Nieuwe modem Telenet
wééééééér héle historie achter de rug ! (ben nu al bezig van maandag om modem only te pakken te krijgen!)
korte samengevat:
gebeld naar tele center of ze modem only hebben (ja ze hebben die).
Naar telenet gebeld om naar fiber 40 te gaan en op bestelling hebben ze geplaats dat ze mij modem only moeten geven.
Dan naar tele center gegaan, en daar zeiden ze plots dat ze dat niet hebben modem only. (kreeg dus geen mee) uuuren zitten discuteren met die verantwoordelijke van dat telecenter. uiteindelijk weer de oude modem meegekregen.
Dat was allemaal gistern.
Nu vandaag, terug naar telenet gebeld, uitzoeken hoe het nu verder moet.
Daar zeiden ze plots dat volgens hun computer, dat ik die modem only gisteren heb gekregen van dat tele center !!!!!! terwijl ik dus NIKS GEKREGEN HEB, ENKEL MIJN EIGEN MODEM TERUG GEHAD. dusjaaaaaaa, even was het precies of IK telenet er wou opleggen door twee modems aan te vragen !!! naaaaa véééééle discussies via telefoon van telenet, heeft die mens van klantendienst gezegd dat ze dinsdag technieker gaan sturen om dat probleem op te lossen en dat ik dus (normaal gezien....) modem only van technieker zal krijgen (GRATIS -zèi hij toch...)..
dusja... wachten op dinsdag nu.
Mijn conclusie over telenet:
NIEMAND WEET VAN ELKAAR... COMPLETE CHAOS BIJ KLANTENDIENST, TELECENTERS EN KLANTEN KRIJGEN GEEN DUIDELIJKE INFO
=====>>> MANAGEMENT TREKT OP NIKS !!!!
korte samengevat:
gebeld naar tele center of ze modem only hebben (ja ze hebben die).
Naar telenet gebeld om naar fiber 40 te gaan en op bestelling hebben ze geplaats dat ze mij modem only moeten geven.
Dan naar tele center gegaan, en daar zeiden ze plots dat ze dat niet hebben modem only. (kreeg dus geen mee) uuuren zitten discuteren met die verantwoordelijke van dat telecenter. uiteindelijk weer de oude modem meegekregen.
Dat was allemaal gistern.
Nu vandaag, terug naar telenet gebeld, uitzoeken hoe het nu verder moet.
Daar zeiden ze plots dat volgens hun computer, dat ik die modem only gisteren heb gekregen van dat tele center !!!!!! terwijl ik dus NIKS GEKREGEN HEB, ENKEL MIJN EIGEN MODEM TERUG GEHAD. dusjaaaaaaa, even was het precies of IK telenet er wou opleggen door twee modems aan te vragen !!! naaaaa véééééle discussies via telefoon van telenet, heeft die mens van klantendienst gezegd dat ze dinsdag technieker gaan sturen om dat probleem op te lossen en dat ik dus (normaal gezien....) modem only van technieker zal krijgen (GRATIS -zèi hij toch...)..
dusja... wachten op dinsdag nu.
Mijn conclusie over telenet:
NIEMAND WEET VAN ELKAAR... COMPLETE CHAOS BIJ KLANTENDIENST, TELECENTERS EN KLANTEN KRIJGEN GEEN DUIDELIJKE INFO
=====>>> MANAGEMENT TREKT OP NIKS !!!!
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ja hier werkt het ook nog niet, kheb er gisteren nog voor gebeld _ ze gingen een ticket aanmaken voor de achterliggende dienst.Jelly schreef:Nog mensen die momenteel hun Wifi modem niet kunnen configureren via mijn Telenet?
Niet dat ik het meteen nodig heb hoor, mijn vrouw kan goed draadloos verbinden op de laptop met de wifi/modem _ dus die heeft ook internet
mijn desktop hangt eraan met een utp kabel.
De telemeter werkt ook niet _ met de gekende foutmelding
vanavond blijkbaar weer werken aan "Mijn telenet"
Mijn Telenet is niet beschikbaar Donderdag 20/01 van 22u tot Vrijdag 21/01 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
Laatst gewijzigd door Patje 20 jan 2011, 17:27, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
- Locatie: Sint-niklaas
- Contacteer:
denk als telenet zo verder doet ze wel klanten zullen verliezen
ze hebben sjans dat ik mijn modem toch heb kunnen configureren
anders ging ik wel naar alternatief moeten kijken.
volgend abbo zal toch met een vast ip adres zijn.
greetz
ze hebben sjans dat ik mijn modem toch heb kunnen configureren
anders ging ik wel naar alternatief moeten kijken.
volgend abbo zal toch met een vast ip adres zijn.
greetz
Wat als je tijdens deze periode je routerinstellingen wilt veranderen?Mijn Telenet is niet beschikbaar Donderdag 20/01 van 22u tot Vrijdag 21/01 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dan kan je helaas niets doen he .... pechBv202 schreef:Wat als je tijdens deze periode je routerinstellingen wilt veranderen?Mijn Telenet is niet beschikbaar Donderdag 20/01 van 22u tot Vrijdag 21/01 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
Bij mij is Fibernet 40 actief van maandag en kan nog steeds niets aanpassen in "mijn telenet" ( die is slecht ontworpen als je het mij vraagt)!
over de snelheid ben ik wel uiterst tevreden
Laatst gewijzigd door Patje 20 jan 2011, 17:34, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Bv202 schreef:Wat als je tijdens deze periode je routerinstellingen wilt veranderen?Mijn Telenet is niet beschikbaar Donderdag 20/01 van 22u tot Vrijdag 21/01 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
Dat doe je toch tijdens de rode uren!
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Heb eens gebeld en het is dus inderdaad zoals ik dacht. Mijn dossier is nog steeds open. Dus ze hebben dan ondertussen gewoon terug mijn oude ExpressNet XL geconfigureerd op mijn nieuwe Docsis 3 modem. Ze zijn wel effen ook telefoon vergeten te provisionen.Tomby schreef:Anyone ?
Ik begin me eigenlijk af te vragen of ze me niet gewoon terug op mijn oude ExpressNet gezet hebben en op een of andere manier die modem in Docsis 1.1 mode of zo gezet hebben (als zoiets zou kunnen), omdat ze hun probleem niet opgelost krijgen en ik anders nog dagenlang zonder Internet zou zitten.
Moet nu tot 5 werkdagen wachten eer ik effectief FiberNet 40, Telefonie en mijn HD XL pakket ga hebben.
Ik heb een vraagje over die nieuwe router met wifi. Ik ben een beetje een noob in die routertoestanden....
Ik heb die docsis 3 modem met router, en een dlink 635 router. Hoe moet ik "mijn telenet" en die dlink 635 instellen zodanig dat ik die dlink kan gebruiken?
En bijkomend: kan ik dan de 2 draadloze netwerken behouden? En kan ik dan de 4 lan kabel ingangen van die telenet router behouden? Kan ik mijn digicorder dan nog aanschakelen aan die telenet router?
Sorry voor de vele vragen. Ik heb de volledige thread gelezen, en ik heb gezien dat je via dmz moet werken en je poorten moet doorschakelen. Maar dat is allemaal chinees voor mij
Ik heb die docsis 3 modem met router, en een dlink 635 router. Hoe moet ik "mijn telenet" en die dlink 635 instellen zodanig dat ik die dlink kan gebruiken?
En bijkomend: kan ik dan de 2 draadloze netwerken behouden? En kan ik dan de 4 lan kabel ingangen van die telenet router behouden? Kan ik mijn digicorder dan nog aanschakelen aan die telenet router?
Sorry voor de vele vragen. Ik heb de volledige thread gelezen, en ik heb gezien dat je via dmz moet werken en je poorten moet doorschakelen. Maar dat is allemaal chinees voor mij
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
- Locatie: Sint-niklaas
- Contacteer:
pech....Bv202 schreef:Wat als je tijdens deze periode je routerinstellingen wilt veranderen?Mijn Telenet is niet beschikbaar Donderdag 20/01 van 22u tot Vrijdag 21/01 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
telenet geeft niets om hun klanten.
is ook de reden waarom ik op onderzoek ben gegaan om toch in de modem te geraken.
greetz
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Je zou dat moeten nuanceren: Telenet geeft niets om een zeer kleine groep klanten die zich storen aan zulke zaken.
Ik ben er vrij zeker van dat 90% (en meer) van hun klantenbestand nooit zelfs maar de zaken opmerkt waar deze discussies om gaan.
Ik ben er vrij zeker van dat 90% (en meer) van hun klantenbestand nooit zelfs maar de zaken opmerkt waar deze discussies om gaan.
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
- Locatie: Sint-niklaas
- Contacteer:
hey, geen noobvragen, maar normale vragen.fides schreef:Ik heb een vraagje over die nieuwe router met wifi. Ik ben een beetje een noob in die routertoestanden....
Ik heb die docsis 3 modem met router, en een dlink 635 router. Hoe moet ik "mijn telenet" en die dlink 635 instellen zodanig dat ik die dlink kan gebruiken?
En bijkomend: kan ik dan de 2 draadloze netwerken behouden? En kan ik dan de 4 lan kabel ingangen van die telenet router behouden? Kan ik mijn digicorder dan nog aanschakelen aan die telenet router?
Sorry voor de vele vragen. Ik heb de volledige thread gelezen, en ik heb gezien dat je via dmz moet werken en je poorten moet doorschakelen. Maar dat is allemaal chinees voor mij
1. gooi de dlink 635 router in de kast.
2. alle kabels die in je router zaten, wel te verstaan, van de computers steek je in de modem van telenet.
3. ook de digicorder kan rechtstreeks in de modem.
4. in mijn.telenet.be kan je ook port forwarden.
5. klaar is kees.
(als je echt de dlink wil gebruiken)
1. kabel van de telenet modem naar de router(kabel in de WAN poort steken)
2. kabels van de computers in de router. 1 - 2 - 3 - 4
3. kabel van de digicorder in de modem
4. DMZ is enkel noodzakelijk als je poorten toegankelijk wil maken tot het internet (Port forwarding) enkel nodig voor servers
5. hoe stel ik dmz in?: ga naar DMZ en voer het ip adres in die de modem aan de router geeft (WAN IP ROUTER)
6. normaal is alles dan gezegd (sorry als ik iets over het hoofd heb gezien)
groetjes
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
- Locatie: Sint-niklaas
- Contacteer:
dat zijden ze toch ook over het aantal grootvolumegebruikers?jorgo schreef:Je zou dat moeten nuanceren: Telenet geeft niets om een zeer kleine groep klanten die zich storen aan zulke zaken.
Ik ben er vrij zeker van dat 90% (en meer) van hun klantenbestand nooit zelfs maar de zaken opmerkt waar deze discussies om gaan.
slechts 10% klaagt over te kleine datalimiet...
kijk nu eens.
telenet zou niet voor niets de datavolumes en snelheid opkrikken eh.
dat doen ze niet uit plezier.
tis zeker geen liefdadigheidsinstelling
greetz
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Het zou me niets verbazen mocht dat percentage ook niet gelogen zijn. Waarom ze dan FUP abonnementen geïntroduceerd hebben?
-Onder druk van Belgacom, die als eerste grote speler de markt openbrak en 'onbeperkte' abonnementen introduceerde.
-Mogelijk onder druk van de EU , ik herinner me iets van Microsoft en een of andere streamingdienst en daarbijhorende concurrentievervalsing
Denk je trouwens werkelijk dat een grote groep van hun klanten van vandaag op morgen substantieel meer volume zijn gaan gebruiken? Kuddegedrag en beïnvloeding van de publieke opinie (media) lijken me hier een veel logischere uitleg voor.
Wat snelheden betreft: ook weer tick-tock werking van Belgacom. Na hun nieuwe VDSL2 verhogingen werden ze niet meer als 'allersnelste' gepercipieerd terwijl dit nu wel weer zo is. Hun hele marketing speelde hierop in en dit is het gevolg hiervan.
Dat Telenet geen liefdadigheidsinstelling is moet je me helemaal niet uitleggen hoor, geen enkel (beursgenoteerd) bedrijf met winstoogmerk is dat trouwens.
-Onder druk van Belgacom, die als eerste grote speler de markt openbrak en 'onbeperkte' abonnementen introduceerde.
-Mogelijk onder druk van de EU , ik herinner me iets van Microsoft en een of andere streamingdienst en daarbijhorende concurrentievervalsing
Denk je trouwens werkelijk dat een grote groep van hun klanten van vandaag op morgen substantieel meer volume zijn gaan gebruiken? Kuddegedrag en beïnvloeding van de publieke opinie (media) lijken me hier een veel logischere uitleg voor.
Wat snelheden betreft: ook weer tick-tock werking van Belgacom. Na hun nieuwe VDSL2 verhogingen werden ze niet meer als 'allersnelste' gepercipieerd terwijl dit nu wel weer zo is. Hun hele marketing speelde hierop in en dit is het gevolg hiervan.
Dat Telenet geen liefdadigheidsinstelling is moet je me helemaal niet uitleggen hoor, geen enkel (beursgenoteerd) bedrijf met winstoogmerk is dat trouwens.
telenet heeft gebeld om probleem op te lossen.
Die van technische dienst zei:
dat je wifi kan afzetten en de dhcp ook.
En als je die dhcp afzet, dan krijgt je publieke ip's rechtstreeks door.
Maar, dit werkt niet altijd bij iedereen omdat er probleem is bij het updaten via mijn telenet.
dat dit niet direct doorgegeven wordt, naar je modem en zo zal het niet direct werken.
Maar dus conclusie van die mens als je dhcp afzet, krijg je uw publieke ip's door
Die van technische dienst zei:
dat je wifi kan afzetten en de dhcp ook.
En als je die dhcp afzet, dan krijgt je publieke ip's rechtstreeks door.
Maar, dit werkt niet altijd bij iedereen omdat er probleem is bij het updaten via mijn telenet.
dat dit niet direct doorgegeven wordt, naar je modem en zo zal het niet direct werken.
Maar dus conclusie van die mens als je dhcp afzet, krijg je uw publieke ip's door
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 19:00
Hey allemaal,
Ben ook zinnens om over te stappen van ExpresnetXL naar FiberNet60. Ik ben vandaag de nieuwe modem gaan halen, maar nog niets geinstalleerd/geactiveerd. Het is een SVG6540E Wireless + Router (grrr). Dus voort alle duidelijkheid : mijn formule is bij TN nog niet veranderd. Ik zal dat zelf wel doen tijdens de installatie.
Na het lezen van de vele problemen op verschillende forums heb ik 2 problemen :
1. Het blijkbaar niet kunnen uitschakelen van de routerfunctie. Moest iemand hiervoor een oplossing hebben, graag
2. Vele gebruikers hebben blijkbaar problemen met de NIU (versterker) zeker als hij er al een tijdje hangt. (bij mij sinds 2001)
Model : http://media.telecomosp.com/downloads/p ... /dsniu.pdf
In een eerdere post hier op het forum heb ik gelezen dat -afhankelijk van het model : 25/47 of 65/88 - het zeker nier of waarschijnlijk voor 75% niet zal werken.
Ik bel dus naar TN en vraag om - vooraleer ik overzet - die NIU te komen vervangen. Anders ga ik problemen hebben en moeten ze hem toch komen vervangen.
Antwoord TN : U gaat geen problemen hebben ...
Iemand erin geslaagd om toch die gratis vervanging te bekomen ?
Ben ook zinnens om over te stappen van ExpresnetXL naar FiberNet60. Ik ben vandaag de nieuwe modem gaan halen, maar nog niets geinstalleerd/geactiveerd. Het is een SVG6540E Wireless + Router (grrr). Dus voort alle duidelijkheid : mijn formule is bij TN nog niet veranderd. Ik zal dat zelf wel doen tijdens de installatie.
Na het lezen van de vele problemen op verschillende forums heb ik 2 problemen :
1. Het blijkbaar niet kunnen uitschakelen van de routerfunctie. Moest iemand hiervoor een oplossing hebben, graag
2. Vele gebruikers hebben blijkbaar problemen met de NIU (versterker) zeker als hij er al een tijdje hangt. (bij mij sinds 2001)
Model : http://media.telecomosp.com/downloads/p ... /dsniu.pdf
In een eerdere post hier op het forum heb ik gelezen dat -afhankelijk van het model : 25/47 of 65/88 - het zeker nier of waarschijnlijk voor 75% niet zal werken.
Ik bel dus naar TN en vraag om - vooraleer ik overzet - die NIU te komen vervangen. Anders ga ik problemen hebben en moeten ze hem toch komen vervangen.
Antwoord TN : U gaat geen problemen hebben ...
Iemand erin geslaagd om toch die gratis vervanging te bekomen ?
OK,
ik ben om 18u naar TN-center geweest, de CBN modem gaan terug geven.
Heb gezegd dat ik daar niets mee kon doen.
De persoon daar zei me dat het geen probleem was om een modem-only te krijgen.
TN blijkt op de hoogte te zijn van het probleem en TN-center mag op vraag van klant de Motorola uitreiken.
Maar ik moet wel wachten tot donderdag, dan pas komen ze terug binnen. Ze zullen er eentje voor me opzij zetten en me opbellen.
OEF!!
ik ben om 18u naar TN-center geweest, de CBN modem gaan terug geven.
Heb gezegd dat ik daar niets mee kon doen.
De persoon daar zei me dat het geen probleem was om een modem-only te krijgen.
TN blijkt op de hoogte te zijn van het probleem en TN-center mag op vraag van klant de Motorola uitreiken.
Maar ik moet wel wachten tot donderdag, dan pas komen ze terug binnen. Ze zullen er eentje voor me opzij zetten en me opbellen.
OEF!!
Laatst gewijzigd door chuanse 20 jan 2011, 19:40, in totaal 1 gewijzigd.
Zijn er nog mensen die een probleem hebben met het activeren van de nieuwe modem? Zit al van gisteren middag 2 uur zonder internet.
Deze morgen nog terug gebeld voor een update maar ze konden niks meer doen. Ze zijden dat het tussen de 5 a 10 werkdagen kon duren eer het probleem is opgelost. De fout ligt namelijk bij telenet zelf omdat bij sommige modems het n vanzelf activeren niet lukt.
Vind dit alles behalve ok.
Volgens telenet ben ik niet de enige met dit probleem. Leuk is anders om bij iemand anders dit bericht te moeten posten voor iets meer te weten.
Greetz
ToeTebie
Deze morgen nog terug gebeld voor een update maar ze konden niks meer doen. Ze zijden dat het tussen de 5 a 10 werkdagen kon duren eer het probleem is opgelost. De fout ligt namelijk bij telenet zelf omdat bij sommige modems het n vanzelf activeren niet lukt.
Vind dit alles behalve ok.
Volgens telenet ben ik niet de enige met dit probleem. Leuk is anders om bij iemand anders dit bericht te moeten posten voor iets meer te weten.
Greetz
ToeTebie
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Lees eens wat rond hier en je merkt dat je zeker niet de enige ben.toetebie schreef:Zijn er nog mensen die een probleem hebben met het activeren van de nieuwe modem? Zit al van gisteren middag 2 uur zonder internet.
Deze morgen nog terug gebeld voor een update maar ze konden niks meer doen. Ze zijden dat het tussen de 5 a 10 werkdagen kon duren eer het probleem is opgelost. De fout ligt namelijk bij telenet zelf omdat bij sommige modems het n vanzelf activeren niet lukt.
Ik heb blijkbaar nog 'geluk' dat ze ondertussen vrij snel mijn profiel terug op mijn oude ExpressNet gezet hebben (dus met mijn nieuwe modem). Trouwens, bij mij gaat het tussen de 3 en 5 werkdagen duren eer het in orde is. Hun backlog wordt dus elke dag groter . Ik beklaag de mensen die volgende week langsgaan en tegen het probleem aan lopen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hier wil ik wel eens eerst een bevestiging van zien... volgens mij is dit het zoveelste fabeltje van de helpdesk.lipflip schreef:Maar dus conclusie van die mens als je dhcp afzet, krijg je uw publieke ip's door
khad gelijk wel indruk dat die mens er wat van kende...
mja, kweet ook niet wat ik er van moet geloven
die zei wifi EN dhcp kan je afzetten via mijn telenet.
Mss wel zo dat enkel technieker dat kan afzetten...
kzal het zowiezo dinsdag wel zien als ze langskomen. Als het niet zo is, MOETEN ze modem only geven anders wil ik niet op fibernet en huidige behouden.
mja, kweet ook niet wat ik er van moet geloven
die zei wifi EN dhcp kan je afzetten via mijn telenet.
Mss wel zo dat enkel technieker dat kan afzetten...
kzal het zowiezo dinsdag wel zien als ze langskomen. Als het niet zo is, MOETEN ze modem only geven anders wil ik niet op fibernet en huidige behouden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Gewoon dikke zever. De Mijn Telenet config voor die nieuwe Docsissen is gewoon krek hetzelfde als vroeger behalve dat er 1 extra tab is om WPS aan of af te zetten. WPS = Wifi Protected Setup om via een drukknop de wireless key te laten negociëren.
Probleem was inderdaad de NIU, even vervangen (door de technieker) en alles werkte meteen...xback schreef:Ik had hier net hezelfde. (Link leds bleven flikkeren)
Na doormeten met de spectrum analyzer stelde ik vast dat een oude NIU niet alle carriers doorlaat. (Ik had nog een oude Johansson, vierkante zwarte NIU ten tijde van CPLD )
Ik heb de mijne vervangen met een 2D4T , en direct was alles opgelost. (ik had nog een NIU liggen )
Technisch zijn de 2D4T de betere. (getest met een Tracking Generator)
http://www.dinh.be/NL/Produits.aspx?IDProd=14
Als je vermoedt dat je ook onder dit issue valt
- hang je modem es rechtstreeks aan je inkomende kabel (die normaal naar je Input van je NIU loopt)
- Zet je modem aan
- Hou Reset 10 sec ingeduwd (factory reset)
* Als je modem door de procedure vliegt (binnen de 20 sec), weet je direct dat het je NIU is
Koppel ze terug los, en installeer (of laat dit doen) een nieuwe/betere NIU.
mvg
Ik heb nu internet ook Mijn
FiberNet 40 (Diamond Shake).
Alles ging zonder problemen.
Slechts een van mijn PC met XP en een draadloze USB-stick had problemen
te krijgen op het web. Nieuwe Stick gekocht met N-standaard en gaat nu .
Groetjes Ralf
PS Sorry voor mijn slechte Nederlands, maar ik ben geboren in Duitsland
FiberNet 40 (Diamond Shake).
Alles ging zonder problemen.
Slechts een van mijn PC met XP en een draadloze USB-stick had problemen
te krijgen op het web. Nieuwe Stick gekocht met N-standaard en gaat nu .
Groetjes Ralf
PS Sorry voor mijn slechte Nederlands, maar ik ben geboren in Duitsland
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19 jan 2011, 20:29
- Twitter: nthn_g
- Locatie: Heist op den Berg
Sinds een paar uurtjes geleden werkt alles tegoei nu, er staat degelijk Fibernet 60 op "Mijn Telenet" en ik haal ook de snelheden die erbij horen, dus daar geen klagen over. Heb nog niet de moeite genomen om het te configureren, dat doe ik wel eens als er niemand anders thuis is (en het internet dus nodig heeft).
Er staan nog wel die twee entries bij "Mijn Modem" (dezelfde, maar eentje DOCSIS en de andere MTA) met allebei EuroDocsis 1.1 bij technologie. Maar dat zal morgen wel opgelost zijn zeker met het onderhoud van komende nacht.
Er staan nog wel die twee entries bij "Mijn Modem" (dezelfde, maar eentje DOCSIS en de andere MTA) met allebei EuroDocsis 1.1 bij technologie. Maar dat zal morgen wel opgelost zijn zeker met het onderhoud van komende nacht.
Gisteren naar telenet gebeld met de vraag een modem only te kunne krijgen, geen probleem. ik dus gisteren naar daar. krijg ik een wireless in mijn handen, ik zeg tegen de dame dat ik een modem only gevraagd heb, antwoord : niet in stock maar morgen zeker ( vandaag dus), om niet te moeten terug rijden zeg ik geef dan maar ne wireless mee. ahy nee da mag ni want je hebt nu ook geen wireless van telenet. ok tis ni ver dus terug naar huis. vandaag na het werk direckt naar telenet. ik doe mijn verhaal nog is... sorry meneer die bestelling is ni binne en we bestellen alleen nog wireless. dus ik naar huis met ne wireless, vandaag ging het blijkbaar wel wat gisteren niet kon.
Ik kom thuis alles ingeplugd zoals ze gezegd hebben , 15 minuten wachten en het zou werken en anders zou het via de redirectie van de site in orde moete komen.
alleen stond alles al geactiveerd en als ik dan nog is activeer geeft hij een fout. Ik bel naar de helpdesk... binnen de 10 dagen zullen we u contacteren... hmmm ni leuk. stap terug in de auto en rijd naar telenet om mijn oude modem terug te halen en doe mijn verhaal tegen een andere medewerker. die checkt alles nog is en activeerd alles waar ik bij sta. kom thuis en alles werkt behalve de telefoon, ik was nog geen 30 minuten thuis en kreeg telefoon van de desbetrefende medewerker om nog enekele dingen te testen. nu blijkt dat de modem niet gebridged kan worden en dat ik dus problemen heb om mijn eigen router aan de praat te krijgen heb het wireless gedeelte van de telenetmodem uitgeschakeld. maar mijn andere router krijg ik niet ingesteld ik wil de routermodus behouden van mijn eigen router dus niet in bridgemode zette. als iemand kan helpen om dit opgelost te krijgen het gaat om een sitecom media router 300n.
Heb er zelf wel wat moeite voor moeten doen om alles aan de praat te krijgen maar al bij al als je bij telenet de juiste persoon vast krijgt komt alles in orde. alleen werken er blijkbaar meer mensen die er niet zo mee weg zijn.
Ik kom thuis alles ingeplugd zoals ze gezegd hebben , 15 minuten wachten en het zou werken en anders zou het via de redirectie van de site in orde moete komen.
alleen stond alles al geactiveerd en als ik dan nog is activeer geeft hij een fout. Ik bel naar de helpdesk... binnen de 10 dagen zullen we u contacteren... hmmm ni leuk. stap terug in de auto en rijd naar telenet om mijn oude modem terug te halen en doe mijn verhaal tegen een andere medewerker. die checkt alles nog is en activeerd alles waar ik bij sta. kom thuis en alles werkt behalve de telefoon, ik was nog geen 30 minuten thuis en kreeg telefoon van de desbetrefende medewerker om nog enekele dingen te testen. nu blijkt dat de modem niet gebridged kan worden en dat ik dus problemen heb om mijn eigen router aan de praat te krijgen heb het wireless gedeelte van de telenetmodem uitgeschakeld. maar mijn andere router krijg ik niet ingesteld ik wil de routermodus behouden van mijn eigen router dus niet in bridgemode zette. als iemand kan helpen om dit opgelost te krijgen het gaat om een sitecom media router 300n.
Heb er zelf wel wat moeite voor moeten doen om alles aan de praat te krijgen maar al bij al als je bij telenet de juiste persoon vast krijgt komt alles in orde. alleen werken er blijkbaar meer mensen die er niet zo mee weg zijn.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
het zijn ook maar mensen die slechte inlichtingen krijgen. Dat telecommunicatiebedrijf heeft net problemen met de interne communicatie. Waar je als klant gewoon last van ondervind.
Dinsdag overgestapt van Turbonet naar Fibernet 60. Bij thuiskomst gemerkt dat ik ook de "gelukkige" eigenaar was van een Wifi Router/Modem combo.
Gisteren naar Telenet gebeld (binnen de 30 sec iemand aan de lijn), en gemeld dat ik een Modem only wou. Medewerker zei me dat dit geen probleem was, gewoon even naar een Telenet center gaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Naar Staf Vrelust in Schilde gereden. Enorm goed geholpen door vriendelijke medewerkster daar, en binnen de 5 minuten had ik een Motorola 6120 mee naar huis.
Thuisgekomen bleek spijtig genoeg wel dat de modem niet geactiveerd kon worden via de selfstarter . Dus gebeld naar Telenet (deze keer 30 + 20 minuten wachtmuziek, frustrerend als na 30 minuten de lijn wordt verbroken). Bleek dat er activatieproblemen waren, en dat het uiterst 5 werkdagen zou duren.
Enfin, ik ben vol goede hoop, en zal die 5 dagen nog wel overbrugen met mijn 3G router met Mobile Vikings kaartje
Gisteren naar Telenet gebeld (binnen de 30 sec iemand aan de lijn), en gemeld dat ik een Modem only wou. Medewerker zei me dat dit geen probleem was, gewoon even naar een Telenet center gaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Naar Staf Vrelust in Schilde gereden. Enorm goed geholpen door vriendelijke medewerkster daar, en binnen de 5 minuten had ik een Motorola 6120 mee naar huis.
Thuisgekomen bleek spijtig genoeg wel dat de modem niet geactiveerd kon worden via de selfstarter . Dus gebeld naar Telenet (deze keer 30 + 20 minuten wachtmuziek, frustrerend als na 30 minuten de lijn wordt verbroken). Bleek dat er activatieproblemen waren, en dat het uiterst 5 werkdagen zou duren.
Enfin, ik ben vol goede hoop, en zal die 5 dagen nog wel overbrugen met mijn 3G router met Mobile Vikings kaartje
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik stel voor dat je de verschillende threads eens leest
Kortweg, voor de meeste mensen zal het geen probleem zijn... voor zij die een eigen thuis netwerkje hebben en de nood hebben aan een publiek IP-adres, of vanwege software restricties (sommige VPN oplossingen, bepaalde VoIP, DynDNS issues, ...) problemen hebben met dubbele NAT, die zijn gezien met de combi toestellen.
PS. Je kan de routing trouwens NIET uitschakelen, je zal altijd NAT hebben met de combi's.
Kortweg, voor de meeste mensen zal het geen probleem zijn... voor zij die een eigen thuis netwerkje hebben en de nood hebben aan een publiek IP-adres, of vanwege software restricties (sommige VPN oplossingen, bepaalde VoIP, DynDNS issues, ...) problemen hebben met dubbele NAT, die zijn gezien met de combi toestellen.
PS. Je kan de routing trouwens NIET uitschakelen, je zal altijd NAT hebben met de combi's.
Mijn excuses, een sticky zou inderdaad handig zijn.Tomby schreef:Methinks hebben we een sticky nodig, want het aantal identieke vragen ivm die modem-only vs router begint toch wel een beetje de spuigaten uit te lopen
Ik heb ondertussen het forum doorbladerd en gezien dat je via DMZ het IP naar de router kan toekennen.r2504 schreef:Ik stel voor dat je de verschillende threads eens leest
Kortweg, voor de meeste mensen zal het geen probleem zijn... voor zij die een eigen thuis netwerkje hebben en de nood hebben aan een publiek IP-adres, of vanwege software restricties (sommige VPN oplossingen, bepaalde VoIP, DynDNS issues, ...) problemen hebben met dubbele NAT, die zijn gezien met de combi toestellen.
PS. Je kan de routing trouwens NIET uitschakelen, je zal altijd NAT hebben met de combi's.
Vraag: zal de dubbele NAT in de weg zitten als er maar 1 poort gebruikt wordt die naar mijn eigen router gaat?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Of je nu slechts 1 client aan die Telenet router hangt of 25 maakt niet uit.
Punt blijft dat je met 2 interne geNATte netwerken zit:
* Telenet netwerk: 192.168.0.0/24, dus je router krijgt bvb 192.168.0.100 op zijn WAN poort. Dat je dan 192.168.0.100 in de DMZ zet van die Telenet router maakt niet zoveel uit. Het enige waar dit voor zorgt is dat alle inbound traffiek sowieso naar je router gestuurd wordt. Je kan als alternatief dus even goed port forwarding instellen op die Telenet router zodat de hele range naar .100 geforward wordt. Instellen als DMZ is iets properder/duidelijker/efficiënter.
* Eigen netwerk: bvb 10.1.1.0/24, dan heeft je eigen PC bvb. 10.1.1.100.
Dus elke externe connectie van/naar je PC passeert langs 2 vertaalstappen: 10.1.1.100 ---> 192.168.0.100 ---> je public IP.
Punt blijft dat je met 2 interne geNATte netwerken zit:
* Telenet netwerk: 192.168.0.0/24, dus je router krijgt bvb 192.168.0.100 op zijn WAN poort. Dat je dan 192.168.0.100 in de DMZ zet van die Telenet router maakt niet zoveel uit. Het enige waar dit voor zorgt is dat alle inbound traffiek sowieso naar je router gestuurd wordt. Je kan als alternatief dus even goed port forwarding instellen op die Telenet router zodat de hele range naar .100 geforward wordt. Instellen als DMZ is iets properder/duidelijker/efficiënter.
* Eigen netwerk: bvb 10.1.1.0/24, dan heeft je eigen PC bvb. 10.1.1.100.
Dus elke externe connectie van/naar je PC passeert langs 2 vertaalstappen: 10.1.1.100 ---> 192.168.0.100 ---> je public IP.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is inderdaad al heel veel geschreven hierover, maar het probleem is dat er 3 of 4 topics lopen, in paralel, allemaal over hetzelfde onderwerp ... welkeen moet dan een sticky krijgen ?Tomby schreef:Methinks hebben we een sticky nodig, want het aantal identieke vragen ivm die modem-only vs router begint toch wel een beetje de spuigaten uit te lopen
Misschien moeten gewoon herbeginnen met een nieuwe topic "alles over de nieuwe modems" en hiervan een sticky maken ?
en de andere topics afsluiten ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
+1Misschien moeten gewoon herbeginnen met een nieuwe topic "alles over de nieuwe modems" en hiervan een sticky maken ?
Moet zeker in:
- wat kan de default router?
- hoe toch een modem-only setup krijgen?
- hoe meer uit de default-router halen zodat je toch je eigen router kan gebruiken?
-> kan je bv zoals beweerd aan de telefoon toch een public IP naar je eigen router doorflansen?
Laatst gewijzigd door deej 21 jan 2011, 10:29, in totaal 1 gewijzigd.
Bedankt voor je duidelijk antwoord.Tomby schreef:Of je nu slechts 1 client aan die Telenet router hangt of 25 maakt niet uit.
Punt blijft dat je met 2 interne geNATte netwerken zit:
* Telenet netwerk: 192.168.0.0/24, dus je router krijgt bvb 192.168.0.100 op zijn WAN poort. Dat je dan 192.168.0.100 in de DMZ zet van die Telenet router maakt niet zoveel uit. Het enige waar dit voor zorgt is dat alle inbound traffiek sowieso naar je router gestuurd wordt. Je kan als alternatief dus even goed port forwarding instellen op die Telenet router zodat de hele range naar .100 geforward wordt. Instellen als DMZ is iets properder/duidelijker/efficiënter.
* Eigen netwerk: bvb 10.1.1.0/24, dan heeft je eigen PC bvb. 10.1.1.100.
Dus elke externe connectie van/naar je PC passeert langs 2 vertaalstappen: 10.1.1.100 ---> 192.168.0.100 ---> je public IP.
Ik ben toch in de war omdat in het 'Telenet lanceert morgen (13/01/11) een nieuw internetproduct' topic (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=28491) wordt beweerd dat je alsnog je eigen router een publiek IP-adres kan geven d.m.v. MAC-passthrough...