Hey iedereen,
Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb nu al een 2tal weken dat mijn internetverbinding wegvalt. En het is niet dat de modem uitvalt ofzo want de rest (tv, telefoon) blijft gewoon gaan. En het is ook niet mijn pc want het is op al onze pc's.
mijn modem is zo een zwarte sagem. en dat is dan niet het enige probleem. als ik dan wel internet verbinding heb en ik ben met een paar dingen tegelijk bezig (downloaden, surfen, digitale tv) dan valt de modem gewoon uit na een paar minuten en herstart hij. ik had al gelezen dat dat kwam door oververhitting. ik heb hem dan eens verticaal gezet en idd dat helpt maar niet volledig. hij houdt het gewoon een beetje langer uit.
maar nu dat probleem dat het internet constant uitvalt.. en het is echt constant. Het werkt 5 minuten en het is weer weg. kzal hieronder mss een beetje info zetten van wat ik op de pagina van modem zie staan als het internet uitvalt.
IpoE address: 10.236.171.41
IPoE netmask: 255.255.224.0
PPPoE address: 83.134.153.233
PPPoE netmask: 255.0.0.0
vdsl line status: showtime
downstream line rate: 25044 kbps
upstream line rate: 3104 kbps
downstream training margin: 32.4 db
Lan ip address: 192.168.1.1
subnet mask 255.255.255.0
dhcp server: enabled
firewall: enabled
wireless: enabled
runtime code version: 6OS105-6OS005
hardware version: 3
vdsk versuib ; firmware - vtu-r:5.5.1.2IK105012 Time oct 1 2009 14:04:47
Internet valt constant uit
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vind het bizar dat mensen dit hebben. Bij mij staan er 2 dergelijke sagems boven elkaar (!!!) met elk een actieve VDSL aansluiting die ik continue gebruik (ene is belgacom, de andere dommel) en eigenlijk nooit problemen gehad met internet dat uitviel etc...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Tja wat kan ik er op zeggen?krisken schreef:Vind het bizar dat mensen dit hebben. Bij mij staan er 2 dergelijke sagems boven elkaar (!!!) met elk een actieve VDSL aansluiting die ik continue gebruik (ene is belgacom, de andere dommel) en eigenlijk nooit problemen gehad met internet dat uitviel etc...
Misschien heeft het te maken dat het op een houten tafeltje staat?
Maar als de Sagem niet op pootjes staat: binnen de kortste keren hoor je een TIK en u internet vliegt eruit.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Raar...echt raar. Staat hier ook op een houten plankje.
Zie http://kris.derocker.name/upload/DSC07034.JPG
Bovenste sagembak is de belgacom, de onderste is de dommel.
Zie http://kris.derocker.name/upload/DSC07034.JPG
Bovenste sagembak is de belgacom, de onderste is de dommel.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Misschien hangt het af van de plaats waar hij staat? (warme of koude ruimte)
Bij mij staat die ook op een houten plank, alleen in een (frisse) kelder. Nog geen problemen gehad en hij voel wel warm aan, maar niet extreem warm.
Bij mij staat die ook op een houten plank, alleen in een (frisse) kelder. Nog geen problemen gehad en hij voel wel warm aan, maar niet extreem warm.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Staat bij mij in een gesloten kot waar mijn pfsense router en mijn thuisserver staan. ook een kleine diepvries staat er. Denk iets van 2m op 1.5m groot ofzo?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Mijn Bbox2 hangt aan de muur.
Dat is de best manier om te ventileren en warmte te evacueren.
Philippe.
Dat is de best manier om te ventileren en warmte te evacueren.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hier sinds afgelopen week hetzelfde verhaal.
Modem valt uit en reset zich een keer of 5 en dan gat het weer een tijdje goed.
Aangezien een reset zo'n 5 minuten duurt ben ik er niet vrolijk van.
Helpdesk scheen dit meer te horen en had een evrmoeden dat het kwam doordat je bv torrent programma's draaide die te veel open connecties hadden en de modem gek zou worden.
In mijn geval klopt dat wellicht, maar ik draai die meuk al jaren en ineens sinds kort gaat het mis.
Heb mijn modem net ff op een verhoging gezet om te zien of dat nog wat uitmaakt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik zit overigens nu in een buitengebied waar je met moeite 5 Mbit haalt.
Modem valt uit en reset zich een keer of 5 en dan gat het weer een tijdje goed.
Aangezien een reset zo'n 5 minuten duurt ben ik er niet vrolijk van.
Helpdesk scheen dit meer te horen en had een evrmoeden dat het kwam doordat je bv torrent programma's draaide die te veel open connecties hadden en de modem gek zou worden.
In mijn geval klopt dat wellicht, maar ik draai die meuk al jaren en ineens sinds kort gaat het mis.
Heb mijn modem net ff op een verhoging gezet om te zien of dat nog wat uitmaakt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik zit overigens nu in een buitengebied waar je met moeite 5 Mbit haalt.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb vroeger in de fysica-les altijd geleerd dat warme lucht stijgt ....
Als je de BBox2 eens goed bekijkt, zie je de 2 ventilatie openingen aan de onderkant, maar de bovenkant is helemaal dicht. Dus zelfs als je de pootjes iets verhoogt, kan er onderaan wel meer koude lucht aan, maar de warme lucht kan niet weg.
Vandaar dat beste oplossing is om de BBox op te hangen. Er komt dan een goede ventilatie stroom doorheen de Box: de warme lucht kan ontsnappen door de bovenste ventilatie opening. Je staat echt versteld hoe koud die Box aanvoelt in vergelijking met een liggende Box.
Of - als je echt geen plaats hebt om te hangen - draai hem gewoon onderste boven, met de ventilatie openingen naar boven.
Philippe.
Als je de BBox2 eens goed bekijkt, zie je de 2 ventilatie openingen aan de onderkant, maar de bovenkant is helemaal dicht. Dus zelfs als je de pootjes iets verhoogt, kan er onderaan wel meer koude lucht aan, maar de warme lucht kan niet weg.
Vandaar dat beste oplossing is om de BBox op te hangen. Er komt dan een goede ventilatie stroom doorheen de Box: de warme lucht kan ontsnappen door de bovenste ventilatie opening. Je staat echt versteld hoe koud die Box aanvoelt in vergelijking met een liggende Box.
Of - als je echt geen plaats hebt om te hangen - draai hem gewoon onderste boven, met de ventilatie openingen naar boven.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ondanks het uitschakelen van wifi, het op een verhoging zetten van het modem, bleef het internet maar steeds wegvallen.
Zojuist weer gebeld met de helpdesk, die best emedewerker klonk niet amused dat er torrents werden gedeeld en vond dat dat de oorzaak wel moest zijn.
Toen toevallig 5 min later de modem weer wegviel tijdens ons gesprek zonder ook maar iets open te hebben staan van torrents, edonkey, MSN of ander chatprogramma's, was ineens een FTP client wer de boosdoener.
Tsja, als je helemaal niets doet op het web zal het modem ook wel niet meer uitvallen...
Wat ik nog steeds niet snap is dat ik al 4 jaar lang 24/7 tig apps heb draaien die idd veel connecties open hebben staan, maar nog nooit problemen met de verbinding heb ondervonden en dat het nu ineens zou komen door veel datatraffic.
Ze zouden een ticket aan gaan maken voor een modemswap, ik ben benieuwd, maar het bevreemd me dat meer mensen ineens last hebben.
Het zou toch niet zo zijn dat nu Scarlet de datalimieten heeft afgeschaft, ze op andere manieren proberen te frustreren dat je alsnog veel data verplaatst.
Zojuist weer gebeld met de helpdesk, die best emedewerker klonk niet amused dat er torrents werden gedeeld en vond dat dat de oorzaak wel moest zijn.
Toen toevallig 5 min later de modem weer wegviel tijdens ons gesprek zonder ook maar iets open te hebben staan van torrents, edonkey, MSN of ander chatprogramma's, was ineens een FTP client wer de boosdoener.
Tsja, als je helemaal niets doet op het web zal het modem ook wel niet meer uitvallen...
Wat ik nog steeds niet snap is dat ik al 4 jaar lang 24/7 tig apps heb draaien die idd veel connecties open hebben staan, maar nog nooit problemen met de verbinding heb ondervonden en dat het nu ineens zou komen door veel datatraffic.
Ze zouden een ticket aan gaan maken voor een modemswap, ik ben benieuwd, maar het bevreemd me dat meer mensen ineens last hebben.
Het zou toch niet zo zijn dat nu Scarlet de datalimieten heeft afgeschaft, ze op andere manieren proberen te frustreren dat je alsnog veel data verplaatst.
Ja ook zonder FTP valt het nu weg.
Nu maar hopen dat ze snel een nieuwe sturen.
De helpdeskman deed het meer klinken dat hij een verzoek zou indienen om te beoordelen of er wellicht een nieuw modem nodig was.
Overigens heb ik al de nodige copperjets en sagems versleten
Weet iemand of het ingewikkeld is een modem te programmeren?
Ik heb hier namelijk nog een oude BBox van Belgacom staan van d evorige bewoner, wellicht dat ik die in de tussentijd kan reanimeren.
Nu maar hopen dat ze snel een nieuwe sturen.
De helpdeskman deed het meer klinken dat hij een verzoek zou indienen om te beoordelen of er wellicht een nieuw modem nodig was.
Overigens heb ik al de nodige copperjets en sagems versleten

Weet iemand of het ingewikkeld is een modem te programmeren?
Ik heb hier namelijk nog een oude BBox van Belgacom staan van d evorige bewoner, wellicht dat ik die in de tussentijd kan reanimeren.
Inmiddels online met de Belgacom box.
En ook nu valt het internet continu weg, ook zonder torrents en zonder FTP...
Gelukkig reboot dit ding wel stukken sneller dan de Sagem, maar het probleem moet dus elders liggen.
En ook nu valt het internet continu weg, ook zonder torrents en zonder FTP...
Gelukkig reboot dit ding wel stukken sneller dan de Sagem, maar het probleem moet dus elders liggen.
Bedoel je dit rijtje hieronder?
Ik zit nu online met die BBox en die heeft een andere interface dan de Sagem.
11/19/2010 21:07:35 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 21:05:05 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 21:02:34 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 21:00:04 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:57:33 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:55:03 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:52:32 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:50:01 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:47:31 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:45:00 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:42:30 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:39:59 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:37:29 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:35:45 NTP Date/Time updated.
11/19/2010 20:35:40 NTP query
11/19/2010 20:34:53 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:32:23 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:29:52 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:29:09 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 20:29:08 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 20:29:08 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 20:29:08 PPPoE receive PADS
11/19/2010 20:29:08 PPPoE send PADR
11/19/2010 20:29:08 PPPoE receive PADO
11/19/2010 20:29:08 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:29:02 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:28:59 ADSL Media Up !
11/19/2010 20:28:57 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:28:52 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:28:47 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:28:47 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 20:28:44 PPPoE stop
11/19/2010 20:28:44 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 20:27:32 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 20:27:31 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 20:27:31 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 20:27:31 PPPoE receive PADS
11/19/2010 20:27:31 PPPoE send PADR
11/19/2010 20:27:31 PPPoE receive PADO
11/19/2010 20:27:31 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:31 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 20:27:26 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:26 ADSL Media Up !
11/19/2010 20:27:21 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:27:21 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:16 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:11 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:11 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 20:27:08 PPPoE stop
11/19/2010 20:27:08 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 20:25:56 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 20:25:55 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 20:25:55 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 20:25:55 PPPoE receive PADS
11/19/2010 20:25:55 PPPoE send PADR
11/19/2010 20:25:55 PPPoE receive PADO
11/19/2010 20:25:55 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:50 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:49 ADSL Media Up !
11/19/2010 20:25:44 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:39 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:34 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:29 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:26 PPPoE stop
11/19/2010 20:25:26 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 20:24:51 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:22:20 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:21:04 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 20:21:03 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 20:21:02 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 20:21:02 PPPoE receive PADS
11/19/2010 20:21:02 PPPoE send PADR
11/19/2010 20:21:02 PPPoE receive PADO
11/19/2010 20:21:02 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:57 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:57 ADSL Media Up !
11/19/2010 20:20:52 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:47 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:42 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:37 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:37 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 20:20:33 PPPoE stop
11/19/2010 20:20:33 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 20:19:50 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:17:19 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:14:49 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:12:18 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:09:48 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:07:17 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:04:46 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:02:16 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:59:45 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:57:15 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:55:38 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 19:55:37 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 19:55:37 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 19:55:37 PPPoE receive PADS
11/19/2010 19:55:36 PPPoE send PADR
11/19/2010 19:55:36 PPPoE receive PADO
11/19/2010 19:55:36 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:31 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:31 ADSL Media Up !
11/19/2010 19:55:26 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:26 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:55:21 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:16 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:11 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:06 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:06 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:55:03 PPPoE stop
11/19/2010 19:55:03 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 19:54:44 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:53:53 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 19:53:52 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 19:53:52 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 19:53:52 PPPoE receive PADS
11/19/2010 19:53:52 PPPoE send PADR
11/19/2010 19:53:52 PPPoE receive PADO
11/19/2010 19:53:52 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:47 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:45 ADSL Media Up !
11/19/2010 19:53:42 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:42 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:53:36 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:31 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:26 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:21 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:21 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:53:18 PPPoE stop
11/19/2010 19:53:18 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 19:52:14 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:49:44 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:48:56 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 19:48:55 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 19:48:55 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 19:48:55 PPPoE receive PADS
11/19/2010 19:48:55 PPPoE send PADR
11/19/2010 19:48:55 PPPoE receive PADO
11/19/2010 19:48:55 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:55 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:48:50 ADSL Media Up !
11/19/2010 19:48:50 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:45 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:40 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:35 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:35 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:48:32 PPPoE stop
11/19/2010 19:48:32 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 19:47:21 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 19:47:20 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 19:47:20 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 19:47:20 PPPoE receive PADS
11/19/2010 19:47:19 PPPoE send PADR
11/19/2010 19:47:19 PPPoE receive PADO
11/19/2010 19:47:19 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:47:14 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:47:13 ADSL Media Up !
11/19/2010 19:47:13 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:47:09 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:47:04 PPPoE send PADI
Ik zit nu online met die BBox en die heeft een andere interface dan de Sagem.
11/19/2010 21:07:35 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 21:05:05 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 21:02:34 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 21:00:04 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:57:33 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:55:03 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:52:32 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:50:01 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:47:31 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:45:00 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:42:30 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:39:59 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:37:29 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:35:45 NTP Date/Time updated.
11/19/2010 20:35:40 NTP query
11/19/2010 20:34:53 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:32:23 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:29:52 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:29:09 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 20:29:08 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 20:29:08 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 20:29:08 PPPoE receive PADS
11/19/2010 20:29:08 PPPoE send PADR
11/19/2010 20:29:08 PPPoE receive PADO
11/19/2010 20:29:08 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:29:02 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:28:59 ADSL Media Up !
11/19/2010 20:28:57 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:28:52 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:28:47 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:28:47 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 20:28:44 PPPoE stop
11/19/2010 20:28:44 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 20:27:32 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 20:27:31 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 20:27:31 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 20:27:31 PPPoE receive PADS
11/19/2010 20:27:31 PPPoE send PADR
11/19/2010 20:27:31 PPPoE receive PADO
11/19/2010 20:27:31 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:31 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 20:27:26 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:26 ADSL Media Up !
11/19/2010 20:27:21 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:27:21 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:16 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:11 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:27:11 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 20:27:08 PPPoE stop
11/19/2010 20:27:08 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 20:25:56 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 20:25:55 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 20:25:55 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 20:25:55 PPPoE receive PADS
11/19/2010 20:25:55 PPPoE send PADR
11/19/2010 20:25:55 PPPoE receive PADO
11/19/2010 20:25:55 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:50 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:49 ADSL Media Up !
11/19/2010 20:25:44 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:39 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:34 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:29 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:25:26 PPPoE stop
11/19/2010 20:25:26 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 20:24:51 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:22:20 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:21:04 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 20:21:03 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 20:21:02 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 20:21:02 PPPoE receive PADS
11/19/2010 20:21:02 PPPoE send PADR
11/19/2010 20:21:02 PPPoE receive PADO
11/19/2010 20:21:02 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:57 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:57 ADSL Media Up !
11/19/2010 20:20:52 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:47 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:42 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:37 PPPoE send PADI
11/19/2010 20:20:37 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 20:20:33 PPPoE stop
11/19/2010 20:20:33 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 20:19:50 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:17:19 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:14:49 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:12:18 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:09:48 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:07:17 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:04:46 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 20:02:16 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:59:45 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:57:15 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:55:38 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 19:55:37 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 19:55:37 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 19:55:37 PPPoE receive PADS
11/19/2010 19:55:36 PPPoE send PADR
11/19/2010 19:55:36 PPPoE receive PADO
11/19/2010 19:55:36 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:31 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:31 ADSL Media Up !
11/19/2010 19:55:26 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:26 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:55:21 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:16 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:11 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:06 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:55:06 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:55:03 PPPoE stop
11/19/2010 19:55:03 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 19:54:44 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:53:53 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 19:53:52 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 19:53:52 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 19:53:52 PPPoE receive PADS
11/19/2010 19:53:52 PPPoE send PADR
11/19/2010 19:53:52 PPPoE receive PADO
11/19/2010 19:53:52 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:47 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:45 ADSL Media Up !
11/19/2010 19:53:42 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:42 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:53:36 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:31 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:26 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:21 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:53:21 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:53:18 PPPoE stop
11/19/2010 19:53:18 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 19:52:14 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:49:44 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:48:56 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 19:48:55 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 19:48:55 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 19:48:55 PPPoE receive PADS
11/19/2010 19:48:55 PPPoE send PADR
11/19/2010 19:48:55 PPPoE receive PADO
11/19/2010 19:48:55 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:55 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:48:50 ADSL Media Up !
11/19/2010 19:48:50 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:45 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:40 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:35 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:48:35 Dial On Demand(PPPoE1)
11/19/2010 19:48:32 PPPoE stop
11/19/2010 19:48:32 PPPoE1 stop PPP
11/19/2010 19:47:21 If(PPPoE1) PPP connection ok !
11/19/2010 19:47:20 PPPoE1 get IP:62.235.182.
11/19/2010 19:47:20 PPPoE1 start PPP
11/19/2010 19:47:20 PPPoE receive PADS
11/19/2010 19:47:19 PPPoE send PADR
11/19/2010 19:47:19 PPPoE receive PADO
11/19/2010 19:47:19 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:47:14 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:47:13 ADSL Media Up !
11/19/2010 19:47:13 sending ACK to 192.168.1.3
11/19/2010 19:47:09 PPPoE send PADI
11/19/2010 19:47:04 PPPoE send PADI
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
scarlet unlimited ADSL2+
Een klant van mij heeft ook enorm veel problemen met zijn scarlet. Zijn lijnwaarden zijn sterk gezakt (niets veranderd aan bekabeling). Hij is van 16mbps ineens naar 9 gezakt en heeft ook veel disconnects tot gevolg. Ik heb contact opgenomen met scarlet en alles uitgelegd en krijg gewoon domme standaard antwoorden. Die mens heeft al meer als 5 jaar scarlet maar sinds het overgenomen is door BGC heeft hij continu problemen. Hij moet soms tot 3keer toe de modem herstarten doordat de computer aangeeft 'ongeldig IP adres'.
Dit is de mail:
NU:
Hallo,
het feit dat de lijnwaarde ineens drastisch zakt (16.5 -> 9 is bijna 50%) en de lijnkwaliteit met momenten zodanig slecht zijn met verbindingsverlies tot gevolg of zeer moeilijk online raken (router soms 3X opstarten) vind ik als trouwe klant dat scarlet mij tegemoet moet komen met een beter voorstel (zelfde prijs) en vooral een betere verbinding dan dat ik nu heb (stabiel en redelijke snelheid). Sinds 2 maanden ervaar ik problemen maar het wordt alleen maar erger met de dag. Indien hier niets aan gebeurd voel ik mij genoodzaakt om naar een andere provider over te stappen die betere service en kwaliteit kunnen leveren dan dat scarlet adsl2+ momenteel doet.
Hoogachtend
***
Het antwoord is:
Beste,
Helaas kunnen we geen verbetering maken op huidig abonnement.
Echter leveren we wel VDSL op aan Scarlet One klanten, waarbij de snelheid drastisch kan verbeterd worden.
Op de algemene werking van de DSL kan echter geen probleem vastgesteld worden.
Indien dit probleem zich nog steeds bij voordoet kan u ons altijd contacteren op het nr 02/0275,27,27 voor technische ondersteuning.
Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
Het grappige is ze kunnen geen VDSL leveren daar alle poorten zijn in het centrum van antwerpen ingenomen zijn. Zou adsl 2+ van dommel een betere oplossing kunnen zijn hij, zit minder dan 500m van een adsl 2+ centrale? Of is adsl 2+ van scarlet en dommel van hetzelfde server/dslam?
Een klant van mij heeft ook enorm veel problemen met zijn scarlet. Zijn lijnwaarden zijn sterk gezakt (niets veranderd aan bekabeling). Hij is van 16mbps ineens naar 9 gezakt en heeft ook veel disconnects tot gevolg. Ik heb contact opgenomen met scarlet en alles uitgelegd en krijg gewoon domme standaard antwoorden. Die mens heeft al meer als 5 jaar scarlet maar sinds het overgenomen is door BGC heeft hij continu problemen. Hij moet soms tot 3keer toe de modem herstarten doordat de computer aangeeft 'ongeldig IP adres'.
Dit is de mail:
NU:
Hallo,
het feit dat de lijnwaarde ineens drastisch zakt (16.5 -> 9 is bijna 50%) en de lijnkwaliteit met momenten zodanig slecht zijn met verbindingsverlies tot gevolg of zeer moeilijk online raken (router soms 3X opstarten) vind ik als trouwe klant dat scarlet mij tegemoet moet komen met een beter voorstel (zelfde prijs) en vooral een betere verbinding dan dat ik nu heb (stabiel en redelijke snelheid). Sinds 2 maanden ervaar ik problemen maar het wordt alleen maar erger met de dag. Indien hier niets aan gebeurd voel ik mij genoodzaakt om naar een andere provider over te stappen die betere service en kwaliteit kunnen leveren dan dat scarlet adsl2+ momenteel doet.
Hoogachtend
***
Het antwoord is:
Beste,
Helaas kunnen we geen verbetering maken op huidig abonnement.
Echter leveren we wel VDSL op aan Scarlet One klanten, waarbij de snelheid drastisch kan verbeterd worden.
Op de algemene werking van de DSL kan echter geen probleem vastgesteld worden.
Indien dit probleem zich nog steeds bij voordoet kan u ons altijd contacteren op het nr 02/0275,27,27 voor technische ondersteuning.
Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
Het grappige is ze kunnen geen VDSL leveren daar alle poorten zijn in het centrum van antwerpen ingenomen zijn. Zou adsl 2+ van dommel een betere oplossing kunnen zijn hij, zit minder dan 500m van een adsl 2+ centrale? Of is adsl 2+ van scarlet en dommel van hetzelfde server/dslam?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Eerste mail nog vergeten:
U hebt op 06-11-2010 om 12:20:43 de volgende vraag aan ons gesteld:
Hallo,
Ik heb enkele fora's bezocht en het blijkt dat techniekers zeggen dat ik op een herstelprofiel sta van 9mbps. Kan u ervoor zorgen dat ik op het vorige snelheidsprofiel kan terug gezet worden?
Mvg
Het antwoord is:
Beste,
Helaas zijn door de lijn problemen begin dit jaar een genoodzaakte aanpassing moeten gebeuren wat de lijnsnelheid verlagen inhield.
9Mbit is momenteel evenals de best mogelijke snelheid tov de afstand tussen woning en centrale.
Onze excuses voor Uw ongemak.
Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
U hebt op 06-11-2010 om 12:20:43 de volgende vraag aan ons gesteld:
Hallo,
Ik heb enkele fora's bezocht en het blijkt dat techniekers zeggen dat ik op een herstelprofiel sta van 9mbps. Kan u ervoor zorgen dat ik op het vorige snelheidsprofiel kan terug gezet worden?
Mvg
Het antwoord is:
Beste,
Helaas zijn door de lijn problemen begin dit jaar een genoodzaakte aanpassing moeten gebeuren wat de lijnsnelheid verlagen inhield.
9Mbit is momenteel evenals de best mogelijke snelheid tov de afstand tussen woning en centrale.
Onze excuses voor Uw ongemak.
Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik zit met hetzelfde, de laatste tijd is m'n SNR gedaald van rond de 14 naar 8,9 7,9 7,6 momenteel.
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, maar wat is de oorzaak :s
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, maar wat is de oorzaak :s
Laatst gewijzigd door honda4life 20 nov 2010, 13:07, in totaal 3 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
@Hercules, het ziet er niet echt goed uit.
De log laat duidelijk zien dat je PPPoE-sessie regelmatig wegvalt.
Bellen naar de helpdesk zou ik zeggen en ze desnoods deze informatie meegeven maar normaal kunnen ze dit zelf zien.
De log laat duidelijk zien dat je PPPoE-sessie regelmatig wegvalt.
Bellen naar de helpdesk zou ik zeggen en ze desnoods deze informatie meegeven maar normaal kunnen ze dit zelf zien.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Als je belt naar de helpdesk krijg je domme antwoorden die ze volgens mij gewoon van een schermpje aflezen van oei de klant zegt dat, wij antwoorden dat.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ja je kan niet veel adviseren. Maar volgens mij ligt da niet plotseling aan de klant zijn binnenbekabeling zou nogal plots zijn?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Zojuist maar weer gebeld met Scarlet.
Gelukkig zijn die er inmiddels ook achter dat het niet aan mijn modem ligt, maar aan de lijnkwaliteit.
Zaak is doorgegeven aan Belgacom die de boel nu moet gaan fixen...
Gelukkig zijn die er inmiddels ook achter dat het niet aan mijn modem ligt, maar aan de lijnkwaliteit.
Zaak is doorgegeven aan Belgacom die de boel nu moet gaan fixen...
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
En ze zijn weer van je vanaf.
Benieuwd of het ook werkelijk doodgegeven is :s
Benieuwd of het ook werkelijk doodgegeven is :s
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Yup vanmorgen stond de Belgacom technieker op de stoep.
En wat ik sinds mijn verhuizing al had aangegeven bleek te kloppen.
Kenelijk hadden ze zitten kutten in een wijk schakelkast en datbleek de reden te zijn van mijn brakke lijnkwaliteit.
Nu maar hopen dat het weer stabiel blijft, ook al is het maar 6Mbit en kan ik nog geen TV krijgen.
En wat ik sinds mijn verhuizing al had aangegeven bleek te kloppen.
Kenelijk hadden ze zitten kutten in een wijk schakelkast en datbleek de reden te zijn van mijn brakke lijnkwaliteit.
Nu maar hopen dat het weer stabiel blijft, ook al is het maar 6Mbit en kan ik nog geen TV krijgen.