Tips voor nieuwe smartphone?

krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Na een heel tijd links en rechts rondkijken en zowat half gek te worden door alle mogelijkheden, zou ik willen vragen aan de community of zij mij hiermee willen helpen.

Must haves:
- 3G aanwezig
- Wifi aanwezig
- SIP ondersteuning

Handigheidjes:
- volledig (uitklapbaar) toetsenbord
- android OS

Don't:
- nokia (puur principieel :D)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er zijn ook geen Nokia's die Android OS draaien... wel spijtig want N8 lijkt me hardwarematig een cool toestel.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wat is je budget?
Als dat er niet echt toe doet, is er op dit moment maar 1 supergoed toestel, en dat is de HTC Desire Z (~500€)
AZERTY-versie komt 14/01 aan... :roll:

Als je zonder een toetsenbord wilt en een gewone touchscreen, zijn er talloze mogelijkheden :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Touchscreen is niet echt iets dat ik persé wil. Heb momenteel een samsung corby surf waar ik op zich wel content van ben, maar dat typen op een touchscreen is en blijft een ramp bij mij. Bij sony-ericsson (wat ik daarvoor had) kon je een woord toevoegen aan je T9 woordenboek bvb, en met een bepaalde combinatie van letters kwam het woord dat je het meest gebruikte als eerste, het volgende als tweede, ... Bij samsung staat het nieuwe woord altijd bovenaan, ook al heb je daar fouten gemaakt. Er is dan ook, in tegenstelling tot mijn sony ericsson, geen mogelijkheid om dit verkeerd getypte woord te verwijderen.

Budget is maximaal €400 a €450. Dit kan wel wat opgetrokken worden maar het moet redelijk blijven en de meerprijs moet natuurlijk wel wat vertegenwoordigen hé :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nuja, je moet niet appelen met peren vergelijken. Bij Samsung touchscreen toetsenbord zijn het gewone 123456789 toetsen die je op de scherm moet drukken. Belachelijk!.
Ik vind gewone touchscreen toetsenborden van Gingerbread en HTC geweldig! Ze typen lekker makkelijk. Net zoals Swype (die trouwens voor elke android toestel beschikbaar is), typt heel snel en gemakkelijk!

Ik zou zeggen: ga een naar een Belgacom shop en test eens de Samsung Galaxy S uit, die heeft swype en kijk of het je bevalt. Indien niet, zou je eerder voor de Desire Z moeten gaan.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Blijf weg van samsung, die updaten hun toestellen zelden of heel traag.

Voor de beste gebruikerservaring moet je een htc nemen (voor sense) of een nexus (als eerste updates).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zal het iets makkelijker te begrijpen zeggen : ik wil blind kunnen typen (bvb vanuit mijn auto :p)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ok dan, dan is het de Desire Z! (er bestaan geen andere goede toestellen met een toetsenbord)
Hoewel je kunt blind "typen" met Android door voice commands :P (kwesite van veiligheid :cop: ) - weet wel niet of het in het nederlands ook werkt.

Ik ga me trouwens ook een Android telefoon kopen, maar moet nog wachten tot februari, dan gaat iemand hem voor mij gaan halen :beerchug:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Laat u zeker niet vangen door Samsung, als je hun features bekijkt lijkt dit prijs/kwaliteit een gunstig toestel.
Tot je er achter komt na een tijd dat er dingen ontbreekt die je absoluut verwacht.

Ik zal je een voorbeeld geven:
Wifi-telefoon voor een goede prijs, maar connectiviteit zuigt zwaar!
Automatisch omschakelen tussen goedgekeurde SSID's gaat niet, dik gefopt dus.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb een HTC dream, updates door htc zijn er na android 1.5 niet meer geweest.
Gelukkig heeft T-mobile en vodaphone froyo (2.2.1) uitgebracht.
& mss moet je eens kijken welke phones door cyanogenmod ondersteund worden (zeer handig, bvb kleur leds instellen per applicatie, ...).
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Android zou ik persoonlijk niet kopen; heeft bepaalde gebreken. Zoals ontbreken van OTA contacts via CardDAV en OTA calendar via CalDAV. Via Google gaat dit wel, maar ik wil geen google account nemen.
Er is ook geen consistente manier om tekst te selecteren en te copy-pasten.
Multitasking is echt wel slecht geïmplementeerd... Ze blijven echt wel gewoon doorwerken in de achtergrond, wat ze dan ook aan het doen zijn. Kan lastig zijn als je denkt dat het afgesloten is en niets meer aan het doen is. Ik heb het niet zo voor apps die mijn batterij leegvreten.
Updates zijn echt een ramp... Door de OS layer die elke fabrikant erover gooit moet eerst deze software aangepast worden voordat HTC of Sony-Erricson of Motorola of *put your random Android supplier :p* je de update geeft. Geldt ook voor security updates; Google is te lui om ze op te lossen en vraagt leunt hiervoor op de open-source community voor oplossingen. Ze implementeren de oplossing echter pas in een volgende release van het OS, wat lang kan wachten.
Ik heb nu een iPhone 4, heb Andoid geprobeerd maar zou het niet meer willen. Als ik nu een smartphone zou moeten kopen twijfel ik vooral tussen een Palm Pre2, een iPhone of WP7. Als is WP7 nog geen afgewerkt platform waarvoor het minpunten krijgt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

ivm laatste reactie: kan je allemaal aanpassen dmv apps (autokiller,...).
Updates: Ik gebruik Cyanogenmod, patches zitten altijd in de laatste versies.
Wat wel waar is over Android:
doordat je zoveel manupulaties kan uitvoeren (onder meer door apps) wordt het veel te complex (voor velen).
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Mja, dan moet je weer gaan klooien met rooten e.d. Mijn toestel moet OTB simpel en deftig werken. Dat vind ik nu in iOS; de broer van mijn vriendin woont in de VS en heeft een Palm Pre plus; daar heb ik het ook (half) in gevonden. Als Android het mij ook kan beloven, wil ik het nog eens proberen, anders blijf ik eraf.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb een iPhone eens uitgetest... Vond het echter wel dikke brol. Mijn grootste zorg is dat het heel app-gericht is.
Bij Android en Windows Mobile heb je tenminste een deftige home screen die aanpasbaar is en je bv. een deel van je agenda ziet enz...

Vind ook dat de mogelijkheden tot aanpassen te beperkt zijn, zelfs al is het jailbroken.

Just my 2 cents.
*iPhone is eerder voor een persoon die het simpel wilt houden met een hoog gadget gehalte (vooral de miljoenen nutteloze apps)
*Android is eerder voor mensen die het graag aanpasbaar willen aan hun wensen
*Windows Mobile (6.5 tenminste) is voor diegene die het zakelijk houden. Persoonlijk vind ik dat daar de beste kalender is met Outlook sync. Want it or not, maar als je rekeining moet houden met anderen ben je beter af met WM6.5
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

iPhone heeft full exchange OTA; windows mobile niet
iPhone is niet minder app-centered als Android.

Homescherm moet niet aangepast worden bij mij; widgets zijn afkomstig van computers, smartphone is geen computer.
Als ik het weer wil weten, kijk ik wel naar buiten. Als ik stocks wil bekijken, zoek ik ze wel op internet of doe ik de stocks app open.

Android is voor mij gewoon nog een grote beta; niets is hetzelfde in de vele verschillende interfaces. Zelfs text selecteren niet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ieder zijn smaak.Geen van beide is beter, ze hebben een ander doelpubliek (geavanceerd/eenvoudig en out of the box).
Wifi-voip zit nu standaard in Android (Gingerbread).
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

"eenvoudig en out of the box"? Je moet je iPhone nog altijd eerst aan je PC hangen vooraleer je er iets mee kan doen... :p
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De Droid van Motorola en de flip hebben beiden een volwaardig toetsenbord. Misschien deze eens bekijken.

Zelf heb ik nog een HTC Dream (de oorspronkelijke G1) en ben daar heel tevreden over (draaid nu Froyo en gaat perfect)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

De droid (US) heeft een EU broertje, maar er zit een encryptie op zodat je er moeilijk andere firmware kan op zetten.

Heb zelf een G1 met gingerbread (de g1 is een beetje traag als je >100 (ext4) apps hebt).
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

TL@ schreef:De Droid van Motorola en de flip hebben beiden een volwaardig toetsenbord. Misschien deze eens bekijken.

Zelf heb ik nog een HTC Dream (de oorspronkelijke G1) en ben daar heel tevreden over (draaid nu Froyo en gaat perfect)
Of de Desire Z met een wat recentere CPU
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Samsung Galaxy 551 heeft ook een qwerty toetsenbord.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Génicus schreef:Ik heb nu een iPhone 4, heb Andoid geprobeerd maar zou het niet meer willen.
Je vergeet het grootste minpunt van zo'n iPhone: zijn prijs... 640€ voor de 16GB versie en 750€ voor de 32GB versie. I mean: WTF. Ik ben absoluut geen anti-iPhone man, vind het toestel zelfs erg prettig en in vele opzichten beter dan Android, maar hell will freeze over vooralleer ik 750€ uitgeef aan een telefoon! :?
ooh. shiny.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik ben ook al ff aan het uitkijken en dus zwaar aan het twijfelen. Zoveel keus. :|

bv tussen de wildfire en desire.
Is het de moeite waard om 200 euro extra te betalen, enkel voor een snellere processor en een iets beter en groter scherm?
Heb gisteren in de mediamarkt even met de wildfire zitten prullen en die resolutie zag er goed uit, zéér duidelijk.
De Desire heb ik niet kunnen testen want 1 of andere plezante had deze gelocked waardoor men via een bepaalde beweging deze moet vrijmaken. :cry:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een groter scherm is ook wel een groter virtueel keyboard... en dat vind ik nog steeds één van de problemen van de smartphones met touch screen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

cloink schreef:
Génicus schreef:Ik heb nu een iPhone 4, heb Andoid geprobeerd maar zou het niet meer willen.
Je vergeet het grootste minpunt van zo'n iPhone: zijn prijs... 640€ voor de 16GB versie en 750€ voor de 32GB versie. I mean: WTF. Ik ben absoluut geen anti-iPhone man, vind het toestel zelfs erg prettig en in vele opzichten beter dan Android, maar hell will freeze over vooralleer ik 750€ uitgeef aan een telefoon! :?
Alsof de htc desire zoveel goedkoper is :roll: ? Vergeet niet tenzij ik me zo vergis maar bij de desire bv heb je denk ik geen 16-32GB, je moet nog eens kaartjes gaan bijkopen en hoeveel moet je daarvoor dan betalen als je ook 16-32GB wil hebben? Juist, de prijs van 429 euro ofzo zal al meteen ook een stukje hoger liggen. En de iphone of men dat nu graag hoort of niet is het beste toestel die er is, niet perfect, zeker niet maar als ik dat vergelijk met andere toestellen dan is de iphone het beste,eenvoudigste en gebruiksvriendelijkste toestel :).
Android is goed maar ik zie enorm veel mensen toch zeggen; ik heb terug een iphone gekocht, ik vond er toch zo mijnen draai niet in in dat android besturingssysteem.
En de iphone is geen telefoon; voor mij is een telefoon een toestel van bv 30-150 euro ofzo en waar je mee kan bellen en smsen maar de iphone is veel meer dan dat, het is een smartphone waarmee je enorm veel zaken mee kan doen net zoals de htc desire enz...
Ieder toestel heeft z'n voor en nadelen en ieder moet maar voor zich gaan uitmaken waar deze zich het beste bij voelt ;).
Ik ga zeker android ofzo niet gaan afbreken, dat doe ik niet, ik heb ook niet graag mensen dom doen over apple enz...
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

r2504 schreef:Een groter scherm is ook wel een groter virtueel keyboard... en dat vind ik nog steeds één van de problemen van de smartphones met touch screen.
Ik heb redelijk dikke vingers en toch lukt dat vrij goed zenne, das beetje wennen in het begin enzo maar nadien gaat dat wel wat vlotter allemaal en lukt het niet goed dan moet je deze in landscape leggen, dan is je toetsenbord groter.

Ik moet geen gsm/smartphone hebben waarbij ik bv nog steeds 3keer snel moet tikken ofzo om aan de c te geraken ;).
Ge kunt ze kussen
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Een echt toetsenboard is voor mij toch echt een must op een smartphone...om lange mails te typen, ... anders is zo'n smartphone eerder een gadget zoals de iphone.

On screen Gingerbread keyboard (of swype) gebruik ik ook geregeld voor kortere berichten.

Sinds wanneer is best=eenvoudigst?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Marlboro schreef: Alsof de htc desire zoveel goedkoper is :roll: ?

http://www.f-mobile.be/store/index.php? ... =6&group=2

370 euro, een sd kaartje is ook niet zo duur, neem 30 euro voor 16gb = 400 euro in totaal.
Dit komt op een 250 euro verschil, toch al de moeite imo.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

silencer schreef:Een echt toetsenboard is voor mij toch echt een must op een smartphone...om lange mails te typen, ... anders is zo'n smartphone eerder een gadget zoals de iphone.
ik swype sneller dan dat ik typ :-D
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

decat schreef:
Marlboro schreef: Alsof de htc desire zoveel goedkoper is :roll: ?

http://www.f-mobile.be/store/index.php? ... =6&group=2

370 euro, een sd kaartje is ook niet zo duur, neem 30 euro voor 16gb = 400 euro in totaal.
Dit komt op een 250 euro verschil, toch al de moeite imo.
Mja ik doe dan ook wel lang met zo'n toestel. Heb van 2007 tot juni de originele iPhone gehad. En nu gebruikt mijn vriendin hem, werkt nog zoals op de 1e dag
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Marlboro schreef:Alsof de htc desire zoveel goedkoper is :roll: ?
Doe eens niet belachelijk... De iPhone is een uitstekende telefoon, maar hij is gewoon bijzonder duur. Punt uit.

En ja: alle Android toestellen zijn goedkoper, ook incluis de nodige storage. De HTC Desire HD is momenteel de duurste van den hoop en kost ongeveer 500€. Reken daar een 32GB microSD kaartje bij en je komt aan 560€. Dan is de vergelijkbare iPhone 4 32GB 190€ (oftewel 33%) duurder... Niet te verwaarlozen, me dunkt.

Kijk alleen al naar de meerprijs die Apple vraagt om van 16GB naar 32GB te gaan: dat scheelt 110€ ! Voor een aftermarket microSD kaartje is het doorsnee verschil minder dan de helft. Ik kan er alleen maar van uitgaan dat het voor een grote fabrikant intern nog een veel groter verschil (lees: winstmarge) is.

Mij maakt het niet uit dat er mensen zijn die meer willen betalen voor Apple produkten, dat is hun goed recht en louter persoonlijk (er zijn genoeg fans van bv. dure merkkledij, etc.). Maar dan wel even eerlijk toegeven dat het duurder is, zonder dat daar een erg tastbare meerwaarde is (GUI enzo is opnieuw erg persoonlijk en dus niet zo tastbaar).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik wil me ook een smartphone kopen, maar ik denk dat ik ga wachten tot de smartphones met dual core uitkomen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tja, en dan weer op LTE... en zo blijf je natuurlijk wachten.

De vraag is natuurlijk wat wil je ermee doen...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik was ook van plan te wachten tot de dual cores op de markt zouden uitkomen.
Maar zoals r2504 zegt kun je dan blijven wachten.

Ben al een paar maanden aan het uitkijken en kon maar niet kiezen.
De 'druk' werd echter te groot en hebt juist de desire besteld :oops:
Met autolader en houder + screenprotector en verzending voor 410 euro. Valt nog mee heb ik de indruk.
Goedkoper kon ik hem nergens anders vinden.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ik heb de galaxy s besteld, het toestel met de snelste hardware op de markt.
En met de nieuwe firmware compleet lagless :banana:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

cloink schreef:
Marlboro schreef:Alsof de htc desire zoveel goedkoper is :roll: ?
Doe eens niet belachelijk... De iPhone is een uitstekende telefoon, maar hij is gewoon bijzonder duur. Punt uit.

En ja: alle Android toestellen zijn goedkoper, ook incluis de nodige storage. De HTC Desire HD is momenteel de duurste van den hoop en kost ongeveer 500€. Reken daar een 32GB microSD kaartje bij en je komt aan 560€. Dan is de vergelijkbare iPhone 4 32GB 190€ (oftewel 33%) duurder... Niet te verwaarlozen, me dunkt.

Kijk alleen al naar de meerprijs die Apple vraagt om van 16GB naar 32GB te gaan: dat scheelt 110€ ! Voor een aftermarket microSD kaartje is het doorsnee verschil minder dan de helft. Ik kan er alleen maar van uitgaan dat het voor een grote fabrikant intern nog een veel groter verschil (lees: winstmarge) is.

Mij maakt het niet uit dat er mensen zijn die meer willen betalen voor Apple produkten, dat is hun goed recht en louter persoonlijk (er zijn genoeg fans van bv. dure merkkledij, etc.). Maar dan wel even eerlijk toegeven dat het duurder is, zonder dat daar een erg tastbare meerwaarde is (GUI enzo is opnieuw erg persoonlijk en dus niet zo tastbaar).
De iphone is het beste toestel op de markt, daarmee bedoel ik het eenvoudigste en gebruiksvriendelijkste toestel die er is.
Dat apple duur is ben ik trouwens volledig mee eens, te duur om goed te zijn maar het is aan ieder om zelf uit te maken deze eentje wil kopen of niet.
Ik heb alles van windows thuis, alleen de iphone heb ik van apple al zou ik graag ook laptop en pc van apple willen hebben, is gewoon leuker en vlotter dan windows vind ik.
En een iphone blijft z'n waarde behouden, andere toestellen niet zoals een htc desire; hoeveel kostte een htc desire toen deze nieuw was? 500 euro ofzo meende ik? Die is dan wat gezakt en nu blijkbaar nog eens een stuk gezakt in waarde, als je die volgend jaar wil verkopen dan schiet er niet teveel meer van over, bij een iphone krijg ik ieder jaar er nog mooi geld van zenne :-).

Ik kraak ook android en dergelijke niet af maar ik heb al genoeg toestellen in de hand gehad en vond toch nog altijd de bv iphone o zo soepel werkt,eenvoudig in gebruik enz....
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

decat schreef:
Marlboro schreef: Alsof de htc desire zoveel goedkoper is :roll: ?

http://www.f-mobile.be/store/index.php? ... =6&group=2

370 euro, een sd kaartje is ook niet zo duur, neem 30 euro voor 16gb = 400 euro in totaal.
Dit komt op een 250 euro verschil, toch al de moeite imo.
370 euro maar niet meer dus? Tja, de leute voor de mensen die dat toestel nieuw hebben gekocht en dit jaar bv in juli ofzo verkopen dan, er zal nie veel meer van over schieten ;-).
Ik kan u nu al zeggen ik voor m'n iphone 4 32GB tenminste nog heel mooi geld zal krijgen,verlies heb je altijd wel natuurlijk maar ik zal er nog een groot bedrag aan overhouden, das het leuke aan een iphone vind ik, de prijs daalt niet en ik vind dat ook goed.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Zo te horen zijn de dual cores zuiniger en daarom wacht ik.
Als je dat nu hoort dan moeten de meeste hun smartphone dagelijks opladen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

And; ik moet ook bijna iedere dag opladen maar ik doe er dan ook wel echt heel veel mee iedere dag :-).
Ge kunt ze kussen
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

AnD schreef:Zo te horen zijn de dual cores zuiniger en daarom wacht ik.
Als je dat nu hoort dan moeten de meeste hun smartphone dagelijks opladen.
dat is inderdaad zeer vervelend! En mijn scherm staat al op "dimmen" vooral surfen verbruikt veel.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”