inhoud digicorder overzetten nr externe harddisk: mogelijk?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik geloof nooit dat dat 'recht' afdwingbaar is.
Bvb DVDs zijn in principe ook copieer-beveiligd en enkel met de juiste software die de copy-beveiliging omzeilen kan je ze rippen/copiëren. BluRays zijn zelfs nog niet te copiëren, dacht ik. Nochtans nooit iets gehoord over het feit dat die copy-beveiligingen in strijd zouden zijn met een belgische wet omdat ze het technisch onmogelijk maken van een thuiscopy te maken.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ik denk ook niet dat je zoiets kan afdwingen. Je hebt inderdaad recht op een thuiskopie, maar dat recht zorgt er niet voor dat aanbieders verplicht zijn ervoor te zorgen dat jij dat recht daadwerkelijk kunt benutten.

Als ik vanaf morgen voor een jaar op wereldreis wil gaan is dat ook mijn volste recht, maar daarom kan ik mijn baas niet verplichten mij zomaar een jaar verlof te geven en mij blijven uitbetalen zodat ik mijn reis kan financieren :lol:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Je hebt idd recht op een thuiscopy ZOLANG je het originele in je bezit hebt.
En laat dat dus NIET toepasbaar zijn op TV/Radio/internet films zolang je deze niet aangekocht hebt. En neen... je maandelijks abonnement telt hierin niet mee.
Vergelijk het in die zin maar met het opnemen van radioprogramma's.

Succes met je gevecht... maar helaas ga je dit NOOIT winnen omwille van oa het bovenstaande. Laat het ons weten als het lukt, ik zal dit topic zeker vijf-jaarlijks checken ;)
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

Origineel = de EERSTE copie die rechtmatig in je bezit is. Zucht ...
Een aangekochte DVD is ook maar een copie van het origineel, maar voor de klant is dit ZIJN origineel. Is dit nu echt zo moeilijk om te begrijpen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wanneer je iets gaat uitlenen in de bibliotheek heb je inderdaad ook recht op een thuiskopie.

Maar ik vrees dat je veel plezier zal hebben om dit af te dwingen (nog meer dan gewoon een deftige modem krijgen :lol: )
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

axs schreef:Succes met je gevecht... maar helaas ga je dit NOOIT winnen omwille van oa het bovenstaande. Laat het ons weten als het lukt, ik zal dit topic zeker vijf-jaarlijks checken ;)
Inderdaad. Telenet heeft hier geen monopolie op digitale TV. Er is ook nog Belgacom TV , TV-Vlaanderen, enz. De wetgever legt hen dus niet veel regeltjes op. Iedere aanbieder is vrij in aanbod en service.
Je moet dus kiezen welk aspect je prioritair vindt. Als dat bewaren van opnames zo belangrijk is moet je overstappen naar TV-vlaanderen, daar is het mogelijk. Bij de anderen niet. Punt uit.

Het enige lichtpuntje die ik nog zie is het hoge energieverbruik van die Digiboxen. Misschien dat de Europese instanties daar ooit iets tegen doen. En als analoge kabelTV opgedoekt wordt zullen ze (= de kabelmaatschappijen) misschien verplicht worden om de smartcard via het CI-slot van de TV's te laten gebruiken. Dat spaart energie en schept mogelijkheden. Maar zal het ooit zover komen ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Op dat laatste zit ik te wachten. Ik heb reeds zo een slot in mijn tv, maar kan er vooralsnog geen gebruik van maken, wat ik zeer jammer vind.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Ik heb reeds zo een slot in mijn tv
Het Nederlandse zusje van Telenet heeft ondertussen ondersteuning voor CI+ (wat dus iets helemaal anders is als gewoon CI) ... dus mogelijk komt dit ooit ook in Belgie.

Probleem is echter dat niet alle TV's met CI+ erkend worden door de provider... dus je kan nog pech hebben.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Panasonic is er als een van de weinige tv-fabrikanten al in geslaagd om door de vleeskeuring van Ziggo's CI+-certificering te rollen. Volgens Roy Keultjes, marketingmanager van Panasonic, komt dit doordat er voor de hele 2010-lijn van hdtv-modellen maar twee CI+-tuner-platformen worden gebruikt.
quote van op Tweakers bij de review van men toestel :) Moet dus wel lukken. Er komen ook software-updates voor het toestel zo nu en dan, dus ik veronderstel dat het dan nog kan aangepast worden indien het niet zou werken
Gebruikersavatar
Ptjoeter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2005, 11:06
Locatie: Rand Brugge

Ben eens aan het rondsnuffelen op dit forum en eens bij telenet gezien mijn probleem met txt ondertiteling van opgenomen programma's
Ik heb gevonden dat digicorder opnames kunnen overgezet worden op een DVD recorder; zelf nog niet geprobeerd.
http://onlinesupport.telenet.be/content ... gasearch=1
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Uiteraard is dat geen enkel probleem, maar scart is analoog daat wringt het schoentje hé :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Uiteraard is dat geen enkel probleem, maar scart is analoog daat wringt het schoentje
'T grootste probleem vind ik is dat het 1:1 is en dus zolang duurt als het programma.
Met mijn mediacenter (2analoge tuners) zet ik het gewoon op usb stick..in formaat dat IK wens en kijk ik het op pc/laptop/tablet naar mijn wensen. Zolang telenet zijneigen hardware opdringt en blijft versleutelen zal ik nooit achter hun digitale tv kunnen staan. Ben bereid om te betalen voor een mooi digitaal dvb-c signaal maar wil zelf mijn hardware kiezen
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

In je mediacenter kan je ook nog een dvb-t tuner steken. Dan heb je tenminste de vrt in digitale kwaliteit. En als ik me niet vergis zijn de dvb-c uitzendingen van de vrt ook niet versleuteld. Ook niet de HD versies van de vrt. Die kan je dus ook nog met andere hardware dan die van telenet opnemen.
freeb0
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2011, 15:34

Ik ben blij dat iemand dit gevecht vecht ! Wij zijn onze digibox ook al 2 maal moeten gaan laten vervangen (waarvan we de 2de keer een kapotte digibox kregen en nog eens mochten gaan) en elke keer alle data kwijt. Dit is te belachelijk voor woorden. Waarom moeten ze het de mensen express zo moeilijk maken als hun product maar half werkt? Mijn ouders hebben gekozen voor digibox, maar ik weet als ik apart ga wonen dat dit het laatste op aarde is wat in huis komt !

Groeten

David
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

freeb0 schreef:Ik ben blij dat iemand dit gevecht vecht !
Ik vrees dat het een verloren gevecht is... het is niet mogelijk en het zal ook niet meteen voor morgen zijn (niemand steekt moeite in het kraken van die dingen als je alles zo van het internet kan plukken, vaak aan betere kwaliteit nog - zeker indien het buitenlandse series zijn).
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

ik heb even de koe bij de horens gevat en een oude HD digicorder eens opengegooid, niet initieel voor de data die er op staat maar voor de HDD.
De HDD is password encrypted, en het is een hardware encryptie dus je kan met de HDD niks aanvangen want je kan ze niet eens formatteren onder Linux.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”