing nadat ik een vinkje had aangezet bij een connectie firewall. Dus ik vermoed dat de firewall iets blokkeert. Als ik een reset uitvoer blijft het probleem aanwezig.. kan helaas niets meer met dat ding. Heb scarlet ook gebeld en hebben een ticket geopend, ik zou gebeld worden. Weet iemand hoe lang zoiets duurt voordat ik weer een nieuwe modem krijg?
[ Post made via mobile device ]
Help Sagem (opgelost)
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Gezien uw andere post Scarlet modem (sagem) ben je toch zeker dat er niet nog vanalles aan uw netwerk hangt en er een eventueel toch geen tweede DHCP actief is. Want da's het beste recept voor miserie, tenzij voor specialisten. 'k Zou voorstellen, alles van Sagem halen, resetten, nadien 1 kabel naar 1 PC en nog eens testen.
Als het dan nog niet lukt, wachten op Scarlet of nog beter op de specialisten van dit forum
Als het dan nog niet lukt, wachten op Scarlet of nog beter op de specialisten van dit forum
-
- Plus Member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
da 169 ip is gewoon een automatisch ip da windows geeft als GEEN ip krijgt van ergens anders. Dus der is toch iets mis met ofwel de kabel? of de instellingen van de poorten op uw sagem?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb vermoeden dat TS de DHCP server heeft uitgezet. Zoals gezegd : manueel IP ingeven.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti