Vanaf 1 mei 0.71 euro tax op DVD-/+R
Bon het kon niet blijven duren, vanaf 1 mei gaat men nog een tax van 0.71 euro (per schijfje) toevoegen op de lege schijfjes. Deze tax zou in principe dienen voor de autheursrechten en werd beslist door onze geweldige regering in de maand februari.
Nu vraag ik me af of dit dan wil zeggen dat onze gecopieerde schijfjes dan legaal worden en of we zelf geld kunnen trekken omdat we onze homevideo's op dvd zetten
Lang leve onze regering
Nu vraag ik me af of dit dan wil zeggen dat onze gecopieerde schijfjes dan legaal worden en of we zelf geld kunnen trekken omdat we onze homevideo's op dvd zetten
Lang leve onze regering
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Wel je zou eigenlijk eerst het staatsblad in het oog moeten houden.
Als het in Mei verschijnt, gaat de taks in Juni in voege! Als het deze maand al verschenen is -> In Mei
Het rare is dat ze in Nederland (hebben die taks reeds al) nog eens een onderscheid maken tussen DVD-R en DVD+R. Zo was de taks voor DVD-R 1€ dacht ik en voor DVD+R 0.5€ !!
Enfin, ben nu eens benieuwd wanneer de taks PRECIES in voege treed !
Als het in Mei verschijnt, gaat de taks in Juni in voege! Als het deze maand al verschenen is -> In Mei
Het rare is dat ze in Nederland (hebben die taks reeds al) nog eens een onderscheid maken tussen DVD-R en DVD+R. Zo was de taks voor DVD-R 1€ dacht ik en voor DVD+R 0.5€ !!
Enfin, ben nu eens benieuwd wanneer de taks PRECIES in voege treed !
Volgens mijn leverancier toch wel vanaf 1 mei.
Als het is om geld te innen kan dat meesat l vlug in het blad wat elke belg dagelijks moet lezen he . Alhoewel ik zelf gn idee heb van publiciatiedatum.
anyway...
ik heb even zitten rekenen voor wat populaire spullen
25-spindel 8X platinum + komt nu 24 zal dan denk ik rond de 42€ komen.
25 spindel princo 4X minus komt er nu 17 en zal dan rond de 35 € komen.
Dus mensen die regelmatig DVD's branden; doen er goed aan om een voorraadje in te slaan.
Als het is om geld te innen kan dat meesat l vlug in het blad wat elke belg dagelijks moet lezen he . Alhoewel ik zelf gn idee heb van publiciatiedatum.
anyway...
ik heb even zitten rekenen voor wat populaire spullen
25-spindel 8X platinum + komt nu 24 zal dan denk ik rond de 42€ komen.
25 spindel princo 4X minus komt er nu 17 en zal dan rond de 35 € komen.
Dus mensen die regelmatig DVD's branden; doen er goed aan om een voorraadje in te slaan.
kleine correctie van de mensen van auvibel uit :
"Het klopt inderdaad dat er een vergoeding zal worden toegepast op de DVD. Deze bedraagt 0.59 Euro/per schijf.
Naar verluid zal dat tarief worden toegepast vanaf 1 mei op iedere DVD die geïmporteerd, intracommunautair aangekocht wordt of gefabriceerd wordt en op de Belgische markt ter beschikking wordt gesteld.
Zoals de benaming zelf zegt, dient die vergoeding ter compensatie van de auteurs, de uitvoerende kunstenaars en de producenten van fonogrammen en van audiovisuele werken."
Het is dus 0.59 Euro/schijf en niet 0.71 zoals men overal zegt.
ok ... waar kan ik me inschrijven als auteur / kunstenaar of producent?
"Het klopt inderdaad dat er een vergoeding zal worden toegepast op de DVD. Deze bedraagt 0.59 Euro/per schijf.
Naar verluid zal dat tarief worden toegepast vanaf 1 mei op iedere DVD die geïmporteerd, intracommunautair aangekocht wordt of gefabriceerd wordt en op de Belgische markt ter beschikking wordt gesteld.
Zoals de benaming zelf zegt, dient die vergoeding ter compensatie van de auteurs, de uitvoerende kunstenaars en de producenten van fonogrammen en van audiovisuele werken."
Het is dus 0.59 Euro/schijf en niet 0.71 zoals men overal zegt.
ok ... waar kan ik me inschrijven als auteur / kunstenaar of producent?
SIR schreef:Je kan je opgeven als producent van kopies.
de kans dat de boete kleiner is dan de winst die je maakt zit er wel in...
dus als je veel produceert kan je veel winst maken
ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets
-
- Pro Member
Djorre schreef:Het is dus 0.59 Euro/schijf en niet 0.71 zoals men overal zegt.
0.59 * 1.21 = 0.7139 ??? Dus van de 0.71 euro die we zogezegd aan de auteurs/artiesten/uitvoerders/kunstenaars... betalen, gaat er 12 cent BTW naar vadertje staat???
Of zie ik het verkeerd???
Nu ja, ik zal het verlies dat ik maak door duurdere DVD+R's te moeten kopen, waarvan het merendeel dan nog gebruikt wordt voor het backuppen van data of home video's, wel compenseren door jaarlijks een paar films of CD's minder te kopen...
P.S. wat gaat er gebeuren als er dubbel-lagige beschrijfbare DVD's uitkomen? Of DVD's met een hogere opslagcapaciteit (bv. blue ray)? Gaat deze tax dan evenredig met de toegenomen capaciteit stijgen?
Dus ze gaan er al op voorhand vanuit dat ik schuldig ben aan copyright schending?
Ok, daar zal ik dan ook wel degelijk goed van gebruik maken. (ik vind dat ik dat recht dan heb, want ik betaal ervoor)
Ik zie me toch al niet op voorhand een boete betalen omdat ik rij op de straat zeker?
Dit is gewoon te belachelijk voor woorden.
greetz,
Nob
Ok, daar zal ik dan ook wel degelijk goed van gebruik maken. (ik vind dat ik dat recht dan heb, want ik betaal ervoor)
Ik zie me toch al niet op voorhand een boete betalen omdat ik rij op de straat zeker?
Dit is gewoon te belachelijk voor woorden.
greetz,
Nob
Meer info over de nieuwe Blu-ray Disc ivm met de capaciteit vind je hier
De eerste Blu-ray schijfjes zouden tot 50 GB aan data kunnen bevatten, verspreid over een dubbele laag.
Op die pagina vind je ook Sub-links, wel in het Engels.
Grtz,
De eerste Blu-ray schijfjes zouden tot 50 GB aan data kunnen bevatten, verspreid over een dubbele laag.
Op die pagina vind je ook Sub-links, wel in het Engels.
Grtz,
Ik heb mij 14 dagen geleden nog 50 lege Platinum DVD+Rs gaan halen. Het is schandalig wat men doet. Nu kan ik mij al beter gewoon nieuwe HDs gaan aanschaffen ipv DVDs, de +/- evaluatie slaag na de prijsstijging terug naar de HDs voor mij. Ik heb al spijt dat ik geld heb uitgegeven aan een DVD+writer.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Ik weet dat men in Frankrijk van plan was om ook een tax te heffen op HD's in DVD recorders, weet er iemand wat de stand van zaken is daarrond? Als onze smurfen van de regering daar iets van horen zullen ze ook wel rap zijn om zo'n heffing uit hun duim te zuigen.
Ze zijn zo rap om het openbaar vervoer in de stad gratis te maken, dat ze eens stoppen met die zever en dat geld voor iets nuttig gebruiken
Ze zijn zo rap om het openbaar vervoer in de stad gratis te maken, dat ze eens stoppen met die zever en dat geld voor iets nuttig gebruiken
Allez, weeral gestraft
Ik copieer nooit muziek of software! Gebruik enkel CD of DVD voor het maken van backups. Dank zij deze extra heffing dien ik nog maar eens op te draaien voor de illegale handel van software en muziek Resultaat: Zal nu ook zoals de meesten mijn software en muziek kopieren i.p.v. deze legaal aan te kopen.
Proficiat regering, je creeerde er een extra copieerder bij
Ik copieer nooit muziek of software! Gebruik enkel CD of DVD voor het maken van backups. Dank zij deze extra heffing dien ik nog maar eens op te draaien voor de illegale handel van software en muziek Resultaat: Zal nu ook zoals de meesten mijn software en muziek kopieren i.p.v. deze legaal aan te kopen.
- Styno
- Elite Poster
pwouters schreef:Allez, weeral gestraft
beetje zwak argument als je het mij vraagt ...
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
pwouters schreef:Allez, weeral gestraft
idd zwak
Zeg nooit nooit.
Euhm ... koop jij je eigen muziek en software?
wel normaal gesproken zou er dus 72 eurocent bijkomen.
Wat maakt dat de dvdr een heel pak duurder word, ik denk dat een verschuiving van de verkoop van dvdr's zal plaatsvinden naar duitsland.
Nuja het heeft helemaal niks te maken met anti piracy maar gewoon de regering die er geld wel uitkloppen, tja jongen dutroux proces moet betaald worden hé
Wat maakt dat de dvdr een heel pak duurder word, ik denk dat een verschuiving van de verkoop van dvdr's zal plaatsvinden naar duitsland.
Nuja het heeft helemaal niks te maken met anti piracy maar gewoon de regering die er geld wel uitkloppen, tja jongen dutroux proces moet betaald worden hé
Spacekiek schreef:Wel ... kent iemand al een paar goeie webwinkels in Duitsland
In principe zouden we bij de invoer van deze DVD's ook moeten betalen.
Visi0n4ir schreef:wel normaal gesproken zou er dus 72 eurocent bijkomen.
euhm ... ik had vernomen van die mensen van auvibel dat het slechts 59 eurocent zou zijn. Die zouden het toch moeten weten .... denk ik
Hoe kom je aan 72 eurocent?
Djorre schreef:Visi0n4ir schreef:wel normaal gesproken zou er dus 72 eurocent bijkomen.
euhm ... ik had vernomen van die mensen van auvibel dat het slechts 59 eurocent zou zijn. Die zouden het toch moeten weten .... denk ik
Hoe kom je aan 72 eurocent?
0.59*1.21=0.7139
Djorre schreef:
idd zwak
Zeg nooit nooit.
Euhm ... koop jij je eigen muziek en software?
Inderdaad, ik koop steeds mijn muziek en software ... dit ligt nu natuurlijk iets anders, als ik kopieer betaal ik nu ook auteursrechten! Ben die hypocriete zakkenvullers in Brussel k***beu !!!!!!!
-
- Administrator
- Contacteer:
Zo worden deze weeral niet in België gekocht ...
Dit krijg je met een liberale regering die haar gemaakte putten moet dumpen. Na 13 juni, zal er ineens een put in de Vlaamse begroting opduiken, let maar op. Dan zal het leven nog wat duurder worden om deze weg te werken.
Dit krijg je met een liberale regering die haar gemaakte putten moet dumpen. Na 13 juni, zal er ineens een put in de Vlaamse begroting opduiken, let maar op. Dan zal het leven nog wat duurder worden om deze weg te werken.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Is die prijsverhoging nu een feit of niet.
Ik heb er nog niets van gezien of gelezen.
Mijn brander (4maanden oud) was zo verschoten dat zijn "eten" meer ging kosten dat hij eergisteren spontaan de geest heeft gegeven.
Mijn brander (4maanden oud) was zo verschoten dat zijn "eten" meer ging kosten dat hij eergisteren spontaan de geest heeft gegeven.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Hm ... ik denk dat vele mensen bestellen bij CDRwinkel ??
Wel, die hebben hun hoofdzetel verzet naar U.K. (Douglas) en ik vermoed dat ze dit gedaan hebben om de Taks te omzeilen!!
Enfin, hoe lang dit zal kunnen blijven duren weet ik niet, aangezien import ook van die taks moeten voorzien zijn, of vergis ik mij ??
Dit is dus voorlopig al een goeie strategie! De nederlanders zullen ook content zijn
Wel, die hebben hun hoofdzetel verzet naar U.K. (Douglas) en ik vermoed dat ze dit gedaan hebben om de Taks te omzeilen!!
Enfin, hoe lang dit zal kunnen blijven duren weet ik niet, aangezien import ook van die taks moeten voorzien zijn, of vergis ik mij ??
Dit is dus voorlopig al een goeie strategie! De nederlanders zullen ook content zijn
SIR schreef:Is die prijsverhoging nu een feit of niet.
zorg voor een waardige begrafenis !
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
cdrwinkel gaat dit proberen ... is nog niet gezegd of het gaat lukken.
Zij mogen hun zetel in zimbabwe hebben, van zodra zij invoeren om in belgië te verkopen zijn ze onderhevig aan de taks.
Zowat op alle sites vind je dat het 0.59 euro excl btw is, maar dit kan volgens mij niet. Op recupel taks wordt toch ook geen btw gehoffen? Die wordt mooi op einde bij factuur bijgeteld.
http://www.auvibel.be/files/20040429%20AR%20KB.pdf
Voor degenen die de originele wettekst eens willen lezen.
Zij mogen hun zetel in zimbabwe hebben, van zodra zij invoeren om in belgië te verkopen zijn ze onderhevig aan de taks.
Zowat op alle sites vind je dat het 0.59 euro excl btw is, maar dit kan volgens mij niet. Op recupel taks wordt toch ook geen btw gehoffen? Die wordt mooi op einde bij factuur bijgeteld.
http://www.auvibel.be/files/20040429%20AR%20KB.pdf
Voor degenen die de originele wettekst eens willen lezen.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
neen, dat mag niet. de vergoeding is er zodat je nu legaal een kpoie mag maken van een origineel wat je al bezit , als back-up, echter zonder dat je bv een kopieerbeveiliging mag doorbreken...