ik vermoed dat men rj11 plugs de verliespost waren...
Woehoe tf 2007 installed

Als je met het stroomnet bezig bent is aarding wettelijk verplicht ja. Gelukkig maar zelfs.djbase schreef:Aarding niet nodig maar wel wettelijk verplicht ?
Ik denk van niet. De aarding op de telefoonlijn is dan ook voor een heel andere functie dan voor veiligheid.djbase schreef:Inderdaad, maar ik heb het over wettelijk verplicht maar ik heb het over de telefoonlijn
Gezien er een aansluiting is voor aarding, is het dan wettelijk verplicht ?
Zo zie je maar hoe gevoelig adsl is voor de kwaliteit van een goede verbinding .....djbase schreef:Nieuwe rj11 plugs gekocht en werkt nuwel straf.
Het is praktisch onmogelijk om een RJ11 plug op een ethernetkabel te knijpen. Dus beter één paar (vb blauw/wit-blauw) op de blauwe connector van de NTP. Of als de afstand minder dan 12 meter is: normaal zit er bij de BBox2 een 12-m lange (blauwe) telefoonkabel die je zou kunnen gebruiken.Thundie schreef:Splitter (TF 2007) gaat in NTP 2007 en er wordt ethernet kabel getrokken die geplugged zit in splitter naar PC kamer voor bbox die daar komt te staan.
Ja het was de bedoeling om de TF 2007 op de NTP 2007 te steken en dan die extra lange blauwe kabel van 12m naar de pc kamer te trekken. Mijn uitleg was mss niet echt duidelijk maar we bedoelde hetzelfdephilippe_d schreef:Het is praktisch onmogelijk om een RJ11 plug op een ethernetkabel te knijpen. Dus beter één paar (vb blauw/wit-blauw) op de blauwe connector van de NTP. Of als de afstand minder dan 12 meter is: normaal zit er bij de BBox2 een 12-m lange (blauwe) telefoonkabel die je zou kunnen gebruiken.Thundie schreef:Splitter (TF 2007) gaat in NTP 2007 en er wordt ethernet kabel getrokken die geplugged zit in splitter naar PC kamer voor bbox die daar komt te staan.
Aha! Maar dan weet ik wél al waar dat aansluitpunt is hé...honda4life schreef:BGC is verantwoordelijk tot aan het aansluitpunt.
Dat is zeker een optie. Maarehh, geef eerst eens uw GSM-nummer a.u.b. ? Dan kunt gij het nodige aan mijn vrouw uitleggen...Goztow schreef:Muur openbreken en draad volgen is geen optie, zeker?
Dit is ook weer een zelf bijgemaakt aftakpunt, met zo'n niet massieve draden heb ik al veel dsl problemen gezien. Veel succes nog met je zoektochtcloink schreef:
Afbeelding met niet massieve draden.
Wij gaan altijd voort op de bestaande bekabeling. Als het nodig is om extra kabel te trekken is dit altijd op kosten van de klant.cloink schreef:Als ik switch naar Belgacom voor mijn VDSL2-abo, komen ze de scheve situatie bij me thuis dan rechtzetten, free of charge?
Ewel, dat is dus - helaas - al gebeurd... De reden waarom ik de kruipkelder vermoed is omdat bij problemen aan de riolering al is vastgesteld dat het zijn oorzaak heeft bij de genoemde verbouwingen (overduidelijk uitgevoerd door "valkui", ahum) en dat ook hier bv. de buizen van bovenuit simpelweg volledig zijn ingemetseld (waar ik bv. een valse wand zou verwachten, indien er eens problemen moesten zijn ofzo).Trojan schreef:De kans is klein dat onze kabel stop in de kruipkelder en vandaar aftakt naar de binneninstallatie. [...] Zoek liever uw living en gang eens af en zie er er ergens een valse wand is waarachter de kabel kan ingewerkt zijn.
Interesting. Die internventie is dan zonder tijdslimiet en gegarandeerd? Niet dat de technieker zijne neus ophaalt bij het zien van de kruipkelder en zegt: "foert!" ?Trojan schreef:Wat je wel kan doen is vdsl2 bij belgacom nemen met een advanced installatie voor €149. De technieker zal dan waar nodig nieuwe kabel trekken tot 50m en deze bevestigen tegen de muur waar nodig.
Wel, ik vrees dus dat de overijverige verbouwers dit op hun rekening hebben en niet Belgacom neen.redman schreef:Als het eindpunt van de invoer van de klant in de kruipkelder ligt is dit zo door de klant gedaan en NOOIT door de belgacom lasser.
De beschrijving die je hierboven opgeeft is perfect. Op die manier zou inderdaad alles moeten werken.ketse schreef:Zal op deze manier , de keukentelefoon + de inkomhaltelefoon en het belgacomtv werken?