Telenet lanceert; livestream om 14u!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Net via twitter binnengekregen.
link: http://blog.telenet.be/2010/12/telenet-lanceert/

Aankondigingen van de nieuwe packs e.d. waarschijnlijk, nog op tijd voor de frontpage?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mis, het gaat over video on demand, product heet 'Yelo'.

http://twitpic.com/3gq5sp

http://yelo.yelo.be
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Ah ik dacht al want de nieuwe packs ginen ze in Januari aankondigen zeker?
Who needs VOD ? ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Everybody needs vod, gratis ? laat maar komen. betalend ? too little too late...
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

iceke schreef:Everybody needs vod, gratis ? laat maar komen. betalend ? too little too late...


Op vakantie zou het nuttig kunnen zijn ja maar thuis? ik heb geen bigass tv gekocht om dan te gaan kijken op een laptopscherm of telefoonschermpje :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Mis, het gaat over video on demand, product heet 'Yelo'.


Waar staat dat het On-Demand is... mij lijkt het gewoon dat je op een ander platform eveneens kan kijken (dus gewoon live). Initieel blijkt dit ook enkel te kunnen bij je thuis, en dus niet op vakantie of waar dan ook.

De Standaard heeft trouwens reeds een artikel... http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 101217_063
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 op 17 dec 2010, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Benieuwd of de VOD stream ook van je internet-volume afgaat... :-D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

De twitpic images werkt wel niet (meer).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

What is published on the Internet, stays on the Internet. In bijlage.
Bijlagen
209492953.png
(456.27 KiB) 224 keer gedownload
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

Lijkt me wel tof om TV te streamen op computer. Vraag me dan wel af hoe het gaat zitten met onze verbruikte volume's...en of ze dan eens eindelijk die "Vrij-Downloaden' policy gaan wegnemen en echte ongelimiteerd volume geven (zoals Belgacom, EDPnet, Scarlet, Numericable, etc. dat al doen).

Ik denk dat een paar uur TV op computer kijken direct al een aantal GB's er doorheen zal jagen, zeker als HD behoort tot de mogelijkheden (later misschien?).
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Brrr... ik zie daar al staan "Probeer nu tijdelijk gratis"
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Eerste 6 maand is gratis, dan evaluatie
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

en ik zie daar ook staan dat je een INTERNET en digitale tv abbo van telenet nodig hebt.... mensen enkel met een telenet digitv abbo vallen weer uit de boot ?

edit, tja trojan beantwoord zowat mijn vermoeden...
Laatst gewijzigd door kaise1 op 17 dec 2010, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Synthesis schreef:Lijkt me wel tof om TV te streamen op computer. Vraag me dan wel af hoe het gaat zitten met onze verbruikte volume's...en of ze dan eens eindelijk die "Vrij-Downloaden' policy gaan wegnemen en echte ongelimiteerd volume geven (zoals Belgacom, EDPnet, Scarlet, Numericable, etc. dat al doen).

Ik denk dat een paar uur TV op computer kijken direct al een aantal GB's er doorheen zal jagen, zeker als HD behoort tot de mogelijkheden (later misschien?).

Ik ben er zo goed als zeker van dat ze dat volume niet mee gaan rekenen, net zoals ze dat niet doen voor hun PCTV dinges. Aangezien de content van hun eigen netwerk komt en niet van het internet hoeven ze er zelf ook niet extra voor te betalen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

too little too late dus..... 5 jaar geleden keek ik nog "live" tv, nu download ik (bij gebrek aan..) m'n tv programma's en bekijk ik ze wanneer ik die wil.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Oei! Trafiek telt mee in Telemeter!!
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

lol:
een paar uur TV kijken is enkele gig, onze abonnementen kunnen dit accomoderen. Laat me niet lachen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

hahahaha, een paar gig is ineens niks meer......
dus we mogen primetime niet naar yelloowwww kijken :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ze gaan uitzenden tegen 1.2Mbit, dus een uurtje TV kijken is een 400-500MB..
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat wil zeggen dat wanneer je van 17 tot 23uur streamt,.. je na 4 dagen niet meer hoeft te streamen....
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hoe gaan mensen op smallband dat bekijken?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Sorry persmensen, we mogen de ipad niet gratis geven, maar pak hem mee en breng hem pas terug als wij hem terugvragen :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:dus we mogen primetime niet naar yelloowwww kijken


Nope... Telenet Digitale TV... vanaf nu enkel tijdens de GROENE uren :banana:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dien ene zijn uitleg over het beveiligen van je router voor je gebuur was wel LOL :bang: .

Vind het zeker interessant, maar de grote problemen zijn ook al voor iedereen duidelijk: telt mee in je volume WTF!? En eerst 6 maand gratis, en dan uiteraard betalend eens iedereen het gewoon is.

Kan desondanks al niet wachten op de Android App.
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

ddd schreef:Ze gaan uitzenden tegen 1.2Mbit, dus een uurtje TV kijken is een 400-500MB..


M.a.w. goed voor op een iphone schermpje...maar niet voor een pc-scherm..

Maar goed...er komt langzaam wat verbetering in de Belgische Internet/Telecom/TV sector..
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

pc 1,2 mbit
ipad 1 mbit
iphone enkele 100 kb's
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Er is niet over gesproken ... hoe zouden de nog onbekende plannen van Telenet met DVB-T in dat verhaal passen?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Wat mij wel opvalt is hetgeen hij op het einde zegt, dat ge op hun site kunt zien hoe het met uw producten is (modem, decoder, ...). Dat vind ik wel een goede zaak, duidelijke communicatie naar de klanten toe. Het is natuurlijk wel de vraag hoe correct deze gegevens zijn en hoeveel informatie ze aan de klant geven.

Dat ze heel die zever mee laten rekenen in mensen hun volume is een dikke flater. Ik hoop maar dat ze zo slim zijn om de mensen die gebruik maken van yelo enkele 100'en giegs extra te geven per maand, of om op zen minst hun limiet te resetten als ze bellen naar de helpdesk.

Synthesis schreef:
ddd schreef:Ze gaan uitzenden tegen 1.2Mbit, dus een uurtje TV kijken is een 400-500MB..

M.a.w. goed voor op een iphone schermpje...maar niet voor een pc-scherm..
Maar goed...er komt langzaam wat verbetering in de Belgische Internet/Telecom/TV sector..

Ik kijk er alvast niet naar uit om dit op een 27" scherm te bekijken, pixelfestijn ahoi!

Bij belgacom krijg je tenminste een volwaardige TV stream twv 4Mbit of 9Mbit (respectievellijk voor SD en HD).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ff off-topic
Ik heb hier (op ub) héél veel mensen héél hard horen klagen over vrij downloaden (en deels terecht) terwijl je ongeveer 500gb kan leechen, terwijl ik nog niemand heb horen klagen dat je blauw moet klikken om extra volumeblokken bij te bestellen als je over de 500gb bij Belgacom.

Ik kan daar enkel uit concluderen, dat of er amper iemand over die 500gb gaat of er hier enkel mensen zitten die er een sport van gemaakt hebben om TN af te schieten.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

iceke schreef:Ik heb hier (op ub) héél veel mensen héél hard horen klagen over vrij downloaden (en deels terecht) terwijl je ongeveer 500gb kan leechen, terwijl ik nog niemand heb horen klagen dat je blauw moet klikken om extra volumeblokken bij te bestellen als je over de 500gb bij Belgacom.

Je kan in één keer een hele pak volumeblokken bestellen. Dus...
Louis2
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2010, 09:04

iceke schreef:ff off-topic

Ik kan daar enkel uit concluderen, dat of er amper iemand over die 500gb gaat of er hier enkel mensen zitten die er een sport van gemaakt hebben om TN af te schieten.

Goed gezien.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Goh, efkes paar keer klikken om extra te kunnen downloaden. Dat heb ik er gerust wel voor over als ik daarvoor niet naar een regenboog moet kijken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

iceke schreef:ff off-topic
Ik heb hier (op ub) héél veel mensen héél hard horen klagen over vrij downloaden (en deels terecht) terwijl je ongeveer 500gb kan leechen, terwijl ik nog niemand heb horen klagen dat je blauw moet klikken om extra volumeblokken bij te bestellen als je over de 500gb bij Belgacom.

Ik kan daar enkel uit concluderen, dat of er amper iemand over die 500gb gaat of er hier enkel mensen zitten die er een sport van gemaakt hebben om TN af te schieten.

Linkje: iOpus iMacros.
Ook verkrijgbaar als add-on voor FireFox.
De computer heeft voor mij geklikt. :wink:
HEEL dikwijls. :angel:
HEEL veel TB's op "reserve" intussen .....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Ik kan daar enkel uit concluderen, dat of er amper iemand over die 500gb gaat of er hier enkel mensen zitten die er een sport van gemaakt hebben om TN af te schieten.


Tja, blijkbaar zijn er ook die ze nog promoten :roll:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Lord Utopia schreef:Je kan in één keer een hele pak volumeblokken bestellen. Dus...

Hoe ?
Louis2 schreef:Goed gezien.

Nee he, not again...
Trojan schreef:Goh, efkes paar keer klikken om extra te kunnen downloaden. Dat heb ik er gerust wel voor over als ik daarvoor niet naar een regenboog moet kijken.

Had jij geen 2TB gedownload ? 75 extra blokken bestellen is niet efkes klikken....
eternum schreef:Linkje: iOpus iMacros.

bedankt :-)
r2504 schreef:Tja, blijkbaar zijn er ook die ze nog promoten :roll:

Ja en waarom ook niet ? elke provider heeft zwakke plekken...

Ik wil maar zeggen, breek deze dienst niet af omwille van de datalimiet bij telenet.....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Ja en waarom ook niet ? elke provider heeft zwakke plekken...

Inderdaad, maar ik denk dat het duidelijk is dat FUP er daar één van is bij TN... en ik zie niet in waarom we dit anders zouden moeten voorstellen als het is, en opmerkingen als bij de concurrentie is het ook of nog slechter kan ik ook best missen.

iceke schreef:Ik wil maar zeggen, breek deze dienst niet af omwille van de datalimiet bij telenet.....

Wees eerlijk... TN heeft altijd al problemen gehad met grote volumes (en kan trouwens nu al niet de bandbreedte leveren op m'n node), en dan gaat men plotseling een product lanceren dat stevig wat data gaat verzetten... of moest men BGC achterna (net zoals met hun Fibernet) ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

iceke schreef:
Trojan schreef:Goh, efkes paar keer klikken om extra te kunnen downloaden. Dat heb ik er gerust wel voor over als ik daarvoor niet naar een regenboog moet kijken.

Had jij geen 2TB gedownload ? 75 extra blokken bestellen is niet efkes klikken....

Meerdere keren zelfs, en het was 2.7TB. En dat is inderdaad even klikken. Maar dat is het meer dan waard. En die macro plugin voor firefox doet al het vuile werk nu. Ik heb dankzij die macro nog 2TB aan volume staan die ik ten alle tijde kan gebruiken zoals ik zelf wens, 24/7.

Ik wil maar zeggen, breek deze dienst niet af omwille van de datalimiet bij telenet.....

Die datalimieten zijn juist wel de grootst beperkende factor op een dienst zoals deze.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

allez en online je digi programmeren voor geen telenet inet klanten ? , kunnen die nu ook de pot op, op hun Yelo ?(sinds een paar dagen kan ik die al niet meer programeren op tv.be)
Enfin over een maand of 5 kunnen zij mijn digicorder terug hebben, ik zal me dan toch maar BGCTV aanschaffen, zitten we hier dan met digi telenet(ouders) en BGCtv gezien intensief gebruik (HD) met alleen BGCTV op 2 digi's hier waarschijnlijk op een ramp zou uitdraaien op mn 20 Mbit lijn...(ga niet terug downloads beginnen plannen zenne)
Een ding weet ik zeker, telenet internet neem ik nooit meer, dus ff uitkijken op BGCTV op de PC, ect release...

Digitale tv kijken kan toch zo leuk zijn :lol:
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Een nieuwe melkkoe voor Telenet, een gele dan nog. Snijdt zelfs langs 2 kanten. Extra push naar een hoger abo met meer volume. Benieuwd wie men zo gek krijgt... :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”