Nieuw bij Belgacom TV, vanaf 1 november a.s.

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

tommos schreef:
quistnix schreef:De SW-versie : he30.mpp2.rel5-14 is recent genoeg om NPVR te ondersteunen. Het feit is dat nPVR blijkbaar een beetje vertraging heeft opgelopen. Maar het komt er aan, nog eventjes geduld.

Na 6 jaar hebben ze al de helft minder klanten als Telenet, terwijl Belgacom wel in heel Belgie beschikbaar is.
Belgacom leeft in zijn eigen virtuele wereld.
Nu zullen onze Belgacom medewerkerkes wel kwaad zijn, maar doet mij nu eens niks sie. Dat ze tegen hun franstalige top gaan klagen. Dan zullen ze mss eens verstaan dat er ook Vlamingen zijn in Belgie.
Tommos,

Je moet appelen met appelen vergelijken.

Belgacom heeft bijna 1 miljoen Belgacom TV klanten (digitale tv dus), Telenet 1,2 miljoen digitale kijkers. De analoge kijkers moet je hier niet meetellen. Dus dat verschil is niet zo groot. Punt 1 waar je mis bent.

En de top is niet alleen franstalig. Er zitten ook nederlandstalige en nog anderstalige (buitenlanders) bij. En Belgacom is een Belgisch bedrijf. Geen Waals bedrijf zoals je aanhaalt.

Dus vooraleer je iets schrijft, informeer je eerst ten gronde.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

tommos schreef:
quistnix schreef:De SW-versie : he30.mpp2.rel5-14 is recent genoeg om NPVR te ondersteunen. Het feit is dat nPVR blijkbaar een beetje vertraging heeft opgelopen. Maar het komt er aan, nog eventjes geduld.

Ha.. vertraging. Hadden we nu echt niet verwacht zie...
Heeft Belgacom al ooit iets geleverd zonder vertraging en zonder problemen? denk het niet.
waarschijnlijk zullen ze het nu lanceren en nog meer andere dingen wegnemen, zoals gewoonlijk.
Oeps..daar is een probleem.. ze kunnen bijna niks meer wegnemen, want Belgacom (tv) is al lang een lege doos geworden. (je kan enkel tv kijken - met een beetje geluk - en als je enorm veel geluk hebt kan je nog opnemen)
Maar ja, het zal wel voor 'binnenkort' zijn zeker. Binnenkort zal Belgacom iedereen verbazen.. binnenkort. Hetzelfde verhaaltje wat al bijna 6 jaar gezegd wordt (uiteraard alleen door Belgacom medewerkers)
Belgacom tv is de flop van de eeuw, alleen Belgacom, les Francophones, zelf ziet dat nog niet in. Na 6 jaar hebben ze al de helft minder klanten als Telenet, terwijl Belgacom wel in heel Belgie beschikbaar is.
Belgacom leeft in zijn eigen virtuele wereld.

Nu zullen onze Belgacom medewerkerkes wel kwaad zijn, maar doet mij nu eens niks sie. Dat ze tegen hun franstalige top gaan klagen. Dan zullen ze mss eens verstaan dat er ook Vlamingen zijn in Belgie.

Amaai ik vermoed een hevige Telenetfan Ikzelf heb BelgacomTv op 16,5Mbit profiel en kan met mijn confort abo toch goeie snelheden halen terwijl ik TV zie en zelfs een ander opneem Ik ben tevreden want vrienden van mij hebben Telenet vroeger Indi en daar is ook nie steeds rozen geur hoor Ik vind BelgacomTv een goed alternatief tenopzicht van het monopolie gedrag van Telenet en ook iets goedkoper
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Belgacom heeft bijna 1 miljoen Belgacom TV klanten (digitale tv dus), Telenet 1,2 miljoen digitale kijkers. De analoge kijkers moet je hier niet meetellen. Dus dat verschil is niet zo groot. Punt 1 waar je mis bent.
LEUGENS!
Belgacom TV heeft er 795.000, zie http://www.belgacom.com/group/gallery/c ... lts_nl.pdf
Je hebt toevallig een klein beetje veel naar gerond afgerond ja?

795.000 over heel Belgie, inclusief alle cafe's en waarvan er hoopje zijn die niet gebruikt worden omdat ze dit gratis weggeven bij internet.
Verschil niet groot zeg je, amaai, dan moet je echt leren rekenen.. als Belgacom over heel belgie gaat, en telenet enkel over vlaanderen/stuk van brussel.
En de top is niet alleen franstalig. Er zitten ook nederlandstalige en nog anderstalige (buitenlanders) bij. En Belgacom is een Belgisch bedrijf. Geen Waals bedrijf zoals je aanhaalt.
mijn hond spreekt nog beter Nederlands dan monsieur Bellens.
Mijn kat kan tenminste internet pagina's maken in het Nederlands, zonder constante vertalingsfouten. (ALS ze al in het Nederlands geraken bij Belgacom..zie hun belachelijke forum, waar ze na 1.5 maand nog steeds hun nederlandstalige mails sturen)
Laatst gewijzigd door tommos 12 nov 2010, 13:34, in totaal 1 gewijzigd.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

lion51 schreef: Amaai ik vermoed een hevige Telenetfan Ikzelf heb BelgacomTv op 16,5Mbit profiel en kan met mijn confort abo toch goeie snelheden halen terwijl ik TV zie en zelfs een ander opneem Ik ben tevreden want vrienden van mij hebben Telenet vroeger Indi en daar is ook nie steeds rozen geur hoor Ik vind BelgacomTv een goed alternatief tenopzicht van het monopolie gedrag van Telenet en ook iets goedkoper
Ik heb niet eens Telenet, noch tv vlaanderen noch mobistar. Dus die vlieger gaat niet op.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

tomw schreef:Mij hebben ze toch verbaasd hoor het afgelopen jaar. Echt prachtig hoe het internet vooruitgegaan is.

-datalimieten fors omhoog
-snelheid van 4Mbps naar 25Mbps, upload van 400kbps naar 3.5Mbps
-gratis digitale tv
-gratis modem, decoder

Tja er zijn nu eenmaal mensen die het blijkbaar niet inzien.

En ik heb zo het gevoel dat er volgend jaar ook weer een hele hoop vernieuwingen op het programma staan. :lol:
- decoder en tv is NIET gratis.
- snelheid verhoogd enkel voor 'niche' groep.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

proximusboyke schreef:minder klanten of telenet is ook niet moeilijk hé.
Van de een op da andere dag was iedere kabelabonnee telenet klant.
En nooit op tijd lanceren is waar maar dat is bij elk groot bedrijf.
Nokia SE en voorla niet vergeten de witte iphone
proximusboyke, nooit op tijd lanceren gebeurd nu niet NIET bij grote bedrijven!
Daar wordt alles goed getest, en ingeplanned. Dit noemen ze project management.
Bij de meeste grote bedrijven wordt ge onmiddellijk buiten gesmeten na zulke flaters.

Bij belgacom loopt ELKE, maar ook ELKE update fout. ALTIJD delays, ALTIJD vol met fouten, ALTIJD dingen die weggenomen worden.
Remember de laatste grote software update? MAAANDEN delay, en dan was het nog onbruikbaar bij de release.
E-mail op tv heeft nu al 3 jaar vertraging!
Overschakeling naar MPEG4 .. ook een jaar vertraging.
Je kan zo voorbeelden blijven opnoemen.
Iemand die objectief is, zal dit bevestigen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

neef van rickyrocker kawala of wathever
toevallig nieuwe account
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

proximusboyke schreef:neef van rickyrocker kawala of wathever
toevallig nieuwe account
ah juist, er mag niemand een negatief woord (read: feiten) over Belgacom zeggen.
Ik heb niks, maar ook niks met Ricky.. te maken.

Trouwens, ga eens meer rondkijken bij echte gebruikers van Belgacom TV.. en kijk dan eens hoe tevreden die zijn..
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

ik heb belgacom tv en ben tevreden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Hier dik tevreden over Belgacom TV :beerchug:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

tommos schreef:LEUGENS!
Belgacom TV heeft er 795.000, zie http://www.belgacom.com/group/gallery/c ... lts_nl.pdf
Uit je eigen referentie :roll:
Eind september hadden niet minder dan 920.000 klanten Belgacom als hun tv-aanbieder gekozen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tzelfde hier :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Astralon schreef:
tommos schreef:LEUGENS!
Belgacom TV heeft er 795.000, zie http://www.belgacom.com/group/gallery/c ... lts_nl.pdf
Uit je eigen referentie :roll:
Eind september hadden niet minder dan 920.000 klanten Belgacom als hun tv-aanbieder gekozen
LEER LEZEN.
920.000 bevat de mensen met "*2 STREAMS*", zoals Belgacom ze noemt. Dus de mensen met 2 decoders. (goed middel om cijfer wat omhoog te krikken, om dat getal te gebruiken)
795.000 gezinnen zijn het! Staat in hetzelfde document.
Maar ja, het document zal te moeilijk zijn voor de meeste mensen hier.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Of het er nu 800.000 of 1.000.000 zijn, om van 0 begonnen te zijn, is het toch een prestatie. Ik weet echter niet goed meer welk punt we hier probeerden te maken. Of was het het gewoonlijke welles nietes tussen BGC en Telenet? Indien dat het geval was, dan moet ik toch maar eens gaan splitsen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nou. Dat ze zoveel Belgacom TV klanten hebben kunnen winnen, heeft ook wel te maken met het "gratis" weggeven van BGCTV in een pack.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Een beetje uw manieren houden hé.

Ik KAN lezen en ik LEES wat er staat op pagina 4 en ik post die quote met een smiley.
Maar ja mijnheer voelt zich weer aangevallen.
920.000 Belgacom TV-klanten, een toename op jaarbasis met 39%;
tommos schreef:Maar ja, het document zal te moeilijk zijn voor de meeste mensen hier.
Als bedrijfsleider moet ik ze niet alleen kunnen lezen ik moet ze ook kunnen schrijven.

@tommos, Als het allemaal zo slecht is bij Belgacom, waarom blijf je er dan klant?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

tommos,

belgacom had eind Q3 920.000 belgacom tv klanten ongeacht het aantal decoders (1,2 of 3) dat ze hebben. en dit is een pracht van een prestatie.
Belgacom is helemaal van 0 begonnen zoals al eerder door iemand anders vermeld en dat vergeleken met Telenet die al meer dan 20 jaar TV aanbieden, is dit een prachtprestatie.

belgacom behoort ook tot de top (vooral op technisch vlak) van het aanbieden van IPTV. Veel buitenlandse providers komen bij Belgacom kijken of te zien hoe zij het hier doen om te weten hoe zij het kunnen implementeren in hun eigen nationaal netwerk.

Dat je geen Belgacom fan bent, weten we al intussen, maar bovenvermelde klopt voor 100% en ik, ik kan het weten want ik zit aan de bron
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Het is precies komkommertijd bij de Belgacom haters.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

gm123 schreef:Het is precies komkommertijd bij de Belgacom haters.
ze kunnen er niet tegen dat belgacom het goed doet. zeer triestig, zo een gasten.
en dat ze een goed aanbod voor internet en tv hebben op dit moment, en het einde is nog niet in zicht....
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Zamba schreef:tommos,
belgacom had eind Q3 920.000 belgacom tv klanten ongeacht het aantal decoders (1,2 of 3) dat ze hebben. en dit is een pracht van een prestatie.
Belgacom is helemaal van 0 begonnen zoals al eerder door iemand anders vermeld en dat vergeleken met Telenet die al meer dan 20 jaar TV aanbieden, is dit een prachtprestatie.

belgacom behoort ook tot de top (vooral op technisch vlak) van het aanbieden van IPTV. Veel buitenlandse providers komen bij Belgacom kijken of te zien hoe zij het hier doen om te weten hoe zij het kunnen implementeren in hun eigen nationaal netwerk.

Dat je geen Belgacom fan bent, weten we al intussen, maar bovenvermelde klopt voor 100% en ik, ik kan het weten want ik zit aan de bron
Ok, het valt op dat je voor Belgacom werkt. (waarschijnlijk net afgestudeerd zeker?)
http://www.belgacom.com/group/gallery/c ... lts_nl.pdf
k zal er nog pagina nummer bijzetten, anders vind je het toch niet: Pagina 24, "waarvan gezinnen: 795'.
Of ga je nu zeggen dat Belgacom liegt in zijn officiele documenten?
Of toch blijkbaar toch te moeilijk voor jullie om verder dan pagina 4 te geraken?

toch een beetje kinderachtig van jullie mannen. Iemand die ook maar iets negatiefs zegt over Belgacom krijgt de volle laag, en is een Belgacom hater.
Zoiets past in een kleuterklas..

en trouwens, het is ALLEEN Belgacom zelf die zegt dat zij bij de leiders behoren. De echte iptv leiders lachen ze vierkant uit. 795.000 gebruikers stelt niks voor.

@Zamba : het is zo goed dat Belgacom hun tv 'gratis' moet weggeven,en ze hebben zo'n goed aanbod dat veel vlaamse zenders niet verkrijgbaar zijn via Belgacom, en ze hebben zo'n goed aanbod dat er enkel Franse zenders bijkomen, en zo goed dat er quasi geen interactiviteit is via Belgacom TV, en zo goed dat bijna niemand de 30Mb lijnen kan krijgen, zo goed dat er klachten geopened zijn bij centrum voor racisme en gelijke rechten tegenover Belgacom, en zo goed dat veel mensen nog geen Belgacom tv kan krijgen, en zo goed dat Mobistar vanop de eerste dag van de launch al meer mogelijkheden heeft dan Belgacom TV (na 5.5 jaar!), etc
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

tommos schreef:[
toch een beetje kinderachtig van jullie mannen. Iemand die ook maar iets negatiefs zegt over Belgacom krijgt de volle laag, en is een Belgacom hater.
Zoiets past in een kleuterklas..
Dit forum is op slinkse wijze overgenomen door Belgacom. Men voert een echte reclame campagne op een gebruikers forum om hun producten te verkopen en in de aanbieden te etaleren.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Blijkbaar weet Muziekbos, zoals zo vaak, meer dan de rest van de gebruikers.
Dus bij deze: mijn vraag aan de Crew/Moderators...

Gelieve te bevestigen dat Userbase is overgenomen door Belgacom.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Muziekbos, gelieve je private berichten te lezen. Dank.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

je interpreteert de cijfers verkeerd :

920.000 belgacom tv klanten in totaal :

-waarvan 795.000 gezinnen of klanten met slechts 1 decoder.
-waarvan 125.000 klanten met meer dan 1 decoder.

is in totaal....inderdaad. 920.000.

voor de rest tommos,

90% kan aangesloten worden op belgacom TV.
eind dit jaar kunnen 75% van de klanten op VDSL2 (30Mb) aangesloten worden.

en muziebos, tommos mag zijn mening zeggen, geen probleem, hij doet maar, maar hij moet de officiele nummers niet verdragen. dat is alles. voor de rest doet hij wat hij wil.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

tommos schreef:Trouwens, ga eens meer rondkijken bij echte gebruikers van Belgacom TV.. en kijk dan eens hoe tevreden die zijn..
Ik heb min of meer per ongeluk Belgacom TV hier binnen gehaald (had een pack nodig en BGCTV was er zo ongeveer gratis bij). Ik had al een eigen INDI HD recorder en heb de Belgacom decoder dan maar op dezelfde TV aangesloten kwestie van zelf objectief beide systemen te kunnen vergelijken. Ik kan je verzekeren dat het beeld van Belgacom niet beter of slechter is dan dat van Telenet. De BGC decoder doet hier in de huiskamer het dagelijkse werk en de INDI recorder is standby.

Heb in heel het proces een 10 tal contacten met klantendienst/ technische dienst gehad. Daarvan waren er 9 met heel vriendelijke en behulpzame medewerkers en 1 met een persoon met maandagochtendhumeur (of een kater).

Als ik ooit moet besparen of kiezen gaat Telenet eruit. Het IPTV systeem en de bijpassende netwerkstructuur zijn veel meer toekomst gericht.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

tommos schreef:
- decoder en tv is NIET gratis.
- snelheid verhoogd enkel voor 'niche' groep.
Raving BS aka lulkoek, als je niks weet zwijg dan liever .. ik ben overgeschakeld van ADSL (abo ADSL-Go 4,6Mbps max) Naar "Internet Favorite" (enkel naamsverandering) op VDSL2 (20Mbps max) .. kostprijs NUL KOMMA NUL euro ..
Ik heb Bcom TV in huis gehaald op aanraden van iemand op dit forum, kostprijs NUL KOMMA NUL euro!
.. en NEEN ik heb met Bcom geen ballen te zien, op geen enkele manier, ik ben een simpele, maar tevreden klant! :twisted:

Om de filosoof Witgenstein te quoten "Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll man schweigen" ... :roll: :twisted:
Laatst gewijzigd door Regulus 12 nov 2010, 20:26, in totaal 1 gewijzigd.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

tommos schreef:
lion51 schreef: Amaai ik vermoed een hevige Telenetfan Ikzelf heb BelgacomTv op 16,5Mbit profiel en kan met mijn confort abo toch goeie snelheden halen terwijl ik TV zie en zelfs een ander opneem Ik ben tevreden want vrienden van mij hebben Telenet vroeger Indi en daar is ook nie steeds rozen geur hoor Ik vind BelgacomTv een goed alternatief tenopzicht van het monopolie gedrag van Telenet en ook iets goedkoper
Ik heb niet eens Telenet, noch tv vlaanderen noch mobistar. Dus die vlieger gaat niet op.
Oh .. ne stuurman aan de wal? ja die weten het allemaal beter he ROTFL :roll:
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

tommos schreef:
proximusboyke, nooit op tijd lanceren gebeurd nu niet NIET bij grote bedrijven!
Daar wordt alles goed getest, en ingeplanned. Dit noemen ze project management.
snip
Ge zijt een ongelofelijke ouwehoer man, (van het werkwoord "ouwehoeren" :roll: ) .. ik denk dat ge echt niks weet ... ooit eens gekeken wat er allemaal "release delayed" werd bij bvb Microsoft? ROTFLMAO!! .. en die zijn een klein stukske groter dan Belgacom ... Wie een hond wil slaan ... juist .. uw verbeelding gaat met uzelf aan de haal !

.. en als ge supporter zijt van de rood-gele clowns van het gelijknamige circus (wat ge suggereert zelf niet te zijn :roll: ) ... man, ik kan je een verhaal vertellen waar uw broek van afzakt, hun arrogantie en hun grenzeloze minachting voor hun klanten is gewoon onvoorstelbaar! :twisted:
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

tommos schreef:mijn hond spreekt nog beter Nederlands dan monsieur Bellens.
Mijn kat kan tenminste internet pagina's maken in het Nederlands, zonder constante vertalingsfouten.
Voor mijn part spreekt hij chinees. Lijkt mij nog nuttiger ook. Voornamelijk sinds hij schijnt bij te klussen voor Google :lol2:

En welke Vlaamse zenders ontbreken er?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb vroeger telenet digitale tv gehad. Nu Belgacom TV. De verschilpunten
- Bij de tv guide zie je bij telenet een vertikale lijn welk uur het "nu" is. Je ziet dus meteen of een programma bijna gedaan is of niet.
- Men kan bij telenet 2 programma's tegelijk opnemen van elke tv zender
- Decoder BGC reageert in mijn ogen sneller dan die van telenet
- Decoder BGC kan je ergens heen meenemen (indien ze daar ook BGC tv hebben) om de opgenomen films/programma's daar te bekijken.
- Huur decoder BGC is goedkoper dan telenet (6 euro ipv 8 euro per maand)
- Bij BGC is één enkele kabel (UTP) voldoende. Bij telenet moet je nog altijd een coaxaansluiting hebben in de buurt + UTP (ofwel via devolo werken = extra kosten)
- Belgacom heeft een "all-in-one" modem, bij telenet hangen er 3 stroomvreters aan de muur (NIU, modem, switch)
- Bij telenet gaat je surf/downloadsnelheid er niet op achteruit als je met 2 tv's in HD kijkt
- Telenet heeft filmnet/prima, Belgacom heeft voetbal. Als je zoon/dochter een hevige filmfanaat is, en de vader een immense voetbalfanaat moet je ze dus beiden hebben
tommos schreef:
@Zamba : het is zo goed dat Belgacom hun tv 'gratis' moet weggeven,en ze hebben zo'n goed aanbod dat veel vlaamse zenders niet verkrijgbaar zijn via Belgacom, en ze hebben zo'n goed aanbod dat er enkel Franse zenders bijkomen, en zo goed dat er quasi geen interactiviteit is via Belgacom TV, en zo goed dat bijna niemand de 30Mb lijnen kan krijgen, zo goed dat er klachten geopened zijn bij centrum voor racisme en gelijke rechten tegenover Belgacom, en zo goed dat veel mensen nog geen Belgacom tv kan krijgen, en zo goed dat Mobistar vanop de eerste dag van de launch al meer mogelijkheden heeft dan Belgacom TV (na 5.5 jaar!), etc
Kan/durf je al deze punten BEWIJZEN of STAVEN? Zo niet is het voor mij meer dan duidelijk dat je gewoon bullshit verkoopt. Lever mij het bewijs zodat ik je kan geloven:
- welke vlaamse zenders zijn niet verkrijgbaar bij BGC tv en wel bij TN tv?
- welke franse zenders zijn er bij gekomen die TN tv ook heeft?
- welke interactiviteit heeft TN wel en BGC niet?
- BGC is nog volop bezig met de uitrol van de 30mbit, dus hoe kan jij hierover een standpunt innemen? BGC heeft DUIDELIJK gecommuniceerd dat dit tot maximaal 31 december kan duren. Dit is nog meer dan een maand!!!
- Bewijs mij dat er klachten voor racisme en gelijke rechten zijn tov BGC? Scan het artikel in of geef de link!
- Welke mogelijkheden heeft Mobistar TV wel en BGC TV niet, en wees/blijf realistisch!

Antwoord mij en mijn medeforumgenoten op bovenstaande punten, indien mogelijk MET bewijs. Je komt hier binnengevallen met en van je 16 posts hier spreek je alleen maar kwaad over BGC als een blinde die mept naar een ei! Wees eerlijk tov jezelf, tov ons en kom af met bewijzen!

Mod edit: dubbele post samen gevoegd

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Regulus schreef:
tommos schreef:
- decoder en tv is NIET gratis.
- snelheid verhoogd enkel voor 'niche' groep.
Raving BS aka lulkoek, als je niks weet zwijg dan liever .. ik ben overgeschakeld van ADSL (abo ADSL-Go 4,6Mbps max) Naar "Internet Favorite" (enkel naamsverandering) op VDSL2 (20Mbps max) .. kostprijs NUL KOMMA NUL euro ..
Ik heb Bcom TV in huis gehaald op aanraden van iemand op dit forum, kostprijs NUL KOMMA NUL euro!
.. en NEEN ik heb met Bcom geen ballen te zien, op geen enkele manier, ik ben een simpele, maar tevreden klant! :twisted:

Om de filosoof Witgenstein te quoten "Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll man schweigen" ... :roll: :twisted:
Ale, de hofnar is er ook. De vuilbakken staan buiten zeker, want dan ben jij de slimste thuis.
Dus over dat 'simpel' zijn , zijn we akkoord.

-> upgrade van ADSL naar VDSL kost 50€ voor iedereen.
Maar ja, jij zal wel weer een uitzondering zijn.
-> activatie van Belgacom kost normaal gezien 50€ (
Maar ja, jij zal wel weer een uitzondering zijn.
-> decoder kost zowieso 6€ (of hoeveel nu weer exact).. ook met pak. Als je decoder koopt, dan moet je dit bedrag niet betalen per maand.
dus is NIET gratis.
Maar ja, jij zal wel weer een uitzondering zijn.
Oh .. ne stuurman aan de wal? ja die weten het allemaal beter he ROTFL
We zijn hier wel over Belgacom bezig, niet over de rest.
Maar snap je ook niet zeker?

Als je niks negatiefs, ook al is het met bewijzigen, van Belgacom wil horen, dan hoor je niet thuis op een forum.
(iets wat blijkbaar ook al op een ander forum over u gezegd is heb ik net gemerkt!)
Ik kom hier met valide punten af, dat weet elke objectieve persoon (welke hier nog durven te komen). Maar ook alleen maar kinderachtige opmerkingen van u dus.

En ja, vergelijk gerust met Microsoft!! Bij belgacom is er nog quasi nooit een update normaal verlopen, en is er geen enkele deadline behouden.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Niets is gratis in deze wereld dus ook niet BelgacomTV ondanks hun reclame. Indien het echt gratis was dan zou je maar evenveel mogen betalen als een pack internet + telefonie. Zo simpel is dat :-)
Ze zeggen dat het gratis is maar toch betaal je voor je tv bij Belgacom :-)
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

krisken schreef:Heb vroeger telenet digitale tv gehad. Nu Belgacom TV. De verschilpunten
...
- Telenet heeft filmnet/prima, Belgacom heeft voetbal. Als je zoon/dochter een hevige filmfanaat is, en de vader een immense voetbalfanaat moet je ze dus beiden hebben
Pas op krisken, ik zeg niet dat telenet beter is eh! Niet alles is zwart/wit!
Zoals gezegd heb ik geen telenet, en wil dit ook niet echt hebben, alhoewel ik vaak denk van 'verdomme, nu wil ik telenet'.
dus vraag ik mij af in welke wereld die mensen leven die constant zeggen dat Belgacom goed bezig slash perfect is.


Vlaamse/nederlanderstalige zenders:

- studio 100
- life tv
- gunk tv
- actua tv
- onze tv
- pebble tv
- jimjam
- zita
- buienradar
- Njam!
- stories tv

Dan zwijgen we uiteraard nog over andere zenders zoals Fox life, MCM Top, Trace tropical, NL1-2-3HD, etc..en deftige radio zenders...

niche zenders...misschien, maar toch niet beschikbaar.
Exclusive zenders? Ja, gunk tv is er zo een..
maar er zijn zenders die geweigerd werden door Belgacom zelf , wegens 'capaciteit'.

Zenders die er wel bijgekomen zijn:

- M6 Boutique
- LA trois
- RTL-TVI HD
- Club RTL HD
- La une HD
- La deux HD
- Arte Belgique
- ..
(maar dus geen capaciteit voor NL talige kanalen)



-> 30Mb

Als je logisch nadenkt, en een aansluiting binnen 400m moet hebben, dan vallen veel mensen uit de boot.
Om nogmaals te zwijgen over die honder duizenden die nog geen 4Mb lijn hebben.

-> Welke mogelijkheden heeft Mobistar TV wel en BGC TV niet, en wees/blijf realistisch!

- Mobile application
Jaja, belgacom 'binnenkort'.

- Remote opnames
Jaja, belgacom 'binnenkort'.

- Externe harde schijf..
...

Nogmaals, belgacom is er al bijna 6 jaar mee bezig. 6 jaar stilstand.


-> welke interactiviteit heeft TN wel en BGC niet?
- 'tv-sites'
- Fun & Games
- e-mail
Volgens handleiding van decoder al lang mogelijk via Belgacom, maar alles behalve waar. (jaja, weeral eens uitgesteld)
- digitext (niet dat dit iets voorstelt waarschijnlijk)

-> Bewijs mij dat er klachten voor racisme en gelijke rechten zijn tov BGC? Scan het artikel in of geef de link!

Dit kan/mag ik momenteel niet doorgeven. Maar ik beloof u dat ik het doorgeef van zodra ik dit mag.
Maar de publiekelijke klachten op allerlei fora zegt genoeg, niet?
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Muziekbos schreef:Niets is gratis in deze wereld dus ook niet BelgacomTV ondanks hun reclame. Indien het echt gratis was dan zou je maar evenveel mogen betalen als een pack internet + telefonie. Zo simpel is dat :-)
Ze zeggen dat het gratis is maar toch betaal je voor je tv bij Belgacom :-)
Uiteraard.
Ze geven gewoon een korting die ongeveer hetzelfde is als een BTV abbo.
Maar ik moet zeggen, Belgacom is goed met z'n reklame de laatste jaren. Veel beter dan telenet.
En dankzij dit krijgen ze er nog klanten bij.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

tommos schreef: -> upgrade van ADSL naar VDSL kost 50€ voor iedereen.
Maar ja, jij zal wel weer een uitzondering zijn.
-> activatie van Belgacom kost normaal gezien 50€ (
Maar ja, jij zal wel weer een uitzondering zijn.
-> decoder kost zowieso 6€ (of hoeveel nu weer exact).. ook met pak. Als je decoder koopt, dan moet je dit bedrag niet betalen per maand.
dus is NIET gratis.
Maar ja, jij zal wel weer een uitzondering zijn.
Een upgrade kost niet persé €50. Heb vandaag te Merelbeke nog zo een overzetting gedaan (ADSL met 1.1mbit profiel op ISDN naar een VDSL aansluiting). Klant klaagde dat zijn VPN verbinding continue eruit viel en voila, for free. "Normaal" kost het €50, maar sommigen krijgen het idd gratis. Gebeurd meer en meer : op die manier maken ze capaciteit vrij in de centrales voor alternatieve providers hun ADSL aansluitingen. En als er in die KVD amper mensen op vdsl zitten dan gunnen ze de klanten dat wel...

Activatie kost normaal inderdaad €50, maar...het is zowat continue solden bij Belgacom. Als je even kijkt naar http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... nt_tv_free zal je daar "gratis installatie en activering" OF "één maand gratis en gratis activering" zien staan, om maar een voorbeeld te geven.

Decoder kost inderdaad €6/maand (of via éénmalige aankoop) maar vroeger zijn er talloze decoders for free de deur buiten gegaan. Ikzelf heb er ook zo ééntje staan via scarlet (waar men dezelfde actie heeft gedaan)

Kortom : het is perfect mogelijk dat hij van bovenstaande acties kon profiteren op die manier. Of dit waarheid is of niet weet alleen de persoon in kwestie.

Betreffende mijn vragenlijst moet ik toegeven dat je op sommige punten wel gelijk hebt. Zoals bvb op die tv-zenders (ik wist niet ééns dat we zoveel vlaamse zenders hadden?). Aan de andere kant, wat de franse zenders betreft, vind ik het normaal dat deze er ook bijzitten. Vergeet niet dat BGC tv in België te verkrijgen is, en niet alleen in Vlaanderen, zoals Telenet. Hierdoor moet er uiteraard een evenwichtig aanbod NL/FR zijn. Als je de nationale zenders van vlaanderen aanbied in HD, moet je dat dan ook doen met de franse etc.

Ik weet dat BGC druk bezig is met de implementatie van de remote. Wanneer etc heb ik echter geen weet van. Je verwijt BGC dat ze dan al 6 jaar stilstaan met hun tv product, maar je vergeet volgens mij dat telenet (die al langer met digi tv bezig is!) dit nog maar heeft sinds een goed jaar. En ook daar mis ik de mogelijkheid tot een externe HDD.

Tv sites, fun&games,e-mail heeft BGC inderdaad niet. Maar je hebt bvb web interactieve fotoalbums. En dat heeft telenet dan weer niet. Wat mijn zuivere mening betreft : fun&games, tvsites, e-mail, fotoalbums, ... allemaal leuk speelgoed, maar gebruik je dat effectief? Don't think so. Heb destijds bvb tvsites eens geprobeerd en mij geergerd eraan! Ik heb even een handleiding uit mijn wagen gehaald en vind nergens terug dat BGC dit beloofd?

En digitext werkt bij BGC? Net als gewone teletekst?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Betreffende mijn vragenlijst moet ik toegeven dat je op sommige punten wel gelijk hebt. Zoals bvb op die tv-zenders (ik wist niet ééns dat we zoveel vlaamse zenders hadden?).
Buienradar is geen 'zender'. Voor diegenen die willen vergelijken:

Belgacom: http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... _vl_06.pdf

Telenet: http://telenet.be/347/0/1/nl/?zip=2000& ... Interkabel

Mobistar: http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/tv/channels

:twisted:
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Hey krisken,

Bedankt voor uw 'normaal' antwoord!
Ivm uw opmerking van franse zenders, als vlaming kan het mij eerlijk gezegde niet bommen dat er zenders in wallonie bijkomen.
Is maar normaal denk ik?
Langs de andere kant heeft belgacom tv de MINSTE zenders qua digitale tv.
telenet heeft er meer, tv vlaanderen heeft er meer, mobistar heeft er meer, etc
Dit terwijl belgacom tv net het minste last zou moeten hebben van capaciteit.
Langs de andere kant is belgacom tv -alleenstaand- wel de duurste..
En heb je dan er nog eens bij dat de kans groot is dat je maar 1 stream kan krijgen.
Is toch niet allemaal zo perfect eh?

Ik zal u eens de pdf vande manual doorsturen waar dit staat van email. Daar staat 'vanaf nu kan je uw email lezen op belgacom tv'
Op telenet digitale tv kan je wel fotos bekijken hooor.
Digitext is geen teletekst, maar is niet zo een echt probleem.

Die apps zijn misschien niet voor iedereen nuttig, maar voor anderen weer wel. En opnieuw hier loopt belgacom serieus achter.
In het begin verkocht belgacom zelfs toetsenborden bij hin decoders... Dat is nu ook al gedaan (read: achteruitgang)

Zoals ik zei: in de realiteit is het zeker en vast geen rozegeur en maneschijn bij belgacom, in tegendeel, en sommige mensen willen dit niet inzien. En ja, spijtig genoeg wordt belgacom tv rechtgehouden door hun voetbal en hun goede reklame.


En die dingen zijn daar al jaren beschikbaar.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
THRene schreef:
krisken schreef:Betreffende mijn vragenlijst moet ik toegeven dat je op sommige punten wel gelijk hebt. Zoals bvb op die tv-zenders (ik wist niet ééns dat we zoveel vlaamse zenders hadden?).
Buienradar is geen 'zender'. Voor diegenen die willen vergelijken:

Belgacom: http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... _vl_06.pdf

Telenet: http://telenet.be/347/0/1/nl/?zip=2000& ... Interkabel

Mobistar: http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/tv/channels

:twisted:
Tot een uur geleden wist ik ook niet dat dit bestond :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Mod edit: dubbele post samengevoegd
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als ik de pdf's bekijk die hier ook zijn gepost kan je toch niet zeggen dat er "weinig" zenders zijn bij belgacom? Want dan heeft mobistar/tvvlaanderen er toch minder (nuja minder...sat heeft er natuurlijk meer maar we spreken over zenders die normaal niet free to air zijn).

Belgacom moet het inderdaad hebben van "zijn" voetbal en van klanten die reeds internet+tel hebben en dus tv erbij krijgen. Telenet moet het dan weer hebben van de analoge tvzenders die ze schrappen om bandbreedte vrij te maken en ze in het digitale pakket wel aanbieden. En uiteraard de pakketten van prime.

Qua prijs : BGC tv kost je 18.50 euro per maand (alleenstaand, zie http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... fort_price). Dit is de prijs inclusief huur van de decoder. Totale prijs per jaar is dus 222

Telenet kost je in mijn regio (9820) € 172,8 / jaar. Als je hierbij de kost van de decoder optelt (8 euro per maand, dus 96 euro per jaar) komt dit op 268,8.

Dit is een verschil van 46,8 waar BGC het goedkoopste in is. Dus hoe kom je erbij dat telenet goedkoper is? Zie ik iets over het hoofd?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het hangt ervan af hoe je dat ziet, krisken.

€ 33,35 voor Belgacom TV Comfort wanneer afzonderlijk, €21,33 euro voor HD Decoder + kabelabonnement (gerekend aan 13,33 euro pm)

In een pack met Belgacom TV + Comfort line kost dit € 34,50. Bij Telenet met HD Decoder + kabelabonnement kost dit 34,33 euro per maand.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 13 nov 2010, 00:17, in totaal 2 gewijzigd.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Je moet de free to air zenders ook meerekenen, want die krijg je ook. (een gewone gebruiker kijkt gewoon naar wat die krijgt, niet wat free to air is of niet)
Bij belgacom zou je ook de zoom zenders moeten wegnemen, maar ale.
Dus btv heeft de minste zenders van allemaal, en zeker de minste radio zenders.

Uw 18€ per maand klopt ook niet, want je hebt ook nog een telefoonlijn nodig (zover ik weet) Dus we spreken over het geval dat je enkel btv wil nemen. Anders zou je ook kunnen zeggen dat telenet dtv gratis is :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”