Edpnet wil gaan voor klare taal en start met grootse campagne
Edpnet wil gaan voor klare taal en gezond verstand en start met een grootste campagne rond het thema klantvriendelijkheid. Dat liet de aanbieder van hogesnelheidsinternet en hosting weten aan Userbase.
Edpnet, dat zijn hoofdkantoor in Sint-Niklaas heeft en niet enkel actief is in België maar ook in Nederland en Rusland, is sinds het laatste kwartaal van 2010 bezig met de voorbereiding van hun eerste echte campagne. Klantvriendelijkheid en wachttijden zijn onderdeel van het thema dat Edpnet bespreekbaar wil maken. 'De afgelopen maanden zagen we van alles gebeuren rond ons thema,' begint Karolien Van Acker, Chief Marketing Manager bij Edpnet. 'We hadden schrik dat we met onze campagne al niets meer nieuws zouden vertellen, maar de concurrenten lijken niet echt wakker te liggen van wat de mensen hun frustraties zijn.'
Edpnet heeft zich namelijk in december van vorig jaar verbonden aan het door Peeters & Pichal en Test-Aankoop opgestelde charter. De providers die dat charter ondertekenden, zouden zich inzetten voor de verbetering van de behandeling van klachten. 'Wij vragen ons af of wij daar (van die providers) nog iets van gaan horen.'
Om het thema te communiceren met het grote publiek, start Edpnet met een campagne waar banners op verschillende websites zullen geplaatst worden (de websites van Minoc maandag), en ook in een aantal magazines (Humo op dinsdag, Télémoustique op woensdag).
Edpnet besluit met: 'Voor ons is het echt wel belangrijk dat we met deze campagne geen lucht verkopen. Geen blabla. Daar komt het op aan. We moeten waarmaken wat we vertellen. In ieder antwoord moet common sense zitten. Zomaar geen standaardantwoord. Het moet goed zijn.' Edpnet zal hier hard voor moeten werken, en dat erkent de provider.
UB Frontpage
Edpnet wil gaan voor klare taal en start met grootse campagn
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Mooi nieuws, maar een duidelijke website zou ook al veel schelen. Vind hem nogal kinderachtig eerlijk gezegd, en totaal niet overzichtelijk. De vroegere website kwam veel beter over naar het brede publiek en was ten minste helder...
Just my 2 cents
Just my 2 cents
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
zeer goed, veel werk zullen ze niet hebben, support is al uitstekend.
Maar eh... deze website vind ik veel beter als de vorige. Alles staat duidelijk aangegeven, geen vraagtekens meer achteraf.
Maar eh... deze website vind ik veel beter als de vorige. Alles staat duidelijk aangegeven, geen vraagtekens meer achteraf.
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Naar informatie toe duidelijker, maar die kon ook verwerkt worden in de vorige website hé. Ik spreek zuiver over het uitzicht van de site...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Klopt, de nieuwe website vind ik ook netjes. Heel duidelijk en met wat kleur er in (why not, moet niet altijd wit wit wit wit zijn).bambipower schreef:zeer goed, veel werk zullen ze niet hebben, support is al uitstekend.
http://www.edpnet.be
"Voor ons is het echt wel belangrijk dat we met deze campagne geen lucht verkopen"
Gaan ze dan stoppen met activatie/setup kosten aan te rekenen wanneer dat niet nodig is?
Gaan ze hun "ongelimiteerde trafiek" is duidelijk verwoorden?
Gaan ze stoppen met hoge prijzen aan te rekenen voor verouderde producten?
Gaan ze ervoor zorgen dat je van de helpdesk geen foute informatie of leugens voorgeschoteld krijgt?
Gaan ze duidelijk zijn over de werkelijk haalbare snelheid?
Gaan ze ervoor zorgen dat je geen 2weken moet wachten omdat er iemand in verlof is of tenminste laten weten dat er antwoord komt?
Etc...
"Geen blabla. Daar komt het op aan. We moeten waarmaken wat we vertellen. In ieder antwoord moet common sense zitten. Zomaar geen standaardantwoord. Het moet goed zijn"
Een commercieel verantwoordelijke van EDPnet vertelde me dat ik de reclame niet moest geloven, zijn ze nu serieus of is het gewoon blabla?
Gaan ze dan stoppen met activatie/setup kosten aan te rekenen wanneer dat niet nodig is?
Gaan ze hun "ongelimiteerde trafiek" is duidelijk verwoorden?
Gaan ze stoppen met hoge prijzen aan te rekenen voor verouderde producten?
Gaan ze ervoor zorgen dat je van de helpdesk geen foute informatie of leugens voorgeschoteld krijgt?
Gaan ze duidelijk zijn over de werkelijk haalbare snelheid?
Gaan ze ervoor zorgen dat je geen 2weken moet wachten omdat er iemand in verlof is of tenminste laten weten dat er antwoord komt?
Etc...
"Geen blabla. Daar komt het op aan. We moeten waarmaken wat we vertellen. In ieder antwoord moet common sense zitten. Zomaar geen standaardantwoord. Het moet goed zijn"
Een commercieel verantwoordelijke van EDPnet vertelde me dat ik de reclame niet moest geloven, zijn ze nu serieus of is het gewoon blabla?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
om in jouw eigen taaltje verder te gaan
-ga je dan ook eindelijk stoppen met de troll uit te hangen ?
@ Génicus hieronder : Je hele post klopt, maar meneer mkHam heeft for some reason iets tegen edpnet. Wellicht de enige ontevreden klant van edpnet ever
@ Génicus hieronder : Je hele post klopt, maar meneer mkHam heeft for some reason iets tegen edpnet. Wellicht de enige ontevreden klant van edpnet ever
Laatst gewijzigd door FlashBlue 17 jan 2011, 12:43, in totaal 1 gewijzigd.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Iedereen in de telecomindustrie rekent hier activatie/setupkosten voor
hun ongelimiteerde trafiek, is echt wel ongelimiteerde trafiek (als in: geen limiet)
wat is er mis met de klanten het vorige artikel te verkopen? Ik ben blij met ADSL home omdat het een aantal dingen bied die enough internet niet biedt en waar ik gerust die 10 euro meer voor wil betalen.
helpdesk is bij mij altijd correct geweest
werkelijk haalbare snelheid klopt:
Maximum download speed Up to 12 Mbps
Maximum upload speed Up to 740 kbps
ze zeggen nergens dat je het haalt, alleen dat het de maximale is en tot die snelheid.
Het is de eerste provider waar ik tevreden ben, ik vind dat ze echt wel geen blabla verkopen hoor
hun ongelimiteerde trafiek, is echt wel ongelimiteerde trafiek (als in: geen limiet)
wat is er mis met de klanten het vorige artikel te verkopen? Ik ben blij met ADSL home omdat het een aantal dingen bied die enough internet niet biedt en waar ik gerust die 10 euro meer voor wil betalen.
helpdesk is bij mij altijd correct geweest
werkelijk haalbare snelheid klopt:
Maximum download speed Up to 12 Mbps
Maximum upload speed Up to 740 kbps
ze zeggen nergens dat je het haalt, alleen dat het de maximale is en tot die snelheid.
Het is de eerste provider waar ik tevreden ben, ik vind dat ze echt wel geen blabla verkopen hoor
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Als iedereen tevreden is, waarom beginnen ze dan met deze campagne ? Ze zeggen er bovendien bij dat ze er hard zullen moeten aan werken. Zo goed zullen ze het dan toch niet gedaan hebben in het verleden, of is wat ik hier schrijf geen common sense ?FlashBlue schreef:Wellicht de enige ontevreden klant van edpnet ever
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Wat is hier niet duidelijk aan, er is GEEN limiet bij EDPnet. En heb je al ooit klachten gehoord toen ze hun FUP nog toepaste?@MKhan; Gaan ze hun "ongelimiteerde trafiek" is duidelijk verwoorden?
Volgens mij heeft EDPnet nog nooit ''gezeurd'' over mensen die te veel zouden downloaden/uploaden..
En u heeft toch ook een EDPnet verbinding, dus ik zou zeggen test het is uit tot hoever u kan gaan met de hoeveelheid data over uw lijn..
Geloof niet dat je dan een mail/brief krijgt van EDPnet dat je te veel verbruikt hebt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
MKhan heeft precies zijne dag niet.
Wij zullen maar niet beginnen over de "praktijken" van de 2 grootste providers zeker.
Wij zullen maar niet beginnen over de "praktijken" van de 2 grootste providers zeker.
Laatst gewijzigd door bombas 17 jan 2011, 14:15, in totaal 1 gewijzigd.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Als administratieve provider wordt het steeds moeier om de laagste prijzen te geven, vandaar moeten ze op een andere manier aan hun klanten komen.
Ik geef toe, de klantvriendelijkheid van EDPNet zou me ook wel kunnen overtuigen (hopelijk hebben ze snel digitale tv)
Ik geef toe, de klantvriendelijkheid van EDPNet zou me ook wel kunnen overtuigen (hopelijk hebben ze snel digitale tv)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Erelid
Iedereen tevreden lukt nooit, maar edpnet is daar altijd heel goed in geweest, begrijpen wat de klant wil en wat zijn probleem is.quistnix schreef:Als iedereen tevreden is, waarom beginnen ze dan met deze campagne ? Ze zeggen er bovendien bij dat ze er hard zullen moeten aan werken. Zo goed zullen ze het dan toch niet gedaan hebben in het verleden, of is wat ik hier schrijf geen common sense ?
Het gaat er ook niet om dat je als isp geen problemen (of probleemklanten) hebt (want dat lukt toch niet.), maar over hoe je ermee omgaat. En bij edpnet is dat bij mij, en vele andere hier opt forum altijd correct gegaan
Dat ze in die lijn willen verdergaan,en zich er nog meer voor willen inspannen, bevestigd hun reputatie alleen maar imho
Misschien heb je de posts de laatste tijd op het forum niet gelezen?FlashBlue schreef:om in jouw eigen taaltje verder te gaan
Ik stel enkele vragen i.v.m. bovenstaande text van EDPnet, jij voegt niets toe aan het onderwerp.
De meeste klanten zijn tevreden, dat is zo bij ongeveer alle providers, daar gaat het niet om.
Als er iets is wat ik heb geschreven dat niet juist is laat het maar weten, maar doe dat dan misschien op een onderbouwde manier in plaats van te flamen.
Over de limiet in een ander topic post van Jippe:
"Onlangs had ik met iemand van de helpdesk 'gechat' via de edpnet site. Ik vroeg of de FUP van de bestaande VDSL Home abo's ook kwam ter vervallen, men betaalt wel 5 euro extra hiervoor en het zou toch ook mooi zijn als dat moest vervallen. Als antwoord kreeg ik het volgende: de FUP blijft behouden voor de huidige VDSL Home abo's, daarbij zei hij nog dit: "overigens de FUP geldt ook voor de nieuwe formules.
Hier doet men ons toch twijfelen over FUP. Ze zouden beter 'duidelijker' zijn over de al dan niet FUP. En er zou toch geen verschil mogen zijn tussen de bestaande formules (waarvoor men 5 euro meer betaald voor FUP) en de nieuwe formules.
Nochtans staat op de website: "Wie zijn wij om u een limiet op te leggen?
Raar is het ook dat hier op de forum geen antwoorden komen van Edpnet zelf, zeker om het eens te verduidelijken."
Ik zeg trouwens niet dat het ergens anders beter is maar EDPnet beweert dat wel.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het gaat ook vooral over andere ontevreden klanten, met name bij Telenet.quistnix schreef:Als iedereen tevreden is, waarom beginnen ze dan met deze campagne ? Ze zeggen er bovendien bij dat ze er hard zullen moeten aan werken. Zo goed zullen ze het dan toch niet gedaan hebben in het verleden, of is wat ik hier schrijf geen common sense ?
-
- Starter
Ja , wat hun gsm dienst betreft ben ik zéér ontevreden !!!
En het volgende is de reden .
---------------------------------------------
Wanneer je je abonnement opzegt via een andere provider MET nummerbehoud , sluiten ze wel alle connecties af , maar weten ze zogezegd niet dat je uw abonnement opgezegd hebt.
Alhoewel je geen contact meer krijgt via edpnet , en al belt en sms't met de nieuwe provider.
Ze laten de maandelijkse facturen maar doorlopen zelfs na einde abonnement ... want zij weten zogezegd niet dat je niet meer via hen belt .
Over klanten afzetten gesproken ... ik ga in de eerste plaats mijn familieleden en vrienden helpen om hun abonnement af te sluiten , want dit gaat me te ver
Als iemand me kan uitleggen dat de nieuwe provider mijn nummer zo maar kan overnemen zonder dat er "een belletje rinkelt" bij edpnet ... en mijn abonnement was zelfs nog 1 maand voor einde contract
Hans
Wanneer je je abonnement opzegt via een andere provider MET nummerbehoud , sluiten ze wel alle connecties af , maar weten ze zogezegd niet dat je uw abonnement opgezegd hebt.
Alhoewel je geen contact meer krijgt via edpnet , en al belt en sms't met de nieuwe provider.
Ze laten de maandelijkse facturen maar doorlopen zelfs na einde abonnement ... want zij weten zogezegd niet dat je niet meer via hen belt .
Over klanten afzetten gesproken ... ik ga in de eerste plaats mijn familieleden en vrienden helpen om hun abonnement af te sluiten , want dit gaat me te ver
Als iemand me kan uitleggen dat de nieuwe provider mijn nummer zo maar kan overnemen zonder dat er "een belletje rinkelt" bij edpnet ... en mijn abonnement was zelfs nog 1 maand voor einde contract
Hans
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Bij hun nieuwe abo's staat wel degelijk "ongelimiteerd". Niemand hoeft dus bang te zijn voor FUP of wat dan ook.
Juridisch staat EDPnet overigens nergens als ze dan toch FUP zouden hanteren. Dat hebben we gezien met het ongelimiteerd bellen van Base indertijd. Base had geen enkele juridische grond om hun klanten op hun belgedrag aan te spreken. Hebben ze toen snel hun abo's aangepast.
Pas daarna kon men ingrijpen. Sommigen gebruikten hun telefoon als babyfoon.
Juridisch staat EDPnet overigens nergens als ze dan toch FUP zouden hanteren. Dat hebben we gezien met het ongelimiteerd bellen van Base indertijd. Base had geen enkele juridische grond om hun klanten op hun belgedrag aan te spreken. Hebben ze toen snel hun abo's aangepast.
Pas daarna kon men ingrijpen. Sommigen gebruikten hun telefoon als babyfoon.
-
- Erelid
Weer een voorbeeld van hoe iemand ZELF in de fout gaat en het toch op je provider schuift.Hans Roegiers schreef: Ja , wat hun gsm dienst betreft ben ik zéér ontevreden !!!
Hans
Nummeroverdracht staat niet gelijk aan het opzeggen van je abonnement. Als je overstapt met nummerbehoud, moet je nog steeds ZELF, op de aangegeven manier (mail, fax, aangetekende brief, tel.) je abonnement opzeggen bij je vorige provider. is zo bij alle internet en telefonie providers.
Je mag zelfs blij zijn dat edpnet je geen vroegtijdige opzegvergoeding heeft aangerekend imho.
(iets wat bvb een mobistar en co wel doen )
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik heb, toen de FUP bij edpnet juist ingevoerd was eens een mailtje gekregen met de vraag mijn grote downloads naar 's nachts te verplaatsen. Dit was in een uitzonderlijke situatie wanneer ik op de eerste paar dagen na de reset al 80 GB binnen gehaald had. Ik ben daarna dan ook nooit meer tegen de limiet aangelopen hoewel er maandelijks soms toch 200+ GB door ging, wat toch al veel was in die tijd .dendemen2004 schreef: Wat is hier niet duidelijk aan, er is GEEN limiet bij EDPnet. En heb je al ooit klachten gehoord toen ze hun FUP nog toepaste?
Volgens mij heeft EDPnet nog nooit ''gezeurd'' over mensen die te veel zouden downloaden/uploaden..
En u heeft toch ook een EDPnet verbinding, dus ik zou zeggen test het is uit tot hoever u kan gaan met de hoeveelheid data over uw lijn..
Geloof niet dat je dan een mail/brief krijgt van EDPnet dat je te veel verbruikt hebt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ja, normaal moet je dat kunnen nakijken, het staat alleen een beetje weggestopt.
- login op http://extra.edpnet.net/
- klik rechts op "mijn xdsl verbindingen"
- klik op het wijzigen icoontje van de actieve verbinding
daar staat de meter
- login op http://extra.edpnet.net/
- klik rechts op "mijn xdsl verbindingen"
- klik op het wijzigen icoontje van de actieve verbinding
daar staat de meter
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is niet waar!.FlashBlue schreef: Weer een voorbeeld van hoe iemand ZELF in de fout gaat en het toch op je provider schuift.
Nummeroverdracht staat niet gelijk aan het opzeggen van je abonnement. Als je overstapt met nummerbehoud, moet je nog steeds ZELF, op de aangegeven manier (mail, fax, aangetekende brief, tel.) je abonnement opzeggen bij je vorige provider. is zo bij alle internet en telefonie providers.
Voor telefonie is overdracht met nummerbehoud gelijk aan opzeg. Je mag je abonnement NIET opzeggen bij je vorige provider (anders riskeer je het nummer kwijt te spelen), en de overdracht zelf betekent einde contract.
Het enige wat de vorige provider je nog mag aanrekenen, is een opzegvergoeding tot hoogstens één maand nà de bekendmaking van de overdracht (dit is gelijk aan het abonnementsgeld voor die periode zonder BTW).
De opzegvergoeding is vrij van BTW (want er is hiervoor geen "dienst" geleverd).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
Ik zeg nergens dat je moet opzeggen vooraleer de overdracht gedaan is he (ik ging ervan uit dat men zo slim wel zou zijn , blijkbaar foutr veronderstelling.)
Maar het is wel degelijk niet zo dat overdracht van je nummer/dsl-lijn/* naar een andere provider automatisch einde contract bij de vorige betekend.
Zowel bij mobistar als bij proximus (first hand experience bij beiden), als bij base en virtuals (niet first hand) moet contract na overdracht manueel worden stopgezet. sure, ze weten dat je weg bent, want ze zien de transfer van de nummers, maar dat wilt niet zeggen dat ze automatisc contract stopzette.
Overigens klopt je laatste alinea ook niet helemaal, dit is allèèn geldig voor particuliere overeenkomsten.
Heb je een niet-particulier abo, of een gedeeltelijk door je werk betaald abo via een werknemersagreement met bvb telenet etc, dan gelden andere spelregels, die een pak meer kunnen kosten.
Maar het is wel degelijk niet zo dat overdracht van je nummer/dsl-lijn/* naar een andere provider automatisch einde contract bij de vorige betekend.
Zowel bij mobistar als bij proximus (first hand experience bij beiden), als bij base en virtuals (niet first hand) moet contract na overdracht manueel worden stopgezet. sure, ze weten dat je weg bent, want ze zien de transfer van de nummers, maar dat wilt niet zeggen dat ze automatisc contract stopzette.
Overigens klopt je laatste alinea ook niet helemaal, dit is allèèn geldig voor particuliere overeenkomsten.
Heb je een niet-particulier abo, of een gedeeltelijk door je werk betaald abo via een werknemersagreement met bvb telenet etc, dan gelden andere spelregels, die een pak meer kunnen kosten.