Nieuwe modem Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Damn heb gisteren eens gecheckt en heb een SVG1501E staan, de installatie is van half Juni 2010, pech gehad zeker?
Ik zou van mijn huidige expressnet (groovyshake+) willen overgaan naar turbo60, al iemand succes gehad met het bekomen van een "modem only" bakske, ik zou mijn eigen router willen blijven gebruiken al is het alleen maar omdat ik anders alle utp moet verleggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je hebt hier helemaal geen tooltje voor nodig... dit is gewoon de browser based configuratie zoals bij iedere huis-tuin-en-keuken router !
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

Yo,

Juist effe aan de lijn gehangen met Telenet en hen gevraagd of het mogelijk zou zijn die modemrouter SVG6540E om te ruilen tegen een modem alleen en hun antwoord was : Dit is niet mogelijk meneer, dit is alleen voor onze business klanten!

Dus ik hoop dat dat tooltje werkt ook op die SVG6540E!

gr33tz
sypack
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010, 15:31

Misschien een domme vraag, maar ga ze toch stellen :-D

Moet je de oude modem terug inleveren of mag je die houden?
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

normaal terug inleveren!
sypack
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010, 15:31

bedankt voor de info.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

Lord Utopia schreef:Voila. Zagen voor een modem zonder wifi dus. Zou ik ook doen. Anderen zouden dat afraden, dat zagen. Wie zegt dat business klanten een modem zonder wifi krijgen?

Misschien domme vraag,maar als ik later van plan ben een laptop aan te schaffen om draadloos te surfen,heb ik dan geen modem met Wifi nodig?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Een modem met wifi heb je niet nodig, een router met wifi of een access point wel...

Nogmaals, voor 99% van de residentiële klanten is de Telenet wifi modem router de beste oplossing, je hebt immers ineens een gratis alles-in-een oplossing. Waarom dan zoveel zagers hier ? De routerfuncties zijn niet zo uitgebreid als op een aangekochte router, maar voor huis tuin en keuken toepassingen volstaat dit ruimschoots.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Een van de nadelen van dat ding, is dat hij in een huis meestal geïnstalleerd wordt in de garage of een kelder, ver weg van je pc.
Werk je met een eigen router (in opstelling modem only), dan heb je maar één kabel van de Telenet modem naar je eigen router nodig (eventueel met switch ertussen voor digitale televisie), en vandaar kan je alle kanten uit. Bekabeld en/of draadloos.
Laatst gewijzigd door skipper op 18 jan 2011, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Pensacola.be
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2008, 13:01

Ik ben net gebeld door de klantendienst, en ze komen op 1 februari gratis de modem vervangen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En vaak is die plaats waar hij geinstalleerd wordt ook verre van ideaal wat betreft het wireless signaal. Moest bij mij het wireless gedeelte bij in de modem zitten dan kon ik het wel vergeten op het terras nog internet te gebruiken.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Staan veel mensen niet bij stil denk ik!
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jul 2010, 10:56

Ik heb hier nu hetzelfde probleem bij een Fibernet Business XL installatie.
Modem doet NAT en deelt IP's uit wat dus voor miserie zorgt.
Ze zijn aan het kijken hoe ze het kunnen oplossen.
Mocht de melding komen dat ze de modem in bridge mode kunnen zetten laat ik het zeker weten.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blijkbaar snappen ze bij Telenet niet goed wat het woord "business" wil zeggen :bang:
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jul 2010, 10:56

Vorige week in ander gebouw een Fibernet Business Large laten zetten.
Daar andere EURODOCSIS 3.0 modem en geen enkel probleem.
De nieuwe modems zullen goedkoper zijn zeker :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Het voordeel van een modem die via mijn.telenet.be moet geconfigureerd worden, is dat de helpdeskers alle wachtwoorden hebben om in heel Vlaanderen mee te kunnen surfen op het draadloos netwerk van klanten. Daarmee misschien dat hotspots nu ook gratis zijn...
:beerchug:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Danvos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2006, 16:07

@ Teddyso

Dus ik vertrek van de nieuwe Telenet modem (Met uitgeschakelde WiFi en via passthrough mijne router ingegeven, is een DLink DIR 635) met een utp kabel naar de WAN aansluiting van mijn router en hoef aan deze niks te veranderen ? Alles wat aangeloten is op deze router werkt met dezelfde IP adressen als voorheen.
Als dit inderdaad zo is dan moet ik niet "ZAGEN" achter de router-WiFi-loze modem van Telenet. :wink:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

localhost schreef:Het voordeel van een modem die via mijn.telenet.be moet geconfigureerd worden, is dat de helpdeskers alle wachtwoorden hebben om in heel Vlaanderen mee te kunnen surfen op het draadloos netwerk van klanten. Daarmee misschien dat hotspots nu ook gratis zijn...
:beerchug:


Alle gekheid op een stokje. Ik meen tijdje geleden ergens (misschien zelfs hier op UB) gelezen te hebben dat ze plannen hadden om een FON-like netwerk uit te bouwen zodat alle Telenet klanten wireless Internet access konden hebben via de wifi van eender welke andere klant.
Voor de rest er wel niets meer over gehoord...
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jul 2010, 10:56

Ik heb hier nu hetzelfde probleem bij een Fibernet Business XL installatie.
Modem doet NAT en deelt IP's uit wat dus voor miserie zorgt.
Ze zijn aan het kijken hoe ze het kunnen oplossen.
Mocht de melding komen dat ze de modem in bridge mode kunnen zetten laat ik het zeker weten.

Voor de geïnteresseerden, de voorgestelde oplossing is een modem zonder WIFI.
Afbeelding
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

Yo,

Ben gistermorgen om zo'n nieuwe modemrouter geweest...en tot op heden is die nog niet activeerd!

rofl
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

Danvos schreef:@ Teddyso

Dus ik vertrek van de nieuwe Telenet modem (Met uitgeschakelde WiFi en via passthrough mijne router ingegeven, is een DLink DIR 635) met een utp kabel naar de WAN aansluiting van mijn router en hoef aan deze niks te veranderen ? Alles wat aangeloten is op deze router werkt met dezelfde IP adressen als voorheen.
Als dit inderdaad zo is dan moet ik niet "ZAGEN" achter de router-WiFi-loze modem van Telenet. :wink:


op de dlink moet je inderdaad niets veranderen (normaal krijg die dan een extern ip adres.)
laat me weten of het werkt :)
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

r2504 schreef:Je hebt hier helemaal geen tooltje voor nodig... dit is gewoon de browser based configuratie zoals bij iedere huis-tuin-en-keuken router !


heb je de nieuwe telenet modem? ik denk het niet anders zou je ondertussen al weten dat je met de browser niet gewoon kan surfen naar 192.168.0.1 zonder mijn tutorial/gui/tool.

try it out.
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

Tony8 schreef:Heeft iemand al kunnen testen welke snelheid hij draadloos haalt met de nieuwe all-in-one modem ?

het signaal is ok als je in de zelfde ruimte blijft. verander je van ruimte zakt de snelheid/verbinding drastis.
natuurlijk hangt dit van een aantal factoren af.

muren
andere wifi apparaten
elektrische toestellen die straling uitstrallen
enzo...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

teddyso schreef:heb je de nieuwe telenet modem? ik denk het niet anders zou je ondertussen al weten dat je met de browser niet gewoon kan surfen naar 192.168.0.1 zonder mijn tutorial/gui/tool.

Dat je een tutorial maakt tot daar aan toe (stapjes beschrijven om de kabel uit je modem te trekken en te herstarten)... maar om de schijn te wekken dat je een magisch programma hebt is een beetje overdreven (voor zover ik de screenshots heb gezien gebruik je ook maar gewoon een browser component).
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

ok beste vriend, indien het zo simpel is. hoef ik hier niest meer uit te leggen. indien jullie nog vragen hebben vraag het maar aan r2504.
ik probeer de mensen alleen maar te helpen, maar ik ben het meer dan moe om al die zeikers aan te horen.
in het vervolg hou ik het gewoon voor mij.

MOVG

edit: bij deze verwijder ik ook de link naar het programma
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

@teddyso
Van mij mag je gewoon verder doen hoor
Voor sommige mensen zijn u tips zeer handig !
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

ik help graag mensen, maar om steeds opmerkingen te krijgen en dergelijke, steekt het al snel tegen.
waarom zou ik dan eigenlijk nog moeite proberen te doen?
Danvos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2006, 16:07

Gewoon de betweters negeren
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Volgens de specs heeft de nieuwe modem een ingebouwde 4 port gigabit switch.
Is er iemand die dit al getest heeft?
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

nog geen ervaring mee.
wel abbo heb je?
greetz
jayme
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2010, 12:19

teddyso, kan jij eens een screenshot tonen van die web based router admin? Kun je daar bvb de sterkte van de wifi verminderen?
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

ja dit kan je je kan dit instellen op 25 - 50 - 75 en 100%

greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

teddyso schreef:ok beste vriend, indien het zo simpel is. hoef ik hier niest meer uit te leggen. indien jullie nog vragen hebben vraag het maar aan r2504. ik probeer de mensen alleen maar te helpen, maar ik ben het meer dan moe om al die zeikers aan te horen.

Met amper 20 posts doe je precies nog of je hebt al gans de wereld geholpen ? Trouwens ik respecteer iedereen die helpt, alléén verwacht ik dat dit op een transparante en eerlijke manier wordt gedaan (ondanks de vraag van admins heb je bij mijn weten ook nooit de source vrijgegeven), en men niet de indruk tracht te wekken dat je dit programma nodig hebt om de aanpassingen te doen.

Je reactie is trouwens kinderachtig !
tennisdude2
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2011, 20:15

proximusboyke schreef:tennisdude2 is uw laptop en pc ook N versie om draadloos te ontvangen ?
Indien ja is het te weinig

Goeie vraag... Ik heb volgende netwerkaart (dell wireless 1510 wireless-n wlan mini-card )
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=uk&l=en&s=dhs&cs=ukdhs1&sku=555-11492

Deze kaart "n" protocol of niet? Moet ik dit ergens aanpassen in mijn settings?
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

r2504 schreef: Met amper 20 posts doe je precies nog of je hebt al gans de wereld geholpen ? Trouwens ik respecteer iedereen die helpt, alléén verwacht ik dat dit op een transparante en eerlijke manier wordt gedaan (ondanks de vraag van admins heb je bij mijn weten ook nooit de source vrijgegeven), en men niet de indruk tracht te wekken dat je dit programma nodig hebt om de aanpassingen te doen.

Je reactie is trouwens kinderachtig !

jaja en wat dan nog.
ik doe niet alsof ik gans de wereld geholpen heb. en ik heb de source code wel vrijgegeven.
alleens post ik dit niet op dit forum. daarbij sluit ik dit ook onderwerp dan ook af.
ik denk dat alles wel duidelijk is voor de mensen hoe ze op een alternatieve manier
1x nat kunnen gebruiken.
jensd
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011, 22:11

Heeft nog iemand problemen met SIP via de nieuwe modem/router? Alles werkt bij mij maar blijkbaar werkt het connecteren naar een sip-server op poort 5060 niet. Zelfs niet als ik die PC of SIP-device als DMZ-device zet.
Hiervoor had ik ook een wireless modem/router van Telenet en had ik geen enkel probleem. Gebruik maken van een Stun-server maakt niets uit.

Ik kan bellen, de telefoon rinkelt aan de andere kant maar ik en de andere partij horen niks na het opnemen.

Voor de rest wel tevreden, snelheid is weldegelijk goed omhoog en ik haal vlot +-4MB/s bij downloaden via Wireless
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomby schreef: Alle gekheid op een stokje. Ik meen tijdje geleden ergens (misschien zelfs hier op UB) gelezen te hebben dat ze plannen hadden om een FON-like netwerk uit te bouwen zodat alle Telenet klanten wireless Internet access konden hebben via de wifi van eender welke andere klant.

Theoretisch zou dat kunnen. Die nieuwe Motorola's hebben naast de normale WLAN ook een wireless gast toegang. Daarmee kan je eigenlijk een soort hotpsot maken voor wireless access zonder dat de gast op je LAN netwerk kan ...

jensd schreef:Heeft nog iemand problemen met SIP via de nieuwe modem/router? Alles werkt bij mij maar blijkbaar werkt het connecteren naar een sip-server op poort 5060 niet. Zelfs niet als ik die PC of SIP-device als DMZ-device zet.

Als dat door nog andere users bevestigd wordt hebben we een serieus probleem voor VoIP users ... een beetje gelijkaardig aan de Bbox2 ongemakken :-( . Heb je UPnP ge-activeerd in de router ?

Deze nieuwe modems ondersteunen naast "telefonie over de kabel" ook SIP (telefonie over internet). De ingebouwde VoIP ALG zou inderdaad wel eens riet in het eten kunnen gooien voor VOIP op poort 5060.
VOiP users zullen wellicht genoodzaakt zijn om deze modem/router in bridge te zetten (via de recent uitgelekte truukjes en/of tools)

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Hier de nieuwe wifi modem en alles registreert zonder probleem.
Dan eens naar mijn gsm gebeld en ik hoor duidelijk mijn voice mail.
Nadien kon ik ook mijn bericht perfect beluisteren op gsm.

Getest met standaard Gigaset DECT VoIP toestel en WeePee
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

teddyso schreef:
r2504 schreef: Met amper 20 posts doe je precies nog of je hebt al gans de wereld geholpen ? Trouwens ik respecteer iedereen die helpt, alléén verwacht ik dat dit op een transparante en eerlijke manier wordt gedaan (ondanks de vraag van admins heb je bij mijn weten ook nooit de source vrijgegeven), en men niet de indruk tracht te wekken dat je dit programma nodig hebt om de aanpassingen te doen.

Je reactie is trouwens kinderachtig !

jaja en wat dan nog.
ik doe niet alsof ik gans de wereld geholpen heb. en ik heb de source code wel vrijgegeven.
alleens post ik dit niet op dit forum. daarbij sluit ik dit ook onderwerp dan ook af.
ik denk dat alles wel duidelijk is voor de mensen hoe ze op een alternatieve manier
1x nat kunnen gebruiken.


Maak je er niet druk om dat heeft geen zin hier.
Als je hier tracht te helpen breken ze u af met onzinnigheid om blijkbaar toch maar iets te kunnen posten.
Er zijn er hier maar een paar die weten wat ze vertellen en het meestal bij het rechte eind hebben.
Soms zelfs bewonderenswaarend.
De meeste liggen hier enkel de mensen op te fokken met onwaarheden of gissingen.
Blijkbaar een ziekte die rondwaard op verschillende fora, jammer.
jensd
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011, 22:11

Jelly schreef:Hier de nieuwe wifi modem en alles registreert zonder probleem.
Dan eens naar mijn gsm gebelt en ik hoor duidelijk mijn voice mail.
Nadien kon ik ook mijn bericht perfect beluisteren op gsm.

Getest met standaard Gigaset DECT VoIP toestel en WeePee


Ik heb een Siemens C470IP en had hiervoor ook al een wireless modem van Telenet. Heb de settings ongewijzigd gelaten en het werkt niet meer.
Als ik dezelfde SIP-instellingen gebruik in een windows softphone werkt het ook niet via de nieuwe router maar wel perfect als ik een 3G-stick gebruik :s

UPnP al afgezet en aangezet, Firewall afgezet en aangezet, IP van de C470IP als DMZ gezet, niks lijkt te werken.

Zou je me jouw instellingen van de wireless router eens kunnen zeggen/tonen?
Gebruik je een publieke SIP-dienst of een privé dienst (werk bijvoorbeeld)?

Alvast bedankt voor de hulp
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”