VDSL2 worst case profiel
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Achja, dat was / is ook zo in Kastel (hamme), ook the middle of nowhere.
Daardoor ben je echt verplicht om bij telenet te gaan als je daar internet en digitale TV wilt.
Vroeger was dat ook zo in hamme centrum, maar nu is er blijkbaar eindelijk VDSL2 en kan ik niet wachten om over te schakelen.
Daardoor ben je echt verplicht om bij telenet te gaan als je daar internet en digitale TV wilt.
Vroeger was dat ook zo in hamme centrum, maar nu is er blijkbaar eindelijk VDSL2 en kan ik niet wachten om over te schakelen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
off-topic gedeelte over de "Kaart van de ROP's afgesplist: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=28687
Graag terug on-topic please .
Philippe.
Graag terug on-topic please .
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tiens, Hamme was toch één van de eerste plaatsen waar ADSL2+ aan 20 Mbit mogelijk was (indertijds via het Scarlet netwerk)? Digitale TV is natuurlijk een ander verhaal...solid-killer schreef:Achja, dat was / is ook zo in Kastel (hamme), ook the middle of nowhere.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 2 keer
Belgacom Site zegt mij:
U kunt tot 3 tv's aansluiten. Hoeveel tv's wenst u aan te sluiten
Volgens info dat ik enkele maanden geleden heb nagevraagd bleek ik niet aan bod te komen voor een hoger 30Mbit profiel.
Terwijl de Belgacom site dit totaal tegenspreekt dan toch?
Ik zit momenteel nog steeds met de vraag waarom die technieker destijds tegen mij zij dat er waarschijnlijk een kabel breuk is omdat de lijn niet ok was en nooit nog iets van gehoord te hebben!? Terwijl hij beweerde dat er iemand ging contact opnemen om langst te komen. Ik heb daar verder ook niks mee gedaan aangezien mijn 20Mbit lijntje prima werkte.
Nu heb ik geen probleem met het 20Mbit profiel maar als dit hoger kan altijd graag
Maar loze beloftes geven dat vindt ik niet kunnen!
Want als ik dus geen 30Mbit profiel kan verkrijgen wil dit ook zeggen dat belgacom mij geen 3 tv's aansluitingen kan geven en dus hun beloften niet kan nakomen.
Dan kom ik echter tot de conclusie dat dit een niet te vertrouwen bedrijf is aangezien de info niet correct is dat men meedeelt! (volgens mijn huidige snelheid gezien)
of geeft Belgacom voorrang aan eigen klanten en kunnen andere providers klanten op hun kin kloppen?
U kunt tot 3 tv's aansluiten. Hoeveel tv's wenst u aan te sluiten
Volgens info dat ik enkele maanden geleden heb nagevraagd bleek ik niet aan bod te komen voor een hoger 30Mbit profiel.
Terwijl de Belgacom site dit totaal tegenspreekt dan toch?
Ik zit momenteel nog steeds met de vraag waarom die technieker destijds tegen mij zij dat er waarschijnlijk een kabel breuk is omdat de lijn niet ok was en nooit nog iets van gehoord te hebben!? Terwijl hij beweerde dat er iemand ging contact opnemen om langst te komen. Ik heb daar verder ook niks mee gedaan aangezien mijn 20Mbit lijntje prima werkte.
Nu heb ik geen probleem met het 20Mbit profiel maar als dit hoger kan altijd graag
Maar loze beloftes geven dat vindt ik niet kunnen!
Want als ik dus geen 30Mbit profiel kan verkrijgen wil dit ook zeggen dat belgacom mij geen 3 tv's aansluitingen kan geven en dus hun beloften niet kan nakomen.
Dan kom ik echter tot de conclusie dat dit een niet te vertrouwen bedrijf is aangezien de info niet correct is dat men meedeelt! (volgens mijn huidige snelheid gezien)
of geeft Belgacom voorrang aan eigen klanten en kunnen andere providers klanten op hun kin kloppen?
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Als je minstens op het 20/2 profiel staat, dan kan je wel degelijk 3 TVs aansluiten. Dit is al de 2de keer vandaag dat ik dit moet rechtzetten. Het is overigens triestig om keer na keer te moeten vaststellen dat Belgacom ten onrechte beschuldigd wordt. Verdiep je eens meer over de kwestie alvorens je deze onzin op een forum plaatstPleXuS schreef:Want als ik dus geen 30Mbit profiel kan verkrijgen wil dit ook zeggen dat belgacom mij geen 3 tv's aansluitingen kan geven en dus hun beloften niet kan nakomen.
Dit is er écht wel over Normaal zou ik je vragen om je gegevens naar mij te sturen via PB om dan na te gaan wat ik zou kunnen doen omtrent je lijn. Bij deze heb je jezelf al schaakmat gezetDan kom ik echter tot de conclusie dat dit een niet te vertrouwen bedrijf is
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik dus naar de website, de keuze Nieuwe klant (heb namelijk geen telefoon bij BGC), en m'n adres ingegeven.Eva_van_Belgacom schreef:Als u echter wil weten welke technologiën beschikbaar zijn voor u, kan u terecht op onze Webcheck :
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action ... _locale=nl
Krijg je de melding "Wij kunnen voor dit lijnnummer of adres geen check uitvoeren"
Dan maar met een BGC telefoonnummer uit de buurt... "Wij kunnen voor dit lijnnummer of adres geen check uitvoeren"
Met het kaartje had ik trouwens al een tijd geleden gezien dat ik weeral op een redelijke afstand van de ROP zat (al wist ik die zonder kaartje heus ook wel staan) wat bij navraag bij EDPnet ook resulteerde in de melding dat VDSL2 beschikbaar zou zijn, maar niet het 30 Mbps profiel (anders had ik nu misschien een VDSL2 gebruiker geweest na TN z'n recente blunders).
Blijkbaar zijn constante leugens naar je klanten zowat een constante aan het worden bij de Belgische duopolisten.
-
- Plus Member
Ik beschuldig niemand, maar ik maak gewoon de conclusie die ik in dit topic gelezen heb (sorry voor de foute indruk)
Maar ook als ik de info bekijk van de bandbreedte van BGC digitaal TV volgens die info dat ik van hun zelf bemachtig heb & op het web kom ik tot verschillende bedekingen:
For residential customers, the speed is 30 Mbit/s but Belgacom TV can take a part of that bandwidth for TV-streams. (each stream is 4 Mbit/s for SD or 9Mbit/s for HD).
1. 2HD kanalan = 18Mbit + 1SD kanaal --> totaal van 22Mbit (wanneer je dus 3tv toestellen(2xHD & 1xSD !) tegelijk kan bedienen volgens wat BGC beweerd)
2. Ofwel heeft men die buffer opzij gehouden en mag ik die niet gebruiken ofwel klopt er hier totaal iets niet
*laten we dan nog zwijgen over storingen/data overhead!
Dus als mijn situatie volgens punt 1 zou zijn
Vlan10 = capped 20Mbit (om toch nog plaats te hebben voor Digitaal TV dat ik niet gebruik!)
Vlan20 = ?
Vlan30 = 22Mbit
De eerste redenering zou wel is kunnen kloppen aangezien ik max snelheid in belgacom eigen test +-44Mbit was die ik zelf heb mogen uitlezen.
Als iemand dit in detail kan uitklaren dan kan ik de redenering van eigen protectionisme & het niet nakomen van hun beloftes van de baan vegen en anders niet
@quistnix: ik ben tevreden EDPnet klant maar de manier hoe belgacom tewerkt gaat zint mij gewoon niet is trouwens het zelfde bij Telenet. Het is mooi een regulator te hebben die geen zak eraan doet (Bipt). Ik ga hier ook niet verder op in want dan zijn we niet meer over dit topic bezig. Je lijkt wel een toveraar als ik die laatste zin bekijk of is hier vriendjes politiek aan de orde? nuja nee dank u. Ik heb genoeg interne bronnen binnen BGC
Maar ook als ik de info bekijk van de bandbreedte van BGC digitaal TV volgens die info dat ik van hun zelf bemachtig heb & op het web kom ik tot verschillende bedekingen:
For residential customers, the speed is 30 Mbit/s but Belgacom TV can take a part of that bandwidth for TV-streams. (each stream is 4 Mbit/s for SD or 9Mbit/s for HD).
1. 2HD kanalan = 18Mbit + 1SD kanaal --> totaal van 22Mbit (wanneer je dus 3tv toestellen(2xHD & 1xSD !) tegelijk kan bedienen volgens wat BGC beweerd)
2. Ofwel heeft men die buffer opzij gehouden en mag ik die niet gebruiken ofwel klopt er hier totaal iets niet
*laten we dan nog zwijgen over storingen/data overhead!
Dus als mijn situatie volgens punt 1 zou zijn
Vlan10 = capped 20Mbit (om toch nog plaats te hebben voor Digitaal TV dat ik niet gebruik!)
Vlan20 = ?
Vlan30 = 22Mbit
De eerste redenering zou wel is kunnen kloppen aangezien ik max snelheid in belgacom eigen test +-44Mbit was die ik zelf heb mogen uitlezen.
Als iemand dit in detail kan uitklaren dan kan ik de redenering van eigen protectionisme & het niet nakomen van hun beloftes van de baan vegen en anders niet
@quistnix: ik ben tevreden EDPnet klant maar de manier hoe belgacom tewerkt gaat zint mij gewoon niet is trouwens het zelfde bij Telenet. Het is mooi een regulator te hebben die geen zak eraan doet (Bipt). Ik ga hier ook niet verder op in want dan zijn we niet meer over dit topic bezig. Je lijkt wel een toveraar als ik die laatste zin bekijk of is hier vriendjes politiek aan de orde? nuja nee dank u. Ik heb genoeg interne bronnen binnen BGC
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
3tv's is ook mogelijk met 20/2, dat je 3 tv's kan hebben wilt niet zeggen dat je 2xHD + 1xSD kan hebben.
Die 44Mbit die je hebt gezien op de tech zijn computer (of de vdsl tool hier) is een max attainable, niet het profiel waar je aan syncht.
Het profiel waar je aan syncht, in jouw geval 20/2 (anders was die max attainable wel wat hoger), wordt gedeeld voor internet/voip & tv.
Die 44Mbit die je hebt gezien op de tech zijn computer (of de vdsl tool hier) is een max attainable, niet het profiel waar je aan syncht.
Het profiel waar je aan syncht, in jouw geval 20/2 (anders was die max attainable wel wat hoger), wordt gedeeld voor internet/voip & tv.
-
- Plus Member
Devilzown: De Belgacom pagina laat mij duidelijk zien dat dit wel zo is.
Maximaal aantal TV's 3
Maximaal aantal TV's in HD 2
Wat wel kan zijn is dat men bedoel max 2 zenders in HD en geen SD meer, maar dan mag men hun formulering wel is verduidelijken aangezien je dit op meerdere maniere kan interpretteren.
Maar 2xHD = 18Mbit dan heb je nog maar 2Mbit over voor te surfen en dit is theoretisch.. dus in de praktijk gaat dit nog minder zijn..
Leuk .. Kan men niet ineens met FTTH overal beginnen
Maximaal aantal TV's 3
Maximaal aantal TV's in HD 2
Wat wel kan zijn is dat men bedoel max 2 zenders in HD en geen SD meer, maar dan mag men hun formulering wel is verduidelijken aangezien je dit op meerdere maniere kan interpretteren.
Maar 2xHD = 18Mbit dan heb je nog maar 2Mbit over voor te surfen en dit is theoretisch.. dus in de praktijk gaat dit nog minder zijn..
Leuk .. Kan men niet ineens met FTTH overal beginnen
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Er zit zeer zeker een fout in die tool. Ik heb dit ook al meermaals opgemerkt.simon1205 schreef:Ik heb ook die error, kben wel belgacom klant, waarschijnlijk zit er een fout in hun tool
Zoals hierboven gemeld, het zijn géén leugens, maar er is of er zijn - absoluut zeker weten - één of meerdere bugs in die tool.r2504 schreef:Blijkbaar zijn constante leugens naar je klanten zowat een constante aan het worden bij de Belgische duopolisten.
-
- Plus Member
@Devilzone: Dat betalen kan je het zelfde stellen als Telenet begin 2000 de apparatuur was toen peperduur en toch is men er in geslaagd. Glasvezel draad is op zich niet zo heel duur maar vooral de apparatuur er voor. Trouwens VDSL2 word gevoed door FTTC (Fiber To The Cabine) en volgens mij zal daar ook wel FTTH op voort vloeien ik zie niet in wat belgacom nog over die arme oude draadjes gaat sleuren
Nuja Erricson zou over VDSL2 wel 500Mbit kunnen sleuren beweerd men, maar dat wil ik toch is zien hier in BE
Sla die rommel over dan bespaar je al veel geld om te investeren in een toekomstig deftig FTTH netwerk dat op lange termijn wel rendable word, belgen denken te veel op korte termijn. Wat ook iets zekerder is maar je geraakt er geen stap op voorruit.
en graven gaan ze altijd moeten of ze moeten alles in de lucht hangen (Fiber kan men ook op een paal hangen hoor maar waarschijnlijk weer iets duurder dan gewone en misschien ook meer nadelen)
@jan28: in belgië moet je eerst eerder word er hier niks gedaan buiten het geld in hun zakjes laten lopen zegt
Nuja Erricson zou over VDSL2 wel 500Mbit kunnen sleuren beweerd men, maar dat wil ik toch is zien hier in BE
Sla die rommel over dan bespaar je al veel geld om te investeren in een toekomstig deftig FTTH netwerk dat op lange termijn wel rendable word, belgen denken te veel op korte termijn. Wat ook iets zekerder is maar je geraakt er geen stap op voorruit.
en graven gaan ze altijd moeten of ze moeten alles in de lucht hangen (Fiber kan men ook op een paal hangen hoor maar waarschijnlijk weer iets duurder dan gewone en misschien ook meer nadelen)
@jan28: in belgië moet je eerst eerder word er hier niks gedaan buiten het geld in hun zakjes laten lopen zegt
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Het netwerk wordt gestaag geupgrade, voor de nabije toekomst worden er meer rops/boost boxen geplaatst (& dus ook meer fiber) zodat de afstand naar de woning kleiner wordt. Voor de volgende jaren is op die manier nog meer dan genoeg rek in VDSL2, en kan de investering gespreid worden.onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Trouwens je moet niet enkel het netwerk leggen, je moet ook de binneninstallatie aanpassen bij de klanten. (Begin er maar is aan )
Die oude koperdraadjes zullen dus heus nog wel een tijd gebruikt worden.
FTTH komt er heus wel maar verwacht een evolutie geen revolutie
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
als je 9mbit ziet staan in de modem, dan is het duidelijk een repair, maar hoe kan je als klant dan weten dat je op repair staat bij een 20/2 ?krisken schreef:20mbit bestaat ook als repairprofiel voor 30mbit en als profiel op zich.
kan je daar dan voor eeuwig en drie dagen op staan zonder te beseffen dat je op een repair staat?
en hoeveel repair profielen bestaan er zo?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
zie VDSL2 tool - tab "profiles"
- 17a - 50/6 (nieuw)
17a - 30/6
17a - 20/6 (repair)
17a - 14.5/4 (repair)
8d - 20/2
8d - 16.5/2
8d - 14.51/1 (repair)
8d - 9/0.5 (repair)
Het 20mpbs repair profiel is dus 20/6 en niet 20/2 ...xenne schreef:maar hoe kan je als klant dan weten dat je op repair staat bij een 20/2
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Hm dat lijkt me een slechte lijn, te zien aan max attainable, training margin en dan de relatief korte afstand. Denk niet dat er veel meer in zit voorlopig dan 16.5
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dank voor de info philippe_d, was tijdje geleden dat ik die tool nog gebruikt had...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
zo te zien is dit dan een goed profiel
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 50192 kbps 6048 kbps
Modem max: 116592 kbps n/a
Calculated max: 95728 kbps 20057 kbps
Profile: 17a
Estimated line length: 211 m
Training margin: 24.6 dB
Attenuation: 7.9 dB
-
- Moderator
nou en of ...
you are with the lucky few .
en nu geduldig wachten op de volgende upgrade .... 60/10 ?
you are with the lucky few .
en nu geduldig wachten op de volgende upgrade .... 60/10 ?
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
alleen haal ik die snelheden niet, down max 24, up max 4 (via kabel)
Oh, dan zit het met mijn Favorit abo zeer goed
edit: info toegevoegd na post van philippe_d hieronder
Oh, dan zit het met mijn Favorit abo zeer goed
edit: info toegevoegd na post van philippe_d hieronder
Laatst gewijzigd door jan28 14 aug 2011, 21:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
De snelheden die je krijgt hebben hiermee niets te maken.
Deze zijn afhankelijk van je abonnement, voorbeeld: Intense (30/4.5), Favorite (25/3.5), Comfort* (15/2.5), Start* (15/1.5).
* Comfort vanaf 1-sept, Start vanaf 1-nov.
Deze zijn afhankelijk van je abonnement, voorbeeld: Intense (30/4.5), Favorite (25/3.5), Comfort* (15/2.5), Start* (15/1.5).
* Comfort vanaf 1-sept, Start vanaf 1-nov.