En als je het totaalpakket al hebt, VDSL home + telefonie, gaat dan de prijs naar beneden met 5 euro? Of dient men het nieuwe abonnement te nemen met daarop de activatiekost te betalen?1. De bestaande klanten die onze oude abonnementen gebruiken kunnen naar nieuwe formules overstappen.
EDPnet laat datalimieten vallen, forse prijsverlagingen
Dat begrijp ik, maar ze communiceren dit ook niet op voorhand. Laagste marges in de markt akkoord en snelle credit controle ook akkoord, maar imo gaan ze hier wat kort door de bocht. Als je de vrijheid hebt om geld van de mensen hun rekening te halen ga je daar zo niet mee om. Een bestendige opdracht is ook onhandig wanneer je met correcties moet werken en credit nota's in het spel zijn. Dit is toch een zwak punt in hun service imo.fdgroote schreef:@witte8
jups, hier net hetzelfde, maar dan als particulier.
Niets belet je je domiciliëring op te zeggen en in plaats daarvan een permanente opdracht aan te maken in je webbanking met zelfgekozen uitvoerdatum (bvb elke 28e van de maand)
Als ik de betalingen van onze gedomicilieerde klanten in dan MOET ik de vervaldag van de factuur respecteren anders ga ik het terecht mogen horen hoor. Anders moeten ze op hun facturen zetten "kontant" te voldoen. Zodoende weet je als klant waar je aan toe bent.
Bij ons op het werk wat problemen met EDPnet verbindingen. Ik denk dat alles terug opgezegd wordt en opnieuw naar Telenet zal verhuisd worden. Ach ja tis overal iets zeker.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat ik nergens zie op hun site bij de particuliere abo's is de surplus prijs voor een vast IP adres. Dit heb ik nu bij dommel voor 45 euro (speedconnect). Anders was het wel het overwegen waard...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik dacht wel dat er een optie was voor een vast IP, maar deze zal wel niet goedkoop zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Enige optie is de business afdeling, waar hij 80 euro kost. Bijna het dubbel van mijn dommel. Enige reden waarom dommel blijft.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- fdgroote
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Reply van EDPnet: geen setupkosten mits eigen modem
"Indien u uw eigen modem wilt gebruiken, kunnen we inderdaad onze managers vragen om setup kosten voor Newer & Faster te crediteren."
"Indien u uw eigen modem wilt gebruiken, kunnen we inderdaad onze managers vragen om setup kosten voor Newer & Faster te crediteren."
Setup kosten zullen ze aanrekenen, zelfs als er geen technische ingreep noodzakelijk is. Enkel als je er om vraagt zullen ze deze eventueel laten vallen.
Het is maar dat je het weet! Blijkbaar gebeurd dit regelmatig en al lang volgens wat ik heb gelezen en bij ons dus ook.
Eerst offerte met kosten, dan aan de telefoon zeggen dat er geen technische ingreep noodzakelijk is , en dan een nieuwe offerte "aangezien u al lang een trouwe EDPnet klant bent laten we de setupkosten vervallen".
Is het nu omdat we trouwe klant zijn of omdat er helemaal geen kosten zijn? Of (geen van)beide.
Echter een "no-nonsense aanpak", "het beste prijs-kwaliteitsniveau" en "zeggen waar het op staat" zou ik dit niet noemen...
Het is maar dat je het weet! Blijkbaar gebeurd dit regelmatig en al lang volgens wat ik heb gelezen en bij ons dus ook.
Eerst offerte met kosten, dan aan de telefoon zeggen dat er geen technische ingreep noodzakelijk is , en dan een nieuwe offerte "aangezien u al lang een trouwe EDPnet klant bent laten we de setupkosten vervallen".
Is het nu omdat we trouwe klant zijn of omdat er helemaal geen kosten zijn? Of (geen van)beide.
Echter een "no-nonsense aanpak", "het beste prijs-kwaliteitsniveau" en "zeggen waar het op staat" zou ik dit niet noemen...
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ze weigeren me nog maar eens ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik vraag me af wat ze dan hanteren als maximum afstand.Beste meneer blablabla,
Hierbij willen we u melden dat de technische situatie voor uw adres helaas is niet veranderd. Onze service is jammer genoeg niet beschikbaar op uw locatie wegens de afstand tot de centrale.
Met dank voor uw interesse.
Met vriendelijke groeten,
Bachurina Julia
Helpdesk engineer
Website: www.edpnet.be
Online Support: wiki.edpnet.net
- fdgroote
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Hoe kan ik omschakelen van 'VDSL home' naar 'Newer and faster' ? (via de chat)
Beste,
Dit is helaas nog niet mogelijk via MYEDPnet, maar we kunnen dit via een offerte doen.
Heeft u de modem nodig of niet?
Dank u, ...
Als ik het zo begrijp: Het 'vernieuwde Vdsl Home' is 5 euro goedkoper en onbeperkt datalimiet én Hét 'oude' Vdsl Home is dus 5 euro duurder en 'FUP' onbeperkt datalimiet. Om van het goedkopere aanbod te genieten dient men over te stappen naar het vernieuwde abo mits een activatiekost te betalen, want nergens staat er iets over op hun website dat bestaande klanten 'gemakkelijk én kosteloos' kunnen overstappen. Vreemd is dat toch, want moest er een prijsverhoging komen dat zal men de klant toch niet laten kiezen om die stappen te ondernemen want ze zullen het wel direct toepassen.Hoe kan ik omschakelen van 'VDSL home' naar 'Newer and faster' ? (via de chat)
Nog vreemder vind ik dat op deze topic geeneens reactie is van Edpnet zelf, zouden ze het zelf nog wel begrijpen wat ze nu gelanceerd hebben. Een prijsverlaging zouden ze zonder meer moeten toepassen.
En zoals de meesten zich nu wel afvragen: heb ik met mijn huidig 'Vdsl home' (ik heb dus Vdsl home + Fup (5 euro) + telefonie + plus pakket) FUP onbeperkt of heb ik ook onbeperkt datalimiet maar dan 5 euro duurder? Waar is de eerlijkheid hier?
Edpnet????? Tijd om hierop de juiste oplossing aan te bieden! En zeker hier eens van antwoord te voorzien op deze topic!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Bestaande klanten een activatiekost laten betalen is toch wel serieus uw klanten bij hun pietje pakken... We zijn dat nu wel gewoon in ISP-land, maar toch vind ik het nog altijd redelijk arrogant... Alle ISP's denken trouwens zo, me dunkt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
Inderdaad Goztow. En volgens mij ook niet allen een probleem van EDPnet, ik vind het alleen erger omdat EDPnet nogal uitpakt met hun service en klantvriendelijkheid, een beetje hypocriet lijkt me. Ze zijn hier trouwens van op de hoogte, al lang.
"Zo slagen wij er steeds weer in om uw stoutste en bij momenten zwaar overdreven verwachtingen te overtreffen."
maar
"Verwacht hier dus geen missie met veel gewichtige woorden maar duidelijke doelstellingen en klare taal"
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
"Zo slagen wij er steeds weer in om uw stoutste en bij momenten zwaar overdreven verwachtingen te overtreffen."
maar
"Verwacht hier dus geen missie met veel gewichtige woorden maar duidelijke doelstellingen en klare taal"
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Zoals ik eerder al gezegd heb ben ik geen kenner op gebied van wetgeving. Misschien kan iemand die hier meer over weet iets toelichten?
Heb zelf al is gezocht en heb wat gevonden:
Richtlijn 2005/29/EG van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2005 betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt.
In "Deel 1 Misleidende handelspraktijken Artikel 6 Misleidende handelingen" staat er het volgende:
"1. Als misleidend wordt beschouwd een handelspraktijk die gepaard gaat met onjuiste informatie en derhalve op onwaarheden berust of, zelfs als de informatie feitelijk correct is, de gemiddelde consument op enigerlei wijze, inclusief door de algemene presentatie, bedriegt of kan bedriegen ten aanzien van een of meer van de volgende elementen, en de gemiddelde consument er zowel in het ene als in het andere geval toe brengt of kan brengen een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen:"
Dan staat er o.a.:
"a) het bestaan of de aard van het product"
"e) de noodzaak van een dienst, onderdeel, vervanging of reparatie"
De info komt van http://eur-lex.europa.eu .
Als men setup/activatie kosten aanrekent als deze dienst niet noodzakelijk is, is dit dan conform met deze richtlijn?
Heb zelf al is gezocht en heb wat gevonden:
Richtlijn 2005/29/EG van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2005 betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt.
In "Deel 1 Misleidende handelspraktijken Artikel 6 Misleidende handelingen" staat er het volgende:
"1. Als misleidend wordt beschouwd een handelspraktijk die gepaard gaat met onjuiste informatie en derhalve op onwaarheden berust of, zelfs als de informatie feitelijk correct is, de gemiddelde consument op enigerlei wijze, inclusief door de algemene presentatie, bedriegt of kan bedriegen ten aanzien van een of meer van de volgende elementen, en de gemiddelde consument er zowel in het ene als in het andere geval toe brengt of kan brengen een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen:"
Dan staat er o.a.:
"a) het bestaan of de aard van het product"
"e) de noodzaak van een dienst, onderdeel, vervanging of reparatie"
De info komt van http://eur-lex.europa.eu .
Als men setup/activatie kosten aanrekent als deze dienst niet noodzakelijk is, is dit dan conform met deze richtlijn?
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
En wat betreft het omzetten van EU richtlijnen naar nationale wetgeving is België de slechtste leerling van de klas.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Volgens European Consumer Centre Belgium is dit reeds omgezet in 2007.Goztow schreef:Richtlijnen zijn niet bindend voordat ze in nationale wetgeving zijn omgezet.
"De nieuwe wet op de oneerlijke handelspraktijken, aangenomen op 5 juni 2007, treedt op 1 december 2007 in werking. Zij zet de Europese richtlijn 2005/29, betreffende de oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten, om in Belgische wetgeving. Deze wet verbiedt alle oneerlijke handelspraktijken die het economische gedrag van de consument beïnvloeden."
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Voor alle duidelijkheid:
"Europese richtlijnen zijn ALTIJD bindend en moeten zo snel mogelijk ingelast worden in de wetgeving van alle eu-lidstaten".
Zo niet komt er een veroordeling en eventuele boete. Hetgeen België al eens meemaakte. Zoals met het MAP (mest actie plan) en de klantengarantie van 2 jaar op apparatuur (o.a. modems, computers). België werd daarvoor veroordeeld. En in geval het mestdecreet kwam er ook een boete (als ik me nog goed herinner).
Richtlijnen zijn dus NIET vrijblijvend zoals het woord daarentegen op het eerste gezicht laat vermoeden.
Aanrader: Hoe Europa ons leven beïnvloedt.
http://www.standaarduitgeverij.be/boeke ... 9002223600
"Europese richtlijnen zijn ALTIJD bindend en moeten zo snel mogelijk ingelast worden in de wetgeving van alle eu-lidstaten".
Zo niet komt er een veroordeling en eventuele boete. Hetgeen België al eens meemaakte. Zoals met het MAP (mest actie plan) en de klantengarantie van 2 jaar op apparatuur (o.a. modems, computers). België werd daarvoor veroordeeld. En in geval het mestdecreet kwam er ook een boete (als ik me nog goed herinner).
Richtlijnen zijn dus NIET vrijblijvend zoals het woord daarentegen op het eerste gezicht laat vermoeden.
Aanrader: Hoe Europa ons leven beïnvloedt.
http://www.standaarduitgeverij.be/boeke ... 9002223600