Hallo,
Ik heb sinds een maandje VDSL2 van Scarlet (internet+telefonie) maar heb sinds een week dat mijn Sagem modem vanzelf opnieuw opstart.
Een scarlet medewerker wist me te vertellen dat dit gebeurt als er teveel connecties zijn (> 100) omdat die Sagem niet genoeg geheugen heeft en de modem dan vanzelf herstart.
Het was inderdaad zo dat als er een paar torrents bezig waren hij constant resette.
Maar ik heb het nu ook voor met slechts 1 pc aan zonder p2p verkeer (ik zie slechts een 10-tal connecties via netstat in de windows pc).
Hij reset soms ook als ik inlog op de webinterface van de modem en daar bvb bij scheduler iets probeer in te stellen.
Soms lukt het, maar soms crasht hij en start hij opnieuw op (ik hoor hem dan klikken).
Dit lijkt me toch niet helemaal in orde ?
(PS: ik heb ook dat tr98 proces al eens gekilled, maar hij blijft resetten)
Scarlet box (Sagem) reset vaak
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
hoi ,
ga in je sagem en de lijst van Lan servers volledig leegmaken...
Dit hielp mij af van de constante reset bij downloaden
ga in je sagem en de lijst van Lan servers volledig leegmaken...
Dit hielp mij af van de constante reset bij downloaden
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
nee hij staat rechtop en heeft genoeg koeling.
Het probleem werd erger en erger.
Tijdens het browsen op de router interface resette hij ook.
Ik heb de reset knop achteraan eens geprobeerd en nu is hij volledig dood. Start zelfs niet meer op.
Alle lampjes blijven uit, of zijn ineens allemaal aan
De technieker van Scarlet komt woensdagochtend een nieuwe plaatsen. Hopelijks gaat die wat langer mee.
Het probleem werd erger en erger.
Tijdens het browsen op de router interface resette hij ook.
Ik heb de reset knop achteraan eens geprobeerd en nu is hij volledig dood. Start zelfs niet meer op.
Alle lampjes blijven uit, of zijn ineens allemaal aan
De technieker van Scarlet komt woensdagochtend een nieuwe plaatsen. Hopelijks gaat die wat langer mee.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
@MacE501 : bedankt voor de tip, zeer interessante webpagina !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Heb dat gedaan, belasting is nu 1.00 1.00 1.00 bij volledig dichttrekken van de lijn (andere router).MacE501 schreef:Tr98 proces killen, zorgt voor een constante CPU belasting van 98%: http://www.littlebighuman.com/?p=600#kill
[ Post made via mobile device ]
Normaal dat dit zo hoog is? (ervoor 2.xx)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
die scarlet MODEM is helemaal geen bucht. Het is alleen het ROUTER gedeelte VAN die scarlet box die op niks trekt. Hang er gewoon uw eigen router aan en de problemen zullen opgelost zijn. Dit is een probleem die al zeer lang gekend is en de oplossing is al 1000x gegeven
Greetz
Greetz
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Maar dat kost teveel aan elentriek .
Serieus. Idd een eigen router eraan hangen is een workaround, maar ik vind een modem/router die ze verkopen aan 100EUR per stuk toch wel deftig mag werken met alle functies erin.
Serieus. Idd een eigen router eraan hangen is een workaround, maar ik vind een modem/router die ze verkopen aan 100EUR per stuk toch wel deftig mag werken met alle functies erin.
-
- Pro Member
Tjah, hang er dan een zonnepaneel aan aan uwen router als die teveel elentriek verbruikt. Of "beter" nog, terug naar telenet gaan
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Verkopen? Is er dan iemand die geld betaald heeft voor dat ding? Scarlet en Belgacom gooien ermee naar je oren.Matthias schreef:Maar dat kost teveel aan elentriek .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Nu ja, maar buiten belgacom was het 1 jaar geleden betalen voor die modem. EDPNET, Dommel, .... EDPNET vraagt zelfs nu nog 99EUR dacht ik. Scarlet geeft er ook een waarde aan, ze geven die gratis weg aan nieuwe klanten. Als je binnen Scarlet van ADSL naar VDSL zou upgraden, krijg je die modem ook niet gratis. Dus aub kom niet af dat iedereen deze gratis gekregen heeft.
@Tuneboy, het is eenmaal een feit dat als je voor iets betaalt, je ook verwacht dat het deftig werkt.
@Tuneboy, het is eenmaal een feit dat als je voor iets betaalt, je ook verwacht dat het deftig werkt.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ja, daar ben je echt veel beter af, met een modem/router combi die evenveel gebruikt, volledig is dichtgegooid en een verplichte NIU erbij.Tuneboy2005 schreef:Tjah, hang er dan een zonnepaneel aan aan uwen router als die teveel elentriek verbruikt. Of "beter" nog, terug naar telenet gaan.
Om het tr98 process dat 100% cpu trekt op te lossen kan je overigens ook de Belgacom-firmware flashen. Die is iets recenter (maar uiteraard op eigen risico).
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 23 sep 2011, 09:47, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Pro Member
Mja maar ook ik heb er niet voor betaald voor die modem dus ga ik niet klagen. Ik wist trouwens op voorhand al van voor mijn aanvraag dat deze modems niet deftig werken.Matthias schreef:Nu ja, maar buiten belgacom was het 1 jaar geleden betalen voor die modem. EDPNET, Dommel, .... EDPNET vraagt zelfs nu nog 99EUR dacht ik. Scarlet geeft er ook een waarde aan, ze geven die gratis weg aan nieuwe klanten. Als je binnen Scarlet van ADSL naar VDSL zou upgraden, krijg je die modem ook niet gratis. Dus aub kom niet af dat iedereen deze gratis gekregen heeft.
Een beetje zoeken op internet en je komt veel te weten.