Kaart ROP's (Afgesplitst van VDSL2 worst case profiel)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

jan28 schreef:
meon schreef:http://bgcmap.narod.ru werkt overigens terug vanaf een Belgacom-verbinding.

Overigens wilt Belgacom van alle LEX'en af, alles via ROP's.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zouden al die 'hysterische, in complotten denkenden' zich misschien volgende keer eens onthouden van commentaar en even na te denken alvorens te beginnen over censuur enzovoort? Of denken jullie misschien dat Belgacom onder jullie druk hier die kaart terug vrijgegeven heeft?
ja.
Kan het nog duidelijker?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het is alleszins BGC niet die het ip heeft veranderd...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Dat is waar. Er is echter nog steeds geen verklaring waarom de trace route naar 93.158.135.9 nu wel plots werkt. Vergeet ook niet dat de trace route stopte bij de Belgacomservers, niet bij de servers van norad.ru.

kUmbro schreef: Traceroute vanaf Belgacom

Code: Selecteer alles

Traceren van de route naar bgcmap.narod.ru [93.158.135.9]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  --- [---]
  2    20 ms    98 ms    23 ms  1.111-182-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be [91.182.111.1]
  3  3053 ms  3057 ms     *     8.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.8]
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *     ^C
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nu dat het op tweakers verschenen is, tenzij er een officieel antwoord komt concludeer ik dat Belgacom dat met opzet heeft gedaan. Anders zou een bedrijf niet aan zo een imago schade willen lopen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

belgacom_press De informatie over de netwerkkasten is gestolen, niet langer correct en geblokkeerd obv van gerechtelijk bevel http://bit.ly/hDLtk7
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Van @belgacom_press op Twitter:
De informatie over de netwerkkasten is gestolen, niet langer correct en geblokkeerd obv van gerechtelijk bevel.
Met een link naar het geüpdate artikel op Tweakers.net:
Update 30/1 19:00: Belgacom-woordvoerder Jan Margot laat aan Tweakers.net weten dat de informatie over de netwerkkasten gestolen is. Er zou wel een gerechterlijk bevel zijn voor het blokkeren van de site. Margot stelt verder dat de informatie niet langer correct is. Een lezer meldt echter dat de site weer bereikbaar is via het Belgacom-netwerk.
En zoals steeds weet J. Margot niet waar hij het over heeft. De informatie is namelijk totaal niet gestolen, vrijelijk beschikbaar (iedereen die het wil kan een database met de locaties van de kasten bouwen en deze online zetten, daar hebben ze niets over te zeggen) en er is niets incorrect aan (ze is niet 100% perfect, maar er is niemand die dat kan schelen).

Dat de site terug bereikbaar is nu, wil waarschijnlijk ook maar één ding zeggen: ze wachten op het gerechtelijk bevel. Ik denk dat ik ondertussen maar eens een tweet ga sturen naar @belgacom_press dat de informatie wel degelijk klopt en er niets gestolen is, met link naar de update die ik zojuist gegeven heb in dit topic.

EDIT: Tweets verstuurd, héél benieuwd of ik er ooit reactie op zal krijgen. Het antwoord van Eva_van_Belgacom is echter toch al iets.
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 30 jan 2011, 20:08, in totaal 1 gewijzigd.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Userbase gebruikers,

Ik kan alleen maar beamen wat onze woordvoerder heeft meegedeeld aan de mensen van Tweakers.net.

Er is een onderzoek gaande naar de informatie die op de bewuste website werd geplaatst en in het kader daarvan is er een gerechtelijk bevel gekomen om de site in kwestie te blokkeren.
Naar aanleiding van de heisa veroorzaakt dit weekend en daaruit volgende mirrors die ontstaan zijn, is het voorlopig nog weinig zinvol om de site in kwestie geblokkeerd te houden.

Indien nodig (en mogelijk) zal ik jullie via deze weg verder op de hoogte houden, voorlopig hoop ik jullie voldoende geïnformeerd te hebben.

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Huidige situatie: Door de commotie die er ontstaan is, zijn meer mensen op de hoogte van het bestaan van deze informatie.

Iets blokkeren op internet heeft vaak een averechtst effect, indien nog iemand het in zijn bezit geeft (via proxies) wordt het verspreid.
Enkel Jan Modaal geraakt moeilijker aan die informatie (omdat die geen proxies, torrents, ...) kent.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@ Eva van Belgacom

Betekent dit dan ook dat Belgacom vanaf heden, via haar website en/of schriftelijk via de klantendienst, de (toekomstige) klanten van precieze informatie zal voorzien van welke de exacte technische specificaties zijn van de producten die de mensen kunnen bestellen?
Ik meen begrepen te hebben dat Belgacom wel degelijk over deze precieze informatie beschikt.
Of zal het blijven bij vage omschrijvingen als "maximaal 30 Mbit/sec" waarbij dat maximaal, heden in de praktijk, eveneens amper de helft (in casu 16.5Mbit/sec) kan betekenen?
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Het lijkt me sterk dat Belgacom zijn macht zo zou misbruiken om dat kaartje neer te halen. Dat is met een kanon op een mug schieten en het zou wel eens als een boemerang kunnen terugkomen als dit de pers zou bereiken.
Een zeer juiste voorspelling. Belgacom heeft dit mijn insziens serieus verkeerd ingeschat.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

eternum schreef:@ Eva van Belgacom

Betekent dit dan ook dat Belgacom vanaf heden, via haar website en/of schriftelijk via de klantendienst, de (toekomstige) klanten van precieze informatie zal voorzien van welke de exacte technische specificaties zijn van de producten die de mensen kunnen bestellen?
Ik meen begrepen te hebben dat Belgacom wel degelijk over deze precieze informatie beschikt.
Of zal het blijven bij vage omschrijvingen als "maximaal 30 Mbit/sec" waarbij dat maximaal, heden in de praktijk, eveneens amper de helft (in casu 16.5Mbit/sec) kan betekenen?
en het verband met de kaart ROP's is duidelijk? :roll:
Afbeelding
quistnix
Erelid
Erelid

Neen, absoluut niet. Er staan dan ook absoluut geen ROPs op de kaart. Het zijn KVDs. En er is niemand buiten bepaalde Belgacom medewerkers die kunnen checken of er op een KVD ook een ROP aangesloten is. En, nog maar eens ter verduidelijking, het is niet omdat je een KVD ziet in je gebuurte, dat je ook daadwerkelijk op die KVD bent aangesloten. Dus is en blijft het gokken, het is niet duidelijk.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

100% mee eens! Kan je zelfs een plaats tonen (indien gewenst met foto) waar er 2 kvd's staan en 1 rop. Gok maar op welke je bent aangesloten.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef:
jan28 schreef:
bla bla bla
en het verband met de kaart ROP's is duidelijk? :roll:
Neen, absoluut niet.
Volgens mij verwees jan28 naar over de compleet off-topic reactie van eternum (die totaal geen verband heeft met de kaart ROP's) :lol:
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
quistnix
Erelid
Erelid

Inderdaad.

PS: Je maakt de fout om het te hebben over "kaart ROPs", de ROPs staan er nl. gewoonweg niet op.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

....Of zal het blijven bij vage omschrijvingen als "maximaal 30 Mbit/sec" ...
De hele BC club zou eens moeten beginnen te beseffen dat vele van die gebruikers van het fameuze kaartje (betrouwbaar of niet) en de verschillende BC insiders hier aanwezig, eigenlijk een pro-VDSL fanclub vormen die veel mensen (o.a. ondergetekende) over de VDSL streep halen door hun bijkomende, betrouwbare informatie in tegenstelling tot de vage "u bent aansluitbaar met 1 of 2 TV's" of nog beter "u krijgt MAXIMAAL xxx Mb/s", die via de officiële kanalen verkrijgbaar is. Want heel die DSL technologie blijft toch een belabberd "x-meter afstand tot de kast" verhaal. Als ik geen informele bevestiging had gekregen omtrent exacte afstand, zodat ik nu gegarandeerde 30Mbit en toekomstige verhogingen (50Mbit??) zou kunnen krijgen, had ik resoluut voor de kabel gekozen.
...gerechterlijk bevel.... man man man toch, hoe laag kunt ge vallen !
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Naast het feit dat de reactie van Belgacom overdreven is (het heeft toch een averechts effect :bang:), vraag ik mij af waarom ten eerste enkel klanten van Belgacom geblokkeerd werden en ten tweede waarom er geen duidelijke vermelding was dat de site op basis van een gerechtelijk bevel geblokkeerd werd.
Laatst gewijzigd door FezzFest 30 jan 2011, 22:56, in totaal 1 gewijzigd.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

quistnix schreef:Inderdaad.

PS: Je maakt de fout om het te hebben over "kaart ROPs", de ROPs staan er nl. gewoonweg niet op.
tja, over het al dan niet ROP/niet ROP zal je me niet horen, ging alleen maar voort op de topic titel 8)
Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Eva_van_Belgacom schreef: Er is een onderzoek gaande naar de informatie die op de bewuste website werd geplaatst en in het kader daarvan is er een gerechtelijk bevel gekomen om de site in kwestie te blokkeren.
Beste Eva,

Op wie zijn vraag is dit onderzoek gestart ? Diende enkel Belgacom zich te houden aan dit gerechtelijk bevel ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

FezzFest schreef:Naast het feit dat de reactie van Belgacom overdreven is (het heeft toch een averechts effect :bang:), vraag ik mij af waarom ten eerste enkel klanten van Belgacom geblokkeerd werden en ten tweede waarom er geen duidelijke vermelding was dat de site op basis van een gerechtelijk bevel geblokkeerd werd.
Op jouw tweede vraag kan ik geen duidelijkheid geven, op de eerste is het simpel : alle klanten gebruiken het netwerk van Belgacom. Door het IP van het kaartje in de blacklist van hun firewalls te zetten kan alvast geen enkele gebruiker het zien. Ze kunnen maar moeilijk aan bvb telenet vragen "hey mannen, zet dat ip ook eens in jullie blacklist" :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Er zijn intussen denk ik meer mirrors dan er ooit zijn geweest van die map.

Dus of men het doel bereikt heeft, daar twijfel ik aan.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:Volgens mij verwees jan28 naar over de compleet off-topic reactie van eternum (die totaal geen verband heeft met de kaart ROP's) :lol:
Philippe.
Awel, ik vind dat niet compleet off-topic.
Ik weet nu wel dat waar er, in landelijk gebied, geen van die kastjes staan de kans bijzonder klein is dat ze er binnen dit en een half jaar wel zullen staan.
Als men naar de klantendienst belt dan krijgt men wel te horen:" Ja mijnheer, wij kunnen internet leveren."
Ja, ja, dat zal wel. Maar wat voor iets en wanneer?
Dat kaartje was op dat punt zeer duidelijk. En kwam overeen met de ervaringen vanuit het verleden.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Eternum, ik kom morgen terug op je PM, maar even een korte reactie...

1. adsl was voor 80% van de bevolking goed genoeg, mijn ouders waren de laatste op de centrale (geburen zaten op een andere centrale) en zaten aldus op +4km ervan. ADSL op 2mbit ging perfect voor hun. Iets sneller hadden ze niet nodig. En dat is precies de basis : je kan internet "krijgen" op je locatie. Hoe snel, welke technologie, ... is van secundair belang. Moet je niet zeggen dat bvb gamen op een 2mbit lijn totaal onmogelijk is! Maar tja surfen en mails ophalen lukt perfect.

2. Er worden dagelijks ROPS bijgeplaatst en geactiveerd. Het kan dat jij morgen aan de beurt bent, maar het kan evengoed in 2013 zijn. Niemand weet dit met zekerheid!

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

DIBO schreef:
....Of zal het blijven bij vage omschrijvingen als "maximaal 30 Mbit/sec" ...
De hele BC club zou eens moeten beginnen te beseffen dat vele van die gebruikers van het fameuze kaartje (betrouwbaar of niet) en de verschillende BC insiders hier aanwezig, eigenlijk een pro-VDSL fanclub vormen die veel mensen (o.a. ondergetekende) over de VDSL streep halen door hun bijkomende, betrouwbare informatie in tegenstelling tot de vage "u bent aansluitbaar met 1 of 2 TV's" of nog beter "u krijgt MAXIMAAL xxx Mb/s", die via de officiële kanalen verkrijgbaar is. Want heel die DSL technologie blijft toch een belabberd "x-meter afstand tot de kast" verhaal. Als ik geen informele bevestiging had gekregen omtrent exacte afstand, zodat ik nu gegarandeerde 30Mbit en toekomstige verhogingen (50Mbit??) zou kunnen krijgen, had ik resoluut voor de kabel gekozen.
Inderdaad, zonder duidelijkere info over VDSL2 was ik ook Telenet klant gebleven. Zonder twijfel.
't Is maar die hele circus rond dat "Vrij downloaden" en dat 30Mbit/sec via VDSL2 toch ook een mooie snelheid is (indien stabiel én haalbaar) dat ik de stap gezet heb. Had ik eerder geweten hoe stabiel een VDSL2 lijntje kan zijn dan had ik Telenet al véél vroeger buiten gegooid.
Nu gebruik ik mijn internet wanneer ik wil, hoe ik wil, hoeveel ik wil en wanneer het mij uitkomt. Awel, dát is een groot verschil met Telenet.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Inderdaad, moest ik geweten hebben dat 1. vdsl veel stabieler was dan adsl en 2. het vrij downloaden een klucht is, dan had ik die overstap in juni van adsl naar Turbonet nooit gedaan.
Had ik dat kaartje in juni gezien dan had ik 1. geweten dat ik perfect in het midden woon van 2 rop's, 2. een hogere snelheid dan 16,5mbps in de nabije toekomst kan vergeten & 3. ik bij Scarlet meer waar voor m'n geld had gekregen dan de Belgacom intense die ik nu heb.
quistnix
Erelid
Erelid

iceke schreef:Had ik dat kaartje in juni gezien dan had ik 1. geweten dat ik perfect in het midden woon van 2 rop's, 2. een hogere snelheid dan 16,5mbps in de nabije toekomst kan vergeten & 3. ik bij Scarlet meer waar voor m'n geld had gekregen dan de Belgacom intense die ik nu heb.
Je interpretaties zijn - om het zacht te zeggen - behoorlijk verkeerd.

1) je had in Juni gezien dat je perfect in het midden woont van 2 ROPs: Hallo, er staat geen enkele ROP op die kaart !

2) een hogere snelheid als 16,5 kan je inderdaad vergeten, maar NIET omwille van het kaartje !

3) dat je bij Scarlet meer waar voor je geld had gekregen dan de Belgacom Intense die je nu bij Belgacom hebt betwist ik niet. Maar, denk nu niet dat je snelheid zou gestegen hebben. Je statement "meer waar voor m'n geld" is alleen, en ik herhaal alleen een geldkwestie.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Knal tussen 2 KVD's dan ?
Mischien wel omwille van dat kaartje, als je mooi tussen 2 KVD's woont gaan ze volgens mij niet direct een kast gaan bijzetten om die paar huizen extra snelheid te gunnen(waarom zouden ze ook, je betaald toch de volle pot)
Bij bij Scarlet had ik inderdaad minder betaald voor hetzelfde (eerlijk ? ik had het niet gedaan, het grootste voordeel wat me heeft doen overstappen naar BGC is het Free Weekend mobile internet abbo dat er bij zit)

Nogmaals, ik ben tevreden met wat ik nu heb, maar als je dat kaartje bekijkt zijn er een pak mensen die geen waar voor hun geld krijgen. Dat BGC dan tenminste hun abonnementsformules aanpast aan hun profielen ! Ik vraag geen halve prijs voor halve snelheid, maar nu zijn de prijsverschillen absurd klein als je geen limiet wil.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”