Mijn eerste keer op smalband bij Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef: Terechte kritiek mag zeker, MOET zelfs, daarvoor dient een publiek forum nu éénmaal. Maar als je weet dat je na 50GB op smalband zit, waarom kom je dan klagen? Wil je meer downloaden, neem dan een ander abonnement!!! Het internet zal zeker niet trager worden of whatever door jouw 10GB teveel, maar belgacom mag wel die 10GB betalen in jouw plaats! Want zonder enige meerkost verzet jij wel 10GB waarvoor je eigenlijk niet betaald! Had je nu werkelijk gedacht dat belgacom je een "surfbare" limiet zoals 1mbit ging geven?
Echt waar? Heb ik dat gedacht? Opeens gedachtenlezer geworden? ;)
Als het moet, dan mag ik dit bericht ook posten op dit forum. Ik klaag het smalband systeem aan. Had niemand geklaagd ivm die limieten, we hadden nog steeds 25 GB limiet (of zelfs erger). En dat hadden jullie 100% zeker ook de 25 GB limiet verdedigd. Want 5 GB over die 25 GB zou Belgacom ook miljarden kosten.
krisken schreef: Zodat jij nog wat meer kan downloaden waarvoor je niet betaald en belgacom voor de kosten laten opkomen?
Amai. Ze gaan enkele euro's verlies maken op mij omdat ik 10 gigabyte meer downloaden (wel geteld een marginale marge van 0,00...% van 12 Megabit.
krisken schreef:Blijkbaar heb je nooit gehoord van transit en peeringkosten!!!
Zeer zeker van gehoord.
krisken schreef:Als er maar 100 euro op je bankrekening staat, en je haalt 100 euro af, dan staat deze ook op 0! Je kan onder die 0 euro gaan, maar dan betaal je daar fameuze interesten op. En ook dat gaat maar tot een bepaalde limiet hé! Dus tjah in deze vergelijking is smalband jouw fameuze interesten : je kan nog surfen/downloaden net alsof je onder 0 euro kan gaan op je bankrekening, maar het heeft nadelen, net als je interesten zal betalen op het bedrag onder de 0 euro...
Als ik dan geld afhaal uit de muur, komt het er trager uit?

Blijkbaar alweer een gevoelige snaar geraakt bij de Belgacom medewerkers. Ik heb gezegd dat ik na mijn contract zou kiezen voor een andere provider, gezegd dat het smalband systeem te traag is en veel te streng (= kritiek op hun werkgever).
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Modbreak:
ongewenst taalgebruik verwijderd. zie Forumregels.
....*zucht* Of je bent volslagen idioot, of je wilt het gewoon niet begrijpen. 't Is één van de twee... :bang:
Lord Utopia schreef: Als ik dan geld afhaal uit de muur, komt het er trager uit?
Laatst gewijzigd door krisken 17 jan 2011, 23:19, in totaal 2 gewijzigd.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Goed, zo communiceren gaat niet op een forum.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Jongens, jongens
Mag ik tot een beetje kalmte oproepen ????

Lord Utopia beseft dat het zijn schuld is dat hij over de limiet gegaan is, en hij klaagt (m.i. terecht) dat de smallband snelheden niet meer van deze tijd zijn. Daar is toch niets verkeerd mee gezegd.
Ik vind een aantal van jullie reacties toch zeer overdreven...
Graag terug een wat normale discussie ....
Met dank.

@ Lord Utopia
Ik begrijp dat je nu geen FUP pack wil kopen, omdat je dan een nieuw jaarcontract aan je been hebt.
Maar zoals quistnix zie: die enkele literkes benzine nu bijkopen zodat je tot het einde van de maand nog verder kan rijden, is toch een goede oplossing ... als dit piekverbruik (vb tijdens examenperiode) éénmalig is ?

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik volg hier philippe_d in dat die smalband echt wel zeer laag is. Smalband moet nu ook geen 1mbps zijn. Den tijd van vandaag zijn de sites niet meer zo klein als vroeger. Wat volgens mij comfortabel is om te surfen maar niet voor te downloaden is mss een 512kbps lijntje?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
krisken
userbase crew
userbase crew

512kbps = 0.5mbit = 5.5GB/dag = 165GB op 30 dagen.

Dus stel dat je de eerste dag van de maand (31 dagen) er je 50GB doorblaast aan de volle snelheid van je internetlijn, dan kan je maar liefst 3x het maximaal toegelaten volume verzetten (die je niet moet betalen!) gedurende de rest van de maand?

Andere oplossing : Eens op 50GB de snelheid limiteren tot 0.5mbit of whatever waarmee je maximaal nog 10GB kan downloaden. Daarna finito internet. Wedden dat ook hier negatieve reacties op zouden komen??? Je weet wat de gevolgen zijn als je over je limiet gaat, namelijk smalband! Je hebt 2 keuzes : of je gaat je internetgebruik gaan beperken, of je betaald meer en je kan zorgeloos downloaden en surfen...Your choice?

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik verkies smalband, klagen over smalband, en dan daarna overschakelen. ;) Tenzij er aanpassingen gedaan worden uiteraard.
(ik ben maar een arme student, ik zou graag Intense met honderd-en-tien opties hebben, maar mijn geldbeugel is zo breed nog niet. Laat staan dat ik er voor zou wíllen betalen)

Als er iets negatiefs is, dan is het toch logisch dat er commentaar op komt. 't Kan altijd beter, mensen zullen over álles klagen, net dat zorgt ervoor dat het beter wordt daarna. Geen geklaag = alles lijkt goed = alles blijft zoals het is. Tenzij je uitgescholden wordt. Dan stopt het klagen uiteraard.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Ik verkies smalband, klagen over smalband, en dan daarna overschakelen. ;)
Dan hoop ik dat je nog veel op smalband beland, dan kan je klagen, want door te klagen zal er iets veranderen op termijn. Dat is toch je punt ? Voila, dan zijn we het eens :-D
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

'k Vraag me af wat er erger is, 3dagen op smallband staan of weer een jaar aan uw been omdat je een fup pak bijkoopt ? Straks gaan ze u terug een jaar aanlappen als je extra datablocks bijkoopt... Straks gaan we het systeem van TN nog beter vinden, enkel smallband in de file :bang: (ja ik weet het, dat is enkel bij vrij downloaden)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Man man, dat is er hier echt serieus over vind ik.
Ene die klaagt omdatem EXACT krijgt waarvoor hij getekend en betaald heeft.
Je hebt een contract voor 50 GB en daarachter smallband, de snelheid van de smallband staat waarschijnlijk ook beschreven.
Ge moest blij zijn dat ze u niet gewoon afsluiten voor de rest van de maand.

Drinkt een pint minder :beerchug: en koop ne Gb bij voor dat geld :roll:

Andere topics die je misschien kan starten
Mijn vrije belminuten zijn op en juist dees maand moet ik nog een klein telefonneke doen ...
Mijn gratis sms'en zijn op en ik sms anders nooit, maar ...
Mijn pint is op en ik heb nog dorst, de andere dagen heb ik wat kletskes laten staan, kunnen ze mij geen pint verniet geven
Allé zeg, nu ga ik nen dag onder nul op mijn zichtrekening en lap ik moet interest betalen
Ik heb geen goesting om peage te betalen, nu moet ik over veel trager gewestwegen rijden, dees kan toch echt nie
quistnix
Erelid
Erelid

Wat sla jij de nagel op de kop ! Een dikke +1 voor je post.
iceke schreef:'k Vraag me af wat er erger is, 3dagen op smallband staan of weer een jaar aan uw been omdat je een fup pak bijkoopt ? Straks gaan ze u terug een jaar aanlappen als je extra datablocks bijkoopt... Straks gaan we het systeem van TN nog beter vinden, enkel smallband in de file :bang: (ja ik weet het, dat is enkel bij vrij downloaden)
Sorry hoor, maar de TS hoeft enkel en alleen een volume pack te kopen en dat brengt absoluut geen "jaar meer" abbonement met zich mee.

PS: Ik vraag me af wat erger is, een forumbezoeker die ongegronde kritiek verspreid over een bepaalde provider of een medewerker die werkt bij/voor diezelfde provider die zulke zaken (probeert) recht te trekken.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Ik wil toch nog is zeggen dat de situatie hier in Belgie een PAK verbeterd is tov een aantal jaren geleden en we geen reden meer hebben tot klagen.
(ja het gras is altijd groener aan de andere kant..)

Vroeger had ik ook soms moeite om mij aan de limiet te houden,nu niet meer, heb zelf overschot aan volume nu.
de snelheid en volume zijn in mijn geval x5 gegaan en dit voor dezelfde prijs (indien ge ook rekening houd met inflatie).
quistnix
Erelid
Erelid

Wel, in de loop van de avond heb ik nu net dát zitten denken: "Het gras is altijd groener aan de andere kant". Ben blij dat ik niet alleen sta in deze gedachtegang. Maar ja, zo goed als 2+2 4 is zal de TS toch het laatste woord willen hebben, gegarandeerd, zo ken ik hem. No offence My Lord :wink:
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Juist vergelijk het internet eens met de gas, elecktriciteit of water.
Ik krijg in geen enkel van de gevallen 5 keer zoveel voor dezelfde prijs, integendeel, terwijl de investeringen daarin ook nog eens een pak lager zijn.
quistnix
Erelid
Erelid

Of dat zal volstaan om My Lord te overtuigen zullen we straks weten :wink:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Gray schreef:Ik wil toch nog is zeggen dat de situatie hier in Belgie een PAK verbeterd is tov een aantal jaren geleden en we geen reden meer hebben tot klagen.

Vroeger had ik ook soms moeite om mij aan de limiet te houden,nu niet meer, heb zelf overschot aan volume nu.
de snelheid en volume zijn in mijn geval x5 gegaan en dit voor dezelfde prijs (indien ge ook rekening houd met inflatie).
De prijzen mogen eens serieus gan zakken, we zijn nog altijd de duurste van de klas. Als je nu op 15, 20, 30, 40, 60 of 100 zit maakt toch niets uit, wat er uit de portemonnee verdwijnt aan de telco's des te meer.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Kan je op comfort dan niet gewoon een eenmalig pack van 20 gig bijkopen, dat gewoon geldig blijft? Dat heb ik gedaan. 5 €
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Muziekbos schreef:
Gray schreef:Ik wil toch nog is zeggen dat de situatie hier in Belgie een PAK verbeterd is tov een aantal jaren geleden en we geen reden meer hebben tot klagen.

De prijzen mogen eens serieus gaan zakken, we zijn nog altijd de duurste van de klas. Als je nu op 15, 20, 30, 40, 60 of 100 zit maakt toch niets uit, wat er uit de portemonnee verdwijnt aan de telco's des te meer.
Dat is het hem juist ze zijn gezakt ge krijgt nu 5 keer meer voor hetzelfde, of 5 keer goedkoper-
- België is een klein afzetgebied met nog is een heel ingewikkelde politieke situatie
- btw staat op 21%, het hoogste in heel de eu.

Dat maakt dat in België alles duurder is dan in het buitenland, iemand moet de duurste zijn. (dat hebt ge met een land met een serieus gat in de hand!)

Als het een troost mag zijn, belgacom brengt de Belgische staat jaarlijks meer dan 356 miljoen euro op, voor een doorsnee gezin van 4 personen is dat een belastingkorting van 142 euro op de jaarlijkse factuur! Nuja zolang ze Belgacom niet 'verkopen' aan het buitenland zoals ze met de energiesector hebben gedaan :roll:
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Wat een gekletst hier
Sluit dit onderwerp want ik begrijp de zin nie waarom dit onderwerp is geopend
Men heeft een contract afgesloten voor bepaalde soort abonnement en als mijn zijn volume heeft opgebruikt komt men op smalband anders moet je maar bijkopen
Als men denkt dat men de concurrentie beter is wel zeg dan uw abo op en ga daar naar toe
Als men met een auto rijdt en tank is leeg moet men ook bijvullen anders blijft die staan bij internet heb je nog geluk dat je aan trage snelheid kan surfen
Modbreak:
ongewenst taalgebruik (op de man spelen) verwijderd. zie Forumregels.
.... Maarja zoals men hier ook zei die bepaalde persoon zal toch steeds weer laatste woord moeten hebben zelfs al vind ik dat hem deze maal ongelijk heeft hierover te komen klagen
Amaai is da onze toekomst dat soort personen dat zo reageeert terwijl het nog aan studeren is , ik vraag me af als da ooit in de werkwereld terecht komt hoe die zich zal gaan gedragen
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Conclusie, wie niet houdt van smallband, download dan niet te veel of koop optie FUP!
quistnix
Erelid
Erelid

Hoeft helemaal niet. Volumepack bestellen volstaat en het contract wordt niet verlengd.
Synthesis
Plus Member
Plus Member

Ook terechte kritiet, smallband is niet meer van deze tijd.

Maar gelukkig (eindelijk) biedt Belgacom toch de optie voor ongelimiteerd, mits een kleine extra betaling. Telenet daarintegen...
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Reactie aan de moderators
Blijkbaar worden bepaalde regels heel snel toegepast als men even reageert terwijl bepaalde personen hier mogen blijven zagen en forum verpesten en ik heb zeker geen namen genoemd hoor Dus ik speelde niet openbaar op de man
Wel voor mij zal dit resulteren in geen enkele reactie meer en ga gewoon verdwijnen van dit forum
Heb dit al eens aangehaald hier heerst soms wel een vriendjes politiek
Maarja zoals tegenwoordig overal gaat op een paar uitzonderingen na telt de mening van personen meer dan 50 jaar niet meer mee
Jongeren meestal zelfde leeftijd als de moderatoren mogen zeveren zoveel ze willen
Je mag me gerust blokkeren want da bewijst juist de politiek die sommigen hier voeren
quistnix
Erelid
Erelid

+1
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Ik denk niet dat er veel vriendjespolitiek aanwezig is wat betreft deze thread. Het aankaarten van smallband is een discussie die het zeker waard is om te voeren. Maar de TS moet dan wel van het begin smallband in het algemeen aanvallen en niet enkel belgacom.

Daar komt dan nog eens bij dat hij drommels goed weet hoeveel hij mag downloaden en dat hij bij het overschrijden van deze limiet op een tergend trage snelheid terecht komt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Foute perceptie van jullie. Voor de rest herhaal ik mezelf niet. Heeft geen zin honderd keer hetzelfde te herhalen als jullie niet willen aanvaarden wat ik schrijf.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

lion51 schreef:Heb dit al eens aangehaald hier heerst soms wel een vriendjes politiek
Maarja zoals tegenwoordig overal gaat op een paar uitzonderingen na telt de mening van personen meer dan 50 jaar niet meer mee
Jongeren meestal zelfde leeftijd als de moderatoren mogen zeveren zoveel ze willen
Hoewel ik jammer genoeg beduidend ouder ben dan de meeste moderatoren, vind ik dat het moderatieteam hier wel goed zijn werk doet.

Niemand is natuurlijk perfect, en dus moderatoren ook niet, maar mijn perceptie is toch dat alle ideeën hier welkom zijn, zolang men beleefd blijft natuurlijk.

En laps, daarmee heb ik mij zelf in de oude-zakken categorie gezet ;-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

lion51 schreef:Heb dit al eens aangehaald hier heerst soms wel een vriendjes politiek
Maar ja zoals tegenwoordig overal gaat op een paar uitzonderingen na telt de mening van personen meer dan 50 jaar niet meer mee.
Je mag me gerust blokkeren want da bewijst juist de politiek die sommigen hier voeren
Beste lion51
Uw mening, en deze van alle andere 50-plussers is hier ten zeerste gewaardeerd. Ikzelf ben ook 50-plusser :-( , en als moderator hebben we inderdaad soms goed ons werk om "het jonge geweld" hier op userbase wat in te tomen.
De reden van mijn interventie was jouw oordeel over de persoon van de topic starter. En inderdaad, zonder namen te noemen, was uw kritiek zeer duidelijk bedoeld tegen deze persoon, en in mijn ogen kwetsend en off-topic.
Uw inhoudelijke reactie op de topic, wat wij waarderen, hebben we laten staan.

Userbase is een open Forum, waar alle meningen gerespecteerd worden, en gefundeerde kritiek is altijd welkom. Maar persoonlijke aanvallen op andere leden worden niet geduld. Dit heeft niets met vriendjespolitiek te maken.

Dat er hier sommige personen het Forum (mogen) verpesten ... we doen ons best om deze personen zo veel mogelijk in de gaten te houden, via PB te verwittigen indien onaanvaardbaar gedrag, en te bannen indien geen verbetering.

Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Je kan u afvragen waarom wij als enigste land nog limieten hebben op de goedkopere abbo's :p Laat mensen gewoon betalen voor een bepaalde snelheid en gedaan.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
krisken
userbase crew
userbase crew

Ikzelf zit colocated in een datacenter (DCO te Brugge) waar één mbit 35 euro kost en 25 euro als je meer dan 10 mbit afneemt. Het goedkoopste dat ik kan vinden is 9 euro per mbit...dus reken en tel zelf!

Telefonie = EDPnet + OVH
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Stel je voor dat ik om (geen commerciële redenen, stel dus binnen fup) altijd mijn volle connectie gebruikt, dan kan dit nooit vergoed worden met mijn abonnementsgeld.
Ik heb ook liever een abonnement met een duidelijke limiet (bv 1TB), en bij nacht surfen aan 50% ofzo. Dan weet je inderdaad wat je kan verachten.

Maar stel dat ze dit nu toepassen, en verschillende abonnementen opstarten met het enige verschil de datalimieten.
Dan zou het voor mij niet mee aan een mooie (betaalbare) prijs zijn, als ik een zwaargebruiker zou zijn. Want nu betaal je als zwaargebruiker maar de gem. prijs (die iedereen betaald, ook de zeer zeer licht gebruikers).

Wij betalen maar een klein bedrag voor een limietloos ( fup of zogezegt 'geen' fup) lijntje, maar dit is natuurlijk niet de prijs die je zou betalen voor een 'reservatie' aan uw connectiesnelheid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Nadat 2010 het jaar was met de snelheidsverhogingen, wordt 2011 misschien wel het jaar van de afschaffing van de limieten :lol: .

Een internet zonder limiten zal volgens mij niet noodzakelijk een massale verhoging van het gebruik veroorzaken.
Ik gebruik ca 10GB per maand (mijn limiet is 200GB). Mijn surfgedrag - en ook dat van de grote meerderheid van de gebruikers - zal niet wijzigen als de limieten afgeschaft worden.

Ik ken de situatie in het buitenland niet overal, maar zowel in Nederland (waar KPN de grootste DSL provider is) als in Duitsland (Deutche Telekom) zijn DSL abonnementen al lang onbeperkt. Ik ben ervan overtuigd dat het Belgacom netwerk technisch absoluut niet moet onderdoen in vergelijking met NL en DE, en dat onbeperkt Internet geen grote technische problemen zou veroorzaken op het Belgische DSL netwerk.

Ik ben akkoord met Krisken dat volume geld kost, maar zoals ReLoad ook aangaf: we betalen met ons abbo een "gemiddelde" prijs, en de meerderheid van de klanten gebruikt nog geen 10% van zijn limiet ...

Hoop doet leven ;)
krisken
userbase crew
userbase crew

philippe_d schreef: Ik ben akkoord met Krisken dat volume geld kost, maar zoals ReLoad ook aangaf: we betalen met ons abbo een "gemiddelde" prijs, en de meerderheid van de klanten gebruikt nog geen 10% van zijn limiet ...
Philippe, graag had ik van dat laatste wel eens gestaafde bewijzen gezien. Ben hier namelijk niet zo zeker van... Als ik jouw tekst lees zou jij perfect toekomen met een comfortnet?

Telefonie = EDPnet + OVH
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Er zijn genoeg abo's zonder limieten he :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

krisken schreef: Philippe, graag had ik van dat laatste wel eens gestaafde bewijzen gezien. Ben hier namelijk niet zo zeker van... Als ik jouw tekst lees zou jij perfect toekomen met een comfortnet?
Ik heb hiervan geen gestaafde bewijzen, wel een "gevoel".
Als ik in mijn onmiddelijke omgeving (gebuurs en kenissen), willekeurig 10 mensen uitkies die een Belgacom abbo hebben, dan zie ik dat:
- een aantal mensen zelfs nog geen BBox2 heeft, maar een oude ADSL modem, die synct aan 4.6
- een aantal mensen hun internet sporadisch gebruiken voor e-mail en nu en dan iets op te zoeken.
- 1/10 iets actiever is en dus enkele GB meer verbruikt (jonge gasten die wat filmkes en series downloaden)
- Ikzelf zit van 's morgens tot s' avonds op de PC, en gebruik nog géén 5% van mijn volume.
- de statiestieken die Telenet verleden jaar publiceerde, toonde aan dat grootverbuikers nog minder dan 1pct uitmaakte van hun klanten ...

Ik ben er zeker van dat Belgacom ook schoon statistiekskes heeft die dit zouden kunnen staven. Misschien moet ik de vraag omkeren: kan jij gestaafde bewijzen tonen dat ik verkeerd ben (je zit aan de bron :)) ??

Ja, ik zou toekomen met Comfortnet, maar met mijn (levenslange?) Generation korting is de overstap naar Comfort niet voordelig.

PS - Krisken, dit was geen kritiek op Belgacom, je moet je dus niet geroepen voelen om de verdediging op te nemen.
Ik was gewoon luidop aan het dromen over een limietloos Internet in 2011 .... je kan toch niet ontkennen dat je dat ook een goede zaak zou vinden (zeg eens eerlijk) ...
En mijn vergelijking met het buitenland is ook gewoon luidop denken ... "als het daar kan, is er enige reden waarom het hier niet zou kunnen ??"
Lord Utopia
Erelid
Erelid

http://userbase.be/nieuws/telecom/393-e ... e-terabyte

Zeshonderd gebruikers zouden meer dan 500 GB downloaden. Dat is dus twee keer niets als je weet dat er meer dan een miljoen surfers zijn.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Den eerste keer op smallband. LOLROTF.
Als den tweede nen "wide-band" is .... Who cares! :lol:
images.jpg
(7.99 KiB) 297 keer gedownload
quistnix
Erelid
Erelid

philippe_d schreef:Misschien moet ik de vraag omkeren: kan jij gestaafde bewijzen tonen dat ik verkeerd ben ?
Ge gaat hier toch niet de Vermassen beginnen te spelen ? :wink:
Ja, ik zou toekomen met Comfortnet, maar met mijn (levenslange?) Generation korting is de overstap naar Comfort niet voordelig.
Tsss.... Als 50 plusser een Generation abbo hebben: shame on you :-D
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:Foute perceptie van jullie.
Meerdere personen zijn dus fout, alleen jij hebt dus de waarheid in pacht.
Heeft geen zin honderd keer hetzelfde te herhalen als jullie niet willen aanvaarden wat ik schrijf.
Inderdaad, we aanvaarden niet wat je schrijft. Zou ondertussen toch moeten blijken ?
'k Zou zeggen: een limitatie van 0,12 Mbps in deze tijd is... niet meer van deze tijd. Na mijn contract wordt het waarschijnlijk edpnet.
Had je jouw laatste zin weggelaten én vooral de titel van jouw post aangepast aan het feit dat 128 K niet meer van deze tijd is, zou ik je nog willen geloven dat net dát aspect je stoort. En ik zou je daarin best wel willen steunen. Ik vind dat je daarin namelijk gelijk hebt, geloof het of niet.

Feit is dat je je ondertussen compleet hebt vastgereden. Dat je blijft spartelen om zaken proberen recht te trekken is net dát wat meer en meer gebruikers tegen de borst stoot. Ik ben zo veel ouder als jij, maar in mijn posts staan er gemiddeld gesproken 10 % excuses: "ik was verkeerd, ik had het niet bij het rechte einde", etc. Het is duidelijk dat jij niet in staat bent dit ook te doen.

PS: Aan alle moderatoren, crewleden etc.: gelieve eens héél goed na te denken alvorens mijn post te bekritiseren of nog slechter te censureren ! Ik heb absoluut geen persoonlijk probleem met Lord U. Dat heb ik in het verleden al genoeg bewezen én dat weten de meesten onder jullie. Ik vind Lord U van onschatbare waarde wat nieuwsberichten betreft op dit forum ! Alleen is het zo dat ik, om zijn eigen woorden te gebruiken, eens graag zou willen neuten :wink:
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Harumph, dubbele post! :cop:
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”