Nieuwe modem Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het is natuurlijk ook een kunst om niet direct op mensen die het niet met je eens zijn te gaan springen... Persoonlijk vind ik het wel goed dat er een "n00b proof" programma wordt gemaakt om mensen met minder IT ervaring te helpen. Maar dan wel zo transparant mogelijk natuurlijk :). Ik zou zeggen: zet de link gewoon terug en publiceer de broncode?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
rubiwachs
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2011, 09:31

Janic schreef:Ik heb pech, expressnet laten overzetten naar fiber40.
Modem opgehaald, krijg ip adres maar kan niet surfen.
geen sync out op de modem (blauw lampje blijkt flikkeren)

Volgens telenet moet er een technieker komen maar die kan pas woensdag.
pfft iemand een idee.
Net hetzelfde probleem, er zou ook een technieker langskomen, nog ervaringen of oplossingen?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

JensD
Ik maak gewoon gebruik van standaard instellingen van WeePee.
Deze kan je terugvinden op http://weepeetelecom.eu/helpdesk/faq/

Ik heb de Stun server standaard ook ingeschakeld, weet niet of het zou lukken zonder.
Everything that has a beginning has an end.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Weet iemand trouwens wat de kleurcodes betekenen op de nieuwe wifi modem?

Die van downstream blijft soms groen en andere keren (na herstart) blijft deze blauw (niet knipperend)
Everything that has a beginning has an end.
dejavu
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2004, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dat tweede lichtje blijft continu blauw bij mij. De rest blijft continu groen. Van de telefoon weet ik het niet, want die is niet aangekoppeld aan die modem.
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

bij diamondshake bleef het tweede lichtje ook altijd blauw; nu bij FN40 tweede lichtje altijd groen
dejavu
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2004, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vreemd bij mij ook FN40 en dus blauw...
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Alle lampjes moeten groen zijn enkel het 2e lampje in de rij is blauw, dit is de correcte weergave.
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

wat is er dan mis bij mij?
alles werkt normaal (tweede lichtje is constant groen)
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

blauw betekent of dat er een gigabitverbinding is (op de ethernet gerelateerde lampjes), of dat hij aan channel bonding doet voor up of downstream (voor de docsis/coax gerelateerde lampjes...

tenminste, zoiets staat in de manual van de SBV6120E, het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dat ook is voor de andere docsis3 modems... Verschillen tussen gebruikers kunnen te maken hebben met capaciteit op de node waarop je zit enzoverder...
i will live forever.... or die trying!
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

Jelly schreef:Weet iemand trouwens wat de kleurcodes betekenen op de nieuwe wifi modem?

Die van downstream blijft soms groen en andere keren (na herstart) blijft deze blauw (niet knipperend)
ik heb de wifi versie CPN/SVG6540E
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Wanneer het groen ziet krijg ik 40mbit down bij Fibernet 60
Wanneer ik paar keer herstart tot hij blauw ziet beschik ik over de volle 60mbit.
Misschien dat men momenteel 40mbit per kanaal kan leveren over docsis 3 en dat hij daarom blauw moet zien voor meerdere kanalen te bundelen.
Everything that has a beginning has an end.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

JensD
Iets te vroeg gezegd dat er geen problemen waren.

Enkel WeePee lijkt trouwens momenteel te werken met de Wifi modem/router van Telenet.

De mensen van Nomado.eu krijgen mijn Nomado sip niet werkende op Sipura hardware.
Wanneer ik de IP phone in DMZ zet kan ik wel de andere kant van de lijn horen maar niet omgekeerd.
Vrij bizar
Everything that has a beginning has an end.
jensd
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011, 22:11

Jelly schreef:JensD
Iets te vroeg gezegd dat er geen problemen waren.

Enkel WeePee lijkt trouwens momenteel te werken met de Wifi modem/router van Telenet.

De mensen van Nomado.eu krijgen mijn Nomado sip niet werkende op Sipura hardware.
Wanneer ik de IP phone in DMZ zet kan ik wel de andere kant van de lijn horen maar niet omgekeerd.
Vrij bizar
de IP-phone kan bij mij gewoon registreren zoals anders altijd het geval was, je kan bellen en de telefoon rinkelt ook gewoon aan de andere kant. Maar als je opneemt hoor je aan beide kanten niks. Na het aansluiten van de modem had ik gewoon gecontroleerd of de telefoon kon registreren en even gebeld naar mijn GSM om te testen (zonder opnemen), toen dacht ik ook dat alles in orde was :)
Lijkt me dat er een probleem is met de RTP-portrange als ik er nog iets van herinner (deed vroeger VoIP op het werk) en dat poort 5060 wel werkt aangezien er kan geregistreerd en getelefoneerd worden.

Vroeger stond de telefoon zelfs niet in DMZ en stond geen enkele poort geforward naar de telefoon (STUN doet het werk wel).

Gisteren ook nog gebeld naar de helpdesk voor dit probleem, ze wisten niet goed waarover het ging en gingen meer uitleg vragen aan een technisch meer bekwame persoon. Die ging me vandaag terugbellen of mailen. Jullie kunnen het al raden waarschijnlijk, tot nu toe nog helemaal niks.

Mocht ik nu in de router-config kunnen en het MAC-adres van de telefoon gewoon in in pass-through kunnen zetten zodat deze een public IP krijgt, zou dit alles oplossen.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

JensD
Wanneer ik de IP phone in DMZ plaats dan kan ik wel geluid ontvangen (tegenpartij horen) maar zij horen mij niet.
Voor de rest exact zelfde als bij jou het geval is.

Echter lijkt alles te werken via WeePee
Vraag me af waarom het daar wel werkt.
Everything that has a beginning has an end.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wat krijgen jullie eigenlijk te zien op Mijn Telenet bij Mijn Modem ?

Bij mij staan daar immers 2 entries

1. TypeCPN / SVG6540E (DOCSIS) TechnologieEURODOCSIS 1.1, met een foto van die nieuwe modem
2. TypeCPN / SVG6540E (MTA) TechnologieEURODOCSIS 1.1, zonder foto

Het MAC adres is 1 cijfer verschil. Ook al raar dat er nog Docsis 1.1 staat, terwijl het wel al het typenr van die nieuwe modems is.
sswimsuit
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:21

okee. ingewikkelde vraag (voor mij alleszins):

mijn telenetconfiguratie (internet+tv) ziet er zo uit: Afbeelding
Graag zou ik mijn mediaspeler opnemen in mijn thuisnetwerk. Dit kon voorlopig niet (tenzij met heel lange kabels) omdat het utp-stopcontact bij de tv ook voor de digibox wordt en ik die dus niet via de router kon laten passeren.
1) lukt dit met die nieuwe wifi-modem wel
2) krijg ik überhaupt een nieuwe modem want ik heb al een SBV6120E en ik was geen wireless-klant.

of stelt deze noob gewoon dwaze vragen…
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

sswimsuit schreef:okee. ingewikkelde vraag (voor mij alleszins):

mijn telenetconfiguratie (internet+tv) ziet er zo uit: Afbeelding
Graag zou ik mijn mediaspeler opnemen in mijn thuisnetwerk. Dit kon voorlopig niet (tenzij met heel lange kabels) omdat het utp-stopcontact bij de tv ook voor de digibox wordt en ik die dus niet via de router kon laten passeren.
1) lukt dit met die nieuwe wifi-modem wel
2) krijg ik überhaupt een nieuwe modem want ik heb al een SBV6120E en ik was geen wireless-klant.

of stelt deze noob gewoon dwaze vragen…
Op het eerste zicht moet dit lukken bij jou met de nieuwe modem , deze is router en deelt volop adresjes uit a la 192.168.0.x

dus al uw apparaten gaan in die reeks zitten en kan je dan ook benaderen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

DannyDeGraaf schreef:Alle lampjes moeten groen zijn enkel het 2e lampje in de rij is blauw, dit is de correcte weergave.
Ik heb maandag avond daarvoor gebeld naar telenet en ze zeiden dat het normaal was dat het 2de lampje blauw was .. en ik mij geen zorgen moest maken.
heb daarstraks ook nog eens gebeld om te melden dat als ik kijk in "Mijn Telenet" er geen optie is om mijn instellingen te wijzigen aan mijn modem, ik zie dus niets staan van een modem in mijn telenet. ze gingen het bekijken om aan te passen.
intussen kan ik wel goed surfen sinds maandag, zowel vast als draadloos via de wifi/modem

Last Result:
Download Speed: 38053 kbps (4756.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1924 kbps (240.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 9 ms

FiberNet 40 Shake+
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

Goztow schreef:Het is natuurlijk ook een kunst om niet direct op mensen die het niet met je eens zijn te gaan springen... Persoonlijk vind ik het wel goed dat er een "n00b proof" programma wordt gemaakt om mensen met minder IT ervaring te helpen. Maar dan wel zo transparant mogelijk natuurlijk :). Ik zou zeggen: zet de link gewoon terug en publiceer de broncode?

okay boss :p

http://config.kennethdhoe.be/
kan je alles vinden
brondcode
programma
en screenshots.
(ik maak ook nog een emulator van de modem van avond)
zo kan je alle funties bekijken die in te stellen vallen.

groetjes

ps mod: thanks voor de tips :)
xback
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

rubiwachs schreef:
Janic schreef:Ik heb pech, expressnet laten overzetten naar fiber40.
Modem opgehaald, krijg ip adres maar kan niet surfen.
geen sync out op de modem (blauw lampje blijkt flikkeren)

Volgens telenet moet er een technieker komen maar die kan pas woensdag.
pfft iemand een idee.
Net hetzelfde probleem, er zou ook een technieker langskomen, nog ervaringen of oplossingen?

Beste,

Ik had hier net hezelfde. (Link leds bleven flikkeren)
Na doormeten met de spectrum analyzer stelde ik vast dat een oude NIU niet alle carriers doorlaat. (Ik had nog een oude Johansson, vierkante zwarte NIU ten tijde van CPLD :))

Ik heb de mijne vervangen met een 2D4T , en direct was alles opgelost. (ik had nog een NIU liggen :lol: )
Technisch zijn de 2D4T de betere. (getest met een Tracking Generator)

http://www.dinh.be/NL/Produits.aspx?IDProd=14
(Bovenstaande link is de ideale NIU)

Als je vermoedt dat je ook onder dit issue valt
- hang je modem es rechtstreeks aan je inkomende kabel (die normaal naar je Input van je NIU loopt)
- Zet je modem aan
- Hou Reset 10 sec ingeduwd (factory reset)
* Als je modem door de procedure vliegt (binnen de 20 sec), weet je direct dat het je NIU is :)
Koppel ze terug los, en installeer (of laat dit doen) een nieuwe/betere NIU.

mvg
Laatst gewijzigd door xback 19 jan 2011, 22:35, in totaal 1 gewijzigd.
DUSSIE100
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 dec 2008, 11:43

ik had shake +75 € met een SBV6120E modem.
ik heb maandag contact genomen met helpdesk om over te schakelen naar fibernet 60.
ik leg uit dat ik een docsis 3 type modem heb en geen nieuwe modem nodig heb.
maar helpdesk zegt : u moet een nieuwe wireless Modem afhalen type CPN/SVG6540E.
op dat ongenblik haal ik geen grote snelheid.
gisteren ben ik in telenetcenter te Grimbergen de nodige modem gaan afhalen.
de wireless type CPN/SVG6540E.
vandaag test ik na uitvallen van de elektriciteitspanne de snelheid van mijn oude aangesloten modem
de snelheid ( SBV6120E modem ) en haal volgende snelheid :
dus oude modem werkt wel.

Afbeelding

ik denk dat ik de nieuwe modem toch niet installeer , of zou je verplicht zijn dat
ze na een tijdje de SBV6120E blokkeren ???
:-( :-( :-(
steve-0
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2008, 00:34
Bedankt: 1 keer

Lijkt mij sterk, hier hebben ze speciaal op mijn vraag de 6120 geinstalleerd aangezien ik niks moet hebben van die gesloten routerbrol van Telenet. De 6120 is dan ook volledig DOCSIS3.0-compatibel, dus ze hebben gene ene poot om op te staan als ze u willen doen veranderen.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

als ik DMZ doe gaat alles direct door naar mijn router en heb met niets problemen

De telenet technieker wist me ook te vertellen dat deze wireless routermodem's in staat zouden zijn om 2xSSID uit te zenden.
Dit zou kunnen betekenen dat alle Fibernet klanten een openbare hotspot kunnen worden en zo een inmense dekking zouden krijgen in Vlaanderen.
Deze medewerker vertelde leuk dat Belgacom op een bepaalde ochtend wel eens raar zou kunnen opkijken.
Is dit weer priet praat van een technieker ???
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

neen dit is perfect mogelijk
en er wordt gespeculeerd dat dit in de toekomst wel eens zou kunne gebeuren.
(waar de meesten eigenlijk tegen zijn)

kan eigenlijk jan en alleman op je internet.

dit noemen ze gast netwerk ssid.
eigenlijk krijgt de gast een extern ip adress
en wordt die dus niet opgenomen in het intern netwerk
(192.198....)

greetz
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dat was ook een van de vragen die ten de tijd in de enquette stond.
Wat zou je ervan vinden om in iedere straat op internet te kunnen dmv draaloze modems telenet.
Dus in denk niet dat dit echt Sciencefiction is zulle !!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Telenet mag deze configuratie aanbieden, en deze later gebruiken voor publieke hotspot toepassingen. Daar is niets mis mee. Een modaal gebruiker maakt zich daar niet druk over. Opvallend is wel dat er mensen zijn die overstappen op fibernet denken deze hogere snelheid te kunnen benutten op hun draadloos netwerk. Dit wil volgens mij zeggen dat er dus ook mensen overstappen, die weinig tot geen kennis hebben van deze draadloze mogelijkheden en snelheden.
Het probleem is ook dat telenet vasthangt aan hun workflow die ze opgesteld hebben om hun doel te bereiken. Ze willen hun netwerk opwaarderen naar docsis3, en stelt zelf voor aan de klant deze te installeren. Wat dus sneller kan, dan dat er een technieker langs komt. De voorraad die ze hebben ingedaan, zijn de alles-in-een toestellen die telenet in staat stelt toekomstgerichter te werken. Een ombudsdienst zal dit ook begrijpen, en daar dus ook geen punt van maken. Doordat bij telenet alles rond software draait (cafe of ef zoiets), maakt hun volledig afhankelijk hiervan wat instellingen betreft. Door de massale toevloed van aanpassingen vorige maandag is het ding dan ook gecrashed. Voor de aantal keren dat ik met telenet in aanraking ben gekomen is er telkens een crash geweest van de software.
Een niet al te stabiele omgeving wat mij betreft.
Wil je echter een modem zo als je zelf wil, dan moet er uiteraard een bereidwillige bij telenet zijn die dit voor jouw persoonlijk in orde wil maken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kan iemand zeggen welke snelheden ze draadloos halen met deze modem
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
rubiwachs
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2011, 09:31

@xback
Er zitten hier 2 NIU tussen
Mtec 1525 bio
Mtec 1000-25-i-b (doorgelusd vanuit vorige)

(er is in alle ruimtes kabel voorzien, vandaar)

Morgen komt de technicus, dus nog even afwachten maar....

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

proximusboyke schreef:kan iemand zeggen welke snelheden ze draadloos halen met deze modem
Zoek eens, er zijn al verschillende resultaten gepost.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:kan iemand zeggen welke snelheden ze draadloos halen met deze modem
Wat bereik betreft moet deze eigenlijk niet onder doen voor mijn Netgear WNDR3700. op 2,4 ghz. (ook mogelijkheid om 5ghz band te gebruiken maar niet beide op zelfde moment; 5ghz bereik en snelheid ook nog niet getest)
In Mijn Telenet heb ik ook ingesteld op "auto"(40mhz) ipv de standaard 20mhz

Enkele speedtest tonen aan dat ik overal toch een 60mbit kan downloaden.
File transfers nog niet getest.

Voor 99% van de Telenet klanten geen slecht toestel als je hem een beetje centraal kan plaatsen.
Everything that has a beginning has an end.
nthn_g
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2011, 20:29
Twitter: nthn_g
Locatie: Heist op den Berg

Heb nu de nieuwe modem (Het leuke WiFi model) gaan halen, kerel in het Telenet center zei 'Gewoon insteken, ik heb alles voor u gedaan, dan gaat het werken'. Thuis, ik steek alles in, surfen naar "Telenet.be" voor de self starter en ik krijg de prachtige boodschap van "Er zijn geen diensten die voor Self Starter activering in aanmerking komen.".

Naar de helpdesk gebeld, het antwoord was 1,5 uurtje wachten, dan moet het werken. Na 2,5 uur werkte het nog niet en eens terug gebeld. Er zijn blijkbaar problemen met hun systeem (Teveel aanvragen ineens,.. ?). De vriendelijke meneer zei dat het probleem vandaag opgelost zou zijn, maar dat het ook nog tot morgen kan duren (vaag antwoord) :/.

Tot dan zonder (snel) internet zeker (lang leve Mobile Vikings). Als alles terug werkt ook eens een telefoontje doen naar de administratieve dienst voor een compensatie of dergelijke.
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

ok ik heb de volledige interface van de SVG1501E online gezet.
http://config.kennethdhoe.be
handig voor de mensen die willen weten wat je allemaal kan instellen op de modem.

groetjes
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

teddyso schreef: .... kan eigenlijk jan en alleman op je internet.
dit noemen ze gast netwerk ssid.
eigenlijk krijgt de gast een extern ip adress
en wordt die dus niet opgenomen in het intern netwerk (192.198....)
Waar haal je deze info, of is dit speculatie ?
Bij de meeste routers krijgt de bezoeker van een gast netwerk ssid een lokaal IP adres (192.168...) maar in een ander subnet van je intern netwerk. Gasten kunnen dus niet op je intern netwerk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

allemaal lekker gezond
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

xback schreef:
rubiwachs schreef:
Janic schreef:Ik heb pech, expressnet laten overzetten naar fiber40.
Modem opgehaald, krijg ip adres maar kan niet surfen.
geen sync out op de modem (blauw lampje blijkt flikkeren)

Volgens telenet moet er een technieker komen maar die kan pas woensdag.
pfft iemand een idee.
Net hetzelfde probleem, er zou ook een technieker langskomen, nog ervaringen of oplossingen?

Beste,

Ik had hier net hezelfde. (Link leds bleven flikkeren)
Na doormeten met de spectrum analyzer stelde ik vast dat een oude NIU niet alle carriers doorlaat. (Ik had nog een oude Johansson, vierkante zwarte NIU ten tijde van CPLD :))

Ik heb de mijne vervangen met een 2D4T , en direct was alles opgelost. (ik had nog een NIU liggen :lol: )
Technisch zijn de 2D4T de betere. (getest met een Tracking Generator)

http://www.dinh.be/NL/Produits.aspx?IDProd=14

Als je vermoedt dat je ook onder dit issue valt
- hang je modem es rechtstreeks aan je inkomende kabel (die normaal naar je Input van je NIU loopt)
- Zet je modem aan
- Hou Reset 10 sec ingeduwd (factory reset)
* Als je modem door de procedure vliegt (binnen de 20 sec), weet je direct dat het je NIU is :)
Koppel ze terug los, en installeer (of laat dit doen) een nieuwe/betere NIU.

mvg
Inderdaad ze zijn vandaag langs geweest om het probleem op te lossen.
Het was inderdaad de versterker.
Eindelijk terug internet :).
Vraag me af of ik nu compensatie kan vragen voor de 2 dagen geen internet.
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

ik heb zo'n zwarte rechthoekig ding... is dat oud, nieuw of no idea ?
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

Afbeelding

hier kan je dit instellen
immo heb ik het ergens gelezen dat via gast netwerk de gast niet in het netwerk wordt opgenomen.

volgens mijn redenering gebeurt dit dan ook door een andere ip ranges
(is ook te zien op afbeelding)
maar wat jij zegt is ook perfect mogelijk.

groetjes
Laatst gewijzigd door teddyso 19 jan 2011, 21:36, in totaal 1 gewijzigd.
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

lipflip schreef:ik heb zo'n zwarte rechthoekig ding... is dat oud, nieuw of no idea ?
2 generatie van nius.
Afbeelding
als ik mij niet vergis
oude bak
normaal als er nu een technieker langs komt neemt die die oude rommel weg.
en plaats een nieuwe niu.
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

heel historie weer achter de rug...

om het kort te maken:

ik had gebeld naar tele center en gevraagd of ze modem-only hebben liggen.
De man aan de lijn zei JA (maar niet zoveel meer).

ik belde dan naar telenet om naar fiber 40 te gaan en met expliciet erbij te zetten dat ik modem ONLY wil hebben. De mens (van technische dienst) vond dat ok, en hij schreef bij de bestelbon=> géén wifi, MODEM ONLY.

Dus ik tevreden en kga naar telenet center. Daar zeggen ze dan dat ze dat niet hebben, die modem only (terwijl aan telefoon zeiden ze van wel!!!!). Nu goed, een uur gediscuteerd en uiteindelijk zal ik nu een modem only krijgen, maar ik moet er gwn op wachten (normaal gezien volgende woensdag zou ik hem moeten hebben, bij de volgende levering bij tele center).

Dan ging ik terug naar huis met oude modem, schakelde die terug aan, maar NIKS werkte nog. Dus ik met mijn gsm bellen naar klantendienst (dure affaire) en probleem uitgelegd, en die mens heeft het probleem nu opgelost, dus nu zit ik voorlopig op fiber 40 maar met oude modem. En die mens verzekerde mij dat ik dus een modem only zal ontvangen.

dus afwachten nu maar...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”