Microsoft kopiëert al jarenlang de algoritmes van Google

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.express.be/business/?action= ... _campaign=

woensdag 02 feb 2011
Microsoft kopiëert al jarenlang de algoritmes van Google om zo de eigen zoekmachine Bing meer relevant te maken. Tot die conclusie komt Google op basis van en eigen onderzoek, waarvan de resultaten worden besproken op het blog Search Engine Land van techdeskundige Danny Sullivan.
Google had al langer het vermoeden dat Microsoft zijn algoritme volgt en kopieert. Via dit algoritme bepaalt Google hoe relevant bepaalde websites zijn. Sinds mei 2009 kwamen de resultaten van Bing steeds vaker overeen met die van Google.
Toen Google bepaalde resultaten liet verschijnen bij onwaarschijnlijk zoekopdrachten (zoals de zoekterm hiybbprgag), verschenen dezelfde resultaten dagen later bij Bing. Google is er nu van overtuigd dat Microsoft de zoekresultaten van Google observeert via data die het bedrijf verkrijgt vanuit Internet Explorer.
De zaak wordt nog gênanter wanneer men bedenkt dat Microsoft elk kwartaal zo'n 250 miljoen dollar verliest aan zijn online activiteiten en nu blijkt dat een deel van dit geld gewoon opgaat aan het kopiëren van Google-algoritmes. Hoewel de techwereld niet te zwaar aan de zaak tilt (er wordt volop van elkaar gekopiëerd in Silcon Valley), is het toch teleurstellend vast te stellen dat Microsoft niet innoveert, maar gewoon steelt, schrijft Matt Rossof van Business Insider.
In een reactie tegenover de Nederlandse nieuwsdienst nu.nl vraagt Google Microsoft op te houden met het kopiëren van algoritmes: "Voor Google is innovatie cruciaal en wij zijn trots op de kwaliteit van onze zoekmachine. We zien ernaar uit om de concurrentie aan te gaan met daadwerkelijk vernieuwende algoritmes".

Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Is dat copieren niet het business model van MS (Windows<>mac, Explorer <> netscape...) :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik vind al dat kopiëren niet erg. Had er niemand gekopieerd en er niet zijn eigen versie van gemaakt, dan... tja.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

on4bam schreef:Is dat copieren niet het business model van MS (Windows<>mac, Explorer <> netscape...) :roll:
En waar denk je dat mac zijn mosterd vandaan heeft gehaald?
Explorer <> internet explorer. En uiteindelijk heeft MS met IE tot op heden meer innovativiteit met zich meegebracht dan alle andere browsers tesamen. Het is pas toen hun marktaandeel op zijn piek was dat ze gestopt zijn met innoveren en hun browser te updaten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

IE z'n marktaandeel is er niet gekomen vanwege innovatie (want Netscape was hun voorbeeld), maar omwille van de bundeling met Windows en de dreigementen waarmee zij verkopers van Netscape bang maakten.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

pffff ... weer een typisch vb van mensen die artikels schrijven zonder research te doen...
Ms heeft hier al lang op gereageerd, en er is ook al lang gebleken dat zowel MS als google hits van de wikipedia search kopieren en whatever ...

Storm in een glas water, en niet eens moeite waard om te publiceren dus.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:En waar denk je dat mac zijn mosterd vandaan heeft gehaald?
Explorer <> internet explorer. En uiteindelijk heeft MS met IE tot op heden meer innovativiteit met zich meegebracht dan alle andere browsers tesamen. Het is pas toen hun marktaandeel op zijn piek was dat ze gestopt zijn met innoveren en hun browser te updaten.
Jij hebt duidelijk het begin van het WWW niet meegemaakt, anders zou je zo'n onzin niet schrijven. Zie hier.
Laatst gewijzigd door quistnix 04 feb 2011, 23:16, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Misschien gebruik hij wel nog steeds gopher ... :angel:
Innovativiteit van MS in IE. Whoehaaa.
Standaarden "aanpassen" en naar hun hand zetten, ja, ja, dat kunnen die mannen wel.
Een modus operandi mijn inziens van MS.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

quistnix schreef: Jij hebt duidelijk het begin van het WWW niet meegemaakt, anders zou je zo'n onzin niet schrijven. Zie hier.
Inderdaad... :roll:
Ik ben zelf begonnen met Netscape beta 0.96 als download via shell access bij glo.be Internet explorer was toen nog "a twinkle in BG's eyes" :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
quistnix
Erelid
Erelid

Ik ben begonnen met Netscape 1.0 begin '95. En ik herinner mij nog zeer goed een PC blad met als cover Bill Gates die vertwijfeld zegt: "Waarom heb IK het internet niet uitgevonden ?!" ergens in de zomer van 1995.

Feit is dat pas sinds Windows 95 het beschikte over het TCP/IP protocol en hierdoor geschikt werd om op het internet te gaan. Alle voorgaande versies hadden het NETBIOS/NETBEUI LAN protocol.

En wat de eerste browseroorlog betreft: ze hebben IE zodanig verweven met het OS zelf en hun eigen "standaarden" opgedrongen die helemaal niet conform waren aan het W3C en ander vuile spelletjes, dat het echt niet meer om aan te zien was. Innovatief ? My ass !
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Ik heb de indruk dat ik met Bing wel vaker to the point resultaten heb.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Devilzown schreef:Ik heb de indruk dat ik met Bing wel vaker to the point resultaten heb.
Serieus, ik vraag me soms af waar hij het vandaan haalt... en met dezelfde termen bij Google heb ik dan als eerste hit meteen wat ik zoek.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:Feit is dat pas sinds Windows 95 het beschikte over het TCP/IP protocol en hierdoor geschikt werd om op het internet te gaan. Alle voorgaande versies hadden het NETBIOS/NETBEUI LAN protocol.
Was dat niet rond de tijd dat Microsoft zich nog in zweet innoveerde,sorry, kopieerde met betrekking tot 16 - 32bit compatibiliteit terwijl *nix boxen al 64 bit draaiden? :angel:
quistnix schreef:En wat de eerste browseroorlog betreft: ze hebben IE zodanig verweven met het OS zelf en hun eigen "standaarden" opgedrongen die helemaal niet conform waren aan het W3C en ander vuile spelletjes, dat het echt niet meer om aan te zien was. Innovatief ? My ass !
+1
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
Devilzown schreef:Ik heb de indruk dat ik met Bing wel vaker to the point resultaten heb.
Serieus, ik vraag me soms af waar hij het vandaan haalt... en met dezelfde termen bij Google heb ik dan als eerste hit meteen wat ik zoek.
kopiëren lol misschien forwarden ze gewoon de query, het zou me niks verbazen.
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer

quistnix schreef:Feit is dat pas sinds Windows 95 het beschikte over het TCP/IP protocol en hierdoor geschikt werd om op het internet te gaan. Alle voorgaande versies hadden het NETBIOS/NETBEUI LAN protocol.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_3.1x
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Maar initieel was TCP/IP in WfW niet beschikbaar hé. (ttz van Microsoft zelf ...)
Later heeft Microsoft wel een add-on uitgebracht...
  • Microsoft did not supply an implementation of Winsock 1.0.
  • Version 1.1 of Winsock was supplied in an add-on package (called Wolverine) for Windows for Workgroups (code named Snowball). It was an integral component of Windows 95 and Windows NT from versions 3.5 and onwards (the initial commercially available version of Windows NT, version 3.1, included only a proprietary and quite incomplete implementation of TCP/IP based on the AT&T UNIX System V "Streams" API).
Bron: Winsock
A Winsock package was required to support TCP/IP networking in Windows 3.x. Usually third-party packages were used, but in August 1994 Microsoft released an add-on package (codenamed Wolverine) that provided limited TCP/IP support in Windows for Workgroups 3.11.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 05 feb 2011, 01:04, in totaal 1 gewijzigd.
quistnix
Erelid
Erelid

+1
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

We needs karma! :)
Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Winsock, hoe vaak ik daar niet op gevloekt heb in mijn tienerjaren als helpdesker bij Planet Internet... :D
ooh. shiny.
quistnix
Erelid
Erelid

eternum schreef:Was dat niet rond de tijd dat Microsoft zich nog in zweet innoveerde,sorry, kopieerde met betrekking tot 16 - 32bit compatibiliteit terwijl *nix boxen al 64 bit draaiden? :angel:
Bedoel je misschien WoW ? Niet te verwarren met het WOW gevoel dat Microsoft met Vista dacht te kunnen geven :wink:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Een WoW gevoel, hmmm, niet bij Microsoft. :mrgreen:
DEC, SGI, IBM, ... 8)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

The Windows 9x series of operating systems functioned as hybrid 16/32-bit systems in the sense that the underlying operating system was not truly 32-bit, and therefore could run Win16 applications natively without the use of a distinct WoW component.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eigenlijk is het wel ironisch, .. microsoft doet wat ze vrezen als source, open source zou zijn en google die voor openheid pleit klaagt dat microsoft gebruik maakt van de openheid. Alle auteurs rechten terzijde.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”