Afsluiting in mineur

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackOps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Normaal loopt mijn aansluiting nog tot eind van deze maand maar blijkbaar telt dat niet voor de mailbox :evil:

Omdat ik maar niet op de webmail kan inloggen heb ik een test gedaan en een mail naar m'n box gestuurd.


[email protected]

details weergeven 10:00 (1 uur geleden)

Hi. This is the qmail-send program at bente.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
193.109.184.81 does not like recipient.
Remote host said: 550 sorry, no mailbox here by that name. (#5.7.17)




Of m'n internet nog zou werken weet ik niet want Belgacom heeft de telefoon afgesloten en zitten we geheel zonder internet.

Na 5 jaar op tijd betalen vind ik dit er toch wat over. Bedankt Dommel...
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Nee klopt. Ik heb eind vorige maand opgezegd, met maand opzeg, dus normaal loopt mijn abo nog tot 20/2/2011.
Gisteren werd mijn mailbox gesupprimeerd... :bang:
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ze zijn precies sneller geworden met het afsluiten van de mailbox. Ietsje te snel precies.
Vorig jaar had ik ook opgezegd en ik kon nog een dik half jaar op de webmail.
Dommeluser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008, 21:24
Locatie: Oostkamp
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

In Januari overeenkomst met Dommel beëindigd. Sinds gisteren is toegang tot mailbox afgesloten. Internet en telefonie zijn niet meer te testen daar Belgacom de lijn heeft aangepast. Voor alle diensten van Dommel is er betaald tot eind februari. Vraag mij eigenlijk af of dat ik Dommel in gebreke kan stellen voor het niet leveren van een dienst waarvoor er betaald is. Afsluiting in mineur is dus ook voor mij van toepassing.
Ze ontvangen van mij vandaag nog een e-mail met de opdracht om mailbox terug te activeren. Indien dit niet kan vraag ik een compensatie. Desnoods via ombudsman telecommunicatie.
Ik was een tevreden Dommel klant.
Ex Dommel User
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Daar mag je zeker naar fluiten. Al velen hebben gepoogd maar ik denk niet dat iemand al ooit een compensatie heeft gehad bij Dommel, zeker nà het afsluiten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

mijn opzeg was in april, mail is blijven werken tot in september, dus zo'n 6 maanden na de feiten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

ik dacht dat providers verplicht waren de mailbox in werking te laten tot 6 maanden na de afsluiting ?
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik dacht dit ook, was dit zelfs niet wettelijk geregeld?

edit: http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/aid901811/zes-maanden-gratis-behoud-oud-mailadres.aspx
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb mijn mails tijdig geïmporteerd in mn gmail account :)
Heb anders nog mailboxen over bij familie, interesse (zou het je niet aanraden) ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Los van die feitelijke afsluiting verbaast het me nog hoeveel er e-maildiensten bij hun provider gebruiken:
  1. Gratis reclame voor de provider waar je bij aangesloten bent.
  2. Op geen enkele manier over te dragen bij opzeg/verandering/...
  3. Biedt vaak nog heel wat minder features dan vele gratis e-mail services.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Tja waarom de meeste het doen is denk ik omdat als ze een aansluiting vragen ze alle gegevens krijgen, waaronder die van de mailbox.
De meeste stellen dit dan in en gebruiken die box dan gewoon...

Niet slim natuurlijk.
Sommige gaan zelfs zo ver dat ze dit op hun naamkaartjes en/of bedrijfswagens zetten.
Dan is het moeilijk switchen achteraf...



Een tip voor mensen die willen switchen van ISP en toch de mailbox willen behouden: vraag rond bij je kennisen/familie of ze ook dezelfde als je huidige provider hebben en indien het geval kan je in jou account je box deleten(eerst alle mails backuppen natuurlijk) en in hun account aanmaken. Bij de meeste ISP's kan je ook vanop een andere provider je mail lezen...
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Indien je een mailaccount wenst voor POP-mail kan je beter een Free inbelaccount aanmaken.
Deze zijn zonder probleem over te dragen, mits aanpassing van de SMTP server naam van je ISP.

Ikzelf gebruik na meer dan 10jaar nog steeds mijn inbel BGC mailbox over DSL (na meerdere ISP's)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

TomG schreef:Los van die feitelijke afsluiting verbaast het me nog hoeveel er e-maildiensten bij hun provider gebruiken:
  1. Gratis reclame voor de provider waar je bij aangesloten bent.
  2. Op geen enkele manier over te dragen bij opzeg/verandering/...
  3. Biedt vaak nog heel wat minder features dan vele gratis e-mail services.

welk stel je voor?

Verreist:
1.e-mail adressen aanmaken on the fly-eenvoudig en snel(Bij dommel: gewenst e-mail adres en passwoord opgeven).Ook voor registraties(regelmatig switchen van adres, tegen spam)
2.goede uptime
3.gratis

heb mijn account weer aangemaakt bij familie
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik nu ook nog m'n Dommel mail. Maar ik ben van plan om binnenkort over te schakelen naar m'n gmail account. Ben het beu om telkens wanneer ik van provider verander, m'n nieuw e-mailadres aan iedereen te moeten geven. Verder ben ik ook niet tevreden van de Dommel mailserver (POP). E-mails die véél te laat aankomen, zijn meer regelmaat dan uitzondering. Zo kreeg ik bvb een herinneringsmail van een site dat iemand binnen 2 weken ging verjaren, alleen was die persoon 2 maanden geleden al verjaard... Onlangs nog een testje gedaan. Een bestand van op m'n iPhone verstuurd naar m'n gmail en dommel account. Bij gmail kwam het meteen aan, bij Dommel een paar uur later.
Afbeelding
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Er zijn voordelen en nadelen aan iedere email account server. Is gmail niet gemakkelijk te hacken? En wat als er ooit voor betaald moet worden?
Zo is hotmail een tijdje geleden ook slachtoffer geweest van een hacker.
Ook ik was op zoek naar een andere server en vond er eentje= inbox.com. En testte het uit. Ik gebruikte dit niet als mijn officiële emailadres, maar goed ook, want het werd ook gehackt.
Via mijn andere email account (mijn huidige isp) heb ik inbox.com hierover kunnen inlichten en zodoende dat account terug eigen gemaakt, het doet wel raar dat iemand anders je emails heeft kunnen lezen en je zag ook sporen dat het door de hacker gebruikt werd.
Nu gebruik ik dat account al een hele tijd niet meer.
Als je zoekt naar alternatieve email servers dan vind je er wel, maar de meesten zijn beperkt in grootte, niet ideaal als je op vakantie gaat, of je moet er voor betalen voor een grotere mailbox. Zie bvb naar mail.be. En dan is er nog dat de meeste free email servers 'webbased' zijn, is misschien ook niet zo veilig.
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Een e-mail account kan ALTIJD gehackt worden. Of je nu bij Dommel, gmail, hotmail, scarlet of eender waar zit... De kans dat ik regelmatig van provider verander is groter dan de kans dat gmail ooit enkel betalend wordt. In feite heeft gmail enkel maar voordelen t.o.v. mijn Dommel mail. Grotere attachments mogelijk, gigantisch veel space (denk 8 GB of zo), inkomende mails die op tijd aankomen... En gmail kan je perfect in een e-mailprogramma zoals Outlook of Mail (Mac OS X) gebruiken.
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

silencer schreef:
TomG schreef:Los van die feitelijke afsluiting verbaast het me nog hoeveel er e-maildiensten bij hun provider gebruiken:
  1. Gratis reclame voor de provider waar je bij aangesloten bent.
  2. Op geen enkele manier over te dragen bij opzeg/verandering/...
  3. Biedt vaak nog heel wat minder features dan vele gratis e-mail services.

welk stel je voor?

Verreist:
1.e-mail adressen aanmaken on the fly-eenvoudig en snel(Bij dommel: gewenst e-mail adres en passwoord opgeven).Ook voor registraties(regelmatig switchen van adres, tegen spam)
2.goede uptime
3.gratis

heb mijn account weer aangemaakt bij familie

Voor uw eerste vraag moet ik wellicht passen, maar voor uw andere 2? Hotmail? Google? Yahoo?

Jippe schreef:Er zijn voordelen en nadelen aan iedere email account server. Is gmail niet gemakkelijk te hacken? En wat als er ooit voor betaald moet worden?
Zo is hotmail een tijdje geleden ook slachtoffer geweest van een hacker.
Ook ik was op zoek naar een andere server en vond er eentje= inbox.com. En testte het uit. Ik gebruikte dit niet als mijn officiële emailadres, maar goed ook, want het werd ook gehackt.
Via mijn andere email account (mijn huidige isp) heb ik inbox.com hierover kunnen inlichten en zodoende dat account terug eigen gemaakt, het doet wel raar dat iemand anders je emails heeft kunnen lezen en je zag ook sporen dat het door de hacker gebruikt werd.
Nu gebruik ik dat account al een hele tijd niet meer.
Als je zoekt naar alternatieve email servers dan vind je er wel, maar de meesten zijn beperkt in grootte, niet ideaal als je op vakantie gaat, of je moet er voor betalen voor een grotere mailbox. Zie bvb naar mail.be. En dan is er nog dat de meeste free email servers 'webbased' zijn, is misschien ook niet zo veilig.

Alles is natuurlijk te hacken. Maar in veel gevallen ligt het probleem zoals (gewoonlijk) bij de gebruiker. Ze kiezen belachelijk eenvoudige wachtwoorden die zo uit een woordenboek kunnen komen (dictionary attack). Of andere eenvoudige combinaties zoals test1234, hun naam of voornaam.
Bovenstaande valt niet echt onder hacken trouwens. Hacken dat zijn bepaalde zwakheden blootleggen en zo via een achterpoortje binnen geraken (bvb SQL injection).

Overigens, beperkt in ruimte? Gmail biedt momenteel een goeie 7GB. Naar mijn normen is dat niet zo beperkt. Je kan ook de e-mail echt binnentrekken in je mailclient via POP3 of synchroniseren via IMAP. Die kan je sowieso al als een backup beschouwen voor moest er inderdaad iets gebeuren langs hun kant.
Wanneer je bereid bent om te betalen voor Google Apps, kan je zelfs ipv het gmail.com domein te gebruiken uw eigen domeinnaam gaan gebruiken. En bovendien heb je dan ook features die in de buurt komen van Exchange (Outlook connector voor beheer van agenda, taken, e-mail,...). Als dat al niet goed genoeg is, dan weet ik het ook niet meer.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En ik breek ook - opnieuw... - een lans voor Google Apps!

Zelf gebruik ik dit al járen i.c.m. een eigen domeinnaam (ondertussen meerdere), naar volle tevredenheid. Het voldoet ook aan de 3 hier vooropgestelde criteria:

1) gemakkelijk meerdere mailboxen aanmaken op eenzelfde domein (tot 200 50 users in de gratis versie, geloof ik), al is dat niet nodig "tegen spam", aangezien Gmail ee nhandige catch-all feature biedt, waardoor ik bv. steeds registreer via "[email protected]". Het volstaat dan om een mailrule op te stellen voor dat specifieke adres indien ik er spam op zou ontvangen.
2) de uptime van Gmail overtreft imho zowat alle andere diensten, al heb ik hier geen onderzoek naar gedaan
3) Google Apps zelf is gratis, de enige kostprijs die je hebt is die van een eigen domeinnaam (afhangend van de extensie en registrar kan dat vanaf een 8€/jaar)

Indien je van dat laatste een punt wil maken (wat op zich een beetje triest zou zijn, gezien het belachelijke bedrag, maar ok, laten we principieel zijn), kan je nog altijd gebruik maken van de "gewone" Gmail. Punt 1 wordt dan zeer lichtjes ingewikkelder (zonder ingewikkeld te worden) en aan punt 2 en 3 wordt nu volledig voldaan.

Verdere pluspunten (out of the top of my head): zeer goede web-interface, mogelijkheid tot POP3/IMAP, degelijke spam-filter, integratie met smartphones (Android als beste natuurlijk) en andere online Google applicaties, erg riante opslag waardoor ik alvast nog nooit heb moeten archiveren en dan natuurlijk het overdraagbaar karakter: Gmail gaat nergens heen (it's Google, ffs!).

Nadelen? Ja hoor, IMHO één enkel: privacy-concerns. Persoonlijk doet me dit weinig, ik heb weinig te verbergen en ook principieel doet het me momenteel niets (momenteel (!) worden de gegevens enkel gebruikt voor advertising). Maar voor niets gaat de zon op en ik beschouw dit dan ook als een matige "price to pay".

Alternatieven? Weinig die de troeven bieden van Gmail zonder dat ene nadeel. Dan zou je inderdaad al moeten overschakelen op een commerciele dienst waarvoor je betaalt. En pas op, persoonlijk zou ik nog liever enkele euro's per maand betalen aan (email) hosting, dan de mailbox van mijn provider te gebruiken. Een tussenoplossing is bij een (meestal iets duurdere) registrar een forwarding e-mail account op te zetten, dat ge dan door laat verwijzen naar de account bij uw provider van dat ogenblik.

Enfin, opties genoeg dus, maar waarbij het rechtstreeks gebruiken van het provider e-mailadres steeds de slechtste optie is (IMHO).
Laatst gewijzigd door cloink op 07 feb 2011, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ooh. shiny.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

cloink schreef:<knip>
1) gemakkelijk meerdere mailboxen aanmaken op eenzelfde domein (tot 200 users in de gratis versie, geloof ik), al is dat niet nodig "tegen spam", aangezien Gmail ee nhandige catch-all feature biedt, waardoor ik bv. steeds registreer via "[email protected]". Het volstaat dan om een mailrule op te stellen voor dat specifieke adres indien ik er spam op zou ontvangen.
<knip>


Het gaat om 50 users in de gratis versie. Maar ik denk dat zelfs dat meer dan genoeg zal zijn. :)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Je hebt gelijk, ik gebruik dan ook maar één account... :D Zal het aanpassen in mijn post, kwestie van niemand te verwarren.
ooh. shiny.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Een eigen domeinnaam, moet je dan ook geen hosting hebben? Hoe gaat dat in zijn werk dan? Kan je hier meer uitleg over geven, dit zou al heel wat mensen kunnen helpen.
Ik heb ook wat gekeken op internet en zo'n domeinnaam kan alleen bij een hosting genomen worden, je krijgt er dan ook webruimte erbij. Maar de prijzen zijn hier in België nogal duur voor hetgeen je krijgt: 't begint met 100mb webruimte en beperkte traffic, is dat niet wat beperkt voor een email op domeinnaam?
Of hoe gaat dat in zijn werk?
Alvast dank voor je uitleg.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hangt er vanaf wat je ermee wil doen. In principe staan een domeinnaam, webhosting en mailhosting compleet los van elkaar. In het geval van Google Apps heb je enkel een domein naam nodig (reeds bestaande of ik dacht ook mogelijkheid tot registreren nieuwe).
In een webhostings pakket zijn die 3 meestal gecombineerd. Ik vermoed dat er ook wel DNS hosters zullen bestaan.

Ideaal is wanneer je je records van je eigen domeinnaam kan beheren (weliswaar maar aan te raden voor wie er in thuis is, want je gaat best niet met je A, CNAME en MX records aan het prutsen).
Dan beslis je zelf wat waar en hoe gehost wordt. In het geval van e-mail hosting kan je dan ook perfect backup mx servers configureren voor het geval de hoofdservers onbereikbaar worden.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Voor de geïnteresseerden.
Gisteren werd hier op UB volgend bericht "Onderwerp: Webhostingsoverzicht" geplaatst.
=> Registratie .be domeinnaam: 3,29 euro voor het eerste jaar.
=> hosting : "Starter" webhosting aan 0,5 euro / maand. Dus 6 euro /per jaar.
Samen dus een kleine 10 euro voor het eerste jaar...

Inbegrepen: onbeperkt aantal e-mail adressen / forwarders / autoresponders / catch-all.
Schijfruimte: 1500 MB. Dataverkeer 20 GB.
Dagelijkse backup, etc ...

Linkje: Versio
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Onbeperkt bestaat niet, er is altijd een beperkende factor!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Awel, dat zegt mijn ega ook altijd.
Ik heb dit nooit goed begrepen. :angel:
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Persoonlijk domeinnaam aanvragen. Google je maildomein laten beheren via Google Apps. Dit is gratis tot 50 gebruikers.

http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Misschien zie ik iets over het hoofd maar voor het gebruik van Google Apps is enkel een eigen domeinnaam vereist, geen hosting. En zelfs dat is niet verplicht als je je tevreden stelt met het achtervoegsel @gmail.com in plaats van @janpiet.be. In dat geval kost het je helemaal niks en hoef je je enkel maar in te schrijven voor een GMail account hier: https://www.gmail.com

Indien je echter toch graag een gepersonaliseerd achtervoegsel wenst dan kan ik WebReus.nl aanraden. De kostprijs voor een .be domeinnaam is €6,99 per jaar. Het enige waar je moet op letten is dat het domeinnaam jaarlijks stilzwijgend verlengd wordt en je dus expliciet je domeinnaam moet opzeggen indien je die niet meer wenst. De support is verder prima. Ik zie wel dat het bij Versio.nl goedkoper is: €4,29. Hoe de support daar zit weet ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”