Op men iphone dus vergeef me de typefouten aub.
Een paar dagen geledem mijn fixed ip axres aangevraagd. Zou en is vandaag geactiveerd maar helaas geraak ik niet meer geconnecteerd. Ik blinf altijd CHAP authentication failed tegenkomen.
Nu heb ik inderdaad die mail vam dommel gekregen dat ik "fix" aan mijn login moest toevoegen en dat heb ik dus gedaan.
Voor de zekerheid heb ik het paswoord ook nog eens opnieuw ingegeven.
Xien ik verder nog iets aan te passen? Ik blijf dat fix ip adres toch gewoon via dhcp krijgen veronderstel ik?
Hulp wordt geaprecieerd
[ Post made via mobile device ]
Dommel fixed ip configuratie?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Bij Dommel/fixedIP kan het soms wel 5 tot 10 minuten duren voor je CHAP authentication in orde is.
Dus eerst zeker weten dat je login/password in orde is en dan connect maken en geduld hebben
Dus eerst zeker weten dat je login/password in orde is en dan connect maken en geduld hebben
Code: Selecteer alles
Tue, 01 Feb 2011 02:58:48 GMT DHCP CLIENT: DHCPACK received
Tue, 01 Feb 2011 02:58:48 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.20 to 10.180.0.1 port 67
Tue, 01 Feb 2011 01:05:51 GMT NTP Date/Time updated
Wed, 01 Jan 2003 00:08:14 GMT PPPOE: session established
Wed, 01 Jan 2003 00:07:01 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:07:01 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:06:28 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:06:28 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:05:54 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:05:54 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:02:57 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:56 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:02:22 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:22 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:01:48 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:01:48 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:01:17 GMT DHCP CLIENT: DHCPACK received
Wed, 01 Jan 2003 00:01:16 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67
Wed, 01 Jan 2003 00:01:16 GMT DHCP CLIENT: DHCPOFFER received
Wed, 01 Jan 2003 00:01:15 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 3
Wed, 01 Jan 2003 00:01:04 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 11
Wed, 01 Jan 2003 00:00:55 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 9
Wed, 01 Jan 2003 00:00:43 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 12
Wed, 01 Jan 2003 00:00:30 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 12
Wed, 01 Jan 2003 00:00:19 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 11
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Probleem is niet dat het lang duurt helaas. Ik krijg vrij snel bericht dat de chap auth niet gelukt is. Geduld heeft hierne niet veel zin meer vrees ik. Mmm bij die log van je hieronder helpt geduld precies zelfs bij die melding.
'k zal mog eens proberen en half uurke geduld hebben.
Logon en passwd heb'k nu al wel paar keer nagekeken. Die is juist tenzij dommel me de verkeerde gegevens heeft gemailed ;(
'k zal mog eens proberen en half uurke geduld hebben.
Logon en passwd heb'k nu al wel paar keer nagekeken. Die is juist tenzij dommel me de verkeerde gegevens heeft gemailed ;(
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
[ Post made via mobile device ]onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
t is idd dslxxxxxx@schedomfix dat je moet hebben. Overigens : wat staat er als je inlogt op je schedompagina? Is fixed ip al eens toegekend? En anders tja bellen eh
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Poohbeer,
Heb je niet een bevestigingsmail gekregen van Dommel bij de omschakeling waar het nieuwe login/password instaat?
Het klopte prima,
Heb je niet een bevestigingsmail gekregen van Dommel bij de omschakeling waar het nieuwe login/password instaat?
Deze kreeg ik pas enige tijd na de aanvraag.Geachte,
De activatie van het vast ipadres op uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20100614 (YYYYMMDD).
Het ipadres dat aan deze verbinding werd toegekend is xx.xx.xx.xx.
Gelieve op 20100614 ook uw login aan te passen naar @schedomfix ipv @schedom om uw vast ipadres te kunnen gebruiken.
connectie details:
vdsl2-login:........... dsl12345@schedomfix
vdsl2-pass:............ xxxxxxx
news-server:.......... news.dommel.be
enz
Het klopte prima,
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Yup die heb ik gehad.
En die logon heb ik inderdaad geprobeerd... meermaals. Maar nog steeds chap auth issues. Ook na powercycle en een uur geduld.
En ja, ik heb zelfs de moeite genomen om de logon via iphone aan te passen zodat ik hem kon copy/pasten.
En die logon heb ik inderdaad geprobeerd... meermaals. Maar nog steeds chap auth issues. Ook na powercycle en een uur geduld.
En ja, ik heb zelfs de moeite genomen om de logon via iphone aan te passen zodat ik hem kon copy/pasten.
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
[ Post made via mobile device ]onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Kleine update vanaf mijn iPad deze keer dus hopelijk minder typos. Uch autocorrect my *******
Problemen zijn nog steeds niet opgelost. 'k had vrijdag ochtend dus maar naar dommel helpdesk gebeld. Paar tests met met mijn logon met en zonder dat fix gedeelte. Niks werkt. Dan snelle test met skynet test account en dat werkte wel gelijk.
Dan zowel mijn logon als paswoord moeten spellen en uitgelegd dat ik het letterlijk van hun mail copy-paste had en nu nog eens een verificatie past in kladblok en hem dat resultaat van kladblok uitspel begon het toch te dagen dat het geen typfout was.
's Middags nog eens terug gebeld voor stand van zaken... Was natuurlijk niets gedaan behalve een ticket aangemaakt. Die persoon nogmaals uitgelegd hoe en wat er getest was en die zou het nodige doen.
's Avonds om 18 uur nog maar eens gebeld voor stand van zaken. Er zou een ticket zijn geopend bij Belgacom maar daar was totaal geen actie op gebeurd. Hij zou nog eens laten contact opnemen.
Wat me nog het mest stoort is dat elk telefoontje werd beloofd om dit op te volgen en me te informeren via m'n mobieltje, niks van dat dus. Zelf telkens terugbellen om t horen dat er niks is gebeurd op het ticket en ik dus al minimaal dit weekend zonder internet zal zitten.
'k Ben eens benieuwd wanneer ik terug ga kunnen surfen.. Wie durft er inzetten op een datum?
[ Post made via mobile device ]
Problemen zijn nog steeds niet opgelost. 'k had vrijdag ochtend dus maar naar dommel helpdesk gebeld. Paar tests met met mijn logon met en zonder dat fix gedeelte. Niks werkt. Dan snelle test met skynet test account en dat werkte wel gelijk.
Dan zowel mijn logon als paswoord moeten spellen en uitgelegd dat ik het letterlijk van hun mail copy-paste had en nu nog eens een verificatie past in kladblok en hem dat resultaat van kladblok uitspel begon het toch te dagen dat het geen typfout was.
's Middags nog eens terug gebeld voor stand van zaken... Was natuurlijk niets gedaan behalve een ticket aangemaakt. Die persoon nogmaals uitgelegd hoe en wat er getest was en die zou het nodige doen.
's Avonds om 18 uur nog maar eens gebeld voor stand van zaken. Er zou een ticket zijn geopend bij Belgacom maar daar was totaal geen actie op gebeurd. Hij zou nog eens laten contact opnemen.
Wat me nog het mest stoort is dat elk telefoontje werd beloofd om dit op te volgen en me te informeren via m'n mobieltje, niks van dat dus. Zelf telkens terugbellen om t horen dat er niks is gebeurd op het ticket en ik dus al minimaal dit weekend zonder internet zal zitten.
'k Ben eens benieuwd wanneer ik terug ga kunnen surfen.. Wie durft er inzetten op een datum?
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
ik gok dat je terug gaat kunnen surfen voor dat we een nieuw federale regering hebben ;p
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Na de volgende verkiezingen dus
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Kan je't raden?
Yup.. vandaag (om 20u30) ineens weer chap authentication failed..
Na een uurtje toch maar eens die fix aan m'n logon toegevoegd.. en jawel.. ze hebben nu, ruim 2 maand later, zonder enige verwittiging ineens mijn fixed ip adres met bijhorende 'fix' logon geactiveerd.
Gelukkig werkt het deze keer wel.
Yup.. vandaag (om 20u30) ineens weer chap authentication failed..
Na een uurtje toch maar eens die fix aan m'n logon toegevoegd.. en jawel.. ze hebben nu, ruim 2 maand later, zonder enige verwittiging ineens mijn fixed ip adres met bijhorende 'fix' logon geactiveerd.
Gelukkig werkt het deze keer wel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
sjance dat de latency op de DLS lijn geen 5.184.000.000 ms is (2 maand )