Aanpassing downloadsnelheid door BGC
Quistnix; wat is mijn max. haalbare snelheid? Normaal gezien ook de 30Mbit heb ik al vernomen, klopt dit??
Laatst gewijzigd door wim48 17 dec 2010, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Misschien kunnen de users die wensen te weten wat hun profielmogelijkheden zijn, een PB sturen naar quistnix? Iig: indien Quistnix hiermee akkoord gaat? Dat zou "properder" zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je zit op 550 meter van de ROP maar je verzwakking is 0,75 dB. Hierdoor kan je niet hoger dan 16,5/2 halengentenaar1 schreef:Quistnix,kan je ook eens kijken wat het maximum haalbare is op mijn lijn.
Mijn tel is 092293175.
Alvast dank bij voorbaat.
Neen, je zit op 416 meter met een verzwakking van 0,424 dB. Dit is maar iets te ver én met iets te veel verzwakking, maar je zit nu al aan 75 % relatieve capaciteit. Dat is de momentele snelheid gedeeld door de max. haalbare snelheid. Dus hoger dan de 20/2 waar je nu op synct kan onmogelijk.wim48 schreef:Quistnix; wat is mijn max. haalbare snelheid?
Normaal gezien ook de 30Mbit heb ik al vernomen, klopt dit??
Edit: telefoonnummer ook verwijderd.
Laatst gewijzigd door quistnix 17 dec 2010, 16:10, in totaal 1 gewijzigd.
Bedankt. Heb in mijn post mijn telefoonnummer verwijderd.
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Iemand die dit weet?matb schreef:Hoi,
Zeer interessant dit, ik ben ook op een ander paar aangesloten nadat Belgacom bij vergissing een 2de internetabonnement had aangesloten ipv de huidige te vervangen. Met mijn nieuwe waarden heb ik ook geen mogelijkheid meer tot het 30Mbit profiel, waarbij ik met de vorige waarden er vrij zeker van was. Nu vraag ik me af of ik softwarematig terug overgeschakeld kan worden naar mijn vorig paar door bv. de storingsdienst? Mijn vorige paar zal waarschijnlijk nog steeds actief zijn?
mvg
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Volgens de gegevens zit je op 238 meter van de ROP met een verzwakking van 0,325 dB. Hierdoor ben je kandidaat om op het 30 Mbps profiel gezet te worden. Er is echter inderdaad iets niet in orde. De meting geeft aan dat je op 20 Mbps staat maar dat je maximale haalbare snelheid slechts 24,6 Mbps is en dat je dus al op 93 % relatieve capaciteit zit.
Dit komt helemaal niet overeen met de waarden van afstand en verzwakking. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je op dit moment bent aangesloten op het retourpaar. Dit kan natuurlijk niet softwarematig veranderd worden. Dit moet een technieker doen. Ik raad je dan ook aan om naar de klantendienst te bellen om de vergissing ongedaan te maken.
Dit komt helemaal niet overeen met de waarden van afstand en verzwakking. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je op dit moment bent aangesloten op het retourpaar. Dit kan natuurlijk niet softwarematig veranderd worden. Dit moet een technieker doen. Ik raad je dan ook aan om naar de klantendienst te bellen om de vergissing ongedaan te maken.
Laatst gewijzigd door quistnix 21 dec 2010, 21:17, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Indien gewenst mag je de gegevens ook naar mij sturen...toch in ziekteverlof. Kan belgacom niet zeggen dat ik niks doe
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Even een vraag over de nieuwe test van BC voor de televisie.
Wanneer je die test uitvoert, en je zit momenteel op het retourpaar (en dus de lengte tot de ROP is te lang), is dit dan ook het resultaat van de test, of is het resultaat wat je zal krijgen na omschakeling op het rechtstreekse paar?
Wanneer je die test uitvoert, en je zit momenteel op het retourpaar (en dus de lengte tot de ROP is te lang), is dit dan ook het resultaat van de test, of is het resultaat wat je zal krijgen na omschakeling op het rechtstreekse paar?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Deze test is op basis van de lengte van de volledige lus, zoals ik al meermaals heb proberen uit te leggen. Als de lus te lang is heeft iedereen die op deze lus dezelfde snelheid, ongeacht uw individuele afstand tot de rop/kvd/centrale.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat is me dan toch ontgaan
Even kort door de bocht gaan, dus iedereen in de straat zit op dezelfde snelheid omdat het een grote lus is
(straat is 1,5 km lang en veel open bebouwing, dus lange lus lijkt me zeker niet uitgesloten)
Even kort door de bocht gaan, dus iedereen in de straat zit op dezelfde snelheid omdat het een grote lus is
(straat is 1,5 km lang en veel open bebouwing, dus lange lus lijkt me zeker niet uitgesloten)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
- Twitter: VanveerdeghemS
- Locatie: KVD 51TIE0-0302
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 9 keer
Mss gaat er toch iemand eens een tekeningtje moeten bijmaken dat iedereen op dit forum verstaat, ik begrijp het wel maar ik denk niet dat iedereen hier echt begrijpt wat men bedoeld met retour en rechtstreekspaar
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik weet het verschil ook wel hoor, ik heb er gewoon over gelezen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Niet iedereen in de straat zit op dezelfde lus.honda4life schreef:Dat is me dan toch ontgaan
Even kort door de bocht gaan, dus iedereen in de straat zit op dezelfde snelheid omdat het een grote lus is
(straat is 1,5 km lang en veel open bebouwing, dus lange lus lijkt me zeker niet uitgesloten)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
- Twitter: VanveerdeghemS
- Locatie: KVD 51TIE0-0302
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 9 keer
Gevonden op het franse forum, vind ik een mooi afbeelding om te tonen dat je rechtsstreeks en retourpaar niet even lang zijn.simon1205 schreef:Mss gaat er toch iemand eens een tekeningtje moeten bijmaken dat iedereen op dit forum verstaat, ik begrijp het wel maar ik denk niet dat iedereen hier echt begrijpt wat men bedoeld met retour en rechtstreekspaar
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat voorbeeld is een gesloten lus en dan maakt het niet uit of je op de retour of het rechtstreekse paar zit.
Het is bij een lus waarbij de rechtstreekse en retour over dezelfde kabelbundel gaat dat het signaal zichzelf gaat storen.
Het is bij een lus waarbij de rechtstreekse en retour over dezelfde kabelbundel gaat dat het signaal zichzelf gaat storen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het maakt geen bal uit. Belgacom zal u altijd op het rechstreekse paar zetten, en als daar iets aan mankeert herstellen ze het op hun kosten.
Dus ik snap niet wat iedereen hier zit te memmen over het retourpaar.
BELGACOM ZAL U NOOIT OP HET RETOURPAAR ZETTEN, ZELFS NIET TIJDELIJK!!!
Als klant kunt ge nooit weten of ge op de retour zit of niet. Als er een storing is en ge blijkt er op te zitten zal de technieker dit gratis herstellen (als er verder geen storing op de binneninstallatie zit).
Dus ik snap niet wat iedereen hier zit te memmen over het retourpaar.
BELGACOM ZAL U NOOIT OP HET RETOURPAAR ZETTEN, ZELFS NIET TIJDELIJK!!!
Als klant kunt ge nooit weten of ge op de retour zit of niet. Als er een storing is en ge blijkt er op te zitten zal de technieker dit gratis herstellen (als er verder geen storing op de binneninstallatie zit).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Helaas moet ik je hier op tegenspreken Trojan! Ik had enkele weken (denk anderhalve maand) geleden een businessklant die het internet 24/24 gebruikte. Het was een zaak die bezig was met medische fotografie (rontgen, mammografie, echo's, ...) en die had als ik binnenkwam op zijn telefoonlijn (het rechtstreekse paar) een ADSL verbinding van Dommel (een cityconnect) die onder geen beding mocht afgesloten worden. Op zijn tweede lijn (het retourpaar) zat een fax en op deze lijn moest VDSL actief komen. Zijn IT firma zou namelijk één week na de VDSL aansluiting alles komen in orde zetten en tot die dag wou hij uiteraard ook verder werken met zijn dommellijn. Na de omschakeling naar VDSL voor zijn bedrijf ging de dommel ADSL immers niet opgezegd worden, maar gebruikt worden als backuplijn. Echter...de hele historie was verkeerd ingegeven en op mijn werkbevel stond dat ik de ADSL moest afbreken en er VDSL moest opzetten. Gelukkig wist de klant mij tijdens het 0800-IBK gesprekje mij meteen te zeggen wat mocht gebeuren en wat niet! Hoewel het volledig tegen de regels in gaat om een klant VDSL op het retourpaar te geven (mbt storingen etc voor de geburen), heb ik zeer uitzonderlijk de toestemming gehad van d-tree en nog een pakje anderen om het zo uit te voeren! Dit was ergens in de late middag. Echter was er meteen een afspraak dat de lassers de volgende dag het retourpaar rechtstreeks gingen leggen, en dit als "first job to do".
Belgacom zal het zeker (én met reden) niet snel groen licht geven om te installeren op het retourpaar, doch bij belangrijke klanten en indien echt niet anders mogelijk krijg je toch de toestemming. Belgacom zal er echter wel voor zorgen dat dit een tijdelijke oplossing is voor maximaal een paar uur, tot dat de lassers het retourpaar ook rechtstreeks trekken. Voor particulieren is het simpeler : die moeten wachten tot de lassers zijn langsgeweest en dan pas naar VDSL gaan (wat geen oplossing was voor deze klant...daar hij niet on office was de week erna). Het was dus weldegelijk één grote uitzondering op de regel!
Belgacom zal het zeker (én met reden) niet snel groen licht geven om te installeren op het retourpaar, doch bij belangrijke klanten en indien echt niet anders mogelijk krijg je toch de toestemming. Belgacom zal er echter wel voor zorgen dat dit een tijdelijke oplossing is voor maximaal een paar uur, tot dat de lassers het retourpaar ook rechtstreeks trekken. Voor particulieren is het simpeler : die moeten wachten tot de lassers zijn langsgeweest en dan pas naar VDSL gaan (wat geen oplossing was voor deze klant...daar hij niet on office was de week erna). Het was dus weldegelijk één grote uitzondering op de regel!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ik heb dit ook al aan de hand gehad met een particuliere klant, klant verhuist, krijgt vdsl2, retourpaar goed, rechtstreeks paar slecht -> geen sync te krijgen op het rechtstreeks paar, heb ik van de dispatch van de lassers in dienst moeten brengen op het retourpaar in afwachting van de lassers.
Ma ja, dit zijn uitzonderingen, vdsl2 dient altijd op een rechtstreeks paar gezet te worden.
Ma ja, dit zijn uitzonderingen, vdsl2 dient altijd op een rechtstreeks paar gezet te worden.
-
- Starter Plus
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Hoe gaat het verhaal nu eigenlijk verder?
Voor een aantal klanten zat de profielverandering er niet in omwille van de afstand en of de verzwakking. Wat zijn de verdere plannen, is daar al iets over geweten? Langzaam maar zeker komen er rob bij, werkt men aan de kwaliteit van de verbindingen enz. tot het op een bepaald moment de downloadsnelheid dan toch verhoogt?
Is er eigenlijk iets geweten van het aantal vdsl2 klanten dat naar het nieuwe profiel is overschakeld? Ik volg in mijn min of meer onmiddellijke omgeving een viertal VDSL2 aansluitingen in diverse Brusselse gemeenten: één ervan is aangepast; de drie andere hadden te veel verzwakking. Dat is natuurlijk veel te mager als representatief staal, maar bestaan er gegevens over het aantal profielveranderingen?
Voor een aantal klanten zat de profielverandering er niet in omwille van de afstand en of de verzwakking. Wat zijn de verdere plannen, is daar al iets over geweten? Langzaam maar zeker komen er rob bij, werkt men aan de kwaliteit van de verbindingen enz. tot het op een bepaald moment de downloadsnelheid dan toch verhoogt?
Is er eigenlijk iets geweten van het aantal vdsl2 klanten dat naar het nieuwe profiel is overschakeld? Ik volg in mijn min of meer onmiddellijke omgeving een viertal VDSL2 aansluitingen in diverse Brusselse gemeenten: één ervan is aangepast; de drie andere hadden te veel verzwakking. Dat is natuurlijk veel te mager als representatief staal, maar bestaan er gegevens over het aantal profielveranderingen?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klanten gingen tot 31/12/2010 overgezet worden, dus men is nog steeds volop bezig. In de gangen horen we al dat dit zelfs zal uitlopen tot eind januari wegens vertragingen. Meer kan ik je momenteel niet zeggen wegens niet geweten. Misschien dat Trojan of Quistnix hier meer over weten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
@krisken: ik hoop dat ge ook de uitleg hebt gekregen over in welke segmenten klanten worden verdeeld en wat de termijn is dat de lassers langs komen? Je zegt het zelf al dat het een business klant is, dus die krijgen sowieso al topprioriteit voor de lassers. Moest dit een gewone consument zijn zou je een njet krijgen van dtree en uw coach.
En zelfs dan nog, als je zoiets voor hebt moet je dat gewoon niet vertellen maar gewoon doen. Zet in uw formulier duidelijk de situatie en de lassers zetten die dan op het juiste paar.
Ik doe het ook, ondanks dat het niet mag. De klant is tenminste in dienst en tevreden, en hij zal hoegere scores op de enquetes geven. En uiteindelijk is dit toch het jaar van de klant, nietwaar?
@redman: ik weet niet in welke regio je werkt, maar normaal heb je geen contact meer met de dispatch van de lassers. Er is al enkele maanden een formulier dat je moet gebruiken om laswerken door te geven.
@krisken nog eens: ik ben al sinds begin december op ziekteverlof (voet verstuikt), en daarvoor was het al meer dan een maand geleden dat ik nog voor belgacom gewerkt heb. Ik heb dus geen enkele informatie wat betreft de planning enzovoort. Buiten hetgeen ze op solus zetten heb ik sowieso geen zicht op de planning.
En zelfs dan nog, als je zoiets voor hebt moet je dat gewoon niet vertellen maar gewoon doen. Zet in uw formulier duidelijk de situatie en de lassers zetten die dan op het juiste paar.
Ik doe het ook, ondanks dat het niet mag. De klant is tenminste in dienst en tevreden, en hij zal hoegere scores op de enquetes geven. En uiteindelijk is dit toch het jaar van de klant, nietwaar?
@redman: ik weet niet in welke regio je werkt, maar normaal heb je geen contact meer met de dispatch van de lassers. Er is al enkele maanden een formulier dat je moet gebruiken om laswerken door te geven.
@krisken nog eens: ik ben al sinds begin december op ziekteverlof (voet verstuikt), en daarvoor was het al meer dan een maand geleden dat ik nog voor belgacom gewerkt heb. Ik heb dus geen enkele informatie wat betreft de planning enzovoort. Buiten hetgeen ze op solus zetten heb ik sowieso geen zicht op de planning.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
@Trojan:
ik had ook het formulier gebruikt en daarop uitgelegd dat het retourpaar goed is het rechtstreekse paar slecht is, de dispatch heeft nog geen 10 min later gebeld naar mij en gevraagd om de klant op het retourpaar te zetten.
ik had ook het formulier gebruikt en daarop uitgelegd dat het retourpaar goed is het rechtstreekse paar slecht is, de dispatch heeft nog geen 10 min later gebeld naar mij en gevraagd om de klant op het retourpaar te zetten.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
't Is ook wat ik zeg (en uiteraard kan ik de segmenten) :
Businessklant : gewoon op retourpaar zetten tijdens installatie, de dag erna zitten de lassers er een putje te graven
gewone klant : eerst lassers die putje maken (+/- 2/3 weken later) en dan pas aansluiting maken door de tech.
Overigens : een goeie genezing toegewenst. Moet fameuze verstuiking zijn in dat geval! Hier ook in ziekteverlof overigens sinds maandag (griep, verkoudheid, maagbreuk en een duimspier gescheurd. Die laatste 2 zijn niet zo erg, leef ik al langer mee (respectievelijk 4 jaar en 2 maand) maar die eerste twee...doen je de das om bij klanten
Businessklant : gewoon op retourpaar zetten tijdens installatie, de dag erna zitten de lassers er een putje te graven
gewone klant : eerst lassers die putje maken (+/- 2/3 weken later) en dan pas aansluiting maken door de tech.
Overigens : een goeie genezing toegewenst. Moet fameuze verstuiking zijn in dat geval! Hier ook in ziekteverlof overigens sinds maandag (griep, verkoudheid, maagbreuk en een duimspier gescheurd. Die laatste 2 zijn niet zo erg, leef ik al langer mee (respectievelijk 4 jaar en 2 maand) maar die eerste twee...doen je de das om bij klanten
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Word er iets gedaan aan verzwakkingen? Of gelden al die beloftes van vorige zomer enkel maar voor mensen in steden en nieuwe wijken?krisken schreef:Klanten gingen tot 31/12/2010 overgezet worden, dus men is nog steeds volop bezig. In de gangen horen we al dat dit zelfs zal uitlopen tot eind januari wegens vertragingen. Meer kan ik je momenteel niet zeggen wegens niet geweten. Misschien dat Trojan of Quistnix hier meer over weten?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Welke beloftes?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dit bericht plaatste ik gisteren op de nl community belgacom, nu dus ook hier, iemand reactie pls,
Down-/uploadsnelheid verhogen
Onderwerp geplaatst gisteren door 7seas .Newbie
28 weergaven
Titel:
Down-/uploadsnelheid verhogen
Content:
Ik heb hier al veel gelezen over snelheidsproblemen. Vandaar dat ik er nog een onderwerpje bovenop zet.
1. Ik ben VDSL2 klant
2.login =fa430278
3.max. down.uploadsnelheid kan je hier bezichtigen
4.Ik ben gisteren naar Belgacomcentrum in Jezusstraat in Antwerpen geweest met de vraag waarom ik volgens mijn abonnement internet favourite geen 25mb/s krijg. Deze persoon vond dit ook niet normaal maar kon mij niet verder helpen en verwees mij door naar Technische dienst tel 080022700.
5.Ik heb op de website http://hierzo.net/ het tooltje VDSLTool2.0 laten draaien en volgend resulaat:
6. Bij de buren die een zelfde abonnement hebben ze wel een hogere down/uploadsnelheid.
Met hetzelfde tooltje hebben zij volgend resultaat
7. De buren zitten dus op een ander profiel dan ik en hebben wel de 25mbps/3.5mbps. Beide snelheidstest zijn genomen met uitgeschakelde Digitale TV en met ethernetkabel dus niet wireless.
8. Met deze informatie heb ik vanmorgen gebeld naar 080022700 en daar konden ze mij enkel zeggen dat ik met hun gegevens op 70 m van de ROP zit en diezelfde buren op 150m van de ROP.
En dat mijn verzwakking maar de helft is dan die van de buren. En dat wij aangesloten zijn op de zelfde lus als de buren.
De werkelijke fisysche afstand tussen ons is 70m(zelfde straatkant).
Het enige dat deze persoon kon doen was in mijn lijn connecteren op het best mogelijke profiel en hopen dat ik dan een hogere snelheid zou bekomen, maar dat dit eigenlijk nog nooit gebeurd was. Wat dus bewaarheid werd. Ik zit nog steeds met de zelfde snelheid. Hij vertelde mij ook indien er niets gewijzigd was aan mijn snelheid, ik hier mijn vraag maar eens moest stellen, vandaar.
Hopenlijk kan iemand mij hier een deftige verklaring geven of in het beste geval mijn snelheid verhogen,
dank,
7seas
Down-/uploadsnelheid verhogen
Onderwerp geplaatst gisteren door 7seas .Newbie
28 weergaven
Titel:
Down-/uploadsnelheid verhogen
Content:
Ik heb hier al veel gelezen over snelheidsproblemen. Vandaar dat ik er nog een onderwerpje bovenop zet.
1. Ik ben VDSL2 klant
2.login =fa430278
3.max. down.uploadsnelheid kan je hier bezichtigen
4.Ik ben gisteren naar Belgacomcentrum in Jezusstraat in Antwerpen geweest met de vraag waarom ik volgens mijn abonnement internet favourite geen 25mb/s krijg. Deze persoon vond dit ook niet normaal maar kon mij niet verder helpen en verwees mij door naar Technische dienst tel 080022700.
5.Ik heb op de website http://hierzo.net/ het tooltje VDSLTool2.0 laten draaien en volgend resulaat:
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 16544 kbps 2056 kbps
Modem max: 46500 kbps n/a
Calculated max: 38178 kbps 7999 kbps
Profile: 8d
Estimated line length: 571 m
Training margin: 22.1 dB
Attenuation: 15.9 dB
Met hetzelfde tooltje hebben zij volgend resultaat
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 125428 kbps n/a
Calculated max: 102982 kbps 21576 kbps
Profile: 17a
Estimated line length: 161 m
Training margin: 32.1 dB
Attenuation: 5.1 dB
8. Met deze informatie heb ik vanmorgen gebeld naar 080022700 en daar konden ze mij enkel zeggen dat ik met hun gegevens op 70 m van de ROP zit en diezelfde buren op 150m van de ROP.
En dat mijn verzwakking maar de helft is dan die van de buren. En dat wij aangesloten zijn op de zelfde lus als de buren.
De werkelijke fisysche afstand tussen ons is 70m(zelfde straatkant).
Het enige dat deze persoon kon doen was in mijn lijn connecteren op het best mogelijke profiel en hopen dat ik dan een hogere snelheid zou bekomen, maar dat dit eigenlijk nog nooit gebeurd was. Wat dus bewaarheid werd. Ik zit nog steeds met de zelfde snelheid. Hij vertelde mij ook indien er niets gewijzigd was aan mijn snelheid, ik hier mijn vraag maar eens moest stellen, vandaar.
Hopenlijk kan iemand mij hier een deftige verklaring geven of in het beste geval mijn snelheid verhogen,
dank,
7seas
- tomw
- Premium Member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Volgens de tool heb je een veel langere afstand en een grotere attenuatie dan uw buur. Waarschijnlijk heeft uw lijn (als de afstand zoals je zegt daadwerkelijk toch kleiner is dan de buren) dan ook een slechtere kwaliteit dan die van de buren waardoor de maximale snelheid lager is.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je zit inderdaad zeer kort bij de ROP en je mag absoluut op het 30/6 profiel gezet worden. Echter, je waarden zijn niet van de beste en kloppen helemaal niet met die korte afstand dat je van de ROP verwijderd bent. Het probleem is hoogst waarschijnlijk je binnenbekabeling. Hang je modem eens aan de toevoer en check eens of er nergens aftakkingen (stub) zijn. Doe dan de VDSL2 test eens opnieuw. Je modem max. en calculated max. zou veel hoger moeten zijn. Indien die hetzelfde blijven dan kan je naar de storingen bellen en moet er een technieker langs komen (gratis).
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
In theorie zou hij op 30Mbit moeten staan, ongeacht zijn huidige situatie. Toch staat zijn provisoned profiel maar op 16,5Mbit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Deze theorie klopt niet. Tijdens de provisioning worden er namelijk automatisch testen gelanceerd die de verzwakking, de noise margin en de max. attainable bitrate bekijken. En het profiel wordt daar op afgestemd. Gezien zijn waarden is het volstrekt normaal dat hij geprovisioneerd is geweest op 16,5/2.
Dank jullie voor jullie reactie :
Quistnix wat bedoel je hiermee aub : Het probleem is hoogst waarschijnlijk je binnenbekabeling. Hang je modem eens aan de toevoer en check eens of er nergens aftakkingen (stub) zijn.
Stub =?
Mijn huis dateert van 1997 en is dus vrij recent. Belgacom komt binnen in berging via multikabel (8aderig + massa) in een box met 20 aansluitingen. Hiervan gaat er één 4 aderige kabel naar mijn nieuw VDSL2 tel.contactdoos in de living. 2 aders waar signaal op zit wordt verdeeld naar modem en de 2 andere zitten aangesloten op de telefoonaansluiting om terug te keren via deze zelfde kabel om de andere telefoontoestellen te voorzien van telefoonsignaal in die grote box.
Mijn modem is rechtstreeks met korte originele blauwe kabel aangesloten op die vdsl2tel.contactdoos. En dan de lange originele ethernetkabel bij modem geleverd aangesloten op pc. De kabels zijn van goede kwaliteit. Hopelijk is dit een beetje duidelijk. Ik weet niet hoe ik dit kan verbeteren.
Quistnix wat bedoel je hiermee aub : Het probleem is hoogst waarschijnlijk je binnenbekabeling. Hang je modem eens aan de toevoer en check eens of er nergens aftakkingen (stub) zijn.
Stub =?
Mijn huis dateert van 1997 en is dus vrij recent. Belgacom komt binnen in berging via multikabel (8aderig + massa) in een box met 20 aansluitingen. Hiervan gaat er één 4 aderige kabel naar mijn nieuw VDSL2 tel.contactdoos in de living. 2 aders waar signaal op zit wordt verdeeld naar modem en de 2 andere zitten aangesloten op de telefoonaansluiting om terug te keren via deze zelfde kabel om de andere telefoontoestellen te voorzien van telefoonsignaal in die grote box.
Mijn modem is rechtstreeks met korte originele blauwe kabel aangesloten op die vdsl2tel.contactdoos. En dan de lange originele ethernetkabel bij modem geleverd aangesloten op pc. De kabels zijn van goede kwaliteit. Hopelijk is dit een beetje duidelijk. Ik weet niet hoe ik dit kan verbeteren.
Laatst gewijzigd door 7seas 11 jan 2011, 20:40, in totaal 3 gewijzigd.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Hij bedoelde dat het een mogelijke oorzaak ko n zijn omdat hij de situatie niet kent.
dus zal je zijn andere raad moeten opvolgen
dus zal je zijn andere raad moeten opvolgen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- tomw
- Premium Member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Als goed is heb je volgend aansluitpunt:
Op de zwarte klemmen moet het signaal toekomen. Op dit paar mag niets anders aangesloten zijn. Ook geen aftakkingen, dus rechtstreeks van de straat naar de zwarte klemmen.
Op de groene klemmen sluit je alle telefoontoestellen aan. Telefoontoestellen horen dus enkel NA de groene klem thuis.
Op de blauwe klem wordt meestal niets aangesloten, deze kan wel gebruikt worden om rechtstreeks naar de modem te gaan, ook hier weer zonder aftakkingen.
Als de aansluiting OK is plaats je de splitter in het stopcontact en indien je de blauwe klemmen niet gebruikt plug je de modem in onderaan de splitter.
Het telefoonsignaal die terug naar uw berging loopt moet dus ook afgetakt worden op de groene klem. Het belangrijkste is dat er tussen de straat en de zwarte klem dus geen aftakkingen of apparaten bevinden op die lijn.
Op de zwarte klemmen moet het signaal toekomen. Op dit paar mag niets anders aangesloten zijn. Ook geen aftakkingen, dus rechtstreeks van de straat naar de zwarte klemmen.
Op de groene klemmen sluit je alle telefoontoestellen aan. Telefoontoestellen horen dus enkel NA de groene klem thuis.
Op de blauwe klem wordt meestal niets aangesloten, deze kan wel gebruikt worden om rechtstreeks naar de modem te gaan, ook hier weer zonder aftakkingen.
Als de aansluiting OK is plaats je de splitter in het stopcontact en indien je de blauwe klemmen niet gebruikt plug je de modem in onderaan de splitter.
Het telefoonsignaal die terug naar uw berging loopt moet dus ook afgetakt worden op de groene klem. Het belangrijkste is dat er tussen de straat en de zwarte klem dus geen aftakkingen of apparaten bevinden op die lijn.