Hoe een modem-only setup te bekomen.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

IK vermoed dat je het hebt over de winkels van Destelbergen en Wetteren? :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee die kost normaal 50€
En als je geluk hebt zoals ik wil een draadloos betaal je als klant 125€ 50€ activatiekosten en 50€ instalatiekosten
ik heb vriendelijk bedankt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
simia
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2011, 15:23

krisken schreef:IK vermoed dat je het hebt over de winkels van Destelbergen en Wetteren? :)


Nee, in Vlaams-Brabant, maar al even erg vermoedelijk.
GuyL
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2011, 14:46

Als het goed is zeg ik het ook .... vandaag nog maar eens opnieuw geprobeerd om Fibernet te krijgen met behoud van mijn modem (Motorola SBV6120E) en ... na amper 2 minuten muziek een heel vriendeljke dame aan de lijn die me onmiddellijk begreep, enkel vroeg of ik graag FN40 of FN60 zou hebben en ongeveer 1 minuut later zei dat alles geregeld was. En het bleek ook nog zo te zijn... snelheid is nu 38 Mbps (FN40), telefoon werkt nog altijd. Dit was dus topservice. Waarom dit dan eerder deze week niet kon blijft mij een raadsel.
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

krisken schreef:IK vermoed dat je het hebt over de winkels van Destelbergen en Wetteren? :)



ik had enkele dagen geleden gebeld naar die van destelbergen : jaa wij hebben die modem only's hier liggen maar niet zoveel meer.
Dus ik naar daar... blijkt plots dat ze dat niet hebben, dat die modems niet binnen gekomen zijn. Terwijl een uur voordien aan de telefoon wel !?

khad de indruk dat ze hem gewoon niet wouden geven.
En die verantwoordelijke dame van Destelbergen... is me dat een ONBEKWAAM mens.
Oakie
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2004, 19:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Na wat telefoontjes gedaan te hebben toch ook nog modem only te pakken gekregen.
Voor wie het interesseert ik heb hem in zottegem gevonden,men zei wel dat ze er niet veel meer hadden dus best even bellen.

Greetz Oakie
Groovy
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:20

Oakie schreef:Na wat telefoontjes gedaan te hebben toch ook nog modem only te pakken gekregen.
Voor wie het interesseert ik heb hem in zottegem gevonden,men zei wel dat ze er niet veel meer hadden dus best even bellen.

Greetz Oakie


Kan je mij zeggen welke verdeler het is in Zottegem?
Laatst gewijzigd door Groovy op 23 jan 2011, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Gewoon een tip aan iedereen, als je fibernet 40 hebt heb je geen behoefte aan een eurodocsis 3 modem.

Ikzelf ben gisteren een eurodocis 2 modem gaan halen en haal vlot 38 Mbps down / 1,91 Mbps up

Ik heb de Motorola SBV5121E EMTA mee gekregen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dat is raar dat ze deze modem meegeven en geen Docsis 3.0
kheb deze motorola 5121E ook nog liggen in de garage, moet die nog eens terug brengen naar een telenet center, want kheb vorige maandag een nieuwe gaan halen (is dus klaar voor eventuele hogere snelheden met D.3)
maar dacht wel dat die modem niet hoger kan dan 38 volgens de specificaties in de handleiding...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Oakie
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2004, 19:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Groovy schreef:
Oakie schreef:Na wat telefoontjes gedaan te hebben toch ook nog modem only te pakken gekregen.
Voor wie het interesseert ik heb hem in zottegem gevonden,men zei wel dat ze er niet veel meer hadden dus best even bellen.

Greetz Oakie


Kan je mij zeggen welke verdeler het is in Zottegem?


Elektro Rimbaut
http://www.elektrorimbaut.be/
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Groovy schreef:
Oakie schreef:Na wat telefoontjes gedaan te hebben toch ook nog modem only te pakken gekregen.
Voor wie het interesseert ik heb hem in zottegem gevonden,men zei wel dat ze er niet veel meer hadden dus best even bellen.

Greetz Oakie


Kan je mij zeggen welke verdeler het is in Zottegem?

Sinds dit weekend kan men geen modems meer afhalen, telenet heeft de zaken veranderd omdat het te druk is en nu en dan problemen zijn met de activatie
enkel nog op afspraak met een technieker.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
steve-0
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2008, 00:34
Bedankt: 1 keer

Opvolging van mijn klachtenmail over de abominabele kwaliteit van de zogezegd technische helpdesk: onze excuses, we zullen de betrokken personen hierover aanspreken, u krijgt 1 maand gratis internet als compensatie.

Soit, ik ben al content als het daar effectief geregistreerd wordt als klacht, dan is het tenminste al 1 druppel meer in de emmer...
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

Net tip gehad van een bevriend Telenet technieker : vraag uitdrukkelijk achter de "CBN SBV6220E ETMA 3.0 met Battery Backup" en zeg dat dit moet dienen voor een alarminstallatie de binnenkort geinstalleerd wordt. Dan hebben ze geen keuze. Deze modem is DOCSYS 3.0, klaar voor IPv6 en bevat géén, ik herhaal géén router :-D. De battery backup is bovendien handig : je telefoon blijft minstens werken bij een stroomuitval ...

[Mod Edit] Dubbele Post: U hebt dit zelfde bericht gepost in meerdere topics, wat niet toegelaten is. zie Forumregels. Berichten in de andere topic(s) werden verwijderd. Philippe.
grisjos
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2010, 15:27

Ja maar , kunt ge daar ook uw Decoder TV op aansluiten zonder switch te gebuiken ,het is ook de bedoeling om wat van die kastjes te doen verwijnen, voor degene die alarm hebben met modem backup Battery, moeten twee modem gebruiken,, ik heb daarvoor bedank :cry:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Voor zover ik kan vinden heeft deze maar één LAN poort, dus nee... je zal nog steeds een switch moeten gebruiken voor je TV decoders. En niet om in herhaling te vallen, maar eigenlijk is het droevig dat dergelijke truukjes moeten gebruikt worden, zeker omdat het perfect zou kunnen met de huidige wireless modems (MAC PT).

Trouwens in de specificaties zie ik niet meteen iets staan over battery backup.
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

Hier vindt je de Tn pagina over de modem met battery backup :
https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... modemId=21

En hier de specificaties van Motorola :
http://www.motorola.com/Video-Solutions ... 3-0+_US-EN

Ik verneem jammer genoeg wel net dat Telenet bij installatie van deze modem 75 euro zou vragen, volgens de telefonische uitleg " enkel en alleen voor het gedeelte battery backup", want de Docsys 3.0 modem is gratis. :?

Blijkbaar beslist de technieker ter plaatse of je hem krijgt, dan wel de wireless/router/modem met een aparte battery pack. Dan ook 75 euro ...
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

technieker vandaag langs geweest en zonder problemen modem only gekregen.
alles werkte perfect !

maar heb nu al twee keer gehad dat de modem gelijk uitvalt/disconnect en volledig terug opnieuw opstart...

miserie begint al :/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lipflip schreef:technieker vandaag langs geweest en zonder problemen modem only gekregen.


Mooi... was dit op voorhand doorgegeven, of vroeg je het op het moment zelf ?

Enig idee of het een officiele policy was om dit toe te laten (had hij zo meerdere modems bij), of had je een goede technieker ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Officiële policy (volgens zdnet): Geen keuze tussen modems :???:
Geen keuze tussen modems
“Enkel in situaties waarin een homegateway niet geschikt is (lees: de zakelijke FiberNet-abonnementen met een vast IP-adres) installeert Telenet de versie zonder routers. Wie toch graag een eigen router achter de homegateway wil plaatsen, kan conflicten vermijden door de IP-range op zijn eigen router te wijzigen”, aldus Geeraerts.

Maar de onduidelijkheid blijft ....
Zie ook nieuwsbericht op de Frontpage.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

r2504 schreef:
lipflip schreef:technieker vandaag langs geweest en zonder problemen modem only gekregen.


Mooi... was dit op voorhand doorgegeven, of vroeg je het op het moment zelf ?

Enig idee of het een officiele policy was om dit toe te laten (had hij zo meerdere modems bij), of had je een goede technieker ?


dit was op voorhand al doorgegeven (van vorige week) mja, heb er wel serieus wat moeite voor moeten doen ! tien euro meer op men rekening aan telefoonkosten naar de klantendienst!

Twas een neger (de technieker) en die kwam daar mee binnen met de modem only (want stond dus zo op zijn papier).
Maar khad dus vorige week gezegd tegen eene; ja hallo, goede middag. Tis voor nieuwe modem van fibernet. Bestel maar en zet op de bestelbon 'modem only'. En diene mens deed dat gewoon.


zal dus 1 van de laatsten zijn die zo'n modem heeft gekregen.
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Technieker is hier juist vertrokken voor omschakeling van diamondshake naar FN40.

Hij had de modem-router bij zich, ik wou de modem only (Motorola / SBV6120E), ging niet volgens hem, hij deed effe een belletje naar....??? en kwam terug binnen met de modem only.

Op 1/2 uur was het zaakje opgelost.

Bijkomend probleem hier waren de 2 modems, eentje voor telefoon (in kelder) en eentje voor internet (bij de PC) hij heeft de telefoon modem verwijderd en de telefoon aansluitingen via de Motorola / SBV6120E modem laten verlopen.

Interessant detail, telemeter staat terug op nul, heb terug de volle limiet tot 2 februari. :-D

Afbeelding
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

Wat is het probleem met een wifi router?
bertalizer
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2011, 11:44

Ook even "ventileren" in deze thread.

Gisteren gebeld met Telenet om mijn TurboNet XL om te zetten naar FiberNet60. Duidelijk gevraagd aan de medewerkster of het mogelijk was een modem-only install te doen, dus geen router met ingebouwde Wifi. "Geen probleem meneer". Afspraak wordt vastgelegd op 9 februari. Telefoontje heeft slechts 4 minuten geduurd.

Deze nacht komt er een bevestigingsmail aan van Telenet waaruit blijkt dat ik dan plots geen Shake meer zou hebben. Terug naar Telenet gebeld .

Vriendelijke medewerker... "Dat is raar meneer. Bij uw volgende afrekening zou u dan meer moeten betalen. Ik kijk of ik dit voor u kan terugzetten naar Shake+". Hij zet me even op muziek en meldt me dat het is gelukt. Aangezien de medewerker vriendelijk is en me competent lijkt vraag ik toch nog maar eens naar de modem-only. "Ja, u kan de wifi uitschakelen". Maar dat vraag ik niet, ik wil geen router, ik wil een modem. "Dan verbind ik u door met de technische dienst."
De persoon op de technische dienst wist gelijk al niet goed meer waar de klepel hing toen ik over Nat over Nat begon. Hij moest navragen of modem-only wel kon. Paar minuten muziek. "Ja, het kan maar ik weet niet zeker of die modem wel FiberNet60 snelheden aankan, ik vraag het even na". Uh, WTF!? Na wat muziek... "Het is geen probleem. Ik boek een afspraak voor u. Het kan nog op [paar data]". Aangezien de voorgestelde dagen al volgende week vallen (een week voor de vroegste afspraak die ik gisteren kon krijgen!) stem ik in met een nieuwe datum, 2 februari. Blijkt dat er nu geen installatie maar een herstelling staat ingeboekt... Telenet-logica zeker?
Eerste deel van het gesprek heeft nog geen 4 minuten geduurd, met de technische dienst heb ik 25 minuten aan de lijn gehangen!

Eigenlijk erg dat een mens zich zo druk moet maken over een stomme internetinstallatie. Zijn de callcentermedewerkers zelf niet goed op de hoogte van wat er nu wel en niet kan? Of zijn ze wel op de hoogte en maken ze zich er gemakkelijk vanaf? Een "Als de installateur er met een wifi router staat zal de klant wel plooien..."-mentaliteit?

Ik weet dat, als de telenet installateur er volgende week met een wifi router staat, hij weer mag vertrekken.

EDIT: net naar Telenet gebeld en naar kwaliteitsopvolging gevraagd om de zaken eens te overlopen. Wat bleek? De eerste afspraak (9 februari) stond ook nog geboekt en hij heeft modem-only toch nog aan het installatiedossier moeten toevoegen!!! Modem-only keuze heb ik trouwens weer serieus moeten verdedigen!
Laatst gewijzigd door bertalizer op 27 jan 2011, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je mag dit gerust op ons Europees bedrijf systeem steken, in Europa promoveer je tot je op een plaats zit die te hoog gegrepen is voor je mogelijkheden.
Iemand die technisch onderlegd is netwerken zit dus niet aan de telefoon bij TN ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Maar TN is zich duidelijk bewust van de huidige vragen naar modem-only toestellen... dan mag je verwachten dat ze hun helpdesk hierover ook inlichten... het kan toch niet dat die mensen vandaag nog totaal uit de lucht vallen ? Zoals het er vandaag aan toe gaat kan je moeilijk een positieve of professionele indruk krijgen van het bedrijf... wederom klanten gefrustreerd en de zoveelste deuk in dat image (of wat er nog van over blijft).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

@ bertalizer :

Ik weet dat, als de telenet installateur er volgende week met een wifi router staat, hij weer mag vertrekken.



Er zijn blijkbaar twee groepen techniekers bij telenet. De depanneurs en de installateurs. De kans is dus groot dat je op 2 Februari een depanneur krijgt die geen installatie uitvoert, waarbij je wel een verplaatsing zal moeten betalen. Toch maar eens een rechtzetting vragen. Via de klantendienst, dus via het gratis nummer.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Vandaag kwam er een technieker en die zag dat er hier een intern netwerk was en die stelde meteen zelf voor een modem only ding te installeren, ik heb hem verzocht toch het wifi model te hangen (draadloos nodig :) )
bertalizer
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2011, 11:44

Deze voormiddag is de installateur langsgeweest.

Hij had in het dossier gezien dat ik modem-only had gevraagd. Hij was content dat ik al met Telenet had gebeld om dat voor elkaar te krijgen.
Het is namelijk zo dat ze bij particulieren niet zomaar modem-only mogen plaatsen. Als dit niet op voorhand is aangevraagd dan moet de technieker bij de klant ter plaatse zelf nog naar Telenet bellen om de toestemming voor die plaatsing te krijgen. Hij zei dat dat telefoongesprek ook wel eventjes kan duren.

DUS, als je modem-only wil... Bel naar Telenet en vraag/eis om modem-only aan uw dossier toe te voegen. Op deze manier ben je zeker dat de installateur zonder discussie een modem-only zal plaatsen (en dat hij er ook een zal meehebben).
Afbeelding
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

vandaag ook hier FN 40 geinstalleert

heb gewoon om modem only gevraagd ging gewoon.

en idd tele meter terug op nul! :-D
tot mijn schrik zag ik dat het over 5 dagen afloopt. lijntjes volpompen dus :-D meteen goede stresstest voor die modem :twisted:


heb de man meteen is gevraagd of telenet hotspots vanuit mensen hun huis ging zenden, hij zij dat dit niet ging gebeuren.
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

en werd naast de modem mee een switch geïnstalleerd?
Zoja, welke?


Elrocco 8)
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

een switch kreeg ik er niet bij maar aangezien ik er niet om gevraagd had en het gewoon de installatie van de modem was en niet als nieuwe klant...

anders geven ze toch altijd een D-link DES-1005D? (bij my althans wel, bij nieuwe installatie)
bertalizer
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2011, 11:44

elrocco schreef:en werd naast de modem mee een switch geïnstalleerd?
Zoja, welke?


Elrocco 8)

Mijn installateur had geen switchen bij. Gelukkig had ik er al een hangen.
Afbeelding
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Gisteren is men hier de modem komen vervangen, ik heb zonder problemen een modem-only gekregen, de technieker moest wel eerst toestemming vragen aan telenet maar dit was geen probleem. Ik had wel vooraf gebeld naar telenet om te vragen of ze op mijn dossier konden schrijven dat ik een modem-only moest hebben.
DeLorean2010
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:16

Vandaag technieker hier geweest voor modemswap (upgrade naar FN40),
nog voor hij zijn materiaal en een modem uit de camionette had genomen,
had ik hem al gezegt dat ik een alleen een Motorola 6120E wilde hebben.
"Blijkbaar weet jij er meer van dan ik" zegt die technieker al :lol:

Uitgelegt waarom ik die draadloze rommel van Telenet niet wenste, en
mijn eigen degelijke router gebruikt.
Alsook het feit dat ik dikwijls routers van klanten moet testen daar ik zelfstandig pc-technieker ben,
en een modem/router/wifi , daar mijn eigen wireless router achter, en dan nog een router van een klant,
dit teveel van het "goede" was.
Hij heeft dan een telefoontje gedaan naar de technische dienst en is dan een Motorola 6120E
uit de camionette gaan halen en deze netjes geinstalleerd.
Achteraf wist deze technieker mij te zeggen, als ik gehoord had wat de persoon van de technische dienst
allemaal had gezegt, dat ik zelf naar Mechelen was gereden. :roll:

Intressant weetje als men eendaags nog eens belt voor een enquete 8)
TopgunFred
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2011, 11:21

Vraagje,

Momenteel heb ik een modem met wifi router etc ...
Maandag komen ze eerst "kijken" of ik kan omschakelen naar een modem only

Maar normaal moet dat toch zowiezo kunnen ?
Tazmanian79
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57
Twitter: yvessoers
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Vandaag gebeld met Telenet, had afspraak voor 04/03 voor installatie van al hun producten (nieuwbouw). Gevraagd om dit te verschuiven naar 28/03 omdat vroeger nog niet alles klaar ligt.

Heb meteen ook gevraagd naar "modem only" aangezien ik die Wifi brol niet moet hebben en ik eigen router wil gebruiken.
De dame meldde me dat we dit moeten doorgeven aan de techniker, de modem met router wordt zowiezo geinstalleerd maar de technieker kan de router functie uitzetten .... :eek: Iemand dit verhaal al gehoord?
Ga toch proberen om de technieker zover te krijgen dat hij een modem only installeerd.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Gewoon duidelijk vragen aan de technieker en dan zal dat wel geen probleem zijn. Jammer genoeg is de helpdesk van Telenet een soort van belspel: de kans is klein dat je iemand aan de lijn krijgt die weet waar het om gaat.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
KenVdB
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Indien je een modem-only setup krijgt bij een Shake internet + digitale tv, moet je dan zelf zorgen voor de Switch of wordt deze door Telenet bezorgd?
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Als je Digitale TV, internet en een modem-only in huis hebt, dan zal de technieker voor een switch zorgen!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
YvesT
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2008, 11:44

Even de zaak terug naar boven sleuren :P

Heb vandaag ook een hoop miserie gehad met telenet voor een indentiek probleem.
Ga morgen zelf ook bellen voor een modem only model.
Zal wel net zo een pretje worden als bij iedereen.

Weet iemand het volledige type van die modem only?

En hoe werkt deze juist?
Is het gewoon eentje met aansluiting voor de kabel, telefoon en 1x netwerk die dan naar een switch gaat?
Is het de moeite om de switch die techniekers bij hebben te vragen of is dit nog zo een ouder traag model?


Thx
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”