Met splitter of zonder.
- ctgilles
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Mijn Sagem F@ST steekt hier ook al jaar en dag recht met de RJ11 in de contactdoos. Mijn privé PSTN lijn om onze centrale met ISDN te omzeilenMartco schreef:Zodus dan kan ik de rj11 kabel gewoon in de b-box2 steken zoals voor adsl??
![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Afbeelding](http://www2.picturepush.com/photo/a/12262880/img/M7/8.png)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
hoi,
volgende week schakel ik ook om.
Ik heb de connectie zoals je onderstaand op de foto ziet.
Kan ik nu rechstreeks in de RJ11 inpluggen met de bestaande splitter of moet ik nu ook die stekkers / dadaptors dat meegeleverd waren bij de modem plaatsen.
Waarom makkelijk maken als het moeilijk ook kan.
Kan je eigenlijk adsl aan met deze modem ook. Ik lees hier tegenstrijdige berichten.
Blijkbaar zou je daar eerst een frimware update moeten voor doen.
Heb dat daarstraks is geprobeerd, gewoon stekker van huidige modem in vdsl modem geplugd maar, mijn paswoord end ergelijke in gegeven, maar dat werkte alvast niet.
Tom
volgende week schakel ik ook om.
Ik heb de connectie zoals je onderstaand op de foto ziet.
Kan ik nu rechstreeks in de RJ11 inpluggen met de bestaande splitter of moet ik nu ook die stekkers / dadaptors dat meegeleverd waren bij de modem plaatsen.
Waarom makkelijk maken als het moeilijk ook kan.
Kan je eigenlijk adsl aan met deze modem ook. Ik lees hier tegenstrijdige berichten.
Blijkbaar zou je daar eerst een frimware update moeten voor doen.
Heb dat daarstraks is geprobeerd, gewoon stekker van huidige modem in vdsl modem geplugd maar, mijn paswoord end ergelijke in gegeven, maar dat werkte alvast niet.
Tom
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als je naar VDSL2 overstapt is het aangeraden om de ntp2007 en full-rate splitter te gebruiken. Hetgeen daar op zit is nog een oude distributed splitter en enkel geschikt voor adsl.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Pro Member
Hallo Trojan,
Betekent dit concreet dat ik een belgaom technieker ga moeten laten komen ?
Indien ik dit moet laten vernieuwen door BC, kan ik dat dan zelf bij BC aanvragen (heb een vaste classic lijn ) of moet ik hiervoor bij dommel zijn?
Ik heb hier iets gelezen dat alles tot an de NTP2007 op kosten van BC is, klopt dit ?
Tom
Betekent dit concreet dat ik een belgaom technieker ga moeten laten komen ?
Indien ik dit moet laten vernieuwen door BC, kan ik dat dan zelf bij BC aanvragen (heb een vaste classic lijn ) of moet ik hiervoor bij dommel zijn?
Ik heb hier iets gelezen dat alles tot an de NTP2007 op kosten van BC is, klopt dit ?
Tom
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Je kan dat zelf doen, ik ga er van uit dat zo'n stopcontact en splitter bij uw modem zat.
Het is inderdaad zo at belgacom verantwoordelijk is tot en met de ntp2007, maar enkel bij een storing. Ze gaan niemand langs sturen om even dat stopcontact te plaatsen, tenzij zij zelf achten dat het nodig is.
Je moet dat bij dommel aanvragen.
Het is inderdaad zo at belgacom verantwoordelijk is tot en met de ntp2007, maar enkel bij een storing. Ze gaan niemand langs sturen om even dat stopcontact te plaatsen, tenzij zij zelf achten dat het nodig is.
Je moet dat bij dommel aanvragen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Pro Member
Hoi,
helaas, zo een stopcontact zat niet bij de modem bij. Waarom dat weet ik niet.
Er zat wel een adaptor bij van 5-6 omvormer .
Ik zal eens bellen naar een groothandel voor elektrisch materiaal, is zien dat die dat liggen hebben.
Tom
helaas, zo een stopcontact zat niet bij de modem bij. Waarom dat weet ik niet.
Er zat wel een adaptor bij van 5-6 omvormer .
Ik zal eens bellen naar een groothandel voor elektrisch materiaal, is zien dat die dat liggen hebben.
Tom
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tom ...
Als je 100pct zeker bent dat het Belgacom stopcontact (je 2de foto) het enige stopcontact is op jouw telefoonleiding (m.a.w. géén verdere aftakkingen), dan kan je het 5-6 adapter gebruiken, en daarop de splitter.
- Eventuele telefoons moet je dan aansluiten op de 5-6 adapter.
- Modem aansluiten op de splitter.
Philippe.
Als je 100pct zeker bent dat het Belgacom stopcontact (je 2de foto) het enige stopcontact is op jouw telefoonleiding (m.a.w. géén verdere aftakkingen), dan kan je het 5-6 adapter gebruiken, en daarop de splitter.
- Eventuele telefoons moet je dan aansluiten op de 5-6 adapter.
- Modem aansluiten op de splitter.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
Hallo Philippe,
Ik ben er zeker van dat dit het enige stopkontakt is.
Ik tak van daar af naar de enige telefoonaansluiting die ik gebruik, de rest gaat allemaal met draadloze toestellen.
Ik zal morgen is bellen naar belgacomshop om te horen wat zo een NTP 2007 kost.
Desnoods vervang ik het zelf en dan is het opgelost, ik wil woensdag niet zonder internet vallen..
Tom
Ik ben er zeker van dat dit het enige stopkontakt is.
Ik tak van daar af naar de enige telefoonaansluiting die ik gebruik, de rest gaat allemaal met draadloze toestellen.
Ik zal morgen is bellen naar belgacomshop om te horen wat zo een NTP 2007 kost.
Desnoods vervang ik het zelf en dan is het opgelost, ik wil woensdag niet zonder internet vallen..
Tom