Belgacom-decoder dagelijks spanningsloos zetten
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik ben in blijde verwachting van Belgacom TV + internet.
Aangezien ik hier en daar toch te horen krijg dat de decoder nogal wat stroom vreet, ook als deze niet gebruikt wordt, vroeg ik me af of het geen probleem oplevert indien ik de decoder op een stopcontact met timer zou aansluiten. Op die manier kan ik instellen dat de decoder enkel 's avonds van spanning voorzien wordt, bv van 18h tot 24h.
gaat de decoder automatisch op standby indien er niet naar TV wordt gegeken, of zou deze dan manueel op standby moeten gezet worden?
waar worden de geprogrammeerde opnames opgeslagen? maw dien ik deze opnieuw in te voeren wanneer de decoder spannigsloos heeft gestaan, of blijven deze in het geheugen bewaard?
wanneer worden de FW-update uitgevoerd, indien de decoder zich aanmeld op het Belgacom-netwerk, of ook wanneer deze bv reeds 6h aangemeld zijn. maw bestaat de kans dat ik de decoder tijdens een FW-update spanningsloos stel? Waardoor deze waarschijnlijk zal komen vast te zitten.
Aangezien ik hier en daar toch te horen krijg dat de decoder nogal wat stroom vreet, ook als deze niet gebruikt wordt, vroeg ik me af of het geen probleem oplevert indien ik de decoder op een stopcontact met timer zou aansluiten. Op die manier kan ik instellen dat de decoder enkel 's avonds van spanning voorzien wordt, bv van 18h tot 24h.
gaat de decoder automatisch op standby indien er niet naar TV wordt gegeken, of zou deze dan manueel op standby moeten gezet worden?
waar worden de geprogrammeerde opnames opgeslagen? maw dien ik deze opnieuw in te voeren wanneer de decoder spannigsloos heeft gestaan, of blijven deze in het geheugen bewaard?
wanneer worden de FW-update uitgevoerd, indien de decoder zich aanmeld op het Belgacom-netwerk, of ook wanneer deze bv reeds 6h aangemeld zijn. maw bestaat de kans dat ik de decoder tijdens een FW-update spanningsloos stel? Waardoor deze waarschijnlijk zal komen vast te zitten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Normaal wordt mijn decoder pas binnen 2 weken geleverd, dus hoop ik op een V4. Deze zou 'maar' een opstarttijd van 5min hebben...
Ik zou waarschijnlijk mijn timer instellen om alles (BBOX2 + decoder) om 18u onder spanning te zetten. Normaal wordt de TV toch niet voor 19u aangezet.
Ik zou waarschijnlijk mijn timer instellen om alles (BBOX2 + decoder) om 18u onder spanning te zetten. Normaal wordt de TV toch niet voor 19u aangezet.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Bij die nieuwe decoders kunt ge uw decoder in een echte standby zetten door 3x op de power knop op de decoder zelf te drukken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Trojan we love youTrojan schreef:Bij die nieuwe decoders kunt ge uw decoder in een echte standby zetten door 3x op de power knop op de decoder zelf te drukken.
Nu ja ooit zullen we die nieuwe decoder wel ontvangen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
.. en wat is dan het verschil met "gewone" standby?Trojan schreef:Bij die nieuwe decoders kunt ge uw decoder in een echte standby zetten door 3x op de power knop op de decoder zelf te drukken.
& BTW .. de oude Tilgin decoders hebben serieus problemen met het uitzetten .. ze pruttelen ieder keer bij de herstart en na de disk check dat men de decoder moet laten aan staan
- Trojan
- Elite Poster
Bij de standby op de vorige decoders blijft deze nog steed actief voor updates ed te downloaden, wat ge ook hoort telkens de harde schijf begint te draaien.
Bij de nieuwe decoders zou dat niet meer zijn en zou deze in een echte standby gaan (zoals een tv) en weinig tot niets meer verbruiken. Hoe het zit mer updates weet ik ook niet, waarschijnlijk zullen die pas gedownload worden de volgende keer uw decoder op een fake standby staat.
Bij de nieuwe decoders zou dat niet meer zijn en zou deze in een echte standby gaan (zoals een tv) en weinig tot niets meer verbruiken. Hoe het zit mer updates weet ik ook niet, waarschijnlijk zullen die pas gedownload worden de volgende keer uw decoder op een fake standby staat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dan zal hij waarschijnlijk niet opnemen als hij stanby staat ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Trojan
- Elite Poster
Ik vermoed van niet, dit is voornamelijk voor mensen die op verlof gaan.
Veel details weet ik er ook nog niet over, dus de leden hier met een v4 moeten het maar een testen.
Veel details weet ik er ook nog niet over, dus de leden hier met een v4 moeten het maar een testen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Ik heb een pakket besteld voor internet (intense) + telefonie + Digitale TV en deze wordt volgende maandag geinstalleerd door de technieker .... Mag ik er dan ook vanuit gaan dat ik het nieuwste model (V4) heb of wordt eerst de oude voorraad uitgeput???
- Trojan
- Elite Poster
Wat denkt ge nu zelf?fiestaboyke schreef:Mag ik er dan ook vanuit gaan dat ik het nieuwste model (V4) heb of wordt eerst de oude voorraad uitgeput???
FIFO
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Dat eerst de oude voorraad wordt gebruikt dus ...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klein detailke : als je de decoder uitzet door 3x op de powerknop te duwen (werkt niet met afstandsbediening) dan MOET je je decoder ook terug aanzetten met de knop op de decoder! Op een andere manier werkt niet.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
Ik snap het nut helemaal niet van deze situatie ... .. ik kan dan even goed gewoon de aan/uit schakelaar die op de voedingslijn zit gebruiken (V3b) of niet? .. tenzij hij in die "deep stand-by" mode toch nog gezien wordt door de ROP ttz dat hij niet doorheen de ganse opstart cyclus moet als hij terug "live" wordt .. ik ga dat eens trachten uit te vlooienkrisken schreef:Klein detailke : als je de decoder uitzet door 3x op de powerknop te duwen (werkt niet met afstandsbediening) dan MOET je je decoder ook terug aanzetten met de knop op de decoder! Op een andere manier werkt niet.
-
- Moderator
- Contacteer:
Regulus : laat mij het resultaat zeker weten, ben ik ook wel benieuwd naar. Evenals de vraag of dat ding "wakker" word voor bvb een geplande opname.Regulus schreef:Ik snap het nut helemaal niet van deze situatie ... .. ik kan dan even goed gewoon de aan/uit schakelaar die op de voedingslijn zit gebruiken (V3b) of niet? .. tenzij hij in die "deep stand-by" mode toch nog gezien wordt door de ROP ttz dat hij niet doorheen de ganse opstart cyclus moet als hij terug "live" wordt .. ik ga dat eens trachten uit te vlooienkrisken schreef:Klein detailke : als je de decoder uitzet door 3x op de powerknop te duwen (werkt niet met afstandsbediening) dan MOET je je decoder ook terug aanzetten met de knop op de decoder! Op een andere manier werkt niet.
Bij de V4 is het "lampadair" snoerkoord verdwenen. De schakelaar zit nu rechtstreeks op de decoder zelf (achteraan). Ook de tweede scart aansluiting is verdwenen en de smart-card gleur. De USB poorten voor en achter (waarmee je enkel je GSM of MP3 speler kan opladen, verder geen nut), blijven wel.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
Edit: Oei .. Trojan had dit al gezegd ... Mod kan je dit weghalen?
Krisken,
Bedoel je of de decoders regelmatig "iets" doen als ze in gewone standby staan? .. wel de HD valt wel stil na bepaalde tijd maar je hoort die af en toe kompleet terug opspinnen terwijl de decoder in "gewone" standby staat dus helemaal dood is die communicatie zeker niet ...
Krisken,
Bedoel je of de decoders regelmatig "iets" doen als ze in gewone standby staan? .. wel de HD valt wel stil na bepaalde tijd maar je hoort die af en toe kompleet terug opspinnen terwijl de decoder in "gewone" standby staat dus helemaal dood is die communicatie zeker niet ...
-
- Pro Member
FUP
Die ganse procedure van 3x drukken werkt op mijn Cisco decoder (V3b) van geen kanten ..
Het enige dat werkt is "aan/uit" (ttz standby) via de afstandsbediening
of
Stanby via de knop op de decoder en dan "aan" via de afstandsbedining. ("aan" via de knop op de decoder werkt niet)
.. and that's it ..
alle andere duw/druk operaties doen juist niets ...
Die ganse procedure van 3x drukken werkt op mijn Cisco decoder (V3b) van geen kanten ..
Het enige dat werkt is "aan/uit" (ttz standby) via de afstandsbediening
of
Stanby via de knop op de decoder en dan "aan" via de afstandsbedining. ("aan" via de knop op de decoder werkt niet)
.. and that's it ..
alle andere duw/druk operaties doen juist niets ...
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Natuurlijk niet, er was toch gezegd dat dit op de V4 werkt. Al de andere decoders stoppen met streamen als die in "stand-by" komen maar dat is dan ook alles. Het verbruik is dus ook quasi gelijk aan power on. Software kan gedownload worden, de decoder kan van op afstand gereset worden, etc.Regulus schreef:Die ganse procedure van 3x drukken werkt op mijn Cisco decoder (V3b) van geen kanten ..
Bij de V4 is er dus een échte standby, maar dat betekent natuurlijk ook dat die niet meer bereikbaar is voor software updates of andere zaken.
- Trojan
- Elite Poster
Het is dan ook enkel voor de V4.Regulus schreef:FUP
-
- Moderator
- Contacteer:
Hoe zit dat eigenlijk als je een decoder afzet door 3x op de powerknop te duwen en je gepland had een film op te nemen? Gebeurd dit dan nog?
Telefonie = EDPnet + OVH
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat ik daar niet aan gedacht heb. Men zal dit wel weer belachelijk vinden maar ik vind dit een schitterende tip: die decoder staat toch maar aan. Nu kan er hier weer een andere lader uit de pries.krisken schreef:De USB poorten voor en achter (waarmee je enkel je GSM of MP3 speler kan opladen, verder geen nut), blijven wel.
-
- Moderator
- Contacteer:
Bwah echt belachelijk is dat niet vind ik. Bij mijn ouders staat de BBOX 2 op mijn broer zn kamer. En die hangt daar ook zijn GSM aan via de USB poort. Bij mij thuis steekt mijn vriendin haar MP3 speler s avonds in die USB poort van de BGC decoder, net als de GSM (aan de achterkant). En ikzelf...ik laad mijn GSM op op de BGC decoder in de slaapkamer s nachts. En voor de sfeerverlichting in de slaapkamer zorgt een USB led lampje tijdens het tv-kijken (moeten we minder stroom verbruiken ).THRene schreef:Dat ik daar niet aan gedacht heb. Men zal dit wel weer belachelijk vinden maar ik vind dit een schitterende tip: die decoder staat toch maar aan. Nu kan er hier weer een andere lader uit de pries.krisken schreef:De USB poorten voor en achter (waarmee je enkel je GSM of MP3 speler kan opladen, verder geen nut), blijven wel.
Nog ideeën hebben?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
Whoops .. sorry .. ben duidelijk niet goed wakker vandaagTrojan schreef:Het is dan ook enkel voor de V4.Regulus schreef:FUP
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Hier twee keer iets geprogrammeerd, maar er wordt niets opgenomen.quistnix schreef:Ja, de opname gebeurd.krisken schreef:Hoe zit dat eigenlijk als je een decoder afzet door 3x op de powerknop te duwen en je gepland had een film op te nemen? Gebeurd dit dan nog?
In de PVR staat er een kruis bij het programma.
Victory Not Vengeance