Het verzamelen van "statische" informatie, die vaak gevraagd wordt (FAQ) op een centrale plaats om zo meerdere parallelle topics te vermijden.
Zo voorkom je ook meerdere posts die in feite over hetzelfde probleem gaan.
Het probleem is volgens mij dat een openingspost van een sticky of FAQ, door een auteur gemaakt, niet meer van deze tijd is. Het maken hiervan is meestal niet zo'n probleem, het up-to-date hiervan houden is dat wel.
Vandaar mijn vraag om eens na te denken over alternatieven om dit probleem tegen te gaan, waarbij je de rechten aan de community geeft om de belangrijkste informatie te verzamelen, centraliseren en op een dynamische pagina up-to-date te houden.
Ik gaf het voorbeeld van de nieuwe Telenet abonnementen, maar dit kan voor tal van andere nuttige zaken gedaan worden.
Bijvoorbeeld:
-een soortgelijke pagina waar je een eerlijk vergelijk maakt tussen de interessantste abonnementen voor light (enkel internet, zo goedkoop mogelijk), medium en heavy users (geen datalimiet, zo snel mogelijk)
-een vergelijk tussen de interessantse VOIP aanbieders (combinaties verschillende providers) voor vast / mobiel telefoneren
... En ga zo maar verder.
Je kan dit concept ook nog opentrekken door eens te gaan praten met de bedrijven in kwestie waar zulke pagina's voor worden aangemaakt.
Waarom laat je hun bijvoorbeeld diezelfde informatie ook niet aanvullen en actualiseren? Dit kan, als dit idee goed uitgevoerd wordt, namelijk voor hen ook een aanvulling op de eigen website en een kostenbesparing met zich meebrengen.
Klanten die door zulke informatie geholpen worden moeten immers geen contact met de helpdesk opnemen, en dat verlaagt de kosten.
Tot zover mijn visie omtrend dit probleem, ben benieuwd wat jullie hier van vinden
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)