Trojan schreef:Als ik het goed versta moet MV hun volume ook per GB inkopen. Tenzij zij contractueel verplicht zijn om elke GB binnen de 30d te verbruiken denk ik niet dat het zo'n financiele aderlating gaat zijn voor MV. Het enige is dat door hun grace periode gebruikers minder snel geneigd zullen zijn om op hun vervaldag direct te herladen, en dat zal wel aardig oplopen.
Ze kopen inderdaad in per Gigabyte. Zoals ik eerder al schreef: of een gebruiker nu 100 Megabyte, of 999 MB verbruikt, ze betalen de gigabyte toch en dat is niet goedkoop voor hen.
Trojan schreef:Uit eigen ervaring zie ik ook dat mobiel internet weinig data verbruikt, en ik gebruik het dagelijks voor fora, maps en email te checken. En ik krijg meestal met moeite mijn eerste GB op. Het is dus niet dat gebruikers in hun grace periode ettelijke MB's gaan verbruiken.
Sinds januari van 2010 is er één gebruiker die elke maand, en echt elke maand opnieuw, 5 GB weet te verbruiken zonder 1 keer te herladen sindsdien. (@decat) Er werden cijfers genoemd van hoeveel gebruikers hoeveel data gebruiken, maar mijn geheugen is een zeef, dus ik weet het niet meer. 'k Ken er ook een paar die redelijk veel data gebruiken en soms de hele 2 GB verkwisten door internet radio.
'k Weet wel nog dat er zo'n 100 MMS'jes zijn per maand op een user base van 25.000 gebruikers.
We hebben gevraagd naar zulke pakketten à la 5 euro voor 500 MB / 500 SMS enzo. Ze gaven enkele redenen op waarom het moeilijk was zoiets aan te bieden maar ze gingen erover nadenken. Komt er op neer dat het allemaal moet mogen van BASE. Voor prijzen zijn ze sterk afhankelijk van BASE dus. Het is al een wonder dat die 1000 smjes naar MV er zijn gekomen. Er is een hele uitleg geweest hoe alles ongeveer in elkaar zat, maar 't moest geheim gehouden worden door ons.
Ik ben in blijde verwachting van de eerste gebruiker die grootverbruikers verwijt illegaal te downloaden met hun mobiel.
'k Weet ook hoe je dat geld kunt verbruiken:
koop online iets op sexwoordenboek.nl (condooms ofzo), betaal je parkeerticket of betaal je busticket (binnenkort tenminste). Of abonneer je op sms-diensten (rode diensten bv) of betaal online games (bv. Tribal Wars, 'k zeg maar wat) of zelfs Rapidshare.