Install technieker
mijn status bij scarlet...
bestelling geplaatst op 25/10 :
De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
Punt 2 : op hun website stond 12/11 komt de technieker langs.
Planningsdienst zei dat dit de bgc tech was en mijn afspraak dus op 22/11 is.
Op de site staat momenteel dat als de afspraak niet doorgegaan is ik de planningsdienst moet bellen.
Ik heb geen bericht/sms/... gekregen dus ik hoop echt wel dat het gewoon de bgc tech was die langsgekomen is in de straat. Maar waarom passen ze de data van mijn "echte" afspraak niet aan naar 22/11 op hun website?
bestelling geplaatst op 25/10 :
De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
Punt 2 : op hun website stond 12/11 komt de technieker langs.
Planningsdienst zei dat dit de bgc tech was en mijn afspraak dus op 22/11 is.
Op de site staat momenteel dat als de afspraak niet doorgegaan is ik de planningsdienst moet bellen.
Ik heb geen bericht/sms/... gekregen dus ik hoop echt wel dat het gewoon de bgc tech was die langsgekomen is in de straat. Maar waarom passen ze de data van mijn "echte" afspraak niet aan naar 22/11 op hun website?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
1 raad: bellen naar de planningsdienst en telkens naar dezelfde persoon vragen. Ik belde zo iedere dag naar iemand van de planningsdienst om te blijven checken als alles goed gaat. De planningsdienst zelf is blijkbaar niet van mening dat men de klant moet verwittigen, dus dan deed ik het maar zelf. Al bij al is het dan nog redelijk snel in orde gekomen.onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
tja, tuurlijk is weer een ander de oorzaak
wat een lijdensweg telkens![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
wat een lijdensweg telkens
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
robke, heb jij gisteren een sms gekregen van de Scarlet tech voor de afspraak van vandaag?
Kos gisteren blijkbaar wel, en hij is vandaag aangesloten (volgens z'n sig) met 'n mooie snelheid
Kos gisteren blijkbaar wel, en hij is vandaag aangesloten (volgens z'n sig) met 'n mooie snelheid
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
December? Das wel lang!robke schreef:het is zo ver... vandaag zou de installatie normaal gezien moeten gebeuren.
Telefoon van scarlet : wegens problemen met belgacom wordt uw afspraak verzet naar 8 december.
![]()
![]()
Blijkbaar ben ik een van de weinigen waar dat alles vlot verlopen is... ofwel een van de weinigen die het hier meldt als alles correct afgehandeld werd.filipi schreef:robke, heb jij gisteren een sms gekregen van de Scarlet tech voor de afspraak van vandaag?
Kos gisteren blijkbaar wel, en hij is vandaag aangesloten (volgens z'n sig) met 'n mooie snelheid
Alleszins ben ik tevreden Scarlet klant!
Wel jammer dat de Sagem box zo beperkt is in aantal aansluitingen... slechts 2 ethernet-poorten en geen USB-poort.
Ik ben dus genoodzaakt om mijn (Dommel) Siemens router aan de Sagem te koppelen zodat ik mijn printer weer in 't netwerk kan zetten en ik voldoende ethernet-poorten heb. Hierdoor is de downloadsnelheid gedaald van 23,86 naar 19,53 mbit/s. Zonde, maar een film van 800mb is nog steeds op 5 minuten binnen
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Speedtest.net lijkt niet helemaal te kloppen... Rapidshare manager geeft nog steeds een downloadsnelheid van 2,30 MB/s aan.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Je bent niet de enige. Bij mij was ook alles in orde zoals afgesproken. De mensen waarbij het ineens in orde is, hoor je niet zo snel. Desalniettemin is er wel een grondig probleem bij hun afsprakensysteem. Hopelijk komt het op 8 december in orde.
@kos: Je kan je niet-gebruikte tv-poort(en) omvormen naar lan-poort(en). Natuurlijk heb je dan nog geen usb-aansluiting.
[
Post made via mobile device ]
@kos: Je kan je niet-gebruikte tv-poort(en) omvormen naar lan-poort(en). Natuurlijk heb je dan nog geen usb-aansluiting.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
[/quote]kos schreef:Wel jammer dat de Sagem box zo beperkt is in aantal aansluitingen... slechts 2 ethernet-poorten en geen USB-poort.
>>edit: foutje
Heb je 2 tv's aangesloten? anders kan je 1 uitgang herconfigureren
Dus de usb poort is buiten werking gezet?
Laatst gewijzigd door filipi 23 nov 2010, 12:52, in totaal 2 gewijzigd.
Neen geen smsje ontvangen... als ik naar de statuspagina ga kijken staat er nog steeds : activering van uw lijn.
Pff ik snap dat niet, ze hadden bijna een maand om alles in orde te zetten en nu komt er nog eens een halve maand bij en ondertussen moet ik het hier doen zonder internet![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Pff ik snap dat niet, ze hadden bijna een maand om alles in orde te zetten en nu komt er nog eens een halve maand bij en ondertussen moet ik het hier doen zonder internet
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
20 november besteld, aansluitingsdatum 13 december vooropgesteld...
Vandaag telefoontje gehad van Scarlet, ze komen morgennamiddag, 30 november, de boel installeren
We zijn in blijde verwachting...
Vandaag telefoontje gehad van Scarlet, ze komen morgennamiddag, 30 november, de boel installeren
We zijn in blijde verwachting...
Laatst gewijzigd door filipi 29 nov 2010, 22:58, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
zal wel 30 november zijn, zekerfilipi schreef:20 oktober besteld, aansluitingsdatum 13 december vooropgesteld...
Vandaag telefoontje gehad van Scarlet, ze komen morgennamiddag, 30 oktober, de boel installeren
We zijn in blijde verwachting...
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
good luck
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Die staat net als in het begin nog bij puntje 2 (ze zijn met de activering van uw lijn bezig)
Maar ik kan begrijpen dat, als ze iets serieus naar voor schuiven, die klantenpagina niet direkt hebben geupdate...althans dat hoop ik!
M'n vingers zijn al de hele ochtend gekruist.
Maar ik kan begrijpen dat, als ze iets serieus naar voor schuiven, die klantenpagina niet direkt hebben geupdate...althans dat hoop ik!
M'n vingers zijn al de hele ochtend gekruist.
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Telefoon vd technieker: binnen 20 minuten bij u
na 10 minuten valt het internet en de telefoon des huizes weg
na 20 minuten Scarlet technieker komt binnen
1 uur later werkt alles, telefoon: ingaand èn uitgaand
internetsnelheid 18.78 Mbit down, 1.88 Mbit up
(wireless 15 Mbit)
Er zit nog serieuze rek in deze snelheden...die gaat nog hoger worden, zei de man.
Tevreden klant erbij !!
Hoezo helpdeskterreur?
Hoezo slechte afspraken ?
na 10 minuten valt het internet en de telefoon des huizes weg
na 20 minuten Scarlet technieker komt binnen
1 uur later werkt alles, telefoon: ingaand èn uitgaand
internetsnelheid 18.78 Mbit down, 1.88 Mbit up
(wireless 15 Mbit)
Er zit nog serieuze rek in deze snelheden...die gaat nog hoger worden, zei de man.
Tevreden klant erbij !!
Hoezo helpdeskterreur?
Hoezo slechte afspraken ?
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
er moet toch af en toe nog eens iemand goed geholpen worden, hé. Anders zou er zeker niemand nog de overstap wagen
Nu maar hopen dat de DNS-servers het niet te veel laten afweten, want daar heb ik de laatste tijd ook vaak last van sinds ik bij scarlet one zit.
Desondanks veel succes gewenst![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nu maar hopen dat de DNS-servers het niet te veel laten afweten, want daar heb ik de laatste tijd ook vaak last van sinds ik bij scarlet one zit.
Desondanks veel succes gewenst
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Azgard schreef:Dr. Trimble, met Dommel heb/had ik daar ook wel s last van. Heb dan de google-dns als secondary geconfigureerd in de router (8.8.8.8 of 8.8.4.4)
Werkt prima
heb ik ook zo sinds een week, en zoals je zei : geen enkel probleem meer.
Het is natuurlijk wel makkelijk dat wij dat allemaal weten, maar wat eigenlijk met al die "gewone gebruikers" die enkel de pc kunnen aan steken en surfen?
Soms moet je wel veel geduld werken voor het weer werkt.
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
enkele uren later...geen binnenkomende telefoons meer;
helpdesk gebeld, gegevens opnieuw moeten invullen, reset door stekker uit te trekken
gevolg: ook geen internet meer
helpdesk gebeld, reset moeten duwen, gevolg: alles weg natuurlijk.
Dan wat geëxperimenteerd , internet terug ok, wireless ok, tv poorten uitgeschakeld,...
Maar de telefoon, doet 't niet meer, in beide richtingen
Bij 'Line 0' staat bij registration status 'error', de rest vd gegevens lijken mij ok.
Toch vermoed ik dat ik op z'n minst de uitgaande terug in dienst moet kunnen krijgen
Heeft er iemand een tip voordat ik de helpdesk met m'n gsm moet bellen op dit spitsuur?
Op de statuspagina staat nu:
Nummeroverdracht wordt behandeld Uw nummer wordt momenteel overgedragen naar het Scarlet netwerk. Dit zal gemiddeld 4 dagen duren.
Te vroeg gejuicht?![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
helpdesk gebeld, gegevens opnieuw moeten invullen, reset door stekker uit te trekken
gevolg: ook geen internet meer
helpdesk gebeld, reset moeten duwen, gevolg: alles weg natuurlijk.
Dan wat geëxperimenteerd , internet terug ok, wireless ok, tv poorten uitgeschakeld,...
Maar de telefoon, doet 't niet meer, in beide richtingen
Bij 'Line 0' staat bij registration status 'error', de rest vd gegevens lijken mij ok.
Toch vermoed ik dat ik op z'n minst de uitgaande terug in dienst moet kunnen krijgen
Heeft er iemand een tip voordat ik de helpdesk met m'n gsm moet bellen op dit spitsuur?
Op de statuspagina staat nu:
Nummeroverdracht wordt behandeld Uw nummer wordt momenteel overgedragen naar het Scarlet netwerk. Dit zal gemiddeld 4 dagen duren.
Te vroeg gejuicht?
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
neen hoor, twas te verwachtenfilipi schreef:
Te vroeg gejuicht?
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
probeer dit eens:
line0 leegmaken inclusief de vinkjes, apply klikken zelfde voor line1 en line2
Hierna quickstart > enable > optie 1 > gegevens ingeven > saven > ok klikken
5 minuten wachten is m dan nog ni up and idle
> maintenance > reboot en nog is checken
Telefoonnummer in het formaat 0XXXXXXXX niet 32XXXXXXXX
Login voor de telefoon is zonder @SCARLET
succes
![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
-
- Plus Member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Jawadde, de technieker is hier een dikke 3 uur binnengeweest.
Hij belde om te laten weten dat hij hier 15 minuten later zou staan, en na een halfuurtje stond hij aan mijn deur.
Nieuwe doosjes min of meer proper tegen de muur geplaatst.
Maar toen begon de miserie... Ik had zelf nog een Sagem modem en wou deze dus gebruiken zodat ik er geen nieuwe moest betalen aan Scarlet. De technieker stelt deze in en ik heb VDSL. Als hij echter de telefonie wou instellen kreeg hij telkens een foutmelding dat de parameters niet juist waren. Wat hij ook ingaf, de foutmelding bleef opkomen.
Hij heeft dan maar beslist van een nieuwe modem te plaatsen maar daarmee kreeg ik maar ADSL. Toen heeft hij nog een andere modem geprobeerd maar weeral hetzelfde verhaal, geen VDSL.
Hij heeft toen maar een collega opgebeld die moest nakijken of er een VDSL synchro was. Ze hebben ongeveer 45 minuten zitten zoeken naar de oorzaak van het probleem en paar keer naar de KVD gelopen (vlak voor de deur). Toen ik voorstelde om het nog eens met mijn modem te proberen aangezien deze eerst wel VDSL gaf, weigerde hij dit. Een halfuur, en 20 resets van de modem later had ik plots wel een VDSL verbinding. Maar ze hebben nog steeds geen idee wat de oorzaak van het probleem was, en hoe het plots wel kon werken.
Internet werkt nu vlekkeloos, enkel telefonie moet nog geactiveerd worden. Ik veronderstel dat dit een paar uur tot enkele dagen kan duren...
Hij belde om te laten weten dat hij hier 15 minuten later zou staan, en na een halfuurtje stond hij aan mijn deur.
Nieuwe doosjes min of meer proper tegen de muur geplaatst.
Maar toen begon de miserie... Ik had zelf nog een Sagem modem en wou deze dus gebruiken zodat ik er geen nieuwe moest betalen aan Scarlet. De technieker stelt deze in en ik heb VDSL. Als hij echter de telefonie wou instellen kreeg hij telkens een foutmelding dat de parameters niet juist waren. Wat hij ook ingaf, de foutmelding bleef opkomen.
Hij heeft dan maar beslist van een nieuwe modem te plaatsen maar daarmee kreeg ik maar ADSL. Toen heeft hij nog een andere modem geprobeerd maar weeral hetzelfde verhaal, geen VDSL.
Hij heeft toen maar een collega opgebeld die moest nakijken of er een VDSL synchro was. Ze hebben ongeveer 45 minuten zitten zoeken naar de oorzaak van het probleem en paar keer naar de KVD gelopen (vlak voor de deur). Toen ik voorstelde om het nog eens met mijn modem te proberen aangezien deze eerst wel VDSL gaf, weigerde hij dit. Een halfuur, en 20 resets van de modem later had ik plots wel een VDSL verbinding. Maar ze hebben nog steeds geen idee wat de oorzaak van het probleem was, en hoe het plots wel kon werken.
Internet werkt nu vlekkeloos, enkel telefonie moet nog geactiveerd worden. Ik veronderstel dat dit een paar uur tot enkele dagen kan duren...
Code: Selecteer alles
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 137564 kbps
max payload: 112988 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 28.9 dB
loop length: 21 m
near end: 452 m
far end: 22 m
avg. length: 165 m
snr margin: 26.7 dB
attenuation: 2.0 dB
avg. margin: 27.9 dB
avg. snr: 42.8 dB
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
@dr.trimble:
haha, uitgaande telefoons terug ok, merci
bij status staat terug Up en Idle
reboot, geen verbetering meer
Ik vermoed dat ik aan de inkomende (die nog niet werken) niets kan doen?
haha, uitgaande telefoons terug ok, merci
bij status staat terug Up en Idle
reboot, geen verbetering meer
Ik vermoed dat ik aan de inkomende (die nog niet werken) niets kan doen?
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
graag gedaanfilipi schreef:@dr.trimble:
haha, uitgaande telefoons terug ok, merci
bij status staat terug Up en Idle
reboot, geen verbetering meer
Ik vermoed dat ik aan de inkomende (die nog niet werken) niets kan doen?
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
volgens mij moet je nu ff wachten tot de nummerovername afgehandeld is. Dit duurt volgens scarlet 3 a 4 dagen.
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
yep, ken ik nog van 5 jaar geleden toen ik naar de All In overging.
Alhoewel de belgacom man daarstraks zei dat 't slechts een uurtje ging duren? Scarlet-tech vond dat ook al straf.
Internetsnelheden zijn enorm stabiel gedurende de ganse dag/avond, nooit gezien bij Base en Tele2
Tot wederdienst bereid![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Alhoewel de belgacom man daarstraks zei dat 't slechts een uurtje ging duren? Scarlet-tech vond dat ook al straf.
Internetsnelheden zijn enorm stabiel gedurende de ganse dag/avond, nooit gezien bij Base en Tele2
Tot wederdienst bereid
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
-
- Plus Member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier ook één en al ellende.
Begin november installatie Scarlet One besteld en direct een installatie op 29 november aangevraagd.
_ Eerst was er een probleem met het adres en gingen ze een onderbuur zijn internet overnemen (opgelost door een Belgacom medewerker hier op het forum, waarvoor dank)
_ Later nog paar keer telefoon hiervoor gekregen waarin ik telkens weer moest uitleggen dat het om een nieuwe aansluiting ging en niet om een "overname".
_ Uiteindelijk krijg ik sms "Belgacom technieker komt langs om extra werken uit te voeren aan uw telefoonlijn op 29/11[...]".
_ Vrijdag voor vooropgestelde extra werken krijg ik telefoon van planningsdienst: Vriendelijke dame zegt me dat "ticket" gesloten is en dat ik naar technische dienst moet bellen om te weten wat dit dan wel wil zeggen. Dit doe ik, waarna persoon aan andere kant van de lijn zegt "ik laat er naar kijken". 15 min later krijg ik terug sms "Belgacom technieker komt langs om extra werken uit te voeren aan uw telefoonlijn op 29/11[...]". Dus ik denk zal een misverstand zijn...
_ Maandag uiteraard niemand gezien. Ondertussen reeds 3 keer gebeld naar hun en het enige wat ze daar doen is "dossiers" aanmaken om een nieuwe afspraak te maken. Ondertussen 3 dagen later en nog niemand gehoord...
_ Indien er hier Scarlet medewerkers zijn: gelieve contact op te nemen want via de telefoon sturen ze mij van het kastje naar... het kastje. (Moet wel zeggen dat ze dit vriendelijk doen)
Groeten,
Kick
Begin november installatie Scarlet One besteld en direct een installatie op 29 november aangevraagd.
_ Eerst was er een probleem met het adres en gingen ze een onderbuur zijn internet overnemen (opgelost door een Belgacom medewerker hier op het forum, waarvoor dank)
_ Later nog paar keer telefoon hiervoor gekregen waarin ik telkens weer moest uitleggen dat het om een nieuwe aansluiting ging en niet om een "overname".
_ Uiteindelijk krijg ik sms "Belgacom technieker komt langs om extra werken uit te voeren aan uw telefoonlijn op 29/11[...]".
_ Vrijdag voor vooropgestelde extra werken krijg ik telefoon van planningsdienst: Vriendelijke dame zegt me dat "ticket" gesloten is en dat ik naar technische dienst moet bellen om te weten wat dit dan wel wil zeggen. Dit doe ik, waarna persoon aan andere kant van de lijn zegt "ik laat er naar kijken". 15 min later krijg ik terug sms "Belgacom technieker komt langs om extra werken uit te voeren aan uw telefoonlijn op 29/11[...]". Dus ik denk zal een misverstand zijn...
_ Maandag uiteraard niemand gezien. Ondertussen reeds 3 keer gebeld naar hun en het enige wat ze daar doen is "dossiers" aanmaken om een nieuwe afspraak te maken. Ondertussen 3 dagen later en nog niemand gehoord...
_ Indien er hier Scarlet medewerkers zijn: gelieve contact op te nemen want via de telefoon sturen ze mij van het kastje naar... het kastje. (Moet wel zeggen dat ze dit vriendelijk doen)
Groeten,
Kick
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Volgens mij zijn ze daarin getrained,... en dat is dan ook in het enigekick schreef:want via de telefoon sturen ze mij van het kastje naar... het kastje. (Moet wel zeggen dat ze dit vriendelijk doen)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- filipi
- Pro Member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
nog een (laatste?) update:
Ik meldde dat er geen inkomende telefoons binnenkwamen vlak na de aansluiting. Bleek dat enkel inkomende oproepen afkomstig van een GSM niet binnenliepen.
Oproepen vanop vaste telefoons gaven geen problemen.
Ik heb gewoon enkele dagen afgewacht en blijkbaar was dat voldoende. Vandaag lopen oproepen van GSM's ook binnen.
Eind goed, al goed...hopelijk blijft het zo.
Downloadsnelheid is vandaag 2 Mbit minder, maar als je, zoals hieronder, ziet dat ik op weekenddagen en weekavonden bij Base amper 1Mbit haalde ben ik meer dan tevreden.
Ik meldde dat er geen inkomende telefoons binnenkwamen vlak na de aansluiting. Bleek dat enkel inkomende oproepen afkomstig van een GSM niet binnenliepen.
Oproepen vanop vaste telefoons gaven geen problemen.
Ik heb gewoon enkele dagen afgewacht en blijkbaar was dat voldoende. Vandaag lopen oproepen van GSM's ook binnen.
Eind goed, al goed...hopelijk blijft het zo.
Downloadsnelheid is vandaag 2 Mbit minder, maar als je, zoals hieronder, ziet dat ik op weekenddagen en weekavonden bij Base amper 1Mbit haalde ben ik meer dan tevreden.
Ok nu begin ik te stressen
maar het is positieve stress!
Scarlet had me dus weekje of 2 geleden gecontacteerd om de afspraak te verzetten naar 8 december.
Nu krijg ik een smsje, morgen komt de technieker langs.
Hopelijk komt hij dan ook langs morgen!!! Eindelijk aangesloten...![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Scarlet had me dus weekje of 2 geleden gecontacteerd om de afspraak te verzetten naar 8 december.
Nu krijg ik een smsje, morgen komt de technieker langs.
![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
Hopelijk komt hij dan ook langs morgen!!! Eindelijk aangesloten...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hebben ze uiteindeljk zelf gebeld of heb jij zelf actie ondernomen?
wat live verslaggeving![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De tech heeft dus inderdaad 15 min voor hij toekwam een seintje gegeven. Aansluiting meteen gevonden, begonnen met de installatie en nu is hij plots naar de rop omdat er een probleem is...![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
wat live verslaggeving
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De tech heeft dus inderdaad 15 min voor hij toekwam een seintje gegeven. Aansluiting meteen gevonden, begonnen met de installatie en nu is hij plots naar de rop omdat er een probleem is...
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ok alles is dus in orde geraakt na een 2 tal uur... niets te zeggen op het werk van de tech. Was professioneel!
Ik weet eigenlijk niet echt wat bovenstaande waarden zeggen maar ik hoop dat er wel mensen zijn die me meer info kunnen geven! ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Code: Selecteer alles
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************
download upload
line: 37600 kbps 7968 kbps
payload: 30056 kbps 6048 kbps
max line: 103348 kbps
max payload: 83372 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 20.6 dB
loop length: 115 m
near end: 487 m
far end: 115 m
avg. length: 239 m
snr margin: 17.1 dB
attenuation: 6.8 dB
avg. margin: 19.7 dB
avg. snr: 35.1 dB
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
23 November aanvraag gedaan voor Scarlet One, 2 dagen nadien is er gebeld dat ze op 15 December alles komen installeren.
Heb de dag verlof genomen maar er is hier vandaag niemand geweest...
Nog vanavond proberen bellen naar Scarlet maar ik heb leuk een half uur naar hun wachttoon mogen luisteren.
Status op mijn.scarlet.be is wel nog steeds
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Heb de dag verlof genomen maar er is hier vandaag niemand geweest...
Nog vanavond proberen bellen naar Scarlet maar ik heb leuk een half uur naar hun wachttoon mogen luisteren.
Status op mijn.scarlet.be is wel nog steeds
Wat is er nu weer aan de hand?De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Het is gewoonweg triestig hoe ze mensen verlof laten nemen voor de drol. Zo hebben ze het mij ook 2x gelapt.
Scarlet excuseert zich zelfs niet omdat het zogezegd de schuld is van het installatiebedrijf Janssens die de verdere afhandeling regelt. Je krijgt ook geen compensatie omdat je verlof genomen hebt voor niks.
Scarlet excuseert zich zelfs niet omdat het zogezegd de schuld is van het installatiebedrijf Janssens die de verdere afhandeling regelt. Je krijgt ook geen compensatie omdat je verlof genomen hebt voor niks.
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Volgens Scarlet was er een "fout" met Belgacom, ze gaan nu opnieuw contact met mij opnemen.
Dat is nu al een paar dagen geleden, nog steeds niets gehoord...
Ook is de status van mijn bestelling op de website nog steeds:![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Dat is nu al een paar dagen geleden, nog steeds niets gehoord...
Ook is de status van mijn bestelling op de website nog steeds:
Wat is er toch aan de hand?De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)