Help Sagem (opgelost)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gesloten
Hjalmar
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2011, 17:35

Ik heb gister wat instellingen gewijzigd van mijn sagem maar nu heb ik een probleem... hij geeft geen ip adressen meer uit, ik zit nu op een169 ip adres ipv 192.168.1.1 ik kreeg deze storing nadat ik een vinkje had aangezet bij een connectie firewall. Dus ik vermoed dat de firewall iets blokkeert. Als ik een reset uitvoer blijft het probleem aanwezig.. kan helaas niets meer met dat ding. Heb scarlet ook gebeld en hebben een ticket geopend, ik zou gebeld worden. Weet iemand hoe lang zoiets duurt voordat :| ik weer een nieuwe modem krijg? :cry:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Gezien uw andere post Scarlet modem (sagem) ben je toch zeker dat er niet nog vanalles aan uw netwerk hangt en er een eventueel toch geen tweede DHCP actief is. Want da's het beste recept voor miserie, tenzij voor specialisten. 'k Zou voorstellen, alles van Sagem halen, resetten, nadien 1 kabel naar 1 PC en nog eens testen.
Als het dan nog niet lukt, wachten op Scarlet of nog beter op de specialisten van dit forum :beerchug:
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

da 169 ip is gewoon een automatisch ip da windows geeft als GEEN ip krijgt van ergens anders. Dus der is toch iets mis met ofwel de kabel? of de instellingen van de poorten op uw sagem?
Hjalmar
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2011, 17:35

Ik heb hem al gereset maar hij wil niet werken.. hetis 10 sec op hetrode knopje blijven drukken he?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Hjalmar
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2011, 17:35

Hij geeft dus niets uit.. want als ik een laptop pak en die koppel aan de segem doet die dus ook niets.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Werkt het draadloze deel nog?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Probeer eens met je PC een vast IP te geven, b.v. 192.168.1.100 , subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Hjalmar
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2011, 17:35

Het is opgelost. Dank voor de reacties.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het helpt misschien anderen als je ook nog zegt hoe het opgelost is :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb vermoeden dat TS de DHCP server heeft uitgezet. Zoals gezegd : manueel IP ingeven.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Hjalmar
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2011, 17:35

Nee, het resetten heeft geholpen, alles was weer naar default gezet, en nu werkt me internet weer ;)

[Edit Mod] gezien probleem opgelost: slotje
Gesloten

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”