Internet enorm traag, veel latency ook

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hey allemaal

sinds een paar dagen is mijn internet enorm traag. Mijn internet pakket van Belgacom is Belgacom Internet Favorite, dit houdt zoals jullie allemaal wel zullen weten in dat mijn limiet 100 GB/maand bedraagt, mijn downloadsnelheid in theorie 30 mbps is en de uploadsnelheid 1 mbps. Echter, na lange tijd van frustraties en gescheld tegen mijn eigen achter de PC had ik besloten een snelheidstest te doen op speedtest.net dus ik ging naar hun website en deed een snelheidstest, de server waar ik de test deed lag in Eindhoven (deze ligt voor mij het dichtst bij). Tot mijn grote frustratie bleek hetgeen dat ik al enkele dagen vermoedde te kloppen. Dit is het resultaat van mijn meest recente snelheidstest (vandaag 25 januari 2011):

Afbeelding

Zijn er ook mensen die sinds enkele dagen problemen hebben met Belgacom, of ben ik de enige die hier last van heeft? Dit kan toch niet de bedoeling zijn, ik krijg Google past geopent na 10 seconden, vroeger zou je met zo'n snelle lijn jezelf gelukkig moeten prijzen maar toch niet de dag van vandaag.

Ik haal normaal op speedtest een snelheid van net geen 4 mbps (ongeveer 495 kilobytes per seconde) en vandaag is dat dus 0.50 mbps. Schandalig eigenlijk want ze beloven 30 mbps, maar hier ligt geen VDSL2 in de straat. Het feit dat ik maar 4 mbps haal van 30 mbps daar kan ik mee leven, al is 'mee kunnen leven' geen goede omschrijving natuurlijk. Maar het feit dat ik de laatste dagen slechts 0.50 mbps haal, dat speelt mij parten. Overlaatst is er een technieker van Belgacom langsgeweest en die zei dat er iets scheelde in de centrale en dat hij het heeft gerepareert. Maar die reparatie heeft blijkbaar niet veel uitgehaalt.

Ik word echt gek de laatste tijd, aangezien ik nogal veel online game zowel op de PC als op mijn Playstation 3. Elke dag moet ik weer hopen dat ik normaal online kan gamen, zonder de zogenaamde lag.
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

De vraag die de eerste reply steeds stelt?
Draadloos?
Speedtests doe je steeds via de kabel als je accuraat wil meten.
Geen paniek, we helpen je wel in de richting, en hebben hier op het forum enkele bereidwillige en bekwame BC techniekers :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik werk inderdaad draadloos, zal onmiddellijk een snelheidstest doen via de kabel. De reden dat ik dit topic hier heb aangemaakt is omdat ik weet dat hier wel een aantal mensen zitten die veel met Belgacom-gerelateerde dingen bezig zijn.
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Gebruikersavatar
Rally
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Last Result:
Download Speed: 37849 kbps (4731.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1898 kbps (237.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
dinsdag 25 januari 2011 21:20:58


http://speedtest.telenet.be/

draadloos met mij, maar ik denk dat het niet op WWw
ligt maar aan uw ISP of modem ...

Groetjes Ralf
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gebruik de servers van Mechelen of Amsterdam voor een accurate snelheidsmeting, liefst op meerdere momenten van de dag/nacht
Jij hebt een favorite, dan heb je geen 30 maar 25mbit down, en geen 1mbit, maar 3.5mbit up!

Anyway, stuur eens per PM jouw telefoonnummer (vast nummer), dan doe ik wel een lijncheck.
Laatst gewijzigd door krisken op 25 jan 2011, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ralf,

Er gaat niks boven de stabiliteit van een bekabelde verbinding...
Van daar dat we dit eerst willen uitsluiten, genoeg voorbeelden te vinden op dit forum :wink:

@Krisken
Ik heb zo'n vermoeden dat hij op ADSL staat, en zowat hetzelfde voorheeft als die persoon die overlaatst op 512/192 stond :wink

@fanatic,
Even bevestigen omdat je nieuw hier bent, is dat krisken een van de techniekers is en te vertrouwen is :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dit is het resultaat van mijn snelheidstest als ik via een UTP-kabel werk:

Afbeelding

het is sneller dan draadloos, wat normaal is, maar nog altijd niet de snelheid die ik normaal gezien haal.
Speedtest, server Amsterdam:

Afbeelding
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Normaal? Niet echt: op zulke snelheden zou draadloos even snel moeten kunnen als bedraad. Maar je snelheid is wel bedroevend. Wacht even tot de BGC techniekers antwoorden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

honda4life schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat hij op ADSL staat, en zowat hetzelfde voorheeft als die persoon die overlaatst op 512/192 stond :wink

honda4life, mijn geheugen laat mij even in de steek. Wat was dit juist?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Welke type/merk router/modem heb je.

Ga eens naar http://192.168.1.1 en kopieer eens de waarden die je daar ziet, zoals:

Downstream line rate /Upstream line rate
Downstream Training Margin
...

Gebruik je een adsl splitter, of zit de stekker van de modem rechtstreeks in een muurcontactpunt?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

krisken schreef:
honda4life schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat hij op ADSL staat, en zowat hetzelfde voorheeft als die persoon die overlaatst op 512/192 stond :wink

honda4life, mijn geheugen laat mij even in de steek. Wat was dit juist?


Was de ene of de andere klant die om één of andere reden plots sync had op halve megabit down :wink:
viewtopic.php?f=43&t=28627
Laatst gewijzigd door honda4life op 25 jan 2011, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@Goztow, is er geen mogelijkheid om iemand zijn post te quoten of kijk ik verkeerd?

on-topic, het zou inderdaad ongeveer hetzelfde moeten zijn. Ik heb ook vaak problemen met mijn router, gisteren zat ik in de woonkamer en de router staat aan de andere kant van de muur in de hal. Ik geraakte op mijn laptop niet verbonden met mijn router, hij vond de router (soms ook niet), en als ik dan al verbond kreeg ik de melding dat er geen verbinding kon gemaakt worden met de router waarop de router even uit de lijst verdween van beschikbare netwerken om op mysterieuze wijze enkele seconden later weer tevoorschijn te komen. Allemaal zeer vreemd, maar aangezien de router geen router is van Belgacom vrees ik dat ze mij hier niet mee gaan helpen;

@ReLoad:

Mijn router is een Belkin 54G router, weet niet precies welk model, hieronder is een screenshot.

EDIT: De router is verbonden met een splitter die uiteraard in de muur steekt, de splitter heb ik nieuw gekregen van de technieker die een paar weken geleden aan huis is geweest, waarom weet ik niet maar hij bedoelde het waarschijnlijk als "het zou maar eens aan de splitter kunnen liggen".

Code: Selecteer alles

http://i54.tinypic.com/55p5bm.png
Laatst gewijzigd door fANAT1C op 25 jan 2011, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je lijnwaarden zien er uitstekend uit, op het eerste zicht zouden ze je ADSL lijn gerust nog wat kunnen versnellen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb 5 minuten geleden nog eens een speedtest gedaan, welke nu weer beter is en al meer lijkt op de waarden die ik al jaren haal.

Afbeelding
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dat lijkt al pakken beter!
Ik sta op hetzelfde profiel dan je, dus je kan "vergelijken" hé
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@honda4life, je hebt in je signature ook een speedtest staan, je zit dan wel bij Scarlet maar die snelheden haal ik ook normaal. Meer is het echter nog nooit geweest. Het snelste dat ik hier ooit heb gedownload was 504 Kb/sec maar dat is weeral een aantal jaartjes geleden.

Vroeger had ik het wel eens regelmatig voor dat het internet trager was dan gewoonlijk, maar de laatste tijd is het toch laten we zeggen meer dan regelmatig.
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Kan je niet gratis digitale tv aanvragen?
Niet dat je het daarom gebruikt, maar dan krijg je vdsl2 indien beschikbaar :wink:
Ben niet zo goed op de hoogte van de producten van BC :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
genksta
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2006, 20:38
Bedankt: 6 keer

hier ligt geen VDSL2 in de straat


@honda4life, er ligt jammer genoeg nog geen glasvezel in deze regio. Ik geloof dat het nog even duurt eer ze in 89MSE (maaseik-neeroeteren) glasvezel gaan aanleggen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Mijn router is een Belkin 54G router, weet niet precies welk model, hieronder is een screenshot.


Denk dat we de oorzaak al gevonden hebben.

Heb die ooit ook geïnstalleerd, weg gedaan wegens te onbetrouwbaar.

Koop een speedtouch model (niet usb),vanaf 5-10€ tweedehands.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Vreemd als je op 4,6 Mbits profiel sync dat je dan met draad maar 1,71/0.20 Mbits haalt. Dan licht het probleem bij uw computer/laptop of drukte aan de straat kant. En die laatste lijkt mij toch wel niet zeer waarschijnlijk, maar je weet nooit.

Indien je nog eens snelheden lager haalt dan 3Mbits, nog eens een screenshot maken van je router/modem zoals je daarnet gedaan hebt. Misschien veranderen je syncwaarden.

En altijd meerde speedtesten doen, en zorgen dat je op dat moment niets anders doet.
Zou het aan de computer harware of de browser kunnen liggen? Of de de router die gewoon slecht functioneerd.
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bwa om het meteen op de router te steken, er zijn natuurlijk veel verschillende factoren die bijdragen tot wat uw internetverbinding waard gaat zijn. Is het overigens mogelijk om de winkel een router te lenen om te testen?
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik gebruik Mozilla Firefox 3.6.13, en als ik mijn laptop meeneem naar kameraden kan ik gewoon aan een normale snelheid downloaden.
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

fANAT1C schreef:Bwa om het meteen op de router te steken, er zijn natuurlijk veel verschillende factoren die bijdragen tot wat uw internetverbinding waard gaat zijn. Is het overigens mogelijk om de winkel een router te lenen om te testen?

Flash eens een andere firmware versie, kijk eens of je het probleem nog hebt (der zijn soms ook nog moeilijk te vinden beta's op het web).

Mijn ervaringen ermee zijn rampzalig,settings die niet gesaved willen worden,syncproblems,...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Anyway, stuur eens per PM jouw telefoonnummer (vast nummer), dan doe ik wel een lijncheck.

Heb je dit al naar krisken gestuurd? Die kan dan kijken of jouw lijn OK is.

Om te quoten, zie hier. De quote knop bij de laatste post in inderdaad weg om full quotes te vermijden maar je kan daar eenvoudig om heen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Telefoonnummer gestuurd, persoon staat op een 4.6mbit adsl profiel.
Counters etc zijn OK.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goztow schreef:
Anyway, stuur eens per PM jouw telefoonnummer (vast nummer), dan doe ik wel een lijncheck.

Heb je dit al naar krisken gestuurd? Die kan dan kijken of jouw lijn OK is.
Dit had ik al onmiddellijk gedaan, maar toch bedankt voor de bezorgdheid als ik het zo mag noemen hehe :wink:

Goztow schreef:
Om te quoten, zie hier. De quote knop bij de laatste post in inderdaad weg om full quotes te vermijden maar je kan daar eenvoudig om heen.
Ja, dat had ik na zo'n 10 minuten ook in de gaten gekregen :P

Misschien zou het inderdaad wel eens aan mijn router kunnen liggen die problemen hier allemaal.
Daarjuist kon ik weer geen verbinding maken met mijn laptop en het internet, de router vond hij, maar als ik dan verbinding maak zegt hij "Kan geen verbinding maken met belkin54g". Uit ervaring weet ik dat, vreemdgenoeg, wanneer ik met mijn Playstation Portable of met mijn Playstation 3 online wil gaan dat mijn laptop ineens wel weer verbinding kan maken (dan doet hij het zelfs automatisch). Erg vreemd vind ik het, van zodra ik mijn PSP of PS3 met internet verbind heb ik ineens weer internet op de laptop.
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hey allemaal, ik nog eens

ik heb vanmiddag naar Belgacom gebeld, en vertelt dat ik al sinds enkele dagen traag internet heb (indien ik al op internet raak). Gisteravond viel de verbinding met internet weg iedere keer als ik in Firefox (of IE of Chrome) een webpagina opvroeg. Ik kon vreemdgenoeg niet eens een lokale pingtest naar mijn router uitvoeren (router werd niet gevonden, draadloos weliswaar). Zelfs deze morgen ging het internet nog voor geen meter, dit allemaal draadloos. Aangezien sommige mensen hier geen kabel door het hele huis willen is met kabel werken geen optie, ik heb zelfs een Belkin Powerline 200 mbps gekocht om te kijken of dat werkte, maar helaas.

Maar om verder te gaan had ik dus Belgacom gebeld, en die gaan morgen (vrijdag 28 januari) een technieker langssturen. Echter wil het lukken dat sinds vandaag de verbinding met internet weer perfect mogelijk is, blijkbaar komt het probleem even raar als het weer weggaat en daarna weer terug opduikt.

De meneer (als ik het zo mag noemen) van Belgacom had aan de telefoon mijn lijn eens gecheckt op storingen, en hij wist mij te vertellen dat daar nogal wat storingen op mijn lijn zaten. Dus wat moet ik nu doen, mijn internet werkt terug maar ik weet zeker dat het binnen de kortste keren weer prijs zal zijn. Mijn moeder klaagt ook meermaals per week dat de telefoon gewoon verbinding verbreekt als zij aan het bellen is, maarja bewijs dat maar eens als die technieker hier is.

Ze heeft zelfs een nieuwe draadloze telefoon gekocht (van Belgacom uiteraard), maar dat is blijkbaar het probleem niet want die nieuwe verbreekt ook vaak verbinding. Niet dat het een ramp is want haar oude telefoon is toch zo goed als versleten (knopjes reageren héél slecht etc...).
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Als de man aan de lijn storingen gemeten heeft, dan zal die technieker wel niet voor niks komen, denk ik dan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja ok, de telefoon valt overigs nog steeds geregeld uit (internet niet meer sinds gisteren). Ik zal wel zien wat het oplevert, hopelijk ben ik thuis wanneer hij komt (tussen half 1 en half 5 in de namiddag).
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”