Geen verbinding

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

goede avond userbasers, bij mij is mijn verbinding rond 20h deze avond uitgevallen. De groene led Ethernet blijft uit, ook na een herstart van de modem. Een telefoontje (Gsm) naar de helpdesk ging niet, ik krijg steeds een bezetoon. Nog iemand met soortgelijke problemen ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Bierspier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 aug 2006, 11:00

Zelfde hier zo rond 20h .. modempage geeft aan dat de dns servers down zijn
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

lacer schreef:goede avond userbasers, bij mij is mijn verbinding rond 20h deze avond uitgevallen. De groene led Ethernet blijft uit, ook na een herstart van de modem. Een telefoontje (Gsm) naar de helpdesk ging niet, ik krijg steeds een bezetoon. Nog iemand met soortgelijke problemen ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

hier in roeselare-beveren ook geen internet meer.

ook niet na reset met paperklip van 30 seconden om naar fabrieksinstellingen te gaan.

toestand leds: power - dsl - ppp leds: aan voip led: uit.

lan connecties naar speedtouch werken wel nog (kan intern dus op mijn eigen pc's) ook via wireless.

een internet connectie test via de de speedtouch geeft een fout bij internet server 90....

Hopelijk is dit euvel vlug opgelost.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

Bierspier schreef:fixed 3uurtjes down dus
hier werkt het nog altijd niet !

zal morgen eens naar de helpdesk moeten bellen vrees ik, vandaag op een feestdag zal er waarschijnlijk wel niemand werken.

als ik een connectivity check doe van de ppp835 verbinding (via webinterface speedtouch716) krijg ik een fout bij internet verbinding: connectivity to gateway (94.110.0.1) er staat een rood kruisje bij.

diverse reset pogingen op het reset knopje met een paperclip maken niets uit.

ook het lampje van voip-ready licht niet op. Het lijkt wel of mijn telefonie sip account gegevens niet ingesteld staan in de modem. Er staat bij telephony niets geconfigureerd

Ik dacht dat er na een hardware reset gedurende 30sec, het configuratie script van de modem opnieuw wordt gedownload.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ben blij dat het voor mij al opgelost is :-) , dacht eerst dat het mijn fout was, want was aan het klooien met m'n WIFI instellingen. Bij toeval was de uit val op hetzelfde moment opgetreden dus :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
gvh
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2006, 17:36

Sedert gisteren geen telefoon en nog steeds niet!
Voor mij is de maat vol na 3 jaar geklungel : TELE2 der uit (welkom TELENET)
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Bij mij uitval telefoon en internet om ongeveer 21:00 op 10/11/2010. Nu is het internet terug actief, maar nog geen telefoon. De lampjes op de modem staan allemaal groen, behalve internet en voip. Hoe het dan kan dat ik opnieuw internet heb snap ik helemaal niet.
Vervelend dat dit zich voordoet op een avond met daarop aansluitend een feestdag zodat je niemand van Base gedurende lange tijd kan bereiken. Ook geen statusmelding te vinden op hun site.
Ik gebruik Base sinds 2007 zonder problemen, maar sinds dit jaar gaat het echt verkeerd. Eerst maanden dat Base de facturatie niet in orde kreeg en nu blijkbaar een algemene storing waarbij niemand van Base het nodig vindt om de klanten in te lichten.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

yoho schreef:
Bierspier schreef:fixed 3uurtjes down dus
hier werkt het nog altijd niet !

zal morgen eens naar de helpdesk moeten bellen vrees ik, vandaag op een feestdag zal er waarschijnlijk wel niemand werken.

als ik een connectivity check doe van de ppp835 verbinding (via webinterface speedtouch716) krijg ik een fout bij internet verbinding: connectivity to gateway (94.110.0.1) er staat een rood kruisje bij.

diverse reset pogingen op het reset knopje met een paperclip maken niets uit.

ook het lampje van voip-ready licht niet op. Het lijkt wel of mijn telefonie sip account gegevens niet ingesteld staan in de modem. Er staat bij telephony niets geconfigureerd

Ik dacht dat er na een hardware reset gedurende 30sec, het configuratie script van de modem opnieuw wordt gedownload.
gebeld naar de helpdesk: vriendelijk persoon aan de lijn. Wist mij te vertellen dat er algemene problemen waren, technici zijn het regio per regio aan het bekijken. 30 minuten na mijn telefoontje is alles vanzelf terug goed gekomen, telefoon + internet terug up. De helpdesk persoon wist mij ook te vertellen dat de settings na een reset, eens de servers terug goed staan, automatisch zullen worden gedownload in de modem (als gepushed als het ware)

nu enkel terug mijn firewall, game and application settings en wifi beveiliging + dyndns account terug goedzetten. Deze was ik kwijt door de router 30 seconden te resetten met de paperclip.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Tof,de helpdesk is op een feestdag ook bereikbaar :-o .
Voorlopig blijf ik nog een tijdje bij Base, had enkele maanden geleden mijn HomePack abbo gewijzigd, maandbedrag 35 € voor 4 Mbit profiel met telefonie, maar dit terzijde natuurlijk :bdaysmile:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

yoho schreef: gebeld naar de helpdesk: vriendelijk persoon aan de lijn. Wist mij te vertellen dat er algemene problemen waren, technici zijn het regio per regio aan het bekijken. 30 minuten na mijn telefoontje is alles vanzelf terug goed gekomen, telefoon + internet terug up. De helpdesk persoon wist mij ook te vertellen dat de settings na een reset, eens de servers terug goed staan, automatisch zullen worden gedownload in de modem (als gepushed als het ware)

nu enkel terug mijn firewall, game and application settings en wifi beveiliging + dyndns account terug goedzetten. Deze was ik kwijt door de router 30 seconden te resetten met de paperclip.
Blijkbaar heb jij een beter nummer dan ik gebeld. Ik kreeg vanmorgend een bandje met de uren waarop zij bereikbaar zijn
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ik belde gisteren naar 02 6080600,maar de lijn was waarschijnlijk overbezet.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

lacer schreef:Ik belde gisteren naar 02 6080600,maar de lijn was waarschijnlijk overbezet.
ik heb rond 12 uur gebeld, naar hetzelfde nummer. Wel zo'n 5 a 10 min moeten wachten vooraleer iemand aan de lijn.
ik kreeg ook al op voorhand te horen tijdens mijn wachttijd dat er algemene problemen waren.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ok, dit is ondertussen reeds opgelost zeker bij Base :P
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”