Ik heb toch weer een mooi WTF moment meegemaakt met Telenet.
Gisteren nieuwe modem gaan halen. Alles gemakkelijk aangesloten (handig dat de ophangogen op dezelfde plaats zitten als de oude Motorola en ik dus niet moest boren) en dan effen laten sudderen tijdens het avondeten. Vol hoop open ik de browser, en wat blijkt: ik word geredirect naar een Telenet pagina dat er een probleem is met mijn Internet. Dan maar bellen naar Helpdesk. Na 15' kom ik eindelijk aan de beurt. Na wat routinevragen krijg ik te horen dat hij toch een dossier gaat moeten aanmaken. Klonk toch niet goed. Klonk nog veel minder goed toen hij me zei dat het tot 5 werkdagen kan duren eer het probleem opgelost is !!!!??? WTF !!! Toen ben ik toch wel effen uit mijn sloef geschoten want 5 werkdagen betekent een hele week zonder Internet en zonder telefoon en dat terwijl ik grotendeels telewerker ben. Bovendien kon ik moeilijk geloven dat het 5 dagen zou duren aangezien het probleem duidelijk niet met mijn uplink is, aangezien mijn HTTP traffiek gewoon geredirect werd naar een pagina van hen en ik dus zeker vanuit de modem netwerktraffiek had. Heb nog wat zitten mijn beklag doen dat dit toch absoluut geen doen is voor een grote speler als Telenet en ik toch wel compensatie verwacht. Bovendien bleek hij het nog niet eens normaal te vinden dat ik vroeg om opgebeld te worden als het probleem opgelost was. Elke dag eens checken op je pc, was zijn suggestie
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
. Uiteindelijk heb ik niet te lang aangedrongen omdat ik weet dat die first-line support mensen typisch toch zelf niets meer kunnen doen dan de boodschap doorgeven. Nu, mij leek het een zuiver provisioning probleem in hun systeem en zeker geen technisch probleem, dus kon moeilijk geloven dat het 5d ging duren. En ja, hoor, daarnet nog eens gecheckt en het werkt ineens. Mijn telefonie is wel nog niet in orde, dus zal nog wel eens mogen bellen, vrees ik. En bij mijn Digicorder heb ik blijkbaar ook het HD XL pack niet actief.
Hoedanook vind ik het wel een toppunt dat ze me wijsmaken dat het 5d kan duren (en in het beste geval 3d) als het dan na dik halve dag toch al in orde is...
Ook bizarre business is hun activatiekosten. Omdat ik het om een nieuwe Digicorder ging, moest ik €50 activatiekosten betalen (die €20 online korting is blijkbaar enkel voor nieuwe klanten). Maar... als het ter vervanging is, kon ik wel mijn Digibox, die notabene aangekocht is, binnenbrengen en moest ik dan geen activatiekosten betalen. Nu ja, omdat ik toch niet verwachtte van voor een SD Digibox nog meer dan €50 in occasie te krijgen, ben ik er toch maar op ingegaan, maar het is toch echt wel een bizarre werkwijze imho.