Fritz!Box 7390 internationale versie: ervaringen, bugs, ...

BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

qless schreef:
Immers 17a heeft 2x zoveel draaggolven dan 8b.
Dat klopt wel, maar hogere frequenties komen veel minder ver, waardoor op lange afstanden er totaal geen voordeel is.
Daarom sluiten ze ook geen VDSL2 aan als je verder dan een meter of 1500 zit.
En op die afstand heeft protocol 17a nog altijd nut, ook al haal je de volle snelheid niet.
Je kan daar bijna 30mbit halen, iets wat protocol 8b onmogelijk is.
Groeten Bas.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Dacht dat het maximaal 1000 meter was bij Belgacom.

Is er hier iemand met een Fritz!Box die eens een screen shot van zijn draaggolf overzicht kan posten op 17a profiel?

Gelijk nog een vraagje, ik wil mijn VDSL2tool ook geschikt maken voor de fritz box, kan iemand mij daar bij helpen, bijvoorbeeld door testwerk te doen?
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

Laatst gewijzigd door KnalRob 09 nov 2010, 15:43, in totaal 3 gewijzigd.
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Welke informatie moet je hebben?
Maar hou er wel rekening mee dat Fritzboxen een heel andere benadering hebben dan andere modems.
Bovendien geeft hij zelf de informatie al aan, zie bijlage.
Bijlagen
DSL-status.png
(279.33 KiB) 33 keer gedownload
Groeten Bas.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Zit er telnet op? (of ssh) het lijkt me gewoon handig om dat erbij te zetten in het keuze scherm...natuurlijk is de webinterface van de fritz veel uitgebreider..
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Je er zit telnet op, maar die moet je expliciet aanzetten.
Maar hij zit erin:
# cat /proc/cpuinfo
system type : Ikanos Fusiv Core
processor : 0
cpu model : MIPS 24K V4.12
BogoMIPS : 330.75
wait instruction : yes
unaligned_instructions : 10483970
microsecond timers : yes
tlb_entries : 64
extra interrupt vector : yes
hardware watchpoint : yes
ASEs implemented : mips16 dsp
VCED exceptions : not available
VCEI exceptions : not available
Zeg maar welke info je wilt hebben.
Groeten Bas.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

qless schreef:Dacht dat het maximaal 1000 meter was bij Belgacom.
Inderdaad maar 1km met 16,5Mbit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hierbij kan ik meedelen dat de Fritz!Box Fon WLAN 7390 sinds vandaag beschikbaar is bij een Belgische IT distributeur, en dus ook bij retailers.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De vraag is tegen welke prijs. :(

En hoe zit het dan met de configuratie voor belgacom? Zit er dan een dropdown menutje in waaruit je je provider kiest en zelf de juiste instellingen instelt?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Trojan schreef:De vraag is tegen welke prijs. :(

En hoe zit het dan met de configuratie voor belgacom? Zit er dan een dropdown menutje in waaruit je je provider kiest en zelf de juiste instellingen instelt?
Aankoopprijs bij de distri zonder verzendkosten: 186 EUR. Een reseller zal dus mogelijk met een beetje marge tegen de 200 EUR uitkomen.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Voorlopig is de goedkoopste op tweakers €224.

Zojuist eens wat aan het snuffelen geweest in de handleiding, en ik ben zodanig onder de indruk dat ik er ook één wil. :(
Vooral de mogelijk om een aangesloten telefoon te gebruiken als alarm staat mij wel aan. :)

In de handleiding staat dat de modem autoconfiguratie via TR069 ondersteunt, hopelijk ook via die van belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Trojan schreef:Voorlopig is de goedkoopste op tweakers €224
Mja, die 186 EUR is zonder BTW... beetje kort door de bocht van mij :) Dus aankoopprijs is 225,06 EUR. Die op tweakers zullen nog wel beter prijzen hebben.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Trojan schreef:Voorlopig is de goedkoopste op tweakers €224.

Zojuist eens wat aan het snuffelen geweest in de handleiding, en ik ben zodanig onder de indruk dat ik er ook één wil. :(
Vooral de mogelijk om een aangesloten telefoon te gebruiken als alarm staat mij wel aan. :)

In de handleiding staat dat de modem autoconfiguratie via TR069 ondersteunt, hopelijk ook via die van belgacom.
Dat betwijfel ik, immers word enkel een Bbox2 ondersteund, licht er natuurlijk aan wat je onder "autoconfiguratie" bedoeld.

Ik gebruik mijn 7390 Int. voorlopig achter mijn Bbox2. Zeker voor Belgacom TV is dat handig als je de mogelijk voor een derde STB en TV on PC wilt gaan doen, tenzij AVM daarvoor nog aanpassingen zal treffen natuurlijk, maar het is dan altijd een beetje er achteraan hinken.

Ben vol lof over de 7390, zitten een aantal zeer handige functies in zoals overzicht gebruikte kanalen WiFi, eco maatregelen, functie om tussen bepaalde uren je internetsessie te herstarten, enz. Tot nu toe maar 1 nadeel, maar voor mij persoonlijk een zeer grote, geen ondersteuning naamweergave telefoonoproepen.

@Trojan, protocol is inderdaad protocol, maar voor de 7390 moet AVM via de firmware zelf de VLAN's toevoegen, worden dus niet automatisch door TR069 ingesteld.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 09 nov 2010, 22:07, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Abusimbal schreef:Dat betwijfel ik, immers word enkel een Bbox2 ondersteund, licht er natuurlijk aan wat je onder "autoconfiguratie" bedoeld.
Als belgacom de richtlijnen volgt die zijn opgesteld door de maker van het TR069 protocol, dan zou elke modem die dat ondersteunt de internet configuratie moeten binnenkrijgen.

Maar iets zegt mij dat het waarschijnlijk niet het geval is. :(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

@Trojan
In de laatste internationale beta firmware zijn er 3 keuzes aanwezig voor Belgacom: Belgacom, Belgacom VSDL en Belgacom VDSL + IPTV. Als je voor de tweede optie kiest, dan voegt die in de configuatie automatisch een entry toe voor VLAN 10. De VOIP die bij Belgacom over VLAN 20 loopt, wordt niet aangemaakt.

@Abusimbal
Inderdaad goed toestel. Over dat één groot nadeel. Ben ik het ook met je eens. Spijtig dat die het oproepnummer niet laat zien op het telefoontoestel, als deze niet bekend is in zijn telefoonboek. Of heeft iemand daar al iets op gevonden?
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Hier laat hij het nummer wel zien hoor, op DECT toch, want dat is het enige wat ik gebruik.
Groeten Bas.
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Raar bij mij staat er altijd onbekend nummer. Ik gebruik DECT, het laatste nieuwe toestel van AVM. Misschien iets van Scarlet en Fritz dat niet goed samenwerkt?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nummerweergave zou normaal moeten werken.
Misschien is dit een (betalende) optie die je bij Scarlet apart moet aanvragen ?

Waar Abusimbal terecht over klaagt is dat de CNIP (weergave naam) niet correct geïmplementeerd is.
- Naamweergave op vaste lijn (optie bij Belgacom) wordt door FritzBox niet doorgegeven aan de aangesloten telefoons.
- "Username" bij inkomende SIP gesprekken worden ook niet doorgegeven.
- De naam wordt wel doorgegeven aan de analoge en DECT telefoons, als het oproepnummer in het interne telefoonboek staat.

Dit is inderdaad een groot nadeel. Bij WeePee is weergave naam bij binnenkomende VOIP gesprekken gratis. Jammer dat de FritzBox hier niets meer doet.
Dit is al meermaals gerapporteerd, maar ik denk dat dit in Duitsland geen issue is, gezien weergave naam daar niet aangeboden wordt (Privacy ?). Als de Duitse markt geen vrager is, dan zullen ze dat ook niet vlug implementeren :-(

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Klopt helemaal.
Effe namen toevoegen in het telefoonboek en je ziet wel namen.
Maar het is niet de service die BGC (bv) bied.
Groeten Bas.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Daarom houd ik vast aan mijn Linksys SPA3102.
Die geeft wel de naaminformatie van Weepee.
Ook het dialplan geeft meer mogelijkheden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
zornik
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2010, 20:17

Hey folks,


zit al een tijdje te broeden op de aanschaf van een Fritzbox 7390, dus volg deze en andere gelijkaardige threads al een hele tijd. Het is dan ook zeer goed nieuws dat dankzij de ongelofelijke inzet van velen hier op het forum er eindelijk een doorbraak gemeld werd hier op het forum.

Al vast mijn dank daarvoor.

Nu is mijn enige vraag nog, de internationale versie is dat model nummer 20002484 ?
Ga mijn 7390 gebruiken op een Dommel Speedconnect Plus abbo, van zodra deze wordt opgeleverd.


Thanks Zornik
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Inderdaad
- mijn internationale 7390 heeft atrikel nr 20002484.
- mijn duiste 7390 heeft atrikel nr 20002448.
- er schijnt ook nog een AT/CH versie te bestaan, met nr 20002486.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
zornik
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2010, 20:17

Thanks Philippe voor de volledige info
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

zornik schreef: Nu is mijn enige vraag nog, de internationale versie is dat model nummer 20002484 ?
Ga mijn 7390 gebruiken op een Dommel Speedconnect Plus abbo, van zodra deze wordt opgeleverd.
Mag geen probleem geven, ik zit zelf met de Duitse op de Plus en KnalRob doet het met de INT versie.
Groeten Bas.
bas1968
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:25

Ik ben in het bezit van een Fritzbox 7390 (Duitse versie) die inmiddels is geflashed naar Internationale versie omdat ik Annex A gebruik
Ik ben woonachtig in Brazilië en heb hier geen nummerweergave op de vaste lijn. Het probleem wordt veroorzaakt doordat de Fritzbox 1 a 1,5 seconden wacht met reageren op een inkomend gesprek. De andere telefoons gaan al over en dan begint de Fritzbox ook. Onze telefoonmaatschappij (FSK nummerweergave) stuurt de CLIP informatie direct bij het overgaan mee. Omdat de Fritzbox dan nog niet reageert, wordt de nummerinformatie niet opgevangen. Sommig telefoonmaatschappijen sturen de caller ID pas nadat de telefoon 1 keer is over gegaan, in dat geval had het hier ook gewerkt.
Is er een mogelijkheid om de reaktietijd op inkomende gesprekken te verlagen?
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Heb je al eens geprobeerd de 7390 in zijn eentje op de binnenkomende lijn te zetten?
Ik heb laatst ook bij een 7270 bemerkt als je meerdere telefoons parallel aan de ingang steekt dat de Fritzbox pas laat reactie vertoont.
Groeten Bas.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bas1968 schreef:Ik ben woonachtig in Brazilië en heb hier geen nummerweergave op de vaste lijn. Het probleem wordt veroorzaakt doordat de Fritzbox 1 a 1,5 seconden wacht met reageren op een inkomend gesprek. De andere telefoons gaan al over en dan begint de Fritzbox ook. Onze telefoonmaatschappij (FSK nummerweergave) stuurt de CLIP informatie direct bij het overgaan mee. Omdat de Fritzbox dan nog niet reageert, wordt de nummerinformatie niet opgevangen.
Volgens mij wacht de FritzBox niet met reageren: hij wacht gewoon 1 beltoon af, om te kijken of er een CLIP meegestuurd wordt, en dan pas beginnen de aangesloten toestellen te bellen (omdat deze ook de CLIP moeten meekrijgen).

Uw probleem is waarschijnlijk dat ze in Brazilië een heel particuliere versie van het DTMF caller-id protocol gebruiken.
Misschien is dit in te stellen door de country-settings van deze FritzBox te wijzigen. Gezien Brazilië niet vermeld staat als optie in de web interface, moet je een land proberen die hetzelfde CLIP protocol gebruikt.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Phillipe, ik heb het in Leuven ook gezien met een 7270 met 1 telefoon parallel.
2~3 sec later begon Fritz te rinkelen, meer dan 1 beltoon.
Groeten Bas.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

BasVDSL schreef:Phillipe, ik heb het in Leuven ook gezien met een 7270 met 1 telefoon parallel.
2~3 sec later begon Fritz te rinkelen, meer dan 1 beltoon.
Ja, en ?
Ik bedoelde niet dat het maar één belttoon duurt voor hij meebelt.
Ik bedoel dat de FritzBox één beltoon wacht, om het CLIP signaal te detecteren (omdat de FSK CLIP uitgezonden wordt tussen de eerste en de tweede beltoon). Daarna moet deze info nog verwerkt worden en terug als analoge CLIP aan de analoge eindapparaten aangeleverd worden. Dit alles duurt inderdaad 2~3 sec voor de eerste telefoon rinkelt.
Daarbij komt ook nog dat de analoge telefoons nooit gelijktijdig rinkelen, maar de een na de andere (eerst gaat FON1, tijdens de belpauze rinkelt FON2, daarna FON3, daarna terug FON1 enz...
Dit heeft te maken met de voeding. Deze is niet krachtig genoeg om een belsignaal te genereren om 3 telefoons gelijktijdig te laten rinkelen, vandaar dat ze voor deze oplossing gekozen hebben.
Dus afhankelijk van welke telefoonuitgang je gekozen hebt, zal het eerste belsignaal ook vetraagd zijn.

Als je de FritzBox op een ISDN lijn gebruikt gaat alles veel sneller. Bij ISDN wordt de CLIP uitgestuurd op het D-kanaal, nog voor de telefoon rinkelt, en kan deze info veel vlugger verwerkt worden. Ook bij aankomende SIP gesprekken (waar de CLIP meegestuurd wordt met de SIP header) gaan de telefoons direct rinkelen (soms begint het al te bellen nog voor de beller het hoort ...)

Maar om terug te komen op de vraag van de vorige poster: zijn probleem is niet de FritzBox die te traag reageert, maar de Braziliaanse CLIP die niet compatibel is met de analoge CLIP die FritzBox verwacht.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bas1968
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:25

Philippe, ik heb hier echt FSK, ik heb o.a Siemens Dect telefoon met FSK die ik in Nederland heb gekocht en daarvan werkt de nummerweergave normaal. Ik heb naast mijn Fritzbox een andere telefoon aangesloten op de splitter (dus niet aangesloten op de Fritzbox) en deze rinkelt meteen bij een inkomend gesprek, de groene led op de Fritzbox brandt dan nog niet. Het duur ongeveer 1 tot 1,5 seconde nadat de andere telefoon rinkelt voordat de led op Fritzbox groen wordt en de FritzFon MT-F en het normale toestel op de analoge poort op de Fritzbox gaan rinkelen.
Ik gebruik hier GVT ( een particuliere telefoonmaatschappij met Nederlandse en Israelische investeerders) stuurt in tegenstelling tot veel andere telefoonmaatschappijen de CLIP meteen mee. Het klopt inderdaad dat andere maatschappijen de CLIP na de eerste beltoon versturen.
Vroeger had ik Brasil Telecom (is overgenomen door Oi telecom), die werkten inderdaad met DTMF maar hun netwerk is dermate verouderd dat snelheden tot maximaal 3 mega worden gehaald. GVT heeft hier een volledig nieuw netwerk van glasvezel en biedt tevens VDSL2+ aan tot 100 mega.
BasVDSL schreef:Heb je al eens geprobeerd de 7390 in zijn eentje op de binnenkomende lijn te zetten?
Ik heb laatst ook bij een 7270 bemerkt als je meerdere telefoons parallel aan de ingang steekt dat de Fritzbox pas laat reactie vertoont.
Ga ik proberen, misschiens dat dit werkt. Ik heb de instellingen van alle landen geprobeerd en AVM wil mij niet helpen omdat ik een Duitse Fritzbox met Internationale firmware heb.
Laatst gewijzigd door bas1968 13 nov 2010, 04:33, in totaal 2 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bas1968 schreef:Ga ik proberen, misschien dat dit werkt. Ik heb de instellingen van alle landen geprobeerd en AVM wil mij niet helpen omdat ik een Duitse Fritzbox met Internationale firmware heb.
Bas
Bedankt voor de uitleg, ik dacht dat je ISP Brasil telecom was - die met DTMF werkt.
In jouw plaats zou ik de Duitse Box niet geflasht hebben met de internationale beta Firmware. Gezien je geen VDSL hebt, maar alleen ADSL, had je via Rukerneltool de Duitse Box eenvoudig kunnen omzetten naar Annex A.
Ik denk dat de int. Beta versie nog enkele bugs vertoont, onder andere in het CLIP gebeuren.
Sinds ik de 7390 in gebruik heb, krijg ik alleen spaghetti op de display van een analoog toestel, aangesloten op de 7390.
Persoonlijk heb ik daar geen last van, gezien er een ISDN centrale achter staat, daar krijg ik een correcte CLIP (ook op alle analoge toestellen aangesloten op de centrale).

Mijn advies zou zijn: probeer eens te flashen naar de Duitse AnnexA versie. Jammer gaan hierbij al je instellingen verloren, tenzij je het flashbereik mtd3 en mtd4 niet wist tijdens het flashen ?)

[EDIT] De laatse Duitse Labor Firmware (84.04.86-18561) schijnt Annex A + B te zijn. Ik zou deze Firmware eens proberen, misschien heb je meer geluk met het CLIP probleem

Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d 14 nov 2010, 15:48, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: footnote betreffende FW 84.04.86-18561
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bas1968
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:25

[EDIT] De laatse Duitse Labor Firmware (84.04.86-18561) schijnt Annex A + B te zijn. Ik zou deze Firmware eens proberen, misschien heb je meer geluk met het CLIP probleem
.
Ik heb de Duitse labor firmware 84.04.86-18561 er ook op gehad, maar ook daarbij werkt de CLIP niet. Het nadeel van de Duitse versie is dat je de menu taal niet kunt omzetten en mijn Duits is niet zo goed.
ISDN hebben we hier niet in Brazilië, ik heb het in ieder geval nog nooit gezien. Ik ben heel benieuwd of hardware van de Duitse en Internationale versie identiek is. AVM vertelde mij dat dit niet het geval is en dat daarom mijn Duitse versie nooit goed zal werken met de Internetionale firmware.
Misschien dat er meer mensen in Brazilië hetzelde probleem hebben zodat AVM met een oplossing komt. Ik will graag Call Diversion en Callthru gebruiken.
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

philippe_d schreef: De laatse Duitse Labor Firmware (84.04.86-18561) schijnt Annex A + B te zijn.
Philip, mijn Duitse box van de INT versie voorzien, 80.04.86-18507, ik vreesde dat het niet zou werken gezien mijn ervaringen met de andere LABO versies.
Wel, ik kan het iedereen aanraden!!
Want ik zie geen enkele error meer staan, die INT versie werkt als een speer met de Duitse boxen.
En tot mijn verbazing heeft Dommel het profiel op 30/6 gezet!
Het werkt beter dan de Duitse firmware met de patch :banana:
Bijlagen
Duitse box met INT op Dommel.png
(365.74 KiB) 79 keer gedownload
Groeten Bas.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

BasVDSL schreef:Philip, mijn Duitse box van de INT versie voorzien, 80.04.86-18507, ik vreesde dat het niet zou werken gezien mijn ervaringen met de andere LABO versies.
Zo zie je maar dat ik toch af en toe eens gelijk heb ;)
Wat een lijntje, jij woont naast de ROP zeker ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Die rop is op 100 meter tops. :banana:
Groeten Bas.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bas1968 schreef: Ik ben heel benieuwd of hardware van de Duitse en Internationale versie identiek is. AVM vertelde mij dat dit niet het geval is en dat daarom mijn Duitse versie nooit goed zal werken met de Internationale firmware.
Ik heb de internationale Box geopend, en ik zie geen enkel verschil tussen de deze printplaat en de Duitse. Volledig identiek tot in het kleinste detail. Op de printplaat van de international box staan zelfs de 2 Duitse telefoonstekkers op de zijkant (TAE), die niet gebruikt worden: er is alleen geen opening voor deze 2 stekkers in de behuizing.
Als je ook de Environment variabelen uitleest krijg je bij beide boxen hetzelfde:
HWRevision 156
HWSubRevision 3

Het enige zeer miniem verschil tussen een Duitse en een internationale zou het ingansfilter op de DSL poort kunnen zijn. De Duitse Box is alleen voor Annex B, en de bandbreedte voor ISDN is iets groter dan voor analoog.
Maar dat kan geen enkele invloed hebben het telefonie gedeelte en het CLIP gebeuren.
Met andere woorden: de man van AVM heeft jou iets wijsgemaakt.

Ik heb ook vastgesteld dat de internationale Beta Firmware zelfs een recentere DSL driver dan de Duitse bevat (1.68.16.06), en ook een nieuwere Firmware versie voor hun DECT toestel (2.28).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bas1968
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:25

Philippe, bedankt voor de informatie. Dus voor mij heeft het geen enkele zin om een internationale versie te kopen want dat gaat in mijn geval ook niet werken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er is toch een heel miniem verschil tussen de internationale box en de Duitse 7390: de Duitse bevat 2 componenten die ik op de internationale niet terugvind, met opschrift "3n3J100"
Voor zover ik nog iets afweet van elektronica zijn dit 3,3 nF condensators met tolerantie (J) van 5% voor 100V.
Zoals ik al eerder schreef vermoed ik dat dit deel uitmaakt van een ingangsfilter op het DSL circuit voor Annex B (wat de internationale niet heeft). Voor de rest 2 Boxen identiek.
Vergleich (Small).PNG
Vergelijking tussen de internationale (links) en de Duitse (rechts) box
(888.36 KiB) 60 keer gedownload
7390_GER (Small).PNG
Detail Duitse Box met de 2 condensators
(575.66 KiB) 46 keer gedownload
Ik kan me dus niet inbeelden dat de internationale Firmware hierdoor op een Duitse box niet goed zou werken, zoals de AVM Helpdesk jou probeert wij te maken. Ook het CLIP probleem dat U beschreef kan mijns insziens hieraan niet te wijten zijn.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Probeer het en je weet het, RUK (ru-kernel tool) kan je toch heen en weer switchen zonder problemen.
Groeten Bas.
jaycee
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 okt 2010, 04:18

een updateje..

vandaag migratie van dommel netconnect naar speedconnect
voor alle zekerheid gisteravond een bbox2 voor de 7390 gezet, als bridge zodat de fb zelf de login doet

initeel leek na de omzetting alles te werken doch snelheden tot max 6mb
de bb melde een 16mb verbinding
de beta firmware geladen en de fb rechtstreeks gekoppeld
helaas geen sync
diverse providers gekozen maar helaas
terug de bb er voor en na wat gepruts werkte het terug, nu wel met 15mb

heeft iemand het aan de praat gekregen: internationale fb op dommel speedconnect met beta firmare 84.04.86-18507 ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”