Scarlet box (Sagem) reset vaak

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik heb sinds een maandje VDSL2 van Scarlet (internet+telefonie) maar heb sinds een week dat mijn Sagem modem vanzelf opnieuw opstart.

Een scarlet medewerker wist me te vertellen dat dit gebeurt als er teveel connecties zijn (> 100) omdat die Sagem niet genoeg geheugen heeft en de modem dan vanzelf herstart.
Het was inderdaad zo dat als er een paar torrents bezig waren hij constant resette.

Maar ik heb het nu ook voor met slechts 1 pc aan zonder p2p verkeer (ik zie slechts een 10-tal connecties via netstat in de windows pc).

Hij reset soms ook als ik inlog op de webinterface van de modem en daar bvb bij scheduler iets probeer in te stellen.
Soms lukt het, maar soms crasht hij en start hij opnieuw op (ik hoor hem dan klikken).

Dit lijkt me toch niet helemaal in orde ?

(PS: ik heb ook dat tr98 proces al eens gekilled, maar hij blijft resetten)
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

hoi ,

ga in je sagem en de lijst van Lan servers volledig leegmaken...

Dit hielp mij af van de constante reset bij downloaden
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Zeker dat het geen warmte probleem is?

Probeer je scarlet box eens op pootjes te zetten of gewoon eens omgekeerd te leggen!

Laat wat weten of het helpt!
Afbeelding
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

nee hij staat rechtop en heeft genoeg koeling.
Het probleem werd erger en erger.

Tijdens het browsen op de router interface resette hij ook.

Ik heb de reset knop achteraan eens geprobeerd en nu is hij volledig dood. Start zelfs niet meer op.
Alle lampjes blijven uit, of zijn ineens allemaal aan :-)

De technieker van Scarlet komt woensdagochtend een nieuwe plaatsen. Hopelijks gaat die wat langer mee.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Tr98 proces killen, zorgt voor een constante CPU belasting van 98%: http://www.littlebighuman.com/?p=600#kill

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ElFrikandel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jul 2009, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

@MacE501 : bedankt voor de tip, zeer interessante webpagina !
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Andere modem aanvragen bij Scarlet?
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

de modem werd vervangen door Scarlet. Probleem opgelost dus.
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

jeeej :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

MacE501 schreef:Tr98 proces killen, zorgt voor een constante CPU belasting van 98%: http://www.littlebighuman.com/?p=600#kill

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Heb dat gedaan, belasting is nu 1.00 1.00 1.00 bij volledig dichttrekken van de lijn (andere router).
Normaal dat dit zo hoog is? (ervoor 2.xx)
umeske
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2011, 02:27
Bedankt: 1 keer

Modbreak:
CAPS flooding ~ Grof taalgebruik ~ Respectloos


Uw mag u mening geven, doe dit op een beschaafde manier
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

die scarlet MODEM is helemaal geen bucht. Het is alleen het ROUTER gedeelte VAN die scarlet box die op niks trekt. Hang er gewoon uw eigen router aan en de problemen zullen opgelost zijn. Dit is een probleem die al zeer lang gekend is en de oplossing is al 1000x gegeven

Greetz
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Maar dat kost teveel aan elentriek :bang: .

Serieus. Idd een eigen router eraan hangen is een workaround, maar ik vind een modem/router die ze verkopen aan 100EUR per stuk toch wel deftig mag werken met alle functies erin.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Tjah, hang er dan een zonnepaneel aan aan uwen router als die teveel elentriek verbruikt. Of "beter" nog, terug naar telenet gaan
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Matthias schreef:Maar dat kost teveel aan elentriek :bang: .

Serieus. Idd een eigen router eraan hangen is een workaround, maar ik vind een modem/router die ze verkopen aan 100EUR per stuk toch wel deftig mag werken met alle functies erin.

Verkopen? Is er dan iemand die geld betaald heeft voor dat ding? Scarlet en Belgacom gooien ermee naar je oren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Nu ja, maar buiten belgacom was het 1 jaar geleden betalen voor die modem. EDPNET, Dommel, .... EDPNET vraagt zelfs nu nog 99EUR dacht ik. Scarlet geeft er ook een waarde aan, ze geven die gratis weg aan nieuwe klanten. Als je binnen Scarlet van ADSL naar VDSL zou upgraden, krijg je die modem ook niet gratis. Dus aub kom niet af dat iedereen deze gratis gekregen heeft.

@Tuneboy, het is eenmaal een feit dat als je voor iets betaalt, je ook verwacht dat het deftig werkt.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Tuneboy2005 schreef:Tjah, hang er dan een zonnepaneel aan aan uwen router als die teveel elentriek verbruikt. Of "beter" nog, terug naar telenet gaan.


Ja, daar ben je echt veel beter af, met een modem/router combi die evenveel gebruikt, volledig is dichtgegooid en een verplichte NIU erbij.
Om het tr98 process dat 100% cpu trekt op te lossen kan je overigens ook de Belgacom-firmware flashen. Die is iets recenter (maar uiteraard op eigen risico).
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen op 23 sep 2011, 09:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Matthias schreef:Nu ja, maar buiten belgacom was het 1 jaar geleden betalen voor die modem. EDPNET, Dommel, .... EDPNET vraagt zelfs nu nog 99EUR dacht ik. Scarlet geeft er ook een waarde aan, ze geven die gratis weg aan nieuwe klanten. Als je binnen Scarlet van ADSL naar VDSL zou upgraden, krijg je die modem ook niet gratis. Dus aub kom niet af dat iedereen deze gratis gekregen heeft.

@Tuneboy, het is eenmaal een feit dat als je voor iets betaalt, je ook verwacht dat het deftig werkt.


Mja maar ook ik heb er niet voor betaald voor die modem dus ga ik niet klagen. Ik wist trouwens op voorhand al van voor mijn aanvraag dat deze modems niet deftig werken.
Een beetje zoeken op internet en je komt veel te weten.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”