Belgacom-decoder dagelijks spanningsloos zetten

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ben in blijde verwachting van Belgacom TV + internet.

Aangezien ik hier en daar toch te horen krijg dat de decoder nogal wat stroom vreet, ook als deze niet gebruikt wordt, vroeg ik me af of het geen probleem oplevert indien ik de decoder op een stopcontact met timer zou aansluiten. Op die manier kan ik instellen dat de decoder enkel 's avonds van spanning voorzien wordt, bv van 18h tot 24h.

gaat de decoder automatisch op standby indien er niet naar TV wordt gegeken, of zou deze dan manueel op standby moeten gezet worden?
waar worden de geprogrammeerde opnames opgeslagen? maw dien ik deze opnieuw in te voeren wanneer de decoder spannigsloos heeft gestaan, of blijven deze in het geheugen bewaard?
wanneer worden de FW-update uitgevoerd, indien de decoder zich aanmeld op het Belgacom-netwerk, of ook wanneer deze bv reeds 6h aangemeld zijn. maw bestaat de kans dat ik de decoder tijdens een FW-update spanningsloos stel? Waardoor deze waarschijnlijk zal komen vast te zitten.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik doe dat al een tijd zo voor 2 decoders. Vormt geen enkel probleem. Wel half uur op voorhand terug laten inschakelen, want dat opstarten duurt al snel 20 min.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Normaal wordt mijn decoder pas binnen 2 weken geleverd, dus hoop ik op een V4. Deze zou 'maar' een opstarttijd van 5min hebben...
Ik zou waarschijnlijk mijn timer instellen om alles (BBOX2 + decoder) om 18u onder spanning te zetten. Normaal wordt de TV toch niet voor 19u aangezet.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Bij die nieuwe decoders kunt ge uw decoder in een echte standby zetten door 3x op de power knop op de decoder zelf te drukken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Trojan schreef:Bij die nieuwe decoders kunt ge uw decoder in een echte standby zetten door 3x op de power knop op de decoder zelf te drukken.
Trojan we love you ;)

Nu ja ooit zullen we die nieuwe decoder wel ontvangen :)
Afbeelding
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Trojan schreef:Bij die nieuwe decoders kunt ge uw decoder in een echte standby zetten door 3x op de power knop op de decoder zelf te drukken.
.. en wat is dan het verschil met "gewone" standby?

& BTW .. de oude Tilgin decoders hebben serieus problemen met het uitzetten .. ze pruttelen ieder keer bij de herstart en na de disk check dat men de decoder moet laten aan staan :roll:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Bij de standby op de vorige decoders blijft deze nog steed actief voor updates ed te downloaden, wat ge ook hoort telkens de harde schijf begint te draaien.

Bij de nieuwe decoders zou dat niet meer zijn en zou deze in een echte standby gaan (zoals een tv) en weinig tot niets meer verbruiken. Hoe het zit mer updates weet ik ook niet, waarschijnlijk zullen die pas gedownload worden de volgende keer uw decoder op een fake standby staat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dan zal hij waarschijnlijk niet opnemen als hij stanby staat ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik vermoed van niet, dit is voornamelijk voor mensen die op verlof gaan.

Veel details weet ik er ook nog niet over, dus de leden hier met een v4 moeten het maar een testen.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik heb een pakket besteld voor internet (intense) + telefonie + Digitale TV en deze wordt volgende maandag geinstalleerd door de technieker .... Mag ik er dan ook vanuit gaan dat ik het nieuwste model (V4) heb of wordt eerst de oude voorraad uitgeput???
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

fiestaboyke schreef:Mag ik er dan ook vanuit gaan dat ik het nieuwste model (V4) heb of wordt eerst de oude voorraad uitgeput???
Wat denkt ge nu zelf?

FIFO
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Dat eerst de oude voorraad wordt gebruikt dus ...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klein detailke : als je de decoder uitzet door 3x op de powerknop te duwen (werkt niet met afstandsbediening) dan MOET je je decoder ook terug aanzetten met de knop op de decoder! Op een andere manier werkt niet.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Regulus
Pro Member
Pro Member

krisken schreef:Klein detailke : als je de decoder uitzet door 3x op de powerknop te duwen (werkt niet met afstandsbediening) dan MOET je je decoder ook terug aanzetten met de knop op de decoder! Op een andere manier werkt niet.
Ik snap het nut helemaal niet van deze situatie ... :-D .. ik kan dan even goed gewoon de aan/uit schakelaar die op de voedingslijn zit gebruiken (V3b) of niet? .. tenzij hij in die "deep stand-by" mode toch nog gezien wordt door de ROP ttz dat hij niet doorheen de ganse opstart cyclus moet als hij terug "live" wordt .. ik ga dat eens trachten uit te vlooien :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Regulus schreef:
krisken schreef:Klein detailke : als je de decoder uitzet door 3x op de powerknop te duwen (werkt niet met afstandsbediening) dan MOET je je decoder ook terug aanzetten met de knop op de decoder! Op een andere manier werkt niet.
Ik snap het nut helemaal niet van deze situatie ... :-D .. ik kan dan even goed gewoon de aan/uit schakelaar die op de voedingslijn zit gebruiken (V3b) of niet? .. tenzij hij in die "deep stand-by" mode toch nog gezien wordt door de ROP ttz dat hij niet doorheen de ganse opstart cyclus moet als hij terug "live" wordt .. ik ga dat eens trachten uit te vlooien :wink:
Regulus : laat mij het resultaat zeker weten, ben ik ook wel benieuwd naar. Evenals de vraag of dat ding "wakker" word voor bvb een geplande opname.
Bij de V4 is het "lampadair" snoerkoord verdwenen. De schakelaar zit nu rechtstreeks op de decoder zelf (achteraan). Ook de tweede scart aansluiting is verdwenen en de smart-card gleur. De USB poorten voor en achter (waarmee je enkel je GSM of MP3 speler kan opladen, verder geen nut), blijven wel.

Telefonie = EDPnet + OVH
Regulus
Pro Member
Pro Member

Edit: Oei .. Trojan had dit al gezegd ... Mod kan je dit weghalen? :wink:

Krisken,

Bedoel je of de decoders regelmatig "iets" doen als ze in gewone standby staan? .. wel de HD valt wel stil na bepaalde tijd maar je hoort die af en toe kompleet terug opspinnen terwijl de decoder in "gewone" standby staat dus helemaal dood is die communicatie zeker niet ... :wink:
Regulus
Pro Member
Pro Member

FUP
Die ganse procedure van 3x drukken werkt op mijn Cisco decoder (V3b) van geen kanten .. :wink:

Het enige dat werkt is "aan/uit" (ttz standby) via de afstandsbediening
of
Stanby via de knop op de decoder en dan "aan" via de afstandsbedining. ("aan" via de knop op de decoder werkt niet)
.. and that's it ..
alle andere duw/druk operaties doen juist niets ... :lol: 8)
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Regulus schreef:Die ganse procedure van 3x drukken werkt op mijn Cisco decoder (V3b) van geen kanten .. :wink:
Natuurlijk niet, er was toch gezegd dat dit op de V4 werkt. Al de andere decoders stoppen met streamen als die in "stand-by" komen maar dat is dan ook alles. Het verbruik is dus ook quasi gelijk aan power on. Software kan gedownload worden, de decoder kan van op afstand gereset worden, etc.

Bij de V4 is er dus een échte standby, maar dat betekent natuurlijk ook dat die niet meer bereikbaar is voor software updates of andere zaken.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Regulus schreef:FUP
Die ganse procedure van 3x drukken werkt op mijn Cisco decoder (V3b) van geen kanten .. :wink:
Het is dan ook enkel voor de V4.
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Welke gevolgen heeft die harde standby dan als je de decoder de volgende dag dan terug aanzet?
Is de programmagids dan onmiddelijk geupdated bijvoorbeeld?
quistnix
Erelid
Erelid

Neen, sommige zaken zullen even moeten synchroniseren.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Hoe zit dat eigenlijk als je een decoder afzet door 3x op de powerknop te duwen en je gepland had een film op te nemen? Gebeurd dit dan nog?

Telefonie = EDPnet + OVH
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer

krisken schreef:De USB poorten voor en achter (waarmee je enkel je GSM of MP3 speler kan opladen, verder geen nut), blijven wel.
Dat ik daar niet aan gedacht heb. Men zal dit wel weer belachelijk vinden maar ik vind dit een schitterende tip: die decoder staat toch maar aan. Nu kan er hier weer een andere lader uit de pries.
:beerchug:
quistnix
Erelid
Erelid

krisken schreef:Hoe zit dat eigenlijk als je een decoder afzet door 3x op de powerknop te duwen en je gepland had een film op te nemen? Gebeurd dit dan nog?
Ja, de opname gebeurd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

THRene schreef:
krisken schreef:De USB poorten voor en achter (waarmee je enkel je GSM of MP3 speler kan opladen, verder geen nut), blijven wel.
Dat ik daar niet aan gedacht heb. Men zal dit wel weer belachelijk vinden maar ik vind dit een schitterende tip: die decoder staat toch maar aan. Nu kan er hier weer een andere lader uit de pries.
:beerchug:
Bwah echt belachelijk is dat niet vind ik. Bij mijn ouders staat de BBOX 2 op mijn broer zn kamer. En die hangt daar ook zijn GSM aan via de USB poort. Bij mij thuis steekt mijn vriendin haar MP3 speler s avonds in die USB poort van de BGC decoder, net als de GSM (aan de achterkant). En ikzelf...ik laad mijn GSM op op de BGC decoder in de slaapkamer s nachts. En voor de sfeerverlichting in de slaapkamer zorgt een USB led lampje tijdens het tv-kijken (moeten we minder stroom verbruiken :D).

Nog ideeën hebben? :D

Telefonie = EDPnet + OVH
Regulus
Pro Member
Pro Member

Trojan schreef:
Regulus schreef:FUP
Het is dan ook enkel voor de V4.
Whoops .. sorry .. ben duidelijk niet goed wakker vandaag :? :cry:
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

quistnix schreef:
krisken schreef:Hoe zit dat eigenlijk als je een decoder afzet door 3x op de powerknop te duwen en je gepland had een film op te nemen? Gebeurd dit dan nog?
Ja, de opname gebeurd.
Hier twee keer iets geprogrammeerd, maar er wordt niets opgenomen.
In de PVR staat er een kruis bij het programma.
Victory Not Vengeance
quistnix
Erelid
Erelid

Oeps, dan was ik verkeerd. Sorry voor de gemiste opnames. Dus, de V4 schiet niet wakker uit zijn "harde" standby, dat weten we dan ook weer.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

De decoder begint zelfs terug 'normaal' op te starten. Gelukkig dat het met de V4 snel gaat :wink:
Victory Not Vengeance
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”