sinds een paar dagen is mijn internet enorm traag. Mijn internet pakket van Belgacom is Belgacom Internet Favorite, dit houdt zoals jullie allemaal wel zullen weten in dat mijn limiet 100 GB/maand bedraagt, mijn downloadsnelheid in theorie 30 mbps is en de uploadsnelheid 1 mbps. Echter, na lange tijd van frustraties en gescheld tegen mijn eigen achter de PC had ik besloten een snelheidstest te doen op speedtest.net dus ik ging naar hun website en deed een snelheidstest, de server waar ik de test deed lag in Eindhoven (deze ligt voor mij het dichtst bij). Tot mijn grote frustratie bleek hetgeen dat ik al enkele dagen vermoedde te kloppen. Dit is het resultaat van mijn meest recente snelheidstest (vandaag 25 januari 2011):
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/1127463067.png)
Zijn er ook mensen die sinds enkele dagen problemen hebben met Belgacom, of ben ik de enige die hier last van heeft? Dit kan toch niet de bedoeling zijn, ik krijg Google past geopent na 10 seconden, vroeger zou je met zo'n snelle lijn jezelf gelukkig moeten prijzen maar toch niet de dag van vandaag.
Ik haal normaal op speedtest een snelheid van net geen 4 mbps (ongeveer 495 kilobytes per seconde) en vandaag is dat dus 0.50 mbps. Schandalig eigenlijk want ze beloven 30 mbps, maar hier ligt geen VDSL2 in de straat. Het feit dat ik maar 4 mbps haal van 30 mbps daar kan ik mee leven, al is 'mee kunnen leven' geen goede omschrijving natuurlijk. Maar het feit dat ik de laatste dagen slechts 0.50 mbps haal, dat speelt mij parten. Overlaatst is er een technieker van Belgacom langsgeweest en die zei dat er iets scheelde in de centrale en dat hij het heeft gerepareert. Maar die reparatie heeft blijkbaar niet veel uitgehaalt.
Ik word echt gek de laatste tijd, aangezien ik nogal veel online game zowel op de PC als op mijn Playstation 3. Elke dag moet ik weer hopen dat ik normaal online kan gamen, zonder de zogenaamde lag.