Telenet lanceert morgen (13/01/11) een nieuw internetproduct
Daarnet besteld.. De technicus komt pas de 21tigste. Hopelijk houd Telenet zijn woord en is alles ook GRATIS > Gratis comfort installatie.
Reden dat we overschakelen van Shake+ Turbonet XL naar Shake+ 60:
5 cent goedkoper .
Sneller.
En gratis comfort installatie. Had niet echt goesting in die modem swap.
Persoonlijk vindt ik dit een goede zet van TN, goedkoper mogen ze wel worden.
Indien je een Shake besteld, zou je denken dat het het volledige bedrag is dat je moet betalen. Maar tel bij het shake bedrag maar +10€ bij voor kabelabbo en 2€ voor auteursrechten. Zo zit je ongeveer aan een 87,95€ geen film/telefoon gebruikt uiteraard.
Groetjes,
Bart
Reden dat we overschakelen van Shake+ Turbonet XL naar Shake+ 60:
5 cent goedkoper .
Sneller.
En gratis comfort installatie. Had niet echt goesting in die modem swap.
Persoonlijk vindt ik dit een goede zet van TN, goedkoper mogen ze wel worden.
Indien je een Shake besteld, zou je denken dat het het volledige bedrag is dat je moet betalen. Maar tel bij het shake bedrag maar +10€ bij voor kabelabbo en 2€ voor auteursrechten. Zo zit je ongeveer aan een 87,95€ geen film/telefoon gebruikt uiteraard.
Groetjes,
Bart
@Bart
Pas besteld?Waar?Via Telefoon of die Facebook actie?Dan vraag ik me af hoe het komt dat bij jouw de technieker 10 dagen vroeger kan komen dan bij mij?Nij mij komt hij namelijk pas de 1ste februari,en heb me opgegeven dinsdagochtend rond 11u.Zodra ik wist van die Facebookactie...
Pas besteld?Waar?Via Telefoon of die Facebook actie?Dan vraag ik me af hoe het komt dat bij jouw de technieker 10 dagen vroeger kan komen dan bij mij?Nij mij komt hij namelijk pas de 1ste februari,en heb me opgegeven dinsdagochtend rond 11u.Zodra ik wist van die Facebookactie...
Awel,dan zal ik straks eens van mijn oren gaan maken tegen de klantendienst,technische dienst of whatever...Dan moeten ze maar extra techniekers deze kant opsturen.
Nog zoiets:Ze maakten vorige week de "upgrade"bekend.Gisteren kreeg ik pas post daarover in de bus.Wat als die 5000 gratis installaties nu al weg waren?
Nog zoiets:Ze maakten vorige week de "upgrade"bekend.Gisteren kreeg ik pas post daarover in de bus.Wat als die 5000 gratis installaties nu al weg waren?
Dit "probleem" had ik dus ook aan de hand. Maandag telefonish upgrade naar fiber 60 aangevraagd. Dinsdag pas reclame in de bus dat de eerste 5000 die zich registeren via facebook gratis zijn.
Natuurlijk probeer ik me ook te registeren om op die manier er ook van te kunnen genieten, maar dit lukt niet, vermits er al een datum met technieker telefonisch is vastgelegd.
Vandaag bel ik dus naar klantendienst om dit uit te leggen, en met de vraag of deze aktie nu ook van toepassing is op mij. Mevrouw kon "helaas" niets voor me betekenen en ik moest toch die 50€ installatiekost betalen! Ze wou van geen wijken weten.
Vervolgens bel ik naar de dienst administratie en die zegt dan dat ik WEL voor in aanmerking kom.
Begrijpen wie begrijpen kan?!
Als ik nu bij mijn afrekening toch die 50€ zie staan, ga ik me zeker me met lichtsnelheid gepakt voelen!
Dank u voor alle onduidelijkheid telenet!
Natuurlijk probeer ik me ook te registeren om op die manier er ook van te kunnen genieten, maar dit lukt niet, vermits er al een datum met technieker telefonisch is vastgelegd.
Vandaag bel ik dus naar klantendienst om dit uit te leggen, en met de vraag of deze aktie nu ook van toepassing is op mij. Mevrouw kon "helaas" niets voor me betekenen en ik moest toch die 50€ installatiekost betalen! Ze wou van geen wijken weten.
Vervolgens bel ik naar de dienst administratie en die zegt dan dat ik WEL voor in aanmerking kom.
Begrijpen wie begrijpen kan?!
Als ik nu bij mijn afrekening toch die 50€ zie staan, ga ik me zeker me met lichtsnelheid gepakt voelen!
Dank u voor alle onduidelijkheid telenet!
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ik heb maandagmiddag een Business Shake L+ besteld, met een business installatie (gratis) en heb op dit moment nog altijd geen enkele reactie (buiten dan orderbevestiging) ontvangen van Telenet.
Ze krijgen nog tot vrijdag om te reageren, indien niet blijf ik wel waar ik nu ben ...
Grtz,
Sasuke
Ze krijgen nog tot vrijdag om te reageren, indien niet blijf ik wel waar ik nu ben ...
Grtz,
Sasuke
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Welke actie is dit op facebook ? Heb hier nog niets van gehoord . Krijg je daar een reclame folder van in de bus of email ?
@Fieldoxide,
Ja,daar zou je normaal gisteren een folder van ontvangen hebben.Nu weet ik echter niet of dat voor alle klanten of enkel Turbonet klanten is,de eerste 5000 die zich zogezegd aanmelden op Facebook kregen de modem en een technieker komt gratis langs.Bij mijn aanmelden gisteren waren er nog geen 1000 mensen die dat hebben gedaan.
Normaal gezien is het http://www.telenet.be/lichtsnelheid
EDIT:Op dit moment nog 3340 plaatsen over
Ja,daar zou je normaal gisteren een folder van ontvangen hebben.Nu weet ik echter niet of dat voor alle klanten of enkel Turbonet klanten is,de eerste 5000 die zich zogezegd aanmelden op Facebook kregen de modem en een technieker komt gratis langs.Bij mijn aanmelden gisteren waren er nog geen 1000 mensen die dat hebben gedaan.
Normaal gezien is het http://www.telenet.be/lichtsnelheid
EDIT:Op dit moment nog 3340 plaatsen over
-
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
Net technieker geweest om m'n prob. Op te lossen. En raad eens ??
Het was de verkeerde . . . Was de man van infrax kabeltv. Vertelde me dat de signalen goed zijn en ook niet meer kan doen.
Dus voor de 8ste keer gebeld naar het gekende nr . Daar wisten ze me te zeggen dat het idd de verkeerde was, en dat er een nieuwe afspraak moet gemaakt worden . Vroeg toen maar om me door te sturen naar administratie voor opzeg van de producten.
Werd doorgeschakeld naar kwaliteitsopvolging , en na lang puzzelen zou ernog iemand moeten langskomen vandaag. Dus w8ten we af , dit is hun laatste kans.
[ Post made via mobile device ]
Het was de verkeerde . . . Was de man van infrax kabeltv. Vertelde me dat de signalen goed zijn en ook niet meer kan doen.
Dus voor de 8ste keer gebeld naar het gekende nr . Daar wisten ze me te zeggen dat het idd de verkeerde was, en dat er een nieuwe afspraak moet gemaakt worden . Vroeg toen maar om me door te sturen naar administratie voor opzeg van de producten.
Werd doorgeschakeld naar kwaliteitsopvolging , en na lang puzzelen zou ernog iemand moeten langskomen vandaag. Dus w8ten we af , dit is hun laatste kans.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik heb toch weer een mooi WTF moment meegemaakt met Telenet.
Gisteren nieuwe modem gaan halen. Alles gemakkelijk aangesloten (handig dat de ophangogen op dezelfde plaats zitten als de oude Motorola en ik dus niet moest boren) en dan effen laten sudderen tijdens het avondeten. Vol hoop open ik de browser, en wat blijkt: ik word geredirect naar een Telenet pagina dat er een probleem is met mijn Internet. Dan maar bellen naar Helpdesk. Na 15' kom ik eindelijk aan de beurt. Na wat routinevragen krijg ik te horen dat hij toch een dossier gaat moeten aanmaken. Klonk toch niet goed. Klonk nog veel minder goed toen hij me zei dat het tot 5 werkdagen kan duren eer het probleem opgelost is !!!!??? WTF !!! Toen ben ik toch wel effen uit mijn sloef geschoten want 5 werkdagen betekent een hele week zonder Internet en zonder telefoon en dat terwijl ik grotendeels telewerker ben. Bovendien kon ik moeilijk geloven dat het 5 dagen zou duren aangezien het probleem duidelijk niet met mijn uplink is, aangezien mijn HTTP traffiek gewoon geredirect werd naar een pagina van hen en ik dus zeker vanuit de modem netwerktraffiek had. Heb nog wat zitten mijn beklag doen dat dit toch absoluut geen doen is voor een grote speler als Telenet en ik toch wel compensatie verwacht. Bovendien bleek hij het nog niet eens normaal te vinden dat ik vroeg om opgebeld te worden als het probleem opgelost was. Elke dag eens checken op je pc, was zijn suggestie . Uiteindelijk heb ik niet te lang aangedrongen omdat ik weet dat die first-line support mensen typisch toch zelf niets meer kunnen doen dan de boodschap doorgeven. Nu, mij leek het een zuiver provisioning probleem in hun systeem en zeker geen technisch probleem, dus kon moeilijk geloven dat het 5d ging duren. En ja, hoor, daarnet nog eens gecheckt en het werkt ineens. Mijn telefonie is wel nog niet in orde, dus zal nog wel eens mogen bellen, vrees ik. En bij mijn Digicorder heb ik blijkbaar ook het HD XL pack niet actief.
Hoedanook vind ik het wel een toppunt dat ze me wijsmaken dat het 5d kan duren (en in het beste geval 3d) als het dan na dik halve dag toch al in orde is...
Ook bizarre business is hun activatiekosten. Omdat ik het om een nieuwe Digicorder ging, moest ik €50 activatiekosten betalen (die €20 online korting is blijkbaar enkel voor nieuwe klanten). Maar... als het ter vervanging is, kon ik wel mijn Digibox, die notabene aangekocht is, binnenbrengen en moest ik dan geen activatiekosten betalen. Nu ja, omdat ik toch niet verwachtte van voor een SD Digibox nog meer dan €50 in occasie te krijgen, ben ik er toch maar op ingegaan, maar het is toch echt wel een bizarre werkwijze imho.
Gisteren nieuwe modem gaan halen. Alles gemakkelijk aangesloten (handig dat de ophangogen op dezelfde plaats zitten als de oude Motorola en ik dus niet moest boren) en dan effen laten sudderen tijdens het avondeten. Vol hoop open ik de browser, en wat blijkt: ik word geredirect naar een Telenet pagina dat er een probleem is met mijn Internet. Dan maar bellen naar Helpdesk. Na 15' kom ik eindelijk aan de beurt. Na wat routinevragen krijg ik te horen dat hij toch een dossier gaat moeten aanmaken. Klonk toch niet goed. Klonk nog veel minder goed toen hij me zei dat het tot 5 werkdagen kan duren eer het probleem opgelost is !!!!??? WTF !!! Toen ben ik toch wel effen uit mijn sloef geschoten want 5 werkdagen betekent een hele week zonder Internet en zonder telefoon en dat terwijl ik grotendeels telewerker ben. Bovendien kon ik moeilijk geloven dat het 5 dagen zou duren aangezien het probleem duidelijk niet met mijn uplink is, aangezien mijn HTTP traffiek gewoon geredirect werd naar een pagina van hen en ik dus zeker vanuit de modem netwerktraffiek had. Heb nog wat zitten mijn beklag doen dat dit toch absoluut geen doen is voor een grote speler als Telenet en ik toch wel compensatie verwacht. Bovendien bleek hij het nog niet eens normaal te vinden dat ik vroeg om opgebeld te worden als het probleem opgelost was. Elke dag eens checken op je pc, was zijn suggestie . Uiteindelijk heb ik niet te lang aangedrongen omdat ik weet dat die first-line support mensen typisch toch zelf niets meer kunnen doen dan de boodschap doorgeven. Nu, mij leek het een zuiver provisioning probleem in hun systeem en zeker geen technisch probleem, dus kon moeilijk geloven dat het 5d ging duren. En ja, hoor, daarnet nog eens gecheckt en het werkt ineens. Mijn telefonie is wel nog niet in orde, dus zal nog wel eens mogen bellen, vrees ik. En bij mijn Digicorder heb ik blijkbaar ook het HD XL pack niet actief.
Hoedanook vind ik het wel een toppunt dat ze me wijsmaken dat het 5d kan duren (en in het beste geval 3d) als het dan na dik halve dag toch al in orde is...
Ook bizarre business is hun activatiekosten. Omdat ik het om een nieuwe Digicorder ging, moest ik €50 activatiekosten betalen (die €20 online korting is blijkbaar enkel voor nieuwe klanten). Maar... als het ter vervanging is, kon ik wel mijn Digibox, die notabene aangekocht is, binnenbrengen en moest ik dan geen activatiekosten betalen. Nu ja, omdat ik toch niet verwachtte van voor een SD Digibox nog meer dan €50 in occasie te krijgen, ben ik er toch maar op ingegaan, maar het is toch echt wel een bizarre werkwijze imho.
Hi,
Ik heb op maandag een telenet installateur langs gehad en hij heeft alles geinstalleerd (digitale TV en draadloos internet met een funkyshake pakket) maar zei dat er problemen zijn met telenet en ik eventjes zou moeten wachten op de activatie van mijn diensten (internet en het interactieve deel van digitale TV zoals films bestellen). We zijn nu 2 dagen verder en nog steeds geen internet . Sigh. De installateur zei expliciet dat ik niets moest doen en het zou automatisch in orde komen (hij broebelde iets over modems niet herkennen of zo ). Moet ik nu beginnen bellen naar Telenet of zijn er mensen die meer weten over het probleem met telenet en hoe lang ik moet wachten?
Mvg,
Steven
Ik heb op maandag een telenet installateur langs gehad en hij heeft alles geinstalleerd (digitale TV en draadloos internet met een funkyshake pakket) maar zei dat er problemen zijn met telenet en ik eventjes zou moeten wachten op de activatie van mijn diensten (internet en het interactieve deel van digitale TV zoals films bestellen). We zijn nu 2 dagen verder en nog steeds geen internet . Sigh. De installateur zei expliciet dat ik niets moest doen en het zou automatisch in orde komen (hij broebelde iets over modems niet herkennen of zo ). Moet ik nu beginnen bellen naar Telenet of zijn er mensen die meer weten over het probleem met telenet en hoe lang ik moet wachten?
Mvg,
Steven
Ik had dus (nog steeds) een lage snelheid, zo'n 18 Mbps hoogstens en ik heb Fibernet40.
Die nieuwe modem is dus ook een Wifi N router maar ik heb een USB wifi G ontvanger, de afstand is 12 meter, ik denk dat het daaraan ligt want:
Als ik de kabel rechtstreeks in de computer steek dan heb 41 Mbps!!!
Als ik nu een wifi N usb ontvanger heb gaat dit probleem dan beteren? Of met een powerline?
Of.... zijn er instellingen die ik beter kan aanpassen in mijn telenet? Het staat nu op 802.11 bgn, kanaal 5, en 20 Mhz kanaalbreedte
Die nieuwe modem is dus ook een Wifi N router maar ik heb een USB wifi G ontvanger, de afstand is 12 meter, ik denk dat het daaraan ligt want:
Als ik de kabel rechtstreeks in de computer steek dan heb 41 Mbps!!!
Als ik nu een wifi N usb ontvanger heb gaat dit probleem dan beteren? Of met een powerline?
Of.... zijn er instellingen die ik beter kan aanpassen in mijn telenet? Het staat nu op 802.11 bgn, kanaal 5, en 20 Mhz kanaalbreedte
Laatst gewijzigd door Berserk 19 jan 2011, 15:40, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Als je kan voor de wifi gaan, indien je niet te ver van je modem afzit.
Anders is powerline een tweede optie, maar je moet al een goede binnenbekabeling en goede powerlines hebben om 40mbit te halen.
Anders is powerline een tweede optie, maar je moet al een goede binnenbekabeling en goede powerlines hebben om 40mbit te halen.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
het vervolg .
De 2de technieker is buiten en na het wijzigen van de NIU(versterker) werkt de modem perfect.
Dus bij mensen wie de 2 bovenste groen is en de 3de blauw , probeer eens direct op de toevoer te steken en zie wat er gebeurt.
De 2de technieker is buiten en na het wijzigen van de NIU(versterker) werkt de modem perfect.
Dus bij mensen wie de 2 bovenste groen is en de 3de blauw , probeer eens direct op de toevoer te steken en zie wat er gebeurt.
- regeri
- Pro Member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
- Locatie: Riemst
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Eind vorig jaar overgestapt van Scarlet naar telenet shake 75,al meteen tevreden .Nu kreeg ik gisteren een brief om over te stappen naar fiber,meteen gebeld,ik kon al online een afspraak maken voor technieker.Afspraak gemaakt ,kreeg ik vandaag de mail dat fiber al actief was en er geen technieker langs hoefde te komen Meteen getest en ja hoor Fiber is actief
Live life to the Max
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik vind dat er toch wel redelijk wat verkeerd loopt met hun FN upgrades.
In mijn geval heb ik nu toch eindelijk internet, maar er zijn duidelijk nog een hoop configuratie-problemen:
* ik heb nog helemaal geen nieuwe snelheden, zo te zien nog steeds op 30/1.25.
* ook op Mijn Telenet zie ik nog altijd mijn oude PowerShake staan met ExpressNet XL.
* mijn telefonie werkt nog altijd niet.
* ik heb nu dus een HD Digicorder ipv SD Digibox, en die is wel al op Mijn Telenet te zien. Maar ik heb wel het HD XL pakket nog niet dat normaal gratis inbegrepen is.
Zal dus nog maar een keer bellen...
In mijn geval heb ik nu toch eindelijk internet, maar er zijn duidelijk nog een hoop configuratie-problemen:
* ik heb nog helemaal geen nieuwe snelheden, zo te zien nog steeds op 30/1.25.
* ook op Mijn Telenet zie ik nog altijd mijn oude PowerShake staan met ExpressNet XL.
* mijn telefonie werkt nog altijd niet.
* ik heb nu dus een HD Digicorder ipv SD Digibox, en die is wel al op Mijn Telenet te zien. Maar ik heb wel het HD XL pakket nog niet dat normaal gratis inbegrepen is.
Zal dus nog maar een keer bellen...
-
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
Indien het niet lukt . . . vraag naar dienst administratie -->kwaliteitsopvolging --> zeg iets van belgacom , overstappen en kijk . . . alle poorten gaan open (behalve die op de modem natuurlijk , das nog wa zoeken)
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Maandag 17/01 besteld en dinsdag 25/01 komt er een technieker langs. Dit is wel voor een business shake. Ben vooral benieuwd naar de configuratie verschillen naar nat en poorten toe.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
Sorry voor de misvattingjorgo schreef:helmuteke: serieus alle outbound poorten <1024 weer open? Met een consumentenabonnement?
Alle poorten gaan open bedoelde ik figuurlijk dat alles mogelijk is . . .
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Zoals anderen hier dus ook int zak gezet door hun.
Maandag ook via de telefoon overgeschakeld van diamondshake naar Fiber40.
Dinsdag modem gaan ophalen en u kunt het reeds raden ook hier geen telefoon en internet.
Een paar keer gebeld en telkens de F****** uitleg dat alles maar in orde komt ja mijn voeten.
Hoelang je moet wachten o daar hebben ze natuurlijk geen gedacht van.
Sebiet nog eens terug bellen en kijken of ik dat zootje onmiddelllijk kan stopzetten, ben dit grondig beu.
En bij de afrekening zullen ze ook niet moeten afkomen om de volle pot te betalen.......
Maandag ook via de telefoon overgeschakeld van diamondshake naar Fiber40.
Dinsdag modem gaan ophalen en u kunt het reeds raden ook hier geen telefoon en internet.
Een paar keer gebeld en telkens de F****** uitleg dat alles maar in orde komt ja mijn voeten.
Hoelang je moet wachten o daar hebben ze natuurlijk geen gedacht van.
Sebiet nog eens terug bellen en kijken of ik dat zootje onmiddelllijk kan stopzetten, ben dit grondig beu.
En bij de afrekening zullen ze ook niet moeten afkomen om de volle pot te betalen.......
-
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
Niet dreigen , gewoon zeggen da je wenst alles stop te zetten , ze sturen u dan door . Dan pas kun je iets gedaan krijgen.
O ja , bij de meeste is het denk ik de NIU verterker die niet compatibel is.
O ja , bij de meeste is het denk ik de NIU verterker die niet compatibel is.
Vandaag naar Telenet Center geweest om mijn abonnement (Shake+ TurbonetXL+Freephone) om te laten zetten naar de fibernet60 shake (Fiber60+Freephone+DTV).
Medewerker daar was heel hulpzaam, nieuwe modem geactiveerd en dergelijke, abonnement aangepast en de digicorder geactiveerd.
Thuisgekomen, modem aangesloten, digicorder aangesloten. Alle apparaten krijgen mooi een IP adres van de nieuwe modem.
Vervolgens start ik internet op, wordt ik redirected naar een activatie pagina waar ik mijn klantenlogin moet opgeven. Dit gedaan, krijg ik de optie om mijn digitale tv te activeren, de stappen doorlopen (MAC digicorder + Smartcardnr) ingeven. Vervolgens het activatieproces. Kan tot 30minuten duren.
Na 30min, je kan het al raden, activatie mislukt, neem contact op met telenet.
Dus de klantendienst gebeld, zij konden me niet meer vertellen dan dat er meerdere mensen dit probleem hebben. Een "conflict" bij het activeren van de nieuwe internetlijn noemen ze het. Ze moeten een ticket aanmaken voor hun technische dienst dat ze alles handmatig moeten gaan activeren. Dit kan tot 5 werkdagen duren voordat het in orde is wisten ze me mooi te zeggen.
5 werkdagen zonder internet, televisie, telefoon, leek me niet zo een goed idee. Daarna nog eens met mijn telenet center contact opgenomen, zij meteen met telenet gebeld. Kreeg ik van hun terug te horen dat ze het binnen 24u zouden regelen. Dat is al iets beter.
Ondertussen nog paar keer geprobeerd om self starter via digibox te starten ofzo, maar dan krijg ik een access denied policy. Als ik met de nieuwe modem dus ook nog internet wil starten wordt ik gewoon telkens redirected naar die activatie pagina, echter kan ik hier nu wel niet meer de digitale tv aanvinken.
Nu voorlopig maar terug mijn oude modem aangesloten, hierop werkt alles nog. Leuke bedoeling daar allemaal bij telenet, kan toch niet zo zijn dat mensen 5 werkdagen op hun activatie van een nieuwe product moeten wachten....
Het is voor hun volgens mij niet meer werk dan een paar klikjes om die producten te activeren...
Medewerker daar was heel hulpzaam, nieuwe modem geactiveerd en dergelijke, abonnement aangepast en de digicorder geactiveerd.
Thuisgekomen, modem aangesloten, digicorder aangesloten. Alle apparaten krijgen mooi een IP adres van de nieuwe modem.
Vervolgens start ik internet op, wordt ik redirected naar een activatie pagina waar ik mijn klantenlogin moet opgeven. Dit gedaan, krijg ik de optie om mijn digitale tv te activeren, de stappen doorlopen (MAC digicorder + Smartcardnr) ingeven. Vervolgens het activatieproces. Kan tot 30minuten duren.
Na 30min, je kan het al raden, activatie mislukt, neem contact op met telenet.
Dus de klantendienst gebeld, zij konden me niet meer vertellen dan dat er meerdere mensen dit probleem hebben. Een "conflict" bij het activeren van de nieuwe internetlijn noemen ze het. Ze moeten een ticket aanmaken voor hun technische dienst dat ze alles handmatig moeten gaan activeren. Dit kan tot 5 werkdagen duren voordat het in orde is wisten ze me mooi te zeggen.
5 werkdagen zonder internet, televisie, telefoon, leek me niet zo een goed idee. Daarna nog eens met mijn telenet center contact opgenomen, zij meteen met telenet gebeld. Kreeg ik van hun terug te horen dat ze het binnen 24u zouden regelen. Dat is al iets beter.
Ondertussen nog paar keer geprobeerd om self starter via digibox te starten ofzo, maar dan krijg ik een access denied policy. Als ik met de nieuwe modem dus ook nog internet wil starten wordt ik gewoon telkens redirected naar die activatie pagina, echter kan ik hier nu wel niet meer de digitale tv aanvinken.
Nu voorlopig maar terug mijn oude modem aangesloten, hierop werkt alles nog. Leuke bedoeling daar allemaal bij telenet, kan toch niet zo zijn dat mensen 5 werkdagen op hun activatie van een nieuwe product moeten wachten....
Het is voor hun volgens mij niet meer werk dan een paar klikjes om die producten te activeren...
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Goed nieuws: specs aangepast naar 60 Mbps/3,5 Mbps.Sasuke schreef:Ik heb maandagmiddag een Business Shake L+ besteld, met een business installatie (gratis) en heb op dit moment nog altijd geen enkele reactie (buiten dan orderbevestiging) ontvangen van Telenet.
Sasuke
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Maar hoe kan je weten vanaf wanneer die versterker wél compatibel is? Wij hebben eentje van aug 2009, dus ik begin al te twijfelen of het zal werken op deze. Had gehoopt om het zelf te kunnen doen, maar in dat geval zal ik ngo mogen wachte nop een installateur...helmuteke schreef:Niet dreigen , gewoon zeggen da je wenst alles stop te zetten , ze sturen u dan door . Dan pas kun je iets gedaan krijgen.
O ja , bij de meeste is het denk ik de NIU verterker die niet compatibel is.
-
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
Heb je al een mode ?frado schreef:Maar hoe kan je weten vanaf wanneer die versterker wél compatibel is? Wij hebben eentje van aug 2009, dus ik begin al te twijfelen of het zal werken op deze. Had gehoopt om het zelf te kunnen doen, maar in dat geval zal ik ngo mogen wachte nop een installateur...helmuteke schreef:Niet dreigen , gewoon zeggen da je wenst alles stop te zetten , ze sturen u dan door . Dan pas kun je iets gedaan krijgen.
O ja , bij de meeste is het denk ik de NIU verterker die niet compatibel is.
Indien ja en je raakt niet actief : hang de modem rechtstreeks aan de invoer ipv aan de versterker en zie wat er gebeurt.
Normaal zien ze bij TN of de niu compatibel is of niet . . .
[ Post made via mobile device ]
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Sinds de overstap van express net xl naar fibernet 40 werkt mijn telenet meter niet meer . Zijn er nog mensen die hier last van hebben ?
De foutmelding die ik krijg is de volgende :
Uploaded with ImageShack.us
De foutmelding die ik krijg is de volgende :
Uploaded with ImageShack.us
Hier hetzelfde probleem, sinds de overstap van goldshake naar fiber 40 geen telemeter meer.
Al de rest is echter wel vlot verlopen.
Via mijn telenet - mijn internet - verbruik - basisvolume kun je wel zien hoeveel je al verbruikt hebt.
Al de rest is echter wel vlot verlopen.
Via mijn telenet - mijn internet - verbruik - basisvolume kun je wel zien hoeveel je al verbruikt hebt.
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Maar de prijs is precies wel niet mee aangepast. Of toch niet van de Shake daar iig. Als ik mij goed herinner was een Business Shake L met DigiTV erbij voorheen niet zo veel duurder dan de gewone shakes voor privé. Nu is het verschil wel behoorlijk groot te noemen. Bummerseagull schreef:Goed nieuws: specs aangepast naar 60 Mbps/3,5 Mbps.
Ik heb maandag een overgang gevraagd TurboXL naar fiber 60. De volgende dag kon een installateur langs komen met een nieuwe modem. Om 50€ te sparen vroeg ik om een zelfinstallatie te doen, vanaf dan zie ik in mijn telenet dat ik zogenaamd geen internet product bij Telenet heb. Gebeld naar de helpdesk, daar zeggen ze dat er eerst nog iets moet worden aangepast? Wat, zeggen ze niet en hoelang het kan duren ook niet. Om door een technieker te laten installeren was geen probleem? Heeft er nog iemand hetzelfde probleem?
Gasten, hoe kan ik weten of ik een oude versterker heb of niet? Mijn TN center zegt dat 5-65 mhz de goeie is, maar ik zie dat er nerges opstaan:D.
Ik heb de NIU-2420BTF
*edit: is blijkbaar de goeie dus. Zit ondertussen al op Fiber60! Naar TN center geweest waar die alles in orde hebben gebracht, ong 5 minuutjes. Thuisgekomen gewoon moeten de modem aansluiten en effe wachten. Tevreden!
Ik heb de NIU-2420BTF
*edit: is blijkbaar de goeie dus. Zit ondertussen al op Fiber60! Naar TN center geweest waar die alles in orde hebben gebracht, ong 5 minuutjes. Thuisgekomen gewoon moeten de modem aansluiten en effe wachten. Tevreden!
wééééééér héle historie achter de rug ! (ben nu al bezig van maandag om modem only te pakken te krijgen!)
korte samengevat:
gebeld naar tele center of ze modem only hebben (ja ze hebben die).
Naar telenet gebeld om naar fiber 40 te gaan en op bestelling hebben ze geplaats dat ze mij modem only moeten geven.
Dan naar tele center gegaan, en daar zeiden ze plots dat ze dat niet hebben modem only. (kreeg dus geen mee) uuuren zitten discuteren met die verantwoordelijke van dat telecenter. uiteindelijk weer de oude modem meegekregen.
Dat was allemaal gistern.
Nu vandaag, terug naar telenet gebeld, uitzoeken hoe het nu verder moet.
Daar zeiden ze plots dat volgens hun computer, dat ik die modem only gisteren heb gekregen van dat tele center !!!!!! terwijl ik dus NIKS GEKREGEN HEB, ENKEL MIJN EIGEN MODEM TERUG GEHAD. dusjaaaaaaa, even was het precies of IK telenet er wou opleggen door twee modems aan te vragen !!! naaaaa véééééle discussies via telefoon van telenet, heeft die mens van klantendienst gezegd dat ze dinsdag technieker gaan sturen om dat probleem op te lossen en dat ik dus (normaal gezien....) modem only van technieker zal krijgen (GRATIS -zèi hij toch...)..
dusja... wachten op dinsdag nu.
Mijn conclusie over telenet:
NIEMAND WEET VAN ELKAAR... COMPLETE CHAOS BIJ KLANTENDIENST, TELECENTERS EN KLANTEN KRIJGEN GEEN DUIDELIJKE INFO
=====>>> MANAGEMENT TREKT OP NIKS !!!!
korte samengevat:
gebeld naar tele center of ze modem only hebben (ja ze hebben die).
Naar telenet gebeld om naar fiber 40 te gaan en op bestelling hebben ze geplaats dat ze mij modem only moeten geven.
Dan naar tele center gegaan, en daar zeiden ze plots dat ze dat niet hebben modem only. (kreeg dus geen mee) uuuren zitten discuteren met die verantwoordelijke van dat telecenter. uiteindelijk weer de oude modem meegekregen.
Dat was allemaal gistern.
Nu vandaag, terug naar telenet gebeld, uitzoeken hoe het nu verder moet.
Daar zeiden ze plots dat volgens hun computer, dat ik die modem only gisteren heb gekregen van dat tele center !!!!!! terwijl ik dus NIKS GEKREGEN HEB, ENKEL MIJN EIGEN MODEM TERUG GEHAD. dusjaaaaaaa, even was het precies of IK telenet er wou opleggen door twee modems aan te vragen !!! naaaaa véééééle discussies via telefoon van telenet, heeft die mens van klantendienst gezegd dat ze dinsdag technieker gaan sturen om dat probleem op te lossen en dat ik dus (normaal gezien....) modem only van technieker zal krijgen (GRATIS -zèi hij toch...)..
dusja... wachten op dinsdag nu.
Mijn conclusie over telenet:
NIEMAND WEET VAN ELKAAR... COMPLETE CHAOS BIJ KLANTENDIENST, TELECENTERS EN KLANTEN KRIJGEN GEEN DUIDELIJKE INFO
=====>>> MANAGEMENT TREKT OP NIKS !!!!