Snelheidsverhoging ongedaan gemaakt na 1,5 maand?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Michbe
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2010, 14:01

Thuis hebben we een internet favorite abonnement en sinds eind september/begin oktober konden ook wij genieten van een snellere down- en uploadsnelheid. Via speedtests zag ik de snelheid stijgen van ongeveer 18,7/1,5 naar 23,5/3 mbps (down/up). Via de config file van de bbox2 zag ik de syncwaarden ook stijgen van 25/2 naar 30/6. Alles in orde dacht ik dus, tot ze ons eind november terug op een syncwaarde van 20/2 hebben geplaatst (reële waarden terug 18,5/1,5). Vreemd, want ik had geen last van problemen sinds de verhoging zoals onverwachte disconnects of fluctuerende snelheden. Wel zijn we in november zwaar over de limiet gegaan, maar dat zou toch geen reden voor een verlaging van de kant van Belgacom mogen zijn, wel? Heeft er iemand hier weet van verhogingen die later toch terug werden gedraaid? Kan het iets te maken hebben met het feit dat we in november ons contract terug met een jaar vernieuwd hebben (aan de telefoon werd ons gezegd van niet).

alvast bedankt voor het antwoorden!
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Stuur me een berichtje met je lijnnummer of je login, ik zal eens nakijken.
Michbe
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2010, 14:01

pm gestuurd, bedankt voor de vlotte bediening hier :-D
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo, ziet er inderdaad uit dat het te maken heeft met het feit dat je in november je contract terug met een jaar vernieuwd hebt. Dit is niet normaal, laat me dat heel duidelijk stellen. Er is wel iets mis gegaan, dat is anderzijds ook duidelijk.

Het heeft uiteraard niets te maken met het zwaar over de limiet gaan. In ieder geval, je situatie is nu terug normaal. Happy surfing !
PS: Userbase is toch écht een goede plaats om een probleem te melden :beerchug:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

quistnix schreef: PS: Userbase is toch écht een goede plaats om een probleem te melden :beerchug:
:-D
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Michbe
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2010, 14:01

quistnix schreef:Hallo, ziet er inderdaad uit dat het te maken heeft met het feit dat je in november je contract terug met een jaar vernieuwd hebt. Dit is niet normaal, laat me dat heel duidelijk stellen. Er is wel iets mis gegaan, dat is anderzijds ook duidelijk.

Het heeft uiteraard niets te maken met het zwaar over de limiet gaan. In ieder geval, je situatie is nu terug normaal. Happy surfing !
PS: Userbase is toch écht een goede plaats om een probleem te melden :beerchug:
Dan weten jullie bij deze ook waar jullie aan moeten werken ;). Heb net gekeken en alles is terug normaal. Bedankt voor de hulp quistnix!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ziet eens hoe goed dat Quistnix mensen hier kan helpen!
Geef die mens een standbeeld! ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Zet die jongen aan de helpdesk en de productiviteit en klanttevredenheid gaan met 1000% omhoog.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

meon schreef:Ziet eens hoe goed dat Quistnix mensen hier kan helpen!
Geef die mens een standbeeld! ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dit kan ik alleen maar bijtreden
Mijn dank aan allen die zich hier inspannen om anderen te helpen
Ik spreek ook uit persoonlijke ervaring hoe ik aan de nodige info alsook de hulp die ik heb gekregen om mijn probleem opgelost te zien
Laatst gewijzigd door lion51 09 dec 2010, 00:07, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik wil u en alle andere mensen die op deze manier mensen kunnen helpen evenveel bedanken :).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Om eerlijk te zijn: ik stel mijn vragen nu altijd eerst op userbase, alvorens te bellen. Veel efficiënter.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Om eerlijk te zijn: ik stel mijn vragen nu altijd eerst op userbase, alvorens te bellen. Veel efficiënter.
+1 :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”