Legale manier om van je contract af te raken..

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

stel je voor, een minnelijke schikking vinden met a2f om vroegtijdig contract te beëindigen...
dan is er opeens 75% van de klanten weg,
en diegenen die blijven surfen opeens aan supersonische snelheden, zonder limiet :wink:

dit is idd dé oplossing!

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
pluppie
Member
Member

Sinds vandaag, 29/4/2004 is er een procedure ingesteld tegen de firma Net4All door het BIPT.
Verder zal er een deurwaarder gecontacteerd worden die op regelmatige tijdstippen kennis zal nemen van de onbereikbaarheid van hun klantendienst. Deze zal voor de duur van 30 dagen een controle uitvoeren, waarop het artikel van overmacht gebaseerd kan worden.
Verder raad ik ELKE ontevreden gebruiker van ADSL2fit aan een individuele klacht in te dienen bij de ombudsdienst van het BIPT.
Dit kan op volgende manieren:

* per E-mail naar [email protected] ;

* per gewone brief, gericht aan Ombudsdienst voor telecommunicatie, Barricadenplein 1, 1000 Brussel;

* per fax, verstuurd naar +32 (2) 219.86.59 ;

via indiening van de klacht in de kantoren van de Ombudsdienst (vanaf 9u00 tot 12u00 en vanaf 13u00 tot 16u00) op het telefoonnummer +32 (2) 223.09.09

Hoe meer individuele klachten, hoe groter de druk zal worden achter Net4all. Verder heeft eenieder die klacht indient bij het BIPT, ook juridische bijstand.

Vermeld duidelijk uw klacht:
* Mogelijke connectieproblemen.
* Mogelijke trage breedbandsnelheden.
* Moeilijk (of niet) te bereiken klantendienst op hun betalend! nummer.
* Het uitblijven van antwoorden op aangetekende brieven.
* Het uitblijven van antwoorden op verstuurde emails naar hun klantendienst.
* Het niet bereikbaar zijn van hun statuspagina, zodat er geen controle kan zijn over de status van hun netwerk en eventuele overmacht.

Vermeld ook zeker alle gegevens zoals naam, adres, contactgegevens en jullie klantennummer.

Er kan een gestandaardiseerde klacht aangemaakt worden door jullie, maar hier distantieer ik mij van. Stuur dan wel ieder individueel de klacht door, aangezien een gegroepeerde klacht alsnog als een individuele klacht bekeken wordt.

Net4all en de desbetreffende zaakvoerder, de Heer Verschooten Herman, hebben 30 dagen tijd om te reageren op elke individuele klacht.
Indien blijkt dat deze reactie geen wettelijke grond heeft, zal er een gerechtelijke procedure tot stand gebracht worden tegen de firma.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

pluppie schreef:Sinds vandaag, 29/4/2004 is er een procedure ingesteld tegen de firma Net4All door het BIPT.
Verder zal er een deurwaarder gecontacteerd worden die op regelmatige tijdstippen kennis zal nemen van de onbereikbaarheid van hun klantendienst. Deze zal voor de duur van 30 dagen een controle uitvoeren, waarop het artikel van overmacht gebaseerd kan worden.

Euh hoe ben jij dit te weten gekomen ?? Is daar ergens iets over te lezen ???
Gast

huppa... prietpraat à volonté...

Het BIPT heeft niks te zien met de Ombudsman en is, voor zover ik weet, niet bereikbaar voor mensen van buiten "de sector". De Ombudsman voor Telecom heeft een adviesgevende functie en heeft dus geen "dwingende bevoegdheid" of "juridische bevoegdheid". Deze is er trouwens enkel en alleen als een soort van geschillencommissie.

Het wordt hoog tijd dat er "halve waarheden" zoals ze hier kwistig worden rondgestrooid bekeken worden. en dat de posters in kwestie zich eerst ff informeren vooraleer ze beginnen te lullen. En informatie inwinnen doe je NIET bij iemand die iemand kent die dan weer iemand kent die iemand zou kunnen kennen...
Gast

Beste 'Gast',

in plaats van onmiddellijk iemand die probeert te helpen de grond in te boren zou je misschien zelf even moeite kunnen doen en wat opzoekwerk verrichten.
Als je op de webpage van de ombudsdienst kijkt kan je daar het volgende lezen : (link http://www.ombudsmantelecom.be/NL/OD.htm)

-----
Iedere klant die ontevreden is over zijn telecomoperator kan gratis tussenkomst vragen bij de Ombudsdienst.

De Ombudsman is bevoegd voor de hele telecomsector.

De Ombudsdienst is echter een beroepsinstantie. Dit betekent dat u zich eerst dient te wenden tot uw eigen telecommunicatiebedrijf en dat u bij het indienen van uw klacht moet kunnen aantonen dat u reeds bepaalde stappen heeft ondernomen om uw geschil op te lossen.

De Ombudsdienst voor telecommunicatie, bij de wet van 21 maart 1991 opgericht bij het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie, functioneert volledig onafhankelijk van de telecommunicatie-ondernemingen. Binnen de grenzen van zijn bevoegdheden krijgt de Ombudsdienst van geen enkele overheid instructies
-----

Dus duidelijk :
- WEL bruikbaar voor iedereen, maar je moet eerst proberen bij adsl2fit/webvisie/net4all zelf, en dit kunnen bewijzen achteraf
- omdusdienst is inderdaad opgericht door het BIPT
- heeft veel meer dan een adviesgevende functie

dus, helemaal niets van wat je schrijft is waar

Misschien je de volgende keer iets beter informeren dan alleen 'voor zover ik weet'.

Ban
Gast

Wat dus wil zeggen dat de Ombudsman effectief een adviesfunctie heeft. En dat de Ombudsman opgericht werd door het BIPT.

Het BIPT is dus NIET gelijk aan de Ombudsman. Dit is echter wel wat er staat.
UC

Test-Aankoop start met een volgende providertest. De meetperiode loopt
deze keer van 29 april tot en met 28 mei. Wij nodigen u uit om in deze
periode snelheidsmetingen uit te voeren via www.providertest.be.

Mailtje van test-aankoop gekregen.
Ik stel voor dat zoveel mogelijk mensen hieraan meedoen. Hoe meer deelnemers, hoe geloofwaardiger de resultaten.
Miss dat test-aankoop na deze providertest eindelijk iets gaat ondernemen.

Greetz,
UC
Gast

Sasuke schreef:Tae,

In België bestaat er een overkoepelend internet orgaan dat een "controlerende" functie heeft (namelijk de ISPA - http://www.ispa.be/nl/ )

Sasuke

Doe je huiswerk Sasuke.
ISPA is een vereniging van ISPs onder elkaar - en de wolven vreten elkaar niet zoals het spreekwoord zegt.
Gast

Anonymous schreef:huppa... prietpraat à volonté...

Het BIPT heeft niks te zien met de Ombudsman en is, voor zover ik weet, niet bereikbaar voor mensen van buiten "de sector". De Ombudsman voor Telecom heeft een adviesgevende functie en heeft dus geen "dwingende bevoegdheid" of "juridische bevoegdheid". Deze is er trouwens enkel en alleen als een soort van geschillencommissie.

Het wordt hoog tijd dat er "halve waarheden" zoals ze hier kwistig worden rondgestrooid bekeken worden. en dat de posters in kwestie zich eerst ff informeren vooraleer ze beginnen te lullen. En informatie inwinnen doe je NIET bij iemand die iemand kent die dan weer iemand kent die iemand zou kunnen kennen...

En hier is dan de pietpraat:

//////
Ik heb Uw klacht op 29/04/2004 verstuurd naar Verschooten Herman van Net For All en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 28/05/2004. Net For All heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.
Als ik in het bezit ben van het standpunt van Net For All, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.
Ikzelf sta vanzelfsprekend persoonlijk ook te Uwer beschikking voor bijkomende inlichtingen.

Met bijzondere hoogachting,

/////

Verder is de ombudsdienst een onderdeel van het BIPT en zitten ze zelfs vlak tegenover mekaar in hetzelfde gebouw. De ombudsdienst krijgt ondersteuning van het BIPT en is een consumentendienst. Het BIPT controleert de ombudsdienst op hun functionaliteit.

Hier alvast een uittreksel van de wet van 21 maart 1991; oprichting van ombudsdienst van telecommunicatie :

De klant kan zich wenden tot de ombudsdienst voor telecommunicatie, bij wet opgericht bij het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie.

De ombudsdienst voor telecommunicatie functioneert volledig onafhankelijk van de telecomunicatie-ondernemingen. Binnen de grenzen van zijn bevoegdheden krijgt de ombudsdienst van geen enkele overheid instructies.

De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft als wettelijke opdracht:

alle klachten van de eindgebruikers te onderzoeken die verband houden met de activiteiten van telecommunicatie-ondernemingen, waarvoor de ombudsdienst bevoegd is;
te bemiddelen om een minnelijke schikking te vergemakkelijken voor geschillen tussen de telecommunicatie-ondernemingen en de eindgebruikers;
een aanbeveling te richten tot de telecommunicatie-onderneming indien geen minnelijke schikking kan worden bereikt; een afschrift van de aanbeveling wordt aan de klager toegezonden; In dit geval beschikt de telecommunicatie-onderneming over een termijn van twintig werkdagen om haar beslissing te motiveren indien ze de gegeven aanbeveling niet volgt.
zich op grond van de arbitrageovereenkomst, gesloten tussen de ombudsdienst en de betrokken telecommunicatie-onderneming, als scheidsrechter uit te spreken in alle geschillen tussen de betrokken telecommunicatie-onderneming en de eindgebruikers, voor zover de eindgebruiker aanvaardt een beroep te doen op arbitrage na het ontstaan van het geschil. De ombudsdienst mag niet als scheidsrechter optreden in geschillen waarmee bedragen van meer dan 100.000 Belgische frank, geïndexeerd, gemoeid zijn.
van elke eindgebruiker die beweert het slachtoffer te zijn van kwaadwillige oproepen het verzoek om inlichtingen te krijgen over de identiteit en het adres van de betreffende oproepers te onderzoeken. De ombudsdienst willigt het verzoek in indien de feiten lijken vast te staan én het verzoek betrekking heeft op precieze data.

Hier heb ik ook nog wat meer info voor je: http://www.bipt.be/Telecoms/Probleme/Me ... ecom_N.htm

Ik weet gerust waarmee ik bezig ben. Er zijn mensen die daarvoor 5 jaar gestudeerd hebben. Ik bied je hier een oplossing aan, nu ligt het aan jou of je ze wil of niet.

[mod="Sub Zero"]dubbelpost verwijderd[/mod]
Gast

Voor wie zijn contract met A2F wenst op te zeggen :

Het niet leveren van de produkten of diensten zoals die redelijkerwijze te verwachten zijn op basis van de gepubliceerde specificaties en reclame volstaat reeds om een contract op te zeggen.

Dat aantonen is ingeval van een internet-aansluiting echter vrij lastig omdat je als betrokken partij eigenlijk ook de enige bent die de vaststellingen kan doen.
Niemand kan een deurwaarder dagenlang naast zijn computer zetten ...

Begin alvast met een klacht richting ombudsmantelecom.be

Voor het reclame maken voor, en het blijven verkopen van produkten of diensten met specificaties waarvan de verkoper weet dat deze niet gehaald kunnen worden, bestaan trouwens andere en minder fraaie juridische termen ...
pluppie
Member
Member

Zie 2x hierboven.
Vergeten in te loggen.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wil 1 iemand, die klant is bij A2F, zich misschien kandidaat stellen om van Userbasers met problemen bij deze ISP de klachten mét nodige bewijzen te verzamelen om dan een dossier binnen te dienen bij de ombudsdienst? Ik zou wel er op willen aandringen dat we A2F de nodige tijd geven om met hun officieel bericht naar voren te komen en hun de nodige tijd te gunnen om die problemen op te lossen in een tijdspanne die ze zelf hebben voorgesteld?

Opgepast! Dit is mijn persoonlijk initiatief en dus niet van de gehele Userbasecrew.
Fr33kY
Starter
Starter

Just wondering : Verbreekt A2F zelf het contract bij lastige klanten ?

BV, Wanneer je zwaar begint te hosten voor meerdere andere mensen.
Die laat je dan speciaal een melding sturen naar A2F
( Ik en nog iemand dat ik ken zijn hiervoor al is afgesloten geweest )

Dus, zou da pakke ? :=/ , of zoude die u gewoon 10 keer aflsuiten en na een belleke terug aanlsuiten :roll: ?
P4 3.00 GHz 800 FSB @ 3.45 GHz Watercooled
in Watercooled (Aquarius 2) Xaser 3 2000+ - Case.
512 MB Dual Corsair DDR
440 GB + Hercules ATI Radeon 9800PRO 128MB
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Fr33ky,

Denk eens ff na, als zij je contract verbreken omdat jij je niet aan de regels houd dan gaan ze dat ZEKER niet kosteloos doen hé ...

djeezes toch, het niveau van sommige mensen is echt VER te zoeken zene...

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ze sluiten je niet af, ze schorsen je...
dwz. jij geen internet en toch betalen...
duidelijk genoeg nu?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”