inhoud digicorder overzetten nr externe harddisk: mogelijk?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Een collega op het werk heeft een DVR op de composite uigang van zijn digicorder gestoken = geen HDCP, kwaliteit is goed naar het schijnt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Composite... da's zowat de slechtste kwaliteit die je je kan bedenken (en kan ook geen HDTV).

Bedoel je niet component ? Dit kan wel HDTV, maar is niet echt digitaal (en bevat dus ook geen HDCP).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Aangezien er component aangeboden wordt... Is het beetje onnozel mocht er op de HDMI wél HDCP zitten eh?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dat is een beetje kort door de bocht vind ik.

Je zou ook ineens de SCART weg kunnen laten, omdat die praktisch nooit beveiligd is (het kan wel denk ik), en deze ook composiet pennen heeft.

Ik kan je wel een linkje bezorgen van een gemodificeerde televisie, waar ze de HDMI "aftappen" na de decodering :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Is het niet mogelijk de harde schijf uit de oude digibox te plaatsen in de nieuwe ?
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Aangezien er component aangeboden wordt... Is het beetje onnozel mocht er op de HDMI wél HDCP zitten eh?


Tja, het moet van Hollywood hé... da's het typische TN verhaaltje (vooral bij het coderen).

Nu roep maar niet te hard, of ze zouden morgen wel eens component kunnen uitschakelen !
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Composite... da's zowat de slechtste kwaliteit die je je kan bedenken (en kan ook geen HDTV).

Bedoel je niet component ? Dit kan wel HDTV, maar is niet echt digitaal (en bevat dus ook geen HDCP).


Inderdaad bedoelde component, iets te snel gepost!
1000wolfje
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2010, 14:45

is het ook niet mogelijk om het op een externe harde schijf op te slaan en achteraf terug op de digicorder te zetten hebt ge het probleem van afspelen niet maar wel meer opslag kapasiteit weet niet of het mogelijk is vroeg het me gewoon af
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Met de digicorder is dat niet mogelijk
Met de decoder van Mobistar TV is dat wel mogelijk, die heeft een verwisselbare harde schijf. http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/tv/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

1000wolfje schreef:is het ook niet mogelijk om het op een externe harde schijf op te slaan en achteraf terug op de digicorder te zetten


Dat moet in theorie mogelijk zijn... je moet hem dan wel open vijzen. Maar of het echt praktisch is... I don't think so.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb copy paste gedaan van mijn reactie die ik in augustus 2008 heb geplaatst. Kwestie van het in de actualiteit te brengen:

Ik zal het hier eens en voor altijd duidelijk stellen: opgenomen programma's met de Digicorder van Telenet zijn NIET (ik herhaal NIET) bruikbaar op een of andere manier behalve in de Digicorder zelf. Je zou de harde schijf er kunnen uithalen en aan je PC hangen, maar zelfs dan werkt het nog niet. Telenet hanteert een eigen bestandssysteem dat langs geen kanten te omzeilen is. Kort gezegd, opnames op de Digicorder zijn enkel en alleen te bekijken op de Digicorder. Kunnen ook niet op DVD gebrand worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Het lukt zelfs niet met alles om analoog te copieren: ik had een film aangevraagd. De Scart-uitgang van de Digicorder verbonden met de Scart-ingang van mijn oude DVD/HDD recorder. De opname is begonnen , maar na enkele minuten gaf de DVD-recorder aan dat er een copyprotectie in het video signaal zit. Hij stopte met opnemen...

Ik vermoed dat de niet versleutelde kanalen (VRT) wel kunnen opgenomen worden. Maar dat kan ik evengoed zonder Digicorder.
Er bestaan ook filters voor Scart om die copyprotectie er terug uit te halen. Maar zoveel is het mij niet waard.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Ik zal het hier eens en voor altijd duidelijk stellen: opgenomen programma's met de Digicorder van Telenet zijn NIET (ik herhaal NIET) bruikbaar op een of andere manier behalve in de Digicorder zelf.


Zeg nooit nooit... alles is te kraken... het is dus gewoon een kwestie van tijd tot iemand zin heeft om er zich mee te amuseren.

Jack Daniels schreef:Telenet hanteert een eigen bestandssysteem dat langs geen kanten te omzeilen is.


Het bestandsysteem is in het verleden al ontleed door iemand hier op het forum (waarna de persoon plots is verdwenen... misschien was hij dus ergens te dicht bij, wie zal het zeggen).

MarkDM schreef:Het lukt zelfs niet met alles om analoog te copieren: ik had een film aangevraagd.


De On-Demand uitzendingen zijn voorzien van Macrovision (waar trouwens ook de nodige oplossingen voor bestaan)... al de rest niet en kan je dus overzetten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504, helaas moet ik je opmerking tegenspreken over "alles is te kraken". In het geval van Telenet niet dus. Verdiep je eens even in versleutelingssystemen à la Nagravision, Seca Mediaguard, IrDeto, Viaccess, NDS... Dezelfde coderingen worden toegepast op uitzendingen via satelliet. Ondertussen zijn de coderingen zodanig goed dat er de laatste maanden (of jaren) nergens nog sprake is van gehackte systemen. De enige manier (op sat. gebied) om ze te omzeilen is gebruik maken van cardsharing. Tot een paar jaar geleden waren codes vrij beschikbaar op het internet en kon je d.m.v. een kaartje je ontvanger updaten, maar dat is ondertussen verleden tijd. Ik dacht dat Telenet een variant gebruikt van Nagravision (ik kan verkeerd zijn). Maar hoop doet leven en ik zou zeggen: blijf rustig verder dromen (of hopen). Misschien over x aantal jaren dat er ooit eens iemand de codering kan omzeilen, maar daar hebben de gebruikers van vandaag geen boodschap aan want die willen nu iets doen met hun opnames en niet over zoveel jaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

nee, echt alles is te kraken hoor. Maakt niet uit hoe sterk de encryptie is; het valt te achterhalen
Ik zeg alleen niet hoe lang het duurt, das een andere zaak
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er zijn nochtans diverse geruchten dat N3 (alle voorgaande zijn het zeker) gekraakt is.

Wil dit zeggen dat nu iedereen z'n opnames kan copieren... nee... wil dit zeggen dat het onmogelijk is... nee.

Ik heb trouwens ook al het verhaal gehoord (van horen zeggen dus) dat men de boxkey van een TN decoder kan achterhalen... en dus gebruiken in bv. een Dreambox (waar je dus wel opnames kan maken).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Die geruchten over N3 dat gehackt zou zijn doen al heel lang de ronde. Sporadisch duiken ze hier en daar weer eens op, maar ik kan je verzekeren: er is niks van aan. Toch niks zo spannend als geruchten, nietwaar? En om het plaatje compleet te maken: de hoax over een gekraakte Nagravision3 codering stond in satmag van 4 september 2008. Ondertussen zijn we ruim 2 jaar verder en is er nog geen ruk veranderd.
Enne: van horen zeggen hoor je veel liegen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

Op 11 maart 2010 (ja, al 9 maand geleden) belde ik met Telenet wegens problemen met mijn tweede HD Digicorder. IK heb toen geëist dat ik mijn opnamen kon recuperen gezien men mij zei dat ik de HD Digicorder moest gaan omwisselen en geen backup kan maken, wat nochtans bij wet voor persoonlijk gebruik toegelaten is. Er was mij antwoord beloofd binnen de twee weken. Ik heb toen ook nog een ander topic aangehaald, zie copie van mijn email van 11/03/2010 :

Beste xxxxx, (naam weggelaten om niemand in de problemen te brengen)

Ik las net jullie persbericht en kan alleen maar tevreden zijn met de nieuwe mogelijkheden.
Er zijn echter nog 2 ander hot-topics waar Telenet dringend een oplossing zou moeten voor vinden, willen ze Belgacom voor blijven en hun kijkers echt tevreden stellen :

1. Mogelijkheid om een back-up te maken van de harde schijf. Ik ben reeds 2x alles kwijtgeraakt. Backup via scart is geen optie gezien de analoge overdracht (=kwaliteitsverlies), de onmmogelijkheid om zulk een back-up terug te plaatsen op een nieuwe digicorder, en de lange duurtijd. Via Scart een backup maken van bvb. 60 uur duurt …. 60 uur. Niemand die hieraan begint …. En totaal onaanvaardbaar in het huidige technologische tijdperk.

2. Voor klanten die 2 of meer digicoders in huis hebben zou de mogelijkheid moeten kunnen bestaan om informatie tussen de digicorders mogelijk te maken. Technisch zie ik geen enkel bezwaar gezien elke digicorder een eigen IP adres heeft en dus aanspreekbaar moet zijn. Ik heb bvb een digicorder staan in de living en een in de slaapkamer. In de slaapkamer kan ik NIET kijken naar iets dat op de digicorder in de living werd opgenomen etc..

Graag een antwoord of Telenet iets in die richting plant, en zo niet, waarom dan niet ?

Met vriendelijke groeten,


Dezelfde dag kreeg ik antwoord dat mijn vragen behandeld zouden worden :

Beste xxxxx,

Bedankt voor je mail.
Ik heb jouw vragen doorgestuurd aan onze afdeling product marketing TV.
Wij komen terug op je opmerkingen,

Mvg,
xxxxxxx xxxxxxxxx



U kan het al raden : nog steeds geen antwoord.
En ik zit nog steeds met die 2de Digicorder waar ik 8 euro extra per maand voor betaal.
Ik ga eens beginnen met die 9 x 8 euro = 72 euro terug te vragen.

Iemand gelijkaardige ervaringen / oplossingen ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Just my 2 cents : alles wat door een mens gemaakt is, kan door een mens gekraakt worden...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

JimmyEriks schreef:1. Mogelijkheid om een back-up te maken van de harde schijf.


Backups en Hollywood... dat gaat absoluut niet samen hoor... maar het zou wel een vereiste moeten zijn dat wanneer klanten decoders moeten ruilen wegens technische problemen (zeker gezien het tempo die dingen sneuvelen), TN de inhoud overzet naar het nieuwe toestel.

JimmyEriks schreef:2. Voor klanten die 2 of meer digicoders in huis hebben zou de mogelijkheid moeten kunnen bestaan om informatie tussen de digicorders mogelijk te maken. Technisch zie ik geen enkel bezwaar gezien elke digicorder een eigen IP adres heeft en dus aanspreekbaar moet zijn.


Technologisch is het mogelijk, maar daarom is de hardware er vandaag de dag nog niet op voorzien. Men zou trouwens beter uitkijken naar een centraal opslag concept... een doos ergens in je huis (technische ruimte, garage, ...) waar de opnames op gebeuren en waar je naar wens x-aantal tuners kan stoppen, alsook x-aantal GB/TB. Het toestel aan je TV zou dan nog maar louter streamen van dit centraal systeem... en zo maakt het niet uit waar je opneemt, of waar je kijkt (nu ja, binnen 20 jaar misschien).

JimmyEriks schreef:Iemand gelijkaardige ervaringen / oplossingen ?


Dat je geen antwoord krijgt van TN bedoel je ? Is de normaalste zaak van de wereld.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

JimmyEriks schreef:Op 11 maart 2010 (ja, al 9 maand geleden) belde ik met Telenet wegens problemen met mijn tweede HD Digicorder. IK heb toen geëist dat ik mijn opnamen kon recuperen gezien men mij zei dat ik de HD Digicorder moest gaan omwisselen en geen backup kan maken, wat nochtans bij wet voor persoonlijk gebruik toegelaten is. Er was mij antwoord beloofd binnen de twee weken. Ik heb toen ook nog een ander topic aangehaald, zie copie van mijn email van

*knip*



Die harddisk zal je wellicht wel kunnen kopieren op een andere (als enkel het filesystem en/of de files zelf versleuteld zijn, althans). Moet wel lukken met dd, dat werkt op sector level als ik me niet vergis.
Is in elk geval gelukt om een grotere HDD in een Belgacom decoder te kunnen gebruiken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik dacht dat de encryptie van de HDD gebonden was aan de hardware key van de decoder... hem dus copieren, of zelfs gewoon maar in een andere decoder steken lost dus niets op. Initieel bleek je bij TN trouwens ook andere HDD's te kunnen steken, maar blijkbaar lukt ook dat niet meer.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het begint al bij het sata-wachtwoord.
Niet echt te doen om deze te omzeilen.
dd allemaal goed en wel... maar zonder toegang :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ok, in dit geval. Wist ik niet.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

JimmyEriks schreef:2. Voor klanten die 2 of meer digicoders in huis hebben zou de mogelijkheid moeten kunnen bestaan om informatie tussen de digicorders mogelijk te maken. Technisch zie ik geen enkel bezwaar gezien elke digicorder een eigen IP adres heeft en dus aanspreekbaar moet zijn. Ik heb bvb een digicorder staan in de living en een in de slaapkamer. In de slaapkamer kan ik NIET kijken naar iets dat op de digicorder in de living werd opgenomen etc..

Belgacom is er reeds aan het werken om zoiets mogelijk te maken.
honda4life schreef:Het begint al bij het sata-wachtwoord.
Niet echt te doen om deze te omzeilen.
dd allemaal goed en wel... maar zonder toegang :wink:

Zolang de harde schijf geen onboard encryptie doet is een hdd paswoord totaal nutteloos en zo lek als een zeef. Er zijn op het internet tools te vinden die dit paswoord kunnen uitschakelen zonder enige moeite.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trojan schreef:Belgacom is er reeds aan het werken om zoiets mogelijk te maken.


BGC TV loopt dankzij de bandbreedte beperkingen van ADSL en zelfs VDSL2 nog steeds een beetje achter, maar technologisch denk ik dat hun IPTV naar de toekomst toe heel wat meer mogelijkjheden heeft dan DBV-C. Hun decoders zijn reeds netwerk gebaseerd, en kunnen streamen (dus bron maakt niet uit). Bij TN moet het signaal steeds van de coax komen... de netwerk aansluiting bevat daar nooit video en er is volgens mij ook niets voorzien.

Trojan schreef:Zolang de harde schijf geen onboard encryptie doet is een hdd paswoord totaal nutteloos en zo lek als een zeef. Er zijn op het internet tools te vinden die dit paswoord kunnen uitschakelen zonder enige moeite.


Delen van de HDD zijn zeker niet geencrypteerd (da's in het verleden al door iemand bewezen), maar of dit ook zo is voor het gedeelte dat video bevat is onduidelijk. Wat trouwens de SATA lock betreft... zo eenvoudig is het toch allemaal niet hoor dacht ik.
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

Ik vind het allemaal heel leuk dat jullie technologische oplossingen proberen te vinden die het probleem proberen op te lossen, maar :
- Digicorder openen = weg garantie
- Jullie kunnen dat, ik kan dat (een HD vervangen), maar Jan Modaal kan dit niet
Daarenboven, en ik val in herhaling, is het wettelijk toegelaten om een backup voor persoonlijk gebruik te hebben. Er staat een USB poort op de Digicorder, dus mits wat software-aanpassingen moet het perfect mogelijk zijn om de inhoud van de Digicorder naar een externe harde schijf te copieren, al dan niet versleuteld. Omgekeerd moet het dan ook perfect mogelijk zijn om deze copie terug naar de Digicorder te copieren. Wat er dan ook gebeurt met de Digicorder, je hebt altijd een digitale backup ( = geen kwaliteitsverlies) en JE HEBT HIER GEWOON WETTELIJK RECHT OP. Wie dan geen moeite doet om een backup te nemen, moet er dan ook maar de gevolgen van dragen. Maar je moet natuurlijk wel eerst de mogelijkheid hebben natuurlijk. Hoog tijd dat iedereen hierover Telenet zou aanspreken ( en ook Belgacom = zelfde probleem ) ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

JimmyEriks schreef:Wie dan geen moeite doet om een backup te nemen, moet er dan ook maar de gevolgen van dragen..


En wanneer ga je dan een backup maken... ieder keer als je een nieuwe opname hebt gemaakt, of eens in de week (maar dan ben je mogelijks al enkele opnames kwijt)... om nog maar te zwijgen over de mogelijke restore scenario's ? Eén ding is echter een feit, het kan heel wat beter (ik kan al lang het aantal verloren opnames dankzij TN niet meer op twee handen tellen).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

*Hunkert naar het VHS tijdperk.* Die opnames was je na paar jaar tenminste niet kwijt, al mocht je het vaak met allerhande (horizontale) lijnen of beeldruis doen. :-)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Sata paswoord voor seagate cinemastar viel weinig over te vinden...
neen ik heb niet geprobeerd de inhoud van een decoder te halen, maar harde schijven te recupereren uit een gesneuvelde decoder :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

het magazine Clickx heeft ooit bij de eerste generatie Digicorders eens geprobeerd om de HDD te vergroten, ze waren in staat met norton ghost een image te nemen van de HDD.

Maar toen ze de HDD er in staken werkte het ding niet meer, dus technisch is het niet mogelijk die date er uit te halen tenzij je de encryptie kunt ontsleutelen.
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Ik vind het grof dat Telenet niet toelaat om de harde schijf te kopieren. Tenslotte betalen wij als Digitale TV-Klant wel elke maand netjes 3€ auteursrechten. WAAROM betalen wij dit? Om te mogen kijken naar bekende koppen op televisie? Op z'n minst zou men voor dat bedrag de USB-poort mogen openstellen
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Ik doe het met een s video kabel uit de digicorder naar m'n pc.

nadeel : je moet het laten afspelen en dan opnemen met PC. Kwalitiet is gewoon goed. daarna kan je het opslaan waar je wil
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

@ hardyscript

Is idd doenbaar wat kwaliteit betreft, maar ik wil een digitale backup ! En ... op mij HD Digicorder staan meer dan 100 uur opnames die ik wil houden. Dit copieren vraagt ... meer dan 100 uur .... Ik heb wel iets anders te doen, en daarenboven : in welk tijdperk leven wij ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zucht. Dit bericht is nr. 155 in deze lange rij over het onderwerp "inhoud digicorder overzetten nr externe harddisk: mogelijk?"
En na 155 berichten is en blijft het antwoord: NEE
En niet komen aandraven met "als dit" of "als dat" en "alles valt te kraken" of "maar als je dit doet" of "als je de HD eruit haalt"... Het is NIET mogelijk en als het van TN afhangt zal het ook NOOIT mogelijk worden. Aanvaard het zoals het is, leer er mee leven. En al die praatjes van "als dit" of "als dat"... is gewoon praat voor de vaak. De eerste die er in slaagt om zijn opname op een digicorder op een DVD te copiëren in dezelfde kwaliteit, die mag het hier en nu op dit forum posten. Afspraak over..... jaar (vul zelf een getal in).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

@ Jack Daniels

Neen, neen en nog eens neen ! Berusten in een onaanvaardbare en bovendien niet-wettelijke situatie getuigt van weinig karakter.
Wij hebben RECHT op een digitale backup van onze opnames voor persoonlijk gebruik.
En ik zal niet rusten vooraleer ik die mogelijkheid heb, bij Telenet én bij Belgacom !
En dit niet op een foefelwijze, maar gewoon officiëel mogelijk !
PS : Ik heb ze alletwee, Bgc enkel en alleen voor de voetbal ... Zucht ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is niet omdat je iets mag doen dat je het moet kunnen doen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@Jimmy, ik wens je in elk geval veel succes met je David-Goliath gevecht.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

JimmyEriks schreef:Wij hebben RECHT op een digitale backup van onze opnames voor persoonlijk gebruik.

Dan wil ik dat toch eens zwart op wit zien dat gij daar recht op hebt. En uw argument is ongeldig, want ge hebt uw backup namelijk de harde schijf waarvan gij naar believen uw opgenomen beelden kunt bekijken. Dat uw harde schijf kapot kan gaan is een spijtig, maar veel voorkomend fenomeen met moderne technologie. Uw vhs tape kan ook blijven hangen in uw videorecorder en dan zijt ge uw backup ook kwijt. Als er een kras op uw dvd komt en deze is onleesbaar zijt ge die ook kwijt. Of wilt ge dan dat ze het opnieuw uitzenden zodat ge het nog eens kunt opnemen? Of dat ze u kosteloos een nieuwe dvd sturen?

Met hetgeen gij hier eist zet ge de deur wagenwijd open voor piraterij en druist het in tegen hetgeen filmstudio's al decenia lang vechten.

Dus zet uw oogkleppen af of droom voort, maar stop met hierover te zagen. Het is vechten tegen de bierkaai.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
JimmyEriks
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00

@ Jack Daniels : bedankt, doen ons best. Heb trouwens gisteren TN officiëel in gebreke gesteld. Zit hier immers al 10 maand met een tweede defecte Digicorder die ik moet gaan omwisselen. Ik heb hun nog maar eens medegedeeld dat ik hem niet omwissel zolang ze geen oplossing hebben voor de recuperatie van de harde schijfinhoud. Creditnota geëist voor 8€x10 = 80 euro. En ik betaal niet meer voor die tweede Digicorder in deze omstandigheden. En indien nodig is er ook de Economische Inspectie (die mij telefonisch mijn gelijk bevestigen) en de pers nog ...

@ Trojan : Bij mijn weten is een backup een TWEEDE of Xde exemplaar van gegevens. De Digicorder is géén backup maar de EERSTE copie = als klant uw ORIGINEEL. Ik heb hier twee NAS'sen staan in RAID 1 (spiegelcopies) en dan nog maak ik wekelijks een incrementele backup op een andere schijf. Ik heb op deze manier in 15 jaar nog nooit iets verloren, ondanks verschillende diskcrashes. (We spreken wel over data, niet over digitale TV opnames)

Het RECHT ? Wel dat wordt ontleend aan de wet van 22 mei 2005 inzake auteursrechten waarin de 6 voorwaarden opgesomd zijn wanneer een recht op thuiscopie ontstaat. Google eens en je zal het wel vinden. Neem de moeite om dit eens te lezen, dan zal je zien dat je dat recht hebt. Je betaalt trouwens aan AUVIBEL een vergoeding hiervoor voor elke blanco informatiedrager (CD, DVD, HardDisk, ..) inbegrepen in de aankoopprijs.
De 6 voorwaarden zijn :
1) Een werk (auteur) of een prestatie (uitvoerder)
2) Op een geoorloofde wijze openbaar zijn gemaakt
3) Geluids- of een audiovisueel werk
4) Een reproductie
5) In familiekring
6) Alleen bestemd voor diezelfde familiekring
Een verduidelijking kan je hier lezen : http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?p=72989

Ik mag dan David zijn, David zal blijven vechten tegen Goliath om zijn recht te bekomen. Jammer dan er maar weinige David'en zijn ...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”