Telenet lanceert; livestream om 14u!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

De draadloze markt is serieus in beweging, telenet wenst een deel van de koek.

Ik ben in ieder geval geen proefkonijn en kijk met argusogen toe of telenet hierin wel zal slagen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Wie zo graag tv wil kijken op een iphone en laptop die moet maar een slingbox kopen zoals ik ruime tijd geleden heb gedaan. ;), beste dat er is.

Het volume verbruik schommelt wel een beetje maar laat me zeggen het ong 120MB (via EDGE was het als ik me niet vergis) per uur is via de iphone en via de laptop( hogere kwaliteit wel) ben je makkelijk het dubbele kwijt dan (wel via 3G bij deze voor alle duidelijkheid ;).

Ik ga dat morgen nog eens proberen testen hoeveel ik verbruik via wifi, eens kijken of ik een programmaatje voor vind.

Net getest; ik moet zeggen de eerst indruk oke is, ziet er stabiel uit, één is mooie kwaliteit zelfs mooier dan via m'n slingbox.
Morgen eens proberen testen via 3G.
Slingbox werkt via edge,3g en wifi, voordeel blijft ook nog je al je zenders kan streamen.
Hoop dat dat ook via 3G zal gaan dan maar vrees wel de data er dan zal doorvliegen, nog meer dan via mijn slingbox dan.
Ik moet zeggen telenet er wel wat goeds van kan maken.
Toch vind ik dit voor de telenet klanten gratis zou moeten zijn.

Mod edit: dubbele post samengevoegd
Ge kunt ze kussen
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Begint al goed... te lezen op http://www.tv.be:

Even geduld
Door jullie enthousiasme om Yelo te ontdekken liggen we er even uit. We werken er aan. Je kan wel al de app downloaden via de Apple app store.
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Is het mogelijk om digicorders een naam te geven? We hebben er hier 2 thuis en als ik iets wil opnemen moet ik uit 2 mac adressen kiezen. In het filmpje van yelo stond "living" ipv een mac adres.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Bouver, dat kan al lang. Renamen in Mijn Telenet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Hmm, waar ergens dan? Ik kan enkel in "algemeen" en in "Mijn internet". :?
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Bouver schreef:Hmm, waar ergens dan? Ik kan enkel in "algemeen" en in "Mijn internet". :?


Dan vermoed ik dat je je aanmeldt met je gebruikersnaam of e-mailadres. Gewoon aanmelden met je Telenet-login en dan zie je wel al je producten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mijn Telenet, Mijn Televisie, Beheer, Digibox/Digicorder... daar zou het normaal moeten staan.

Op dit moment krijg ik daar echter...

Foutmelding
Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.

Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren.
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

byter schreef:
Bouver schreef:Hmm, waar ergens dan? Ik kan enkel in "algemeen" en in "Mijn internet". :?


Dan vermoed ik dat je je aanmeldt met je gebruikersnaam of e-mailadres. Gewoon aanmelden met je Telenet-login en dan zie je wel al je producten.


Ik login met mijn wXXXXXX nummer en wachtwoord.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Dat is dus je gebruikersnaam ... je zal je Telenet-login moeten gebruiken (en indien je er nog geen hebt deze aanmaken via http://mijn.telenet.be).

Het staat er als je wilt aanmelden:

Inloggen kan op verschillende manieren:

* met je gebruikersnaam of e-mailadres
Je kan enkel je internet-product beheren. Als hoofdgebruiker van je product kan je meer aanpassen dan als een gewone gebruiker.
* met je Telenet-login
Als je je aanmeldt met je Telenet-login kun je je verschillende producten en diensten beheren.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Voor wie de presentatie gemist heeft ze is te bekijken op:
http://vimeo.com/17931497
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

byter schreef:Dat is dus je gebruikersnaam ... je zal je Telenet-login moeten gebruiken (en indien je er nog geen hebt deze aanmaken via http://mijn.telenet.be).

Het staat er als je wilt aanmelden:

Inloggen kan op verschillende manieren:

* met je gebruikersnaam of e-mailadres
Je kan enkel je internet-product beheren. Als hoofdgebruiker van je product kan je meer aanpassen dan als een gewone gebruiker.
* met je Telenet-login
Als je je aanmeldt met je Telenet-login kun je je verschillende producten en diensten beheren.


Oké, het is gelukt. Bedankt :-)
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Wie zend er nog uit tussen 00:00 en 08:00 tijdens de groene uren?
Hier heb je toch niks aan als je overdag wilt kijken. Alle bits & bytes worden meegerekend :bang:


Leuk idee, maar weeral slecht uitgevoerd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heb net even de persconferentie bekeken... tsss... het gaat toch weer zo duidelijk over "filmpjes huren" en geld verdienen, in plaats van vrijheid geven aan de consument, ook al wil Duco dit laatste maar al te duidelijk laten uitschijnen. Ik zie trouwens ook niet in wat nu aan Yelo zo vooruitstrevend is... men doet dit al minstens 5 jaar onder de naam PCTV... niets meer, niets minder (of de stream nu een opname is of Live TV maakt trouwens niets uit).

Veel show voor niks dus... en dan nog mee tellen met je volume... wat een afgang :bang:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

R2504, pctv? pf, slingbox, ik kan het niet genoeg herhalen.
Ge kunt ze kussen
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

r2504 schreef:Veel show voor niks dus... en dan nog mee tellen met je volume... wat een afgang :bang:


Je moet ook over een dure Iphone of dure Ipad beschikken (of in een later stadium over aan duur android toestel) + je zal gedwongen worden om een duurder (of het duurste) abonnement te nemen omdat je verbruik meetelt. :nono:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bwa. Een Android phone hoeft niet duur te zijn hé.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Wat ik grappig vind is dat als je op Telenet Online Support zoekt op Yelo je bij de resultaten het volgende ziet:

http://img84.imageshack.us/f/yelotelemer.jpg

Klik je echter door:

http://onlinesupport.telenet.be/content ... ik-op-yelo

Puur speculatie maar misschien is dit alleen zo voor de "gratis periode"?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

byter schreef:Wat ik grappig vind is dat als je op Telenet Online Support zoekt op Yelo je bij de resultaten het volgende ziet:

http://img84.imageshack.us/f/yelotelemer.jpg


Is toch duidelijk... ze hebben gewoon op hun database een Find & Replace gedaan van PCTV door Yelo... hieraan zie je nogmaals hoe belachelijk deze wonderbaarlijke launch is van hun "nieuwe product". Oude wijn in nieuwe zakken... en voeg daarna de woorden iPhone en iPad toe en iedereen geilt erop :bang:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En werkt dit nu ook als je bvb op een niet Telenet Internetverbinding zit met een Telenet logon?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nope... want het boze internet is niet te vertrouwen volgens TN (wat pure nonsens is, het gaat gewoon over klantenbinding... voor de beveiliging heb je toch een TN login nodig en wordt er gretig gebruik gemaakt van DRM).
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Wat had je dan verwacht, dat ze alles op en bloot aan iedereen zou geven?

Was telenet het ook niet dat alle kanalen versleuteld heeft na de overname van het indi gebied?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trojan schreef:Wat had je dan verwacht, dat ze alles op en bloot aan iedereen zou geven?


Dat hangt natuurlijk af van het uiteindelijke business model... en onder welke omstandigheden.

Indien je namelijk klant bent bij TN (bedoel dan voor TV en dus rechten moet betalen) dan maakt wat mij betreft de locatie niet uit, of dit nu in je eigen woonkamer is of aan de andere kant van de wereld. Uiteindelijk is er toch beveiliging van de content, en dit door zowel je TN login als door DRM.

Indien je echter geen klant bent van TN dan is het logisch dat er iets tegenover staat (wat laat ik in het midden, eventueel een maandelijks abonnementje van enkele euro's), maar ook hier weer hoeft locatie absoluut geen rol te spelen... er is DRM, niemand kan met de content gaan lopen.

Wat mij betreft is dit weer het zoveelste voorbeeld van het klassieke "het moet van Hollywood" broodje aap (wat men trouwens reeds lang bewezen heeft in de US met diensten als Netflix en Hulu) :bang:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Is het al iemand opgevallen dat de kleur die Telenet gebruikt voor hun yelo, dezelfde is als het logo van VOO. :beerchug:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Op een iPhone is het goed te bekijken, zelfs op het retina display. Maar op de iPad is het niet te doen, dan kijk ik liever een 1080p x264 via AirVideo...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Inloggen kan op verschillende manieren:

* met je gebruikersnaam of e-mailadres
Je kan enkel je internet-product beheren. Als hoofdgebruiker van je product kan je meer aanpassen dan als een gewone gebruiker.
* met je Telenet-login
Als je je aanmeldt met je Telenet-login kun je je verschillende producten en diensten beheren.

Ik ben klant van Telenet voor (digitale) televisie alleen.
Hoe geraak ik aan een login ? TV klanten hebben toch geen gebruikersnaam of Telenet-login? Ik heb alleen een klantennummer ...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Je moet zowel internet als digitale tv afnemen van Telenet om van Yelo gebruik te maken.
Everything that has a beginning has an end.
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

@Philippe_d: Je kan op "mijn telenet" een login aanmaken en dan kan je die gebruiken. Zo kan je ook je digibox op afstand programmeren. Als die login aanmaken niet lukt kan je de helpdesk bellen (zoals in mijn geval) en maken zij voor jou een login aan die je dan kan gebruiken.

Het is in deze topic al gezegd maar doe mij maar de Slingbox, kan je ook je opnames bekijken en HD streaming afhankelijk van je eigen uploadsnelheid. Ook kan je alle kanalen kijken die je thuis hebt.

Nu is het de eerste 6 maanden gratis maar daarna zal Telenet wel verschillende dure formules maken om ons een maandelijks abonnement aan te praten. Met een slingbox is de investering eenmalig waarna je onbeperkt kan kijken.

Telenet Yugo
OVH voip
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Deze klanten betalen al voor digitale tv en internetverbinding dus waarom is deze dienst niet gratis voor deze mensen?
Misschien voor internet of dig tv only klanten een formule waarbij ze een beetje moeten opleggen bij hun factuur,
om van de dienst gebruik te maken.
Brengt dit extra traffiek mee voor het TN netwerk?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Natuurlijk brengt dit extra traffiek mee voor het netwerk... en nog geen beetje ! Misschien daarom dat TN z'n limieten zo angstvallig bewaakt... men wil zelf ruimte voor hun betalende diensten (al zal dat betalen in grote lijnen afhangen van wat BGC gaat doen... het heeft heus niets met 6 maanden proef te maken, maar alles met de concurrentie).
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Gelukkig is het downstream, daar zijn ze goed in. 8)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Op sommige uren van de dag dan toch. :mrgreen:

Afbeelding
Ashmed
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:13

Hoeveel is het verbruik 1 uurtje yelo.
Heeft iemand dit al uitgetest.
Basicnet heeft 15GB en wordt 'n beetje opgetrokken.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

1mbit per seconde is +- 450mb per uur. Je zal rap op smallband zitten als je met 3 een filmpje wil kijken.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Ashmed schreef:Hoeveel is het verbruik 1 uurtje yelo.
Heeft iemand dit al uitgetest.
Basicnet heeft 15GB en wordt 'n beetje opgetrokken.


Doel is zoveel mogelijk klanten op kosten jagen en hen een duurder abonnement aan wrijven. Het is duidelijk dat de Basicnetters (XL) uit de boot zullen vallen zelfs met een (kleine) geste.
Een geruststelling voor mij, ik heb er geen nood aan en Iphone, Ipad, Android, ... passen niet in mijn budget. het enige wat mij interesseert is de hoop dat de prijzen dalen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet bewijst met deze kleine geste dat datalimieten à la 15 GB prehistorisch zijn, zelfs voor de goedkoopste abonnementen.
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

Lord Utopia schreef:Telenet bewijst met deze kleine geste dat datalimieten à la 15 GB prehistorisch zijn, zelfs voor de goedkoopste abonnementen.


Idd, prehistorisch.

10 jaar geleden was Belgie een voorloper op vlak van breedbandverbindingen... Haast nergens hebben ze nog data-limieten. Zijn ze hier eigenlijk achterlijk of wat vraag ik mij af. Precies of Belgische innovatie op vlak van ICT en online diensten wordt geboycot..
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Teebee schreef:1mbit per seconde is +- 450mb per uur. Je zal rap op smallband zitten als je met 3 een filmpje wil kijken.

't Is ook niet de bedoeling denk ik op met 3 een filmpje te kijken ... maar om af en toe eens op je i-pad of i-phone naar tv te kijken, om bv een stukje van het nieuws te zien.

Een paar uurtjes TV kijken zou dus al makkelijk meerdere gigabytes van je telemeter afsnoepen!

Dat is een beetje overdreven .... een paar uurtjes TV kijken is dus minder dan 1 gigabyte.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

philippe_d schreef:'t Is ook niet de bedoeling denk ik op met 3 een filmpje te kijken ... maar om af en toe eens op je i-pad of i-phone naar tv te kijken, om bv een stukje van het nieuws te zien.

Je kan ook het nieuw opvragen gratis.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik ben het ondertussen al vergeten, maar was dit niet beperkt tot de locatie waar uw abonnement is? (aka niet mogelijk buitenshuis of on the road)

Tenzij je een wanabe hippie fag wil uithangen zie ik niet in wat het nut is om tv te zien op je ipad/iphone terwijl je ergens een tv hebt staan.
Een aangezien je live tv kan pauzeren als je naar het wc wil is het al helemaal overbodig.

Kortom, veel betalen voor slechte kwaliteit en dubbele bandbreedte.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”