VDSL2/splitter vraagje
hmm raaar, ik had zo'n rj11 plugskes op de kabel gezet en nu eraf en dus rechtstreeks op de blauwe dsl geconnecteerd en nu terug full adsl speed (4.6mbit) IPV van met plug onderin de full rate splitter.
ik vermoed dat men rj11 plugs de verliespost waren...
Woehoe tf 2007 installed
ik vermoed dat men rj11 plugs de verliespost waren...
Woehoe tf 2007 installed
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Als je met het stroomnet bezig bent is aarding wettelijk verplicht ja. Gelukkig maar zelfs.djbase schreef:Aarding niet nodig maar wel wettelijk verplicht ?
Op een telefoondraad is de stroom begrenst en de spanning ook en is niet echt gevaarlijk.
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik denk van niet. De aarding op de telefoonlijn is dan ook voor een heel andere functie dan voor veiligheid.djbase schreef:Inderdaad, maar ik heb het over wettelijk verplicht maar ik heb het over de telefoonlijn
Gezien er een aansluiting is voor aarding, is het dan wettelijk verplicht ?
De aarding is hier meer om met een kooi van Faraday stoorsignalen weg te werken.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zo zie je maar hoe gevoelig adsl is voor de kwaliteit van een goede verbinding .....djbase schreef:Nieuwe rj11 plugs gekocht en werkt nu wel straf.
Proficiat je hebt dit perfect gedaan
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik heb hele thread doorgelezen, dus daarom zet ik mijn persoonlijke situatie hier ook even bij (in plaats van een nieuwe thread te maken)
De huidige situatie bij mij thuis. (in bijlage - andere opmerking in JPG niet van toepassing op onderstaande vraag)
STRAAT -> Aansluiting 1; hier gebeuren alle aftakkingen. Staat 1 telefoontoestel.
Aftakking 1: 1 kabel gaat naar pc kamer waar de ADSL modem staat. Vertakt nog verder naar keuken waar telefoon staat.
Aftakking 2: Telefoontoestel in slaapkamer.
Mijn voorstel:
Plaatsing van 6 polige contactdoos. (NTP 2007). Kabel van straat gaat op ZWARTE connector. Al de andere kabels gaan op de GROENE connector (worden dus vanaf nu enkel voor telefoon gebruikt. De aansluiting die vroeger voor de ADSL modem wordt niet meer gebruikt). Splitter (TF 2007) gaat in NTP 2007 en er wordt ethernet kabel getrokken die geplugged zit in splitter naar PC kamer voor bbox die daar komt te staan.
Vragen:
- Werkt deze setup ?
- Zo ja, kan telefoon die bij de hoofdaansluiting staat rechtstreeks in NTP 2007 door middel van een RJ 11 als ook de groene contactdoos wordt aangesloten voor andere verbindingen elders in huis?
Bedankt!
De huidige situatie bij mij thuis. (in bijlage - andere opmerking in JPG niet van toepassing op onderstaande vraag)
STRAAT -> Aansluiting 1; hier gebeuren alle aftakkingen. Staat 1 telefoontoestel.
Aftakking 1: 1 kabel gaat naar pc kamer waar de ADSL modem staat. Vertakt nog verder naar keuken waar telefoon staat.
Aftakking 2: Telefoontoestel in slaapkamer.
Mijn voorstel:
Plaatsing van 6 polige contactdoos. (NTP 2007). Kabel van straat gaat op ZWARTE connector. Al de andere kabels gaan op de GROENE connector (worden dus vanaf nu enkel voor telefoon gebruikt. De aansluiting die vroeger voor de ADSL modem wordt niet meer gebruikt). Splitter (TF 2007) gaat in NTP 2007 en er wordt ethernet kabel getrokken die geplugged zit in splitter naar PC kamer voor bbox die daar komt te staan.
Vragen:
- Werkt deze setup ?
- Zo ja, kan telefoon die bij de hoofdaansluiting staat rechtstreeks in NTP 2007 door middel van een RJ 11 als ook de groene contactdoos wordt aangesloten voor andere verbindingen elders in huis?
Bedankt!
- Bijlagen
-
- TelBelgacom.jpg
- (48.73 KiB) 48 keer gedownload
-
- Moderator
Het is praktisch onmogelijk om een RJ11 plug op een ethernetkabel te knijpen. Dus beter één paar (vb blauw/wit-blauw) op de blauwe connector van de NTP. Of als de afstand minder dan 12 meter is: normaal zit er bij de BBox2 een 12-m lange (blauwe) telefoonkabel die je zou kunnen gebruiken.Thundie schreef:Splitter (TF 2007) gaat in NTP 2007 en er wordt ethernet kabel getrokken die geplugged zit in splitter naar PC kamer voor bbox die daar komt te staan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Ja het was de bedoeling om de TF 2007 op de NTP 2007 te steken en dan die extra lange blauwe kabel van 12m naar de pc kamer te trekken. Mijn uitleg was mss niet echt duidelijk maar we bedoelde hetzelfdephilippe_d schreef:Het is praktisch onmogelijk om een RJ11 plug op een ethernetkabel te knijpen. Dus beter één paar (vb blauw/wit-blauw) op de blauwe connector van de NTP. Of als de afstand minder dan 12 meter is: normaal zit er bij de BBox2 een 12-m lange (blauwe) telefoonkabel die je zou kunnen gebruiken.Thundie schreef:Splitter (TF 2007) gaat in NTP 2007 en er wordt ethernet kabel getrokken die geplugged zit in splitter naar PC kamer voor bbox die daar komt te staan.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Even ook nog een vraagje over de splitter.
Even men huidige situatie schetsen, mijn 1 ste aansluitpunt ligt in de kelder en wordt niet gebruikt, van daaruit vertrekken 3 kabels naar 3 andere aansluitpunten waarvan er 2 ook niet gebruikt worden en op de derde hangt momenteel zowel men ADSL modem als men telefoon (bureau). Ik zou graag de situatie zo houden (dus modem en telefoon in die ruimte). Wat kan ik dan het beste doen.
1.Gewoon alle aansluitpunten loskoppelen en dan de lijn in de kelder doorverbinden (met lusterklemmetjes) met de lijn naar de ruimte waar mijn modem staat en daar de bijgeleverde stekkerdoos (NTP 2007) monteren en dan zo alles aansluiten.
2.De stekkerdoos (NTP 2007) in de kelder monteren en dan 1 koperpaar gebruiken voor telefonie en het ander voor VDSL en dan een 2 de stekker bijplaatsen in de ruimte waar men modem staat.
Indien mogelijkheid 2 hoe sluit ik dit dan aan? Moet ik een speciale telefoonstekkerdoos kopen voor VDSL of kan dit met een gewone telefoonstekkerdoos zoals je die bij de brico vind? Waar steek ik de splitter TF2007 op in (ik neem aan op de NTP 2007)?
Even men huidige situatie schetsen, mijn 1 ste aansluitpunt ligt in de kelder en wordt niet gebruikt, van daaruit vertrekken 3 kabels naar 3 andere aansluitpunten waarvan er 2 ook niet gebruikt worden en op de derde hangt momenteel zowel men ADSL modem als men telefoon (bureau). Ik zou graag de situatie zo houden (dus modem en telefoon in die ruimte). Wat kan ik dan het beste doen.
1.Gewoon alle aansluitpunten loskoppelen en dan de lijn in de kelder doorverbinden (met lusterklemmetjes) met de lijn naar de ruimte waar mijn modem staat en daar de bijgeleverde stekkerdoos (NTP 2007) monteren en dan zo alles aansluiten.
2.De stekkerdoos (NTP 2007) in de kelder monteren en dan 1 koperpaar gebruiken voor telefonie en het ander voor VDSL en dan een 2 de stekker bijplaatsen in de ruimte waar men modem staat.
Indien mogelijkheid 2 hoe sluit ik dit dan aan? Moet ik een speciale telefoonstekkerdoos kopen voor VDSL of kan dit met een gewone telefoonstekkerdoos zoals je die bij de brico vind? Waar steek ik de splitter TF2007 op in (ik neem aan op de NTP 2007)?
-
- Moderator
- Theoretisch zou je voor optie 2 moeten gaan, met het voordeel dat je dan ook de ongebruikte vertakking kan aansluiten op de groene klemmen van de NTP2007 (misschien wil je in de toekomst toch een telefoontoestel aansluiten op deze aftakkingen)
- In dit geval moet de splitter beneden op de NTPP2007 komen.
- Je moet inderdaad 2 paren aansluiten: één voor telefoon en één voor DSL (resp. groene en blauwe klemmen).
- Wat betreft de aansluiting boven, daar ben je vrij: je kan een 2de Belgacom 5-polige stekkerdoos monteren, of koop een aansluitdoos met 2 RJ11 connectors.
- Als je 100% zeker bent dat je die 2 niet-gebruikte aftakkingen niet meer nodig hebt, dan kan je ook voor de eerste optie gaan: alle niet-gebruikte vertakkingen loskoppelen, ervoor zorgen dat je een goede verbinding maakt (reinig het roest van de aansluitdraden), en boven alles monteren. Je kan hier ook de 5-6 adapter gebruiken in plaats van de NTP 2007, gezien je van hieruit geen verdere aftakkingen meer hebt:
- telefoon toestel aansluiten op één van de RJ11 uitgangen van de 5-6 adapter.
- modem toestel aansluiten op de splitter.
Philippe.
- In dit geval moet de splitter beneden op de NTPP2007 komen.
- Je moet inderdaad 2 paren aansluiten: één voor telefoon en één voor DSL (resp. groene en blauwe klemmen).
- Wat betreft de aansluiting boven, daar ben je vrij: je kan een 2de Belgacom 5-polige stekkerdoos monteren, of koop een aansluitdoos met 2 RJ11 connectors.
- Als je 100% zeker bent dat je die 2 niet-gebruikte aftakkingen niet meer nodig hebt, dan kan je ook voor de eerste optie gaan: alle niet-gebruikte vertakkingen loskoppelen, ervoor zorgen dat je een goede verbinding maakt (reinig het roest van de aansluitdraden), en boven alles monteren. Je kan hier ook de 5-6 adapter gebruiken in plaats van de NTP 2007, gezien je van hieruit geen verdere aftakkingen meer hebt:
- telefoon toestel aansluiten op één van de RJ11 uitgangen van de 5-6 adapter.
- modem toestel aansluiten op de splitter.
Philippe.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ja, ik heb het dus aan mijne rekker... VDSL2 werkt hier al een jaartje op 20/2 profiel zonder enig probleem, maar sinds de recente navraag sta ik plots op 9/0.5 repair, aangezien er veel storing te meten was, blijkbaar...
Terzake: heb het huis een jaar geleden gekocht en ik weet enkel dat de vorige eigenaar de boel grondig verbouwd heeft. En om kort te zijn: ik heb geen flauw idee waar de Belgacom-lijn het huis binnen komt. Ik weet enkel dat er een RJ-11 connector voorzien werd in de living (waar de modem op aangesloten is, zie bijgesloten foto...) en dat er - helaas - ook een contactdoos voorzien is in de slaapkamer op het eerste verdiep. M.a.w. : ergens is dit vertakt, maar ik kan niet achterhalen waar (mogelijks ingemetseld ofzo?!)...
Iemand tips? In de garage (staat aanpalend aan het huis), waar alle andere nutsvoorzieningen (water, gas & electriciteit) binnen komen ben ik al gaan kijken en daar zie ik precies niets. Komt dit uit de grond? Uit de muur? HULLEP!
Terzake: heb het huis een jaar geleden gekocht en ik weet enkel dat de vorige eigenaar de boel grondig verbouwd heeft. En om kort te zijn: ik heb geen flauw idee waar de Belgacom-lijn het huis binnen komt. Ik weet enkel dat er een RJ-11 connector voorzien werd in de living (waar de modem op aangesloten is, zie bijgesloten foto...) en dat er - helaas - ook een contactdoos voorzien is in de slaapkamer op het eerste verdiep. M.a.w. : ergens is dit vertakt, maar ik kan niet achterhalen waar (mogelijks ingemetseld ofzo?!)...
Iemand tips? In de garage (staat aanpalend aan het huis), waar alle andere nutsvoorzieningen (water, gas & electriciteit) binnen komen ben ik al gaan kijken en daar zie ik precies niets. Komt dit uit de grond? Uit de muur? HULLEP!
- Bijlagen
-
- tel.jpg
- (126.88 KiB) 48 keer gedownload
ooh. shiny.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Klopt, had inderdaad gemerkt dat dat UTP kabel is (en dus zeker niets origineel van Belgacom). En ter info: het is een huis (geen appartement).
Ben voor de curiositeit eens naar boven (slaapkamer) gegaan en daar het amateuristisch gelegd stekkertje opengevezen... Zie bijlage: dat ziet er waarempel wél telefoondraad uit?! Zou het kunnen dat de heren kloefkap verbouwers ongeveer 8 jaar geleden de originele bekabeling naar boven getrokken hebben en een aftakking via UTP voorzien hebben in de living?! Dan zou ik redelijk gescheten zijn, denk ik?
Ben voor de curiositeit eens naar boven (slaapkamer) gegaan en daar het amateuristisch gelegd stekkertje opengevezen... Zie bijlage: dat ziet er waarempel wél telefoondraad uit?! Zou het kunnen dat de heren kloefkap verbouwers ongeveer 8 jaar geleden de originele bekabeling naar boven getrokken hebben en een aftakking via UTP voorzien hebben in de living?! Dan zou ik redelijk gescheten zijn, denk ik?
- Bijlagen
-
- tel2.jpg
- (98.04 KiB) 91 keer gedownload
ooh. shiny.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat ziet er inderdaad geen telefoondraad uit hoor
Als er beweging in komt als je er aan trekt, valt het wel mee er een goede telefoonkabel/trekdraad aan te tapen en door te trekken
Als er beweging in komt als je er aan trekt, valt het wel mee er een goede telefoonkabel/trekdraad aan te tapen en door te trekken
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ha, niet?
Bon, ik ben IT'er, maar duidelijk geen technieker. Blijft de uitdaging: punt vinden waar de oorspronkelijke Belgacom-lijn het huis binnen komt. Er is een kruipkelder, maar daar krijgt ge me met geen stokken in... Als ik switch naar Belgacom voor mijn VDSL2-abo, komen ze de scheve situatie bij me thuis dan rechtzetten, free of charge?
Bon, ik ben IT'er, maar duidelijk geen technieker. Blijft de uitdaging: punt vinden waar de oorspronkelijke Belgacom-lijn het huis binnen komt. Er is een kruipkelder, maar daar krijgt ge me met geen stokken in... Als ik switch naar Belgacom voor mijn VDSL2-abo, komen ze de scheve situatie bij me thuis dan rechtzetten, free of charge?
ooh. shiny.
- honda4life
- Elite Poster
Uiteraard niet gratis.
BGC is verantwoordelijk tot aan het aansluitpunt.
Dus betalen, ofwel zetten ze uw modem in de kruipkelder met een verlengdraad bij manier van spreken
BGC is verantwoordelijk tot aan het aansluitpunt.
Dus betalen, ofwel zetten ze uw modem in de kruipkelder met een verlengdraad bij manier van spreken
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Aha! Maar dan weet ik wél al waar dat aansluitpunt is hé... Nee, serieus, hoe zien zij dat dan? Ik ga er van uit als een Belgacom-technieker kan zien waar de aansluiting de woonst binnen komt, dat ik dat ook moet kunnen?honda4life schreef:BGC is verantwoordelijk tot aan het aansluitpunt.
Dat is zeker een optie. Maarehh, geef eerst eens uw GSM-nummer a.u.b. ? Dan kunt gij het nodige aan mijn vrouw uitleggen...Goztow schreef:Muur openbreken en draad volgen is geen optie, zeker?
ooh. shiny.
- honda4life
- Elite Poster
Het is niet zo dat een technieker een kaartje heeft om te weten waar het binnenkomt hoor.
Je zou bijvoorbeeld de "handleidingen" eens kunnen raadplegen hoe je je huis van een nieuwe installatie voorziet, dikwijls staan daar wel wat tips om je op weg te helpen dit punt te zoeken.
Zo'n 8 jaar geleden gebruikten ze waarschijnlijk VVT-kabel met 4 aders. CAT5 kan ook perfect.
Al zijn deze niet aan te raden voor VDSL2, maar zou je de specifieke blauwe kabels moeten gebruiken van BGC (geen idee waar je deze elders / langer dan 10 m kan kopen), dus als het niet anders gaat...
Een goed vraagje aan de techniekers: Wat is er dan anders aan de kabel tussen loop en intro, dan aan een VVT?
Of heeft dit te maken met de "onderbreking" ter hoogte van de intro?
Je zou bijvoorbeeld de "handleidingen" eens kunnen raadplegen hoe je je huis van een nieuwe installatie voorziet, dikwijls staan daar wel wat tips om je op weg te helpen dit punt te zoeken.
Zo'n 8 jaar geleden gebruikten ze waarschijnlijk VVT-kabel met 4 aders. CAT5 kan ook perfect.
Al zijn deze niet aan te raden voor VDSL2, maar zou je de specifieke blauwe kabels moeten gebruiken van BGC (geen idee waar je deze elders / langer dan 10 m kan kopen), dus als het niet anders gaat...
Een goed vraagje aan de techniekers: Wat is er dan anders aan de kabel tussen loop en intro, dan aan een VVT?
Of heeft dit te maken met de "onderbreking" ter hoogte van de intro?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Dit is ook weer een zelf bijgemaakt aftakpunt, met zo'n niet massieve draden heb ik al veel dsl problemen gezien. Veel succes nog met je zoektochtcloink schreef:
Afbeelding met niet massieve draden.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ne mens krijgt goeie moed met zo'n replies...
Niemand in de buurt van Schilde die eens wil komen kijken? Ge moogt afwisselend naar de draden en mijn vrouw kijken! (*)
(*) ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor blauw ogen en/of beschadigde testikels
Niemand in de buurt van Schilde die eens wil komen kijken? Ge moogt afwisselend naar de draden en mijn vrouw kijken! (*)
(*) ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor blauw ogen en/of beschadigde testikels
ooh. shiny.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Hohohoho, stop maar even.
De kans is klein dat onze kabel stop in de kruipkelder en vandaar aftakt naar de binneninstallatie. De kabel zal al wel enkele jaren binnensteken, en als mijn vermoedens kloppen gaabelgacom techniekers niet graag op hun buik in een kruipkelder liggen als hij het al zittend of staand kan doen.
Vanwege veiligheidsvoorschriften mogen wij trouwens niet in een kruipkelder zonder dat er een 2e collega aanwezig is.
Zoek liever uw living en gang eens af en zie er er ergens een valse wand is waarachter de kabel kan ingewerkt zijn.
En als het dan toch moet, kruip zelf eens in uw kelder en zie waar de kabel in het plafond (vloer) naar boven gaat en trek desnoods zelf een nieuw stuk kabel naar het eerste aansluitpunt.
Wat je wel kan doen is vdsl2 bij belgacom nemen met een advanced installatie voor €149. De technieker zal dan waar nodig nieuwe kabel trekken tot 50m en deze bevestigen tegen de muur waar nodig.
Bij een storing is het per kwartier.
De kans is klein dat onze kabel stop in de kruipkelder en vandaar aftakt naar de binneninstallatie. De kabel zal al wel enkele jaren binnensteken, en als mijn vermoedens kloppen gaabelgacom techniekers niet graag op hun buik in een kruipkelder liggen als hij het al zittend of staand kan doen.
Vanwege veiligheidsvoorschriften mogen wij trouwens niet in een kruipkelder zonder dat er een 2e collega aanwezig is.
Zoek liever uw living en gang eens af en zie er er ergens een valse wand is waarachter de kabel kan ingewerkt zijn.
En als het dan toch moet, kruip zelf eens in uw kelder en zie waar de kabel in het plafond (vloer) naar boven gaat en trek desnoods zelf een nieuw stuk kabel naar het eerste aansluitpunt.
Wij gaan altijd voort op de bestaande bekabeling. Als het nodig is om extra kabel te trekken is dit altijd op kosten van de klant.cloink schreef:Als ik switch naar Belgacom voor mijn VDSL2-abo, komen ze de scheve situatie bij me thuis dan rechtzetten, free of charge?
Wat je wel kan doen is vdsl2 bij belgacom nemen met een advanced installatie voor €149. De technieker zal dan waar nodig nieuwe kabel trekken tot 50m en deze bevestigen tegen de muur waar nodig.
Bij een storing is het per kwartier.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ook al is er een kruipkelder, belgacom trekt de invoer langs daar naarbinnen maar sluit die verder door naar de gelijksvloer zodat de technieker nooit de kruipkelder binnen moet.
Dit is altijd zo en vroeger ook zo. Als het eindpunt van de invoer van de klant in de kruipkelder ligt is dit zo door de klant gedaan en NOOIT door de belgacom lasser.
Ik kom soms wel in een kruipkelders maar dat in de mate van het mogelijke
Ik moet de user "Trojan" hier volledig in bijstaan.
Dit is altijd zo en vroeger ook zo. Als het eindpunt van de invoer van de klant in de kruipkelder ligt is dit zo door de klant gedaan en NOOIT door de belgacom lasser.
Ik kom soms wel in een kruipkelders maar dat in de mate van het mogelijke
Ik moet de user "Trojan" hier volledig in bijstaan.
Morgen ga ik bij mijn grootouders dus wat aanpassingswerken doen binnenkort activatie belgacomtv ,ik hoop dat mijn planning die ik maakte goed is ?
ik zou het als volgt doen
- Plaats waar kabel binnenkomt (inkomhal) vervang ik de 5 polige stekker door een 6 polige (hier staat ook een telefoon)
- De kabel die van buiten naar binnen komt sluit ik aan op het zwarte blokje
- De kabel van de keukentelefoon sluit ik aan op het groene blokje
- 6 polige stekker monteren
- Vevolgens plaats ik de splitter
- De Inkomhal telefoon sluit ik aan op een telefoonpoort van de 6 polige stekker
- Ik steek de lange blauwe kabel (bijgeleverd bij de decoder) in de splitter die leg ik naar de living , waar ik mijn bbox plaats naast het tv toestel en de belgacom decoder
Zal op deze manier , de keukentelefoon + de inkomhaltelefoon en het belgacomtv werken?
Alvast Bedankt
Christophe
ik zou het als volgt doen
- Plaats waar kabel binnenkomt (inkomhal) vervang ik de 5 polige stekker door een 6 polige (hier staat ook een telefoon)
- De kabel die van buiten naar binnen komt sluit ik aan op het zwarte blokje
- De kabel van de keukentelefoon sluit ik aan op het groene blokje
- 6 polige stekker monteren
- Vevolgens plaats ik de splitter
- De Inkomhal telefoon sluit ik aan op een telefoonpoort van de 6 polige stekker
- Ik steek de lange blauwe kabel (bijgeleverd bij de decoder) in de splitter die leg ik naar de living , waar ik mijn bbox plaats naast het tv toestel en de belgacom decoder
Zal op deze manier , de keukentelefoon + de inkomhaltelefoon en het belgacomtv werken?
Alvast Bedankt
Christophe
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ewel, dat is dus - helaas - al gebeurd... De reden waarom ik de kruipkelder vermoed is omdat bij problemen aan de riolering al is vastgesteld dat het zijn oorzaak heeft bij de genoemde verbouwingen (overduidelijk uitgevoerd door "valkui", ahum) en dat ook hier bv. de buizen van bovenuit simpelweg volledig zijn ingemetseld (waar ik bv. een valse wand zou verwachten, indien er eens problemen moesten zijn ofzo).Trojan schreef:De kans is klein dat onze kabel stop in de kruipkelder en vandaar aftakt naar de binneninstallatie. [...] Zoek liever uw living en gang eens af en zie er er ergens een valse wand is waarachter de kabel kan ingewerkt zijn.
Idem voor de Belgacom-dingen, vrees ik zo: van valse wanden geen sprake en veel wanden zijn er niet van aan de gang tot in de living (lees: één, twee als ge de buitenmuur meerekent). Nergens een teken van eender welk kabeltje of kastje (alles "netjes" weggewerkt). De verouwing was dan ook een redelijk ingrijpende, geloof ik (kamertje bijgezet, electriciteit vernieuwd, alle vloeren opnieuw gelegd, badkamer verplaatst, etc.). Ik vrees dus het ergste.
Interesting. Die internventie is dan zonder tijdslimiet en gegarandeerd? Niet dat de technieker zijne neus ophaalt bij het zien van de kruipkelder en zegt: "foert!" ? Want als ik dat in tijdsregie moet laten fixen, ben ik allicht nen hoop meer geld kwijt, gok ik zo... Zeker omdat ge bij een online bestelling nog eens 50€ korting krijgt zeker? Hmm...Trojan schreef:Wat je wel kan doen is vdsl2 bij belgacom nemen met een advanced installatie voor €149. De technieker zal dan waar nodig nieuwe kabel trekken tot 50m en deze bevestigen tegen de muur waar nodig.
EDIT: ah, nee, het is 149€, daar de 50€ korting op de "kit" is...
Wel, ik vrees dus dat de overijverige verbouwers dit op hun rekening hebben en niet Belgacom neen.redman schreef:Als het eindpunt van de invoer van de klant in de kruipkelder ligt is dit zo door de klant gedaan en NOOIT door de belgacom lasser.
Zal eens bij de buren gaan kijken, die hebben langs weerskanten zowat een identieke woonst (doch zonder verbouwingen). Wordt vervolgd...
(in elk geval al hartelijk dank voor de input!)
Laatst gewijzigd door cloink 03 jan 2011, 11:27, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
-
- Moderator
De beschrijving die je hierboven opgeeft is perfect. Op die manier zou inderdaad alles moeten werken.ketse schreef:Zal op deze manier , de keukentelefoon + de inkomhaltelefoon en het belgacomtv werken?
Philippe.
- honda4life
- Elite Poster
Kan ne niet met een spanningszoeker die lijn volgen?
Of staat er niet genoeg (wissel)spanning over de telefoonlijn om dit te kunnen?
Of staat er niet genoeg (wissel)spanning over de telefoonlijn om dit te kunnen?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Met een signaal generator kan je zoeken, op de belgacom lijn zet je de zender en met de pen kan je dan zoeken,
het hangt wel van signaal tot signaal generator af, hoe goed je je kabel kan terug vinden.
Zo doen wij dat toch en het is zelden als we een telefoonlijn op die manier niet terug vinden.
het hangt wel van signaal tot signaal generator af, hoe goed je je kabel kan terug vinden.
Zo doen wij dat toch en het is zelden als we een telefoonlijn op die manier niet terug vinden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Beste lijkt mij om gewoon eens in de kruipkelder te gaan zien of de invoer van BGC daarlangs loopt. Mocht dit het geval zijn, dan zou ik een UTP voorzien vanop het gelijkvloers (liefst tot bij de tv) naar de kruipkelder en daar uw modem op aansluiten.
Zo ben je zeker van het minste problemen achterna.
Alle andere probeersels zijn lap en tap middeltjes en zullen de eerste redenen zijn waardoor je met blokking zit op je beeld of met sync verlies.
Zo ben je zeker van het minste problemen achterna.
Alle andere probeersels zijn lap en tap middeltjes en zullen de eerste redenen zijn waardoor je met blokking zit op je beeld of met sync verlies.
een technieker laten langskomen vrs meting laten doen met ader paar identificatie , hem het blokbriefje laten opvragen. ALs de invoer in de kruipkelder aan één gezet zou zijn. Zeker geen utp kabel tot daar liever VVT maar als de technieker het boekje volgt : Plaats hij ofwel een gelsnap in de kruipkelder (uit free will) of laat hij de lassers komen voor : verlening invoer of invoer verdwenen na renovatie. Want normaal gezien mag een technieker in de kruipkelder enkel een gelsnap gebruiken. Een verdeeldoos twee paar ofzo of een andere doorverbinding mag niet wegens gevaar op oxidatie.
Maar ik zou toch ook eens naar het volgende zien je zei dat je nieuwe electriciteit heb. Is er aan de meter toevallig zo niet een soort van kabelgoot tot aan de zekeringen kast. Electriciens durven daar ook alle verticale bekabeling laten toekomen.
Mocht de invoer zich achter een gesloten muur of valse muur bevinden kan de techieker ook nog een aanvraag doen tot verlening van de invoer of het opnieuw binnensteken van de invoer.
Maar ik zou toch ook eens naar het volgende zien je zei dat je nieuwe electriciteit heb. Is er aan de meter toevallig zo niet een soort van kabelgoot tot aan de zekeringen kast. Electriciens durven daar ook alle verticale bekabeling laten toekomen.
Mocht de invoer zich achter een gesloten muur of valse muur bevinden kan de techieker ook nog een aanvraag doen tot verlening van de invoer of het opnieuw binnensteken van de invoer.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Het ligt niet aan jou, maar daar heb ik enkel de lidwoorden van begrepen... Denk dat ik dat even uitprint en inderdaad maar eens een Belgacom-technieker laat passeren! Merci !
ooh. shiny.