BasVDSL schreef:Phillipe, ik heb het in Leuven ook gezien met een 7270 met 1 telefoon parallel.
2~3 sec later begon Fritz te rinkelen, meer dan 1 beltoon.
Ja, en ?
Ik bedoelde niet dat het maar één belttoon duurt voor hij meebelt.
Ik bedoel dat de FritzBox één beltoon wacht,
om het CLIP signaal te detecteren (omdat de FSK CLIP uitgezonden wordt tussen de eerste en de tweede beltoon). Daarna moet deze info nog verwerkt worden en terug als analoge CLIP aan de analoge eindapparaten aangeleverd worden. Dit alles duurt inderdaad 2~3 sec voor de eerste telefoon rinkelt.
Daarbij komt ook nog dat de analoge telefoons nooit gelijktijdig rinkelen, maar de een na de andere (eerst gaat FON1, tijdens de belpauze rinkelt FON2, daarna FON3, daarna terug FON1 enz...
Dit heeft te maken met de voeding. Deze is niet krachtig genoeg om een belsignaal te genereren om 3 telefoons gelijktijdig te laten rinkelen, vandaar dat ze voor deze oplossing gekozen hebben.
Dus afhankelijk van welke telefoonuitgang je gekozen hebt, zal het eerste belsignaal ook vetraagd zijn.
Als je de FritzBox op een ISDN lijn gebruikt gaat alles veel sneller. Bij ISDN wordt de CLIP uitgestuurd op het D-kanaal, nog voor de telefoon rinkelt, en kan deze info veel vlugger verwerkt worden. Ook bij aankomende SIP gesprekken (waar de CLIP meegestuurd wordt met de SIP header) gaan de telefoons direct rinkelen (soms begint het al te bellen nog voor de beller het hoort ...)
Maar om terug te komen op de vraag van de vorige poster: zijn probleem is niet de FritzBox die te traag reageert, maar de Braziliaanse CLIP die niet compatibel is met de analoge CLIP die FritzBox verwacht.
Philippe.