Fritz!box 7390 is op voorraad in Duitsland!!

BasVDSL
Member
Member

Volledig off-topic, maar goed.
Ja de Fritzbox 7390 of 7270 ondersteunen het volledig.

http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/ ... /index.php
Integrated DSL modem for ADSL and ADSL2+
http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/ ... /index.php
Integrated DSL modem supports ADSL (6 Mbit/s), ADSL2+ (16 Mbit/s), and VDSL2 (100 Mbit/s)
Maar het gaat WEL over de Internationale versies.

ADSL2+ = ADSL2+ = AnnexA+M
Groeten Bas.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

heb reply van AVM support .... (voorlopig) geen Annex.M voor ADSL2+ :(
Thank you very much for your enquiry.

The FRITZ!Box Fon WLAN 7390 does not support Annex M.

Please note that it was initially planned to support other Annex standards
apart from Annex A and B. However, this plan had to be dropped upon the
final release. Nevertheless, I will forward your enquiry as an enhancement
request to the product management. Possibly this function can be
implemented in a future firmware release.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

ChelloExtremer schreef:Heb nu nog steeds die rommel siemens en zou wel graag naar een Fritz!Box upgraden, maar wil wel mijn Annex.M upstream (+2.2mbps op mijn afstand tot DSLAM) snelheid niet kwijtspelen. Zeker niet alle G.992.5/ADSL2+ modems ondersteunen ook Annex.M, de meeste zelfs niet.

Thx voor de replies.
7270 kopen dan
Wuji
Starter
Starter

Sorry, my flemish is not enough to write in flemish - but it is sufficient to understand.

Just like to mention that the script from Philippe is also working for Homeserver 50 000 - which is a OEM Version of the Fritz!Box 7390 of the German Provider 1&1.

It is not possible to load it directly- however if you edit the lines of the downloaded configuration setting 1 by 1 with Philippe's script and reload the edited file into the box - it works just fine. (in my case with Dommel)

The Homeserver 50000 is provided by 1&1 for free to their costumers - and as such relatively cheap available on ebay.

Thanks for the valuable information found in this board

Wuji
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wuji....
Thanks for your nice words, and happy to see that the script is also working on the 1&1 OEM version of the 7390.

However, you might be interested to know that the latest international Beta FW (84.04.86-18507), which is un-officially available on the internet, can also be flashed on your 1&1 Homeserver 50000, which will convert your Box into an international multi-language "Belgacom VDSL2-ready" 7390.
More info in this topic and subsequent posts...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator

Er staat sedert gisteren een nieuwe Firmware on-line voor de Duitse Fritz!Box 7390: versie 84.04.88
Pas op: deze Firmware kan niet (zonder truukjes) geflasht worden in de internationale FritzBox 7390.

Voordeel van de Duitse Firmware is dat deze altijd de laatste snufjes en verbeteringen bevat, vb IPv6. De internationale versies komen altijd met maanden vertraging :cry: .

Zoals hiervoor al beschreven: de Duitse versie werkt perfect op Belgacom VDSL2 - mits je de script gebruikt die ik hier op 18-Oktober gepost heb - of de vereiste veranderingen (VLAN10) manueel invoert.
Users die nu al de Duitse Box gebruiken (Firmware 84.04.86) kunnen gewoon, via de web-interface, de nieuwe Firmware (84.04.88) uploaden.
Hierbij gaan geen instellingen verloren, in principe ook niet de VLAN10 settings (I hope :-D )

@Wuji
If you are still running your 1&1 Homeserver 5000 with Dommel VDSL2, using the modified configuration settings, you should be able to upgrade your Box smoothly (via the web-interface) with the new Firmware.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Met dank aan Philippe_d hier ook de Fritzbox (Duitse firmware & ingelezen config file) kunnen inschakelen op EDP VDSL2, 17a profiel.
Intussen alweer een firmware update (84.04.89), de specifieke instellingen bleven behouden.

Heeft iemand al BGC_TV aan de praat gekregen ?

Afbeelding
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator

fdgroote schreef:Heeft iemand al BGC_TV aan de praat gekregen ?
Ik heb zelf geen BTV, ik kan het niet testen.
De config file die jij hebt gekregen bevat geen TV setting's.
Daarvoor heb je een andere config file nodig, die een VLAN30 aanmaakt, en de LAN 3 en LAN 4 poorten reserveert voor de TV decoders.
Philippe.
Arnaud
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een Duitse 1und1 Homeserver 50.000 (7390) en probeer die te gebruiken voor mijn VDSL2 connectie van Edpnet. Helaas lukt het me niet een goede DSL sync te krijgen. Na 8-9 seconden valt de sync steeds opnieuw weg. Ik heb het script gebruikt voor de basis configuratie aanpassing. Software gedowngrade naar 04.86 omdat hier bericht werd dat deze versie goed zou moeten werken.
FRITZ!Box Fon WLAN 7390 (UI)
Firmware-Version 84.04.86
DSL-Version 1.68.15.16
Ook al een 04.91 met freetz geprobeerd, maar keer op keer hetzelfde probleem. Iemand dit zelfde probleem gezien, en een oplossing hiervoor? Tips om te trouble-shooten?
Alvast bij voorbaat dank.
Groeten,
Arnaud
philippe_d
Moderator
Moderator

U bent de eerste die bericht dat je met de 7390 een slechte sync krijgt op VDSL2.
Kan je eventueel wat waarden posten (DSL Informationen) ?

Wat betreft de FW:
- de laatste Duitse FW schijnt ook heel stabiel te lopen: 84.04.91 (17/02/2011)
- er is een nieuwe "Labo" FW uitgekomen tijdens de Cebit: 84.05.01-19469 (11/03/2011) , maar die zou ik voorlopig niet proberen. Een handige verbetering in de nieuwe Firmwares (xx.05.01), is dat je instellingen kan overnemen uit een andere FritzBox (vroeger kon dat alleen tussen hetzelfde model).
- alternatief is de Box te flashen met de laatse internationale FW: 84.04.88 (01/02/2011). Hier heb je de Belgacom VDSL2 instellingen in een drop-down menu.
Arnaud
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Probleem verholpen. De kabel tussen de 7390 en de splitter bleek niet van de juiste kwaliteit. Nu even snel een nieuwe, en kortere gemaakt, en alles werkt perfect. Heel hartelijk dank voor dit artikel. Het heeft mij enorm geholpen. Deze reaktie schrijf ik nu via de internet verbinding over de 7390.
Inmiddels gebruik ik Firmware-Version 84.04.91freetz-devel-6653
tnys
Starter
Starter

Hoi

Ik heb me een Duitse 7390 aangeschaft, maar weet niet goed waar ik de adapters voor RJ45 -> RJ11 vind. Of hoe sluit ik de bijgeleverde RJ45 aan op mijn VDSL en telefoon ingangen (RJ11)?

Tnx!
Tom.
philippe_d
Moderator
Moderator

Voor de VDSL is het niet moeilijk: gebruik zo'n RJ45 koppelstukje en hang daaraan de Belgacom VDSL kabel (RJ11).
De aansluitingen zitten op dezelfde pinnen (de 2 middelste)

Voor analoge telefoon zal je zelf een kabeltje moeten maken: het analoge signaal zit op pin 1 en 8 (de 2 buitenste) van de RJ45 (zwart uiteinde van de meegeleverde Y-kabel)
tnys
Starter
Starter

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ga het vandaag uitproberen, en laat jullie weten of ik de Duitse modem aan EDPNet kan koppelen.

**EDIT**
Uiteindelijk is het gelukt. Zelf de config file editeren gaf niet het gewenste resultaat (kon niet inloggen bij EDPNet), maar na download van de file van philippe werkte het perfect. Thanks - ook voor bekabeling tips.

Nog 1 vraagje: is het mogelijk in te stellen dat VOIP bellen enkel gebruikt mag worden tussen 8 en 17u op weekdagen, naar Belgische nummers? Dit vond ik niet direct terug in de Fritz!box.

Tnx
Tom
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

fdgroote schreef:Met dank aan Philippe_d hier ook de Fritzbox (Duitse firmware & ingelezen config file) kunnen inschakelen op EDP VDSL2, 17a profiel.
Intussen alweer een firmware update (84.04.89), de specifieke instellingen bleven behouden.

Heeft iemand al BGC_TV aan de praat gekregen ?

Afbeelding
Heb nog enkele vraagjes.
Iemand al een oplossing voor BGC-TV ?
Ik heb een duitse 7390 gekocht via ebay. Wanneer ik deze nu voorzie van een laatste firmware en de nodige veranderingen doe die Phillippe heeft voorgeschreven, kan ik dan mijn bbox2 uitschakelen ? En dus alleen de Fritz gebruiken ?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
philippe_d
Moderator
Moderator

Er zijn 2 mogelijkheden om de Duitse Box te gebruiken met Belgacom TV:
  1. de speciale config file installeren, maar wel de versie "VDSL_IPTVBridge" gebruiken (zie uitleg over het installeren van de config file in vorige posts).
  2. de Duitse Box omflashen naar de internationale versie (zie uitleg in de post over ruKerenlTool).
    Hier kan je gewoon "Belgacom VDSL2 + IPTV" kiezen in de provider dropdownlist.
In beide gevallen heb je de BBox2 dan niet meer nodig.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster

IK ga voor de 2de optie, lijkt me de gemakkelijkste.
Bedankt voor het antwoord.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

jphermans schreef:IK ga voor de 2de optie, lijkt me de gemakkelijkste.
Is dit gelukt @jphermans? Welke verie heb je van ebay? De 1&1 (zwarte) of de gewone fritz!box (rood en wit). Hoeveel heb je deze betaald op ebay als ik mag vragen?
Ik heb thuis ook Belgacom tv en vraag me af of een Duitse versie perfect werkt ook voor Belgacom tv.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator

tnys schreef:Nog 1 vraagje: is het mogelijk in te stellen dat VOIP bellen enkel gebruikt mag worden tussen 8 en 17u op weekdagen, naar Belgische nummers? Dit vond ik niet direct terug in de Fritz!box.
Time-based dialing rules zijn er (nog) niet in de FritzBox.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster

snakeboots schreef:
jphermans schreef:IK ga voor de 2de optie, lijkt me de gemakkelijkste.
Is dit gelukt @jphermans? Welke verie heb je van ebay? De 1&1 (zwarte) of de gewone fritz!box (rood en wit). Hoeveel heb je deze betaald op ebay als ik mag vragen?
Ik heb thuis ook Belgacom tv en vraag me af of een Duitse versie perfect werkt ook voor Belgacom tv.
Is zeker goed gelukt zonder de minste problemen. De handleiding die ik hier heb gevonden was zeer goed.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”