ovi kaarten op nokia N8

Plaats reactie
lukie
Starter
Starter

hallo wanneer ik een route wil instellen op mijn N8 vraagt hij steeds " net werk verbinding vereist , toegans punt voor verbinding opgeven .( ik heb dit uitgeschakeld) daar is toch een fout mee , netwerk verbinden is toch steeds betalend , of kan het anders
wie kan mij helpen :bang: :bang: :bang:

lukie
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Dat kan je normaal gezien instellen via Instellingen -> Internet
Kies bij Verbinding voor "Offline"

Dan zou je die vraag niet meer moet krijgen.
Netwerkverbinding is inderdaad betalend, afhankelijk van je tariefplan bij je gsm-provider.
Het voordeel is wel dat je dan verkeersinformatie hebt.
lukie
Starter
Starter

jogcla via instellingen vin ik nergens internet , niet te vinden ??
waar nog A.U.B.

lukie
lukie
Starter
Starter

johla toch gevonden dank U
lukie de route die ik dan uitstippel kan verre van niet berijkt worden , het is bijna overal één richtings verkeer
wat dan

lukie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er niet inrijden... tja, je moet nog altijd uitkijken en je GPS niet blindelings vertrouwen.

Verder hopen dat de kaarten worden geupdate... dacht dat ze van TeleAtlas kwamen, en je hier ook zelfs correcties kon uitvoeren (maar daarom heb je ze nog niet meteen).
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ovi maps komen van navteq.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trojan schreef:Ovi maps komen van navteq.
Sorry, ik had al het idee dat het niet helemaal juist was, in ieder geval... kijk hier eens dan http://www.mapquesthelp.com/app/answers ... -to-navteq
lukie
Starter
Starter

krijg nog altijd de zelfde vraag , over de verbinding

lukie
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Welke versie gebruik je? Op http://betalabs.nokia.com/apps/ovi-maps ... bile-v3-06 is een beta-versie beschikbaar, met ook nieuwere kaarten.

Heb je de kaarten al geïnstalleerd op je gsm?
Soms vergist de gps zich weleens in bv enkelrichtingsstraten, maar als je dan omrijdt, berekent hij automatisch een nieuwe route.

Met de gratis 'social gps' van www.waze.com kan je zelf verbeteringen aanbrengen, omdat deze community-based is. Maar bij waze is een online verbinding wel een vereiste.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lukie schreef:krijg nog altijd de zelfde vraag , over de verbinding
En zeker dat die offline staat nu ?

Is wel irretant hé, heb die ook al online gehad (thuis dan)... en dan blijft die maar zeuren dat hij geen verbinding kan maken (ip plaats van één keer te proberen en dan op te geven). In ieder geval, als ik hem offline zet (op m'n 5800) dan werkt het wel prima.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In uw settings A-GPS uitzetten (los van Ovi Maps), die wilt verbinding maken om via de servers van Nokia de huidige posities van de satellietenk te downloaden om sneller fix te vinden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
lukie
Starter
Starter

In uw settings A-GPS uitzetten (los van Ovi Maps), die wilt verbinding maken om via de servers van Nokia de huidige posities van de satellietenk te downloaden om sneller fix te vinden.

meon,johia, r2504,trojan, allemaal bedank voor de hulpn mijn N8 staat zeker ofline, kunnen er nog instellingen zijndieik moet wijzigen, meon kan je je laatste bericht op een eenvoudige maniier eens uitleggen AUB ik ben geen crak in , A-GPS, statellietenk , en fix

Dank u
lukie
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb geen N8, bij de 5800 kan je Assisted GPS uitschakelen via Instellingen -> Telefoon -> Toepassingsinst -> Positiebepaling -> Positiebep. methoden

Ovi Maps zet ik offline als ik in het buitenland zit en heb er nog geen problemen mee gehad.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik gebruik sygic mobile maps op m'n nokia, die hoeft niet altijd online te gaan... mocht je daar iets aan hebben.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ovi Maps ook niet hoor...

Maar je moet via Ovi Suite wel de kaarten preloaden. Heb je dat gedaan? Dus via Ovi Suite de volledige kaart van België, Nederland enz (wat van toepassing is voor jou) er op gezet?

A-GPS zit op de N8 onder: (zelfde als de 5800 dus)
Menu > Instellingen > Toepassingsinstellingen > Positiebepaling > Positiebep.methoden en daar vinkje weghalen bij Assisted GPS.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

OPGELET met OVI maps, ik heb een nokia 5230, en kreeg onlangs een gepeperde rekening van proximus !!!

Ik was in het buitenland en wou eens zien waar we ergens waren, dus zette ik even mijn GPS aan van mijn GSM, slecht idee zo bleek :bang:

blijkbaar maakt de GSM eerst gebruik van A-GPS alvorens over te schakelen op het GPS signaal.
De GSM gebruikt dus mastlocatie in het begin waardoor hij dus internet gebruikt, ookal zet je dat uit.
Het gevolg was een DURE rekening want in het buitenland werken ze graag niet per MB maar per sessie van 30 min :(

EDIT: ik denk dat A-GPS uitzetten veel zal helpen :-D

zie bericht hieronder
Laatst gewijzigd door solid-killer 24 jan 2011, 10:38, in totaal 1 gewijzigd.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

solid-killer schreef:Ik was in het buitenland en wou eens zien waar we ergens waren, dus zette ik even mijn GPS aan van mijn GSM, slecht idee zo bleek
Uit nieuwsgierigheid: was dit buiten Europa ?

Ik gebruik namelijk vaak de (A-)GPS van mijn Nokia E52 en heb tot nu toe geen extra rekening toegekregen.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

ik heb net nog even liggen testen met mijn GSM, A-GPS uitzetten helpt niet, je moet in het instellingen menu bij positiebepaling alles uitzetten behalve GPS uiteraard.

Vooral op basis van het netwerk uitzetten ;)

@ hierboven: het was in europa (gelukkig maar)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”