De-Ka Electro Leopoldsburg
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Hallo iedereen,
Ik kocht afgelopen Vrijdag een iPhone 4 bij De-Ka Electro te Leopoldsburg, die op Kapazaa link en op hun eigen website link als simlock vrij worden geadverteerd en nu niet meer bruikbaar blijkt te zijn wegens een update die werd geïnstalleerd.
Tijdens de verkoop heeft de verkoper met geen woord gesproken over dat dit toestel "gejailbreakt" was en dus zonder aanpassing niet kon gebruikt worden op het Belgische GSM netwerk. Wel vertelde de verkoper me dat ik steeds de voorlaatste software versie van iTunes moest installeren. Er werd niet gesproken over "unlocken" of "jailbreaken" whatsoever.
Ook de prijs (659euro) deed me niet vermoeden dat dit toestel gejailbreakt zou zijn, dat het toestel op stock was was natuurlijk mooi meegenomen. Na diverse keren contact te hebben opgenomen met de verkoper weet deze opeens van niets meer en zegt me dat hij dit wel duidelijk heeft gemaakt. Op het moment dat de aankoopbon werd opgemaakt is er in onduidelijk schrift snel "update op eigen risico" bijgezet.
Dit lijkt me pure oplichting. De verkoper verstaat onder simlockvrij dat het toestel "simlockvrij" (bruikbaar) was op het moment dat hij het verkocht. Onder simlockvrij versta ik: geen beperkingen wat dan ook, en dus ook niet op updates. Het lijkt me toch de normaalste zaak van de wereld om een telefoon zoals een iPhone te upaten zodanig dat men kan genieten van de laatste nieuwe mogelijkheden.
Om een lang verhaal kort te maken: de verkoper wenst het toestel niet terug te nemen, ondanks dat alles nog in originele verpakking zit en er nog niet eens mee gebeld werd.
Wat is jullie mening hierover? Ik ben zowieso van plan het één programma Volt in te schakelen tegen dit soort wanpraktijken en ook test-aankoop.(ik ben lid) Wat mag ik hier niet over het hoofd zien? Klacht bij de politie, aangetekende ingebrekestelling?
Ik heb betaald met een Mastercard van Brussels Airlines, waar in principe een purchase protection bij inbegrepen zit: link Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie advies,
Ik kocht afgelopen Vrijdag een iPhone 4 bij De-Ka Electro te Leopoldsburg, die op Kapazaa link en op hun eigen website link als simlock vrij worden geadverteerd en nu niet meer bruikbaar blijkt te zijn wegens een update die werd geïnstalleerd.
Tijdens de verkoop heeft de verkoper met geen woord gesproken over dat dit toestel "gejailbreakt" was en dus zonder aanpassing niet kon gebruikt worden op het Belgische GSM netwerk. Wel vertelde de verkoper me dat ik steeds de voorlaatste software versie van iTunes moest installeren. Er werd niet gesproken over "unlocken" of "jailbreaken" whatsoever.
Ook de prijs (659euro) deed me niet vermoeden dat dit toestel gejailbreakt zou zijn, dat het toestel op stock was was natuurlijk mooi meegenomen. Na diverse keren contact te hebben opgenomen met de verkoper weet deze opeens van niets meer en zegt me dat hij dit wel duidelijk heeft gemaakt. Op het moment dat de aankoopbon werd opgemaakt is er in onduidelijk schrift snel "update op eigen risico" bijgezet.
Dit lijkt me pure oplichting. De verkoper verstaat onder simlockvrij dat het toestel "simlockvrij" (bruikbaar) was op het moment dat hij het verkocht. Onder simlockvrij versta ik: geen beperkingen wat dan ook, en dus ook niet op updates. Het lijkt me toch de normaalste zaak van de wereld om een telefoon zoals een iPhone te upaten zodanig dat men kan genieten van de laatste nieuwe mogelijkheden.
Om een lang verhaal kort te maken: de verkoper wenst het toestel niet terug te nemen, ondanks dat alles nog in originele verpakking zit en er nog niet eens mee gebeld werd.
Wat is jullie mening hierover? Ik ben zowieso van plan het één programma Volt in te schakelen tegen dit soort wanpraktijken en ook test-aankoop.(ik ben lid) Wat mag ik hier niet over het hoofd zien? Klacht bij de politie, aangetekende ingebrekestelling?
Ik heb betaald met een Mastercard van Brussels Airlines, waar in principe een purchase protection bij inbegrepen zit: link Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie advies,
Laatst gewijzigd door UB_removed1963 08 nov 2010, 16:30, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Je hebt recht op 90 dagen telefonische ondersteuning.
Ik zou contact opnemen met Apple, http://www.apple.com/benl/support/contact/.
Ik weet niet of ze je initieel willen helpen maar ik zou toch hopen dat ze zelf ageren tegen dit soort wanpraktijken.
Ik zou contact opnemen met Apple, http://www.apple.com/benl/support/contact/.
Ik weet niet of ze je initieel willen helpen maar ik zou toch hopen dat ze zelf ageren tegen dit soort wanpraktijken.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Jammer genoeg is het alleen mogelijk telefonisch contact op te nemen met de support van Apple, dit gaat enkel als het gaat over een iPod/iPad/Macbook, maar niet voor een iPhone. Voor de iPhone verwijst Apple me door naar Mobistar.Astralon schreef:Je hebt recht op 90 dagen telefonische ondersteuning.
Ik zou contact opnemen met Apple, http://www.apple.com/benl/support/contact/.
Ik weet niet of ze je initieel willen helpen maar ik zou toch hopen dat ze zelf ageren tegen dit soort wanpraktijken.
De account manager van Mobistar op ons werkt verteld me echter dat zij zo'n unlock code niet kunnen bezorgen omdat deze ge-unlockt dient te worden met een code van de provider waarvan dit toestel initieel afkomstig is. Deze informatie heb ik echter niet.
Morgen gaat er zowieso reeds een aangetekend schrijven de deur uit. Mastercard raadde me aan om zoveel mogelijk te doen: ingebrekestelling door aangetekend schrijven, klacht indienen bij de lokale politie en een schrijven van Mobistar waarin staat dat dit toestel gelockt is en dus niet op het Belgische GSM netwerk kan gebruikt worden.(het schrijven van Mobistar kan mogelijks interessant zijn om terugbetaling te bekomen van Mastercard)
De winkel/verkoper heb ik reeds meerdere malen gecontacteerd en is totaal niet voor rede vatbaar, het deert hem blijkbaar ook niet dat de naam van zijn zaak in een negatief dagbeeld wordt geplaatst.
Weet iemand waar ik klacht kan indienen bij de Economische inspectie?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Blijkbaar niet. Even gegoogled en je moet echt geen moeite doen om negatieve commentaren te vinden.sail0rbe schreef:De winkel/verkoper heb ik reeds meerdere malen gecontacteerd en is totaal niet voor rede vatbaar, het deert hem blijkbaar ook niet dat de naam van zijn zaak in een negatief dagbeeld wordt geplaatst.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
De verkoper wilt van niets weten omdat ik "het toestel heb geupdate" en daardoor dit defect is volgens hem.rowan schreef:Je hebt toch 2 jaar wettelijke garantie. Je toestel is "kapot".
Want je simkaart werkt perfect in een andere gsm.
De verkoper moet u dan toch verderhelpen
Hij blijft bij zijn stelling dat simlock vrij volgens hem niet voor altijd is, en dat dit door mijn toedoen ongedaan is gemaakt.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
maat het ene heeft toch niet met het andere te maken ?
Jailbreaken is gewoon iets om aplicaties te doen draaien die gratis zijn.
Simlock is gewoon dat deze maar op 1 provider werkt ism een abonnement
Jailbreaken is gewoon iets om aplicaties te doen draaien die gratis zijn.
Simlock is gewoon dat deze maar op 1 provider werkt ism een abonnement
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Oei oei, gebrainwashed door den Steve? Ik vind persoonlijk m'n iPad en iPhone niet interessant als ik ze niet kan jailbreaken, en ik heb er geen één "gekraakte" app opstaan...proximusboyke schreef:... Jailbreaken is gewoon iets om aplicaties te doen draaien die gratis zijn...
Jailbreaken is voornamelijk om functionaliteit aan iOS toe te voegen die niet door Apple (via de AppStore) wordt toegestaan.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je mag me nu een racist vinden of een realist, het maakt mij niet uit, maar in het artikel dat hierboven werd beschreven werden mijn vermoedens waarheid : Aboussamed Karaca en Demir Fikret. Turkse handelaars noemen ze dat dan. Turkse oplichters lijkt mij een beter woord voor dergelijke praktijken! In elk geval probeer zoveel mogelijk te doen, al moet ikzelf helaas toegeven dat ik, behalve de door de TS opgesomde instanties, niet zou weten waar ik verhaal moet halen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Een kleine update: ondertussen heeft De-Ka elektro mij gecontacteerd per mail met het bericht dat ik het toestel aangetekend kon opsturen of zelf terug kon binnen brengen, waarna men mij zou terug betalen.
Waarschijnlijk ga ik het toestel zelf langsbrengen en proberen cash mijn geld terug te krijgen. Ik vertrouw het hele zaakje niet, een ander UB lid (dat hier niet heeft gereageerd) heeft een zelfde probleem meegemaakt met deze elektro zaak en heeft lang moeten wachten en pas nadat diverse consumenten programma's waren ingelicht over De-Ka elektro's wanpraktijken werd het geld teruggestort.
Het risico om het toestel aangetekend op te sturen en het geld niet terug te krijgen is te groot lijkt me. Morgen ga ik nog eens bellen om e.e.a. af te spreken, met hopelijk een goede afloop, maar vertrouwen heb ik helemaal niet in deze personen.
Trouwens, wanneer je ze aan de telefoon en vraagt of je met diezelfde persoon gesproken hebt een dag eerder zeggen ze spontaan "dat weet ik niet mijnheer, dat was waarschijnlijk een collega", en dit terwijl ik de stem duidelijk herkende.
Waarschijnlijk ga ik het toestel zelf langsbrengen en proberen cash mijn geld terug te krijgen. Ik vertrouw het hele zaakje niet, een ander UB lid (dat hier niet heeft gereageerd) heeft een zelfde probleem meegemaakt met deze elektro zaak en heeft lang moeten wachten en pas nadat diverse consumenten programma's waren ingelicht over De-Ka elektro's wanpraktijken werd het geld teruggestort.
Het risico om het toestel aangetekend op te sturen en het geld niet terug te krijgen is te groot lijkt me. Morgen ga ik nog eens bellen om e.e.a. af te spreken, met hopelijk een goede afloop, maar vertrouwen heb ik helemaal niet in deze personen.
Trouwens, wanneer je ze aan de telefoon en vraagt of je met diezelfde persoon gesproken hebt een dag eerder zeggen ze spontaan "dat weet ik niet mijnheer, dat was waarschijnlijk een collega", en dit terwijl ik de stem duidelijk herkende.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Als je het terugbrengt, misschien proberen om een collega/buur/politieagent/... als getuige mee te nemen? En ik zou dit alsnog bespreken met je wijkagent zodat de politie zelf misschien eens kan kijken wat de oorsprong van die telefoon is.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik ga de zaakvoerder vandaag nog een keer bellen, maar zal dit gesprek zeker opnemen, zodat voor hem en voor mij duidelijk is wat de afspraken zijn. Ik zal een datum voorstellen om het toestel binnen te brengen waarop dat hij maar zorgt dat hij het geld cash bij de hand heeft.
Ook zal ik op voorhand contact opnemen met de lokale wijkagent, zodat mocht de zaakvoerder zich niet aan zijn afspraak willen houden en wanneer ik terplaatse ben hij een excuus verzint ik de wijkagent kan bellen, mogelijks hem te vragen om mee te gaan zelfs op voorhand.
Ook zal ik op voorhand contact opnemen met de lokale wijkagent, zodat mocht de zaakvoerder zich niet aan zijn afspraak willen houden en wanneer ik terplaatse ben hij een excuus verzint ik de wijkagent kan bellen, mogelijks hem te vragen om mee te gaan zelfs op voorhand.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik snap uw redenering niet goed hoor ? Je koopt een Gsmeke waarvan je weet dat hij al gejailbreakt is, verkl**t het daarna zelf door verkeerd te updaten
en dan ga je die winkel zwart maken? 3 uur daarna moet je je
Had hem dan gewoon bij Mobistar gekocht en 100€ meer betaald,want nu maak je jezelf belachelijk en gratis reclame voor die winkel die 1.iphones op voorraad heeft en 2.gejailbreakt zijn
Mod edit: taalgebruik, ajb, we zitten hier niet op café.
en dan ga je die winkel zwart maken? 3 uur daarna moet je je
Modbreak:
taalgebruik
al terug intrekken omdat ze hem toch gaan vergoeden.taalgebruik
Had hem dan gewoon bij Mobistar gekocht en 100€ meer betaald,want nu maak je jezelf belachelijk en gratis reclame voor die winkel die 1.iphones op voorraad heeft en 2.gejailbreakt zijn
Mod edit: taalgebruik, ajb, we zitten hier niet op café.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Hem wel op voorhand zeggen dat je het gesprek opneemt. Anders is dit illegaal (dacht ik toch).sail0rbe schreef:Ik ga de zaakvoerder vandaag nog een keer bellen, maar zal dit gesprek zeker opnemen, zodat voor hem en voor mij duidelijk is wat de afspraken zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt: de verkoper heeft me nooit gezegd dat het toestel gejailbreakt was, enkel dat ik slechts mocht updaten "naar de voorlaatste software versie". Ook op hun website en advertentie van Kapazaa stond dat het toestel simlock vrij was. Ik ben dus wel degelijk in mijn recht om mijn geld terug te eisen.iceke schreef:Ik snap uw redenering niet goed hoor ? Je koopt een Gsmeke waarvan je weet dat hij al gejailbreakt is, verkloot het daarna zelf door verkeerd te updaten
en dan ga je die winkel zwart maken? 3 uur daarna moet je je kak al terug intrekken omdat ze hem toch gaan vergoeden.
Had hem dan gewoon bij Mobistar gekocht en 100€ meer betaald,want nu maak je jezelf belachelijk en gratis reclame voor die winkel die 1.iphones op voorraad heeft en 2.gejailbreakt zijn
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
De toestellen worden duidelijk geadverteerd als zijnde simlock vrij, zie ook de links in het begin van dit topic. In de winkel werd me niet duidelijk gemaakt dat het om een gejailbreakt toestel ging.iceke schreef:Ik zeg toch ook niet dat je niet in je recht bent... Ik zeg dat je wist wat je kocht, het daarna verkloot hebt, en nu die winkel zwart maakt.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Wat dacht je dan ? Dat Apple met een nieuwe distributeur in zee gegaan is, 2 Turken uit de Limburg ?
Ik stel voor om op z'n minst de winkelnaam te verwijderen uit de titel...
Ik stel voor om op z'n minst de winkelnaam te verwijderen uit de titel...
Laatst gewijzigd door iceke 09 nov 2010, 09:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Je hoeft me niet de les te spellen! In Duitsland worden er genoeg iPhone's "Ohne Vertrag" en simlockvrij verkocht, dit zou dus perfect mogelijk zijn geweest.iceke schreef:Wat dacht je dan ? Dat Apple met een nieuwe distributeur in zee gegaan was, 2 Turken uit de Limburg ?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Laat ons het even on topic houden en de emoties even afzijdig houden. Iceke, ik heb enkele van je berichten lichtjes bijgestuurd om het taalgebruik wat "deftiger" te maken. Gelieve hierop te letten. Ik hoop op een goede afloop.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Sorry, zal in't vervolg Sh*t gebruiken ipv k*k, daar hebben we ondertussen al 24 volle pagina's mee dus dat zal zo'n probleem niet zijn
Wat ik wou duidelijk maken is, dat wanneer je specifiek gaat zoeken naar een product dat niet 100% te vertrouwen is je al blij mag zijn dat dat product werkt zoals het zou moeten werken, als je het daarna zelf defect maakt hoef je daarvoor niet die winkel zwart te maken.
Als je dan ook nog eens de naïeveling komt spelen hier op dit forum,(doe me een plezier, lees de oude berichten eens door) dan is dat eigen schuld, dikke bult.
Iedereen weet toch dat wanneer je iets koopt dat niet 100% legaal is, je niet kan verwachten dat de verkoper je 2 jaar garantie gaat geven, het grappige is dat er dan iemand komt vertellen dat hij het niet wist omdat het niet op de bon stond vermeld... wat had je dan verwacht ? dat de verkoper op de bon ging schrijven dat het toestel uit NL komt en oorspronkelijk bij een abbo hoort, maar dat het gejailbreakt is en daarom simlock vrij is ? Dream on.
Als je een Gucci tas koopt op de markt moet je de week daarna toch ook niet gaan klagen dat het geen "echte" is...
Wat ik wou duidelijk maken is, dat wanneer je specifiek gaat zoeken naar een product dat niet 100% te vertrouwen is je al blij mag zijn dat dat product werkt zoals het zou moeten werken, als je het daarna zelf defect maakt hoef je daarvoor niet die winkel zwart te maken.
Als je dan ook nog eens de naïeveling komt spelen hier op dit forum,(doe me een plezier, lees de oude berichten eens door) dan is dat eigen schuld, dikke bult.
Iedereen weet toch dat wanneer je iets koopt dat niet 100% legaal is, je niet kan verwachten dat de verkoper je 2 jaar garantie gaat geven, het grappige is dat er dan iemand komt vertellen dat hij het niet wist omdat het niet op de bon stond vermeld... wat had je dan verwacht ? dat de verkoper op de bon ging schrijven dat het toestel uit NL komt en oorspronkelijk bij een abbo hoort, maar dat het gejailbreakt is en daarom simlock vrij is ? Dream on.
Als je een Gucci tas koopt op de markt moet je de week daarna toch ook niet gaan klagen dat het geen "echte" is...
Laatst gewijzigd door iceke 09 nov 2010, 10:21, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Dit noemen ze "verborgen gebreken", nog nooit van gehoord misschien?!iceke schreef:wat had je dan verwacht ? dat de verkoper op de bon ging schrijven dat het toestel uit NL komt en oorspronkelijk bij een abbo hoort, maar dat het gejailbreakt is en daarom simlock vrij is ? Dream on.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Tja, ik ga hier niet reageren op persoonlijke aanvallen op mijn persoon. Het is duidelijk dat je een reactie wilt uitlokken.iceke schreef:Het enige verborgen gebrek dat ik hier zie is dat jij wist dat je niet de laatste update mocht doen, maar het toch gedaan hebt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Een Guccitas blokkeert niet 'omdat het geen echte is', een Guccitas kan je nog steeds gebruiken 'omdat het geen echte is' dus die vergelijking loopt zo mank als een zeerover met een houten poot.
Als je de advertenties in de links bekijkt, staat er duidelijk dat het om 'simlock vrij' gaat. Dat is wat je koopt en dat is wat je dient te krijgen. Is dat niet, klopt er iets niet. Als die winkel nog lang zulke en andere zaken wil doen, zouden ze beter wat meewerken en klagende klanten het zwijgen opleggen door mee te werken. Voor ze het weten zit de polies op hun dak.
J.
Als je de advertenties in de links bekijkt, staat er duidelijk dat het om 'simlock vrij' gaat. Dat is wat je koopt en dat is wat je dient te krijgen. Is dat niet, klopt er iets niet. Als die winkel nog lang zulke en andere zaken wil doen, zouden ze beter wat meewerken en klagende klanten het zwijgen opleggen door mee te werken. Voor ze het weten zit de polies op hun dak.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Om even duidelijk te zijn. Hetgene wat De-Ka doet is illegaal en de TS heeft wel duidelijk gelijk dat hij dit niet neemt. Het is niet dat hij het in het zwart van een particulier heeft gekocht, maar dus wel van een officiele winkel die publiek adverteren op hun website en dat niet vermelden.
Dat zijn dus zeker al "verborgen gebreken", en kan je zelfs "heling" noemen aangezien het toestel word aangepast en dan terug officieel verkocht word.
Nu OK, de TS had dit misschien kunnen vermijden als hij eerst wat onderzoek naar de winkel had gedaan, maar daarom hoef je hem en dit topic niet af te breken !
Grtz,
Sasuke
Dat zijn dus zeker al "verborgen gebreken", en kan je zelfs "heling" noemen aangezien het toestel word aangepast en dan terug officieel verkocht word.
Nu OK, de TS had dit misschien kunnen vermijden als hij eerst wat onderzoek naar de winkel had gedaan, maar daarom hoef je hem en dit topic niet af te breken !
Grtz,
Sasuke
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Mja, kweetniet. Voor hetzelfde geld zijn die iphones gestolen hé, en dan is het wel degelijk heling. Maar ok, dat is misschien wat overdreven. Maar kom, denk dat de economische inspectie hier toch niet zo blij mee zou zijn.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Waarom, om hun goede naam te beschermen ?iceke schreef:Wat dacht je dan ? Dat Apple met een nieuwe distributeur in zee gegaan is, 2 Turken uit de Limburg ?
Ik stel voor om op z'n minst de winkelnaam te verwijderen uit de titel...
Laat integendeel de naam staan zodat anderen niet dezelfde problemen krijgen.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Duh, welke problemen ? nu weet iedereen waar hij z'n gejailbreakte telefoon kan gaan halen, winkel heeft een werkende telefoon verkocht, klant heeft hem verkeerd geupdate, klant steekt het nu op de winkel.Jan_B schreef:Laat integendeel de naam staan zodat anderen niet dezelfde problemen krijgen.
Zolang er mensen zijn die dit blijven kopen gaan er winkels zijn die dit blijven aanbieden.. Die telefoons zitten in een grijze zone tussen legaal en illegaal, iedereen weet dat, maar als er iets defect is door toedoen van de gebruiker, gebaart die ineens van krommen haas. Ik heb niks tegen mensen die die dingen kopen, maar het is wel hypocriet om die winkel daarna proberen zwart te maken omdat de "service" niet 100% is.
Of je koopt dat ding bij Mobistar, of je koopt dat ding helemaal niet, of je koopt dat ding bij een handelaar die die dingen importeert, maar verwacht dan niet dat je de volle garantie gaat krijgen.(Storm in een glas water, wat 3 uur erna krijgt hij z'n toestel blijkbaar wel terugbetaald)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nogal een straffe beschuldiging van de TS als je het mij vraagt... en dan nog gaan doen alsof de verkoper een heilige is.iceke schreef:Je koopt een Gsmeke waarvan je weet dat hij al gejailbreakt is, verkl**t het daarna zelf door verkeerd te updaten en dan ga je die winkel zwart maken?
Lijkt mij dat je de TS enkel naiviteit kan verwijten... iedereen is namelijk niet perfect op de hoogte van jailbreaken ed.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Die verkoper is helemaal geen heilige, maar 't is naief om te denken dat TS niet wist wat hij kocht, hij kocht de gsm niet bij Mobistar, hij kocht de gsm onder de verkoopprijs & hij was op de hoogte gebracht dat hij de firmware niet mocht updaten.
Soit, ik snap het wel hoor, 600+ Euro's uitgeven voor iets wat na een uur niet meer werkt, maar is die gsm helemaal verloren ? (ik volg heel dat jailbreak gedoe niet dagelijks)
Los van dit voorval.
Is het fair dat Apple de iphone enkel door Mobistar laat verdelen ?
Is het fair dat je bij Mobistar minstens 530€ kwijt bent voor een Iphone, terwijl dit in de buurlanden een hoop goedkoper kan ?
Is het fair dat Apple z'n telefoontjes simlocked zodat je gebonden bent aan hun provider ?
Is het fair dat de regering nooit toegestaan heeft om een gsm aan verminderde prijzen te leveren bij een abonnement ?
Dacht het niet, voor mij liever een ander merk die deze praktijken niet toepast...
Soit, ik snap het wel hoor, 600+ Euro's uitgeven voor iets wat na een uur niet meer werkt, maar is die gsm helemaal verloren ? (ik volg heel dat jailbreak gedoe niet dagelijks)
Los van dit voorval.
Is het fair dat Apple de iphone enkel door Mobistar laat verdelen ?
Is het fair dat je bij Mobistar minstens 530€ kwijt bent voor een Iphone, terwijl dit in de buurlanden een hoop goedkoper kan ?
Is het fair dat Apple z'n telefoontjes simlocked zodat je gebonden bent aan hun provider ?
Is het fair dat de regering nooit toegestaan heeft om een gsm aan verminderde prijzen te leveren bij een abonnement ?
Dacht het niet, voor mij liever een ander merk die deze praktijken niet toepast...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Niemand is toch verplicht om te 'weten' dat Iphones alleen door Mobistar verkocht mogen worden ? en dan nog, iedereen kan Mobistar telefoons verkopen. Wie zegt dat de winkel niet gewoon mobistar-verdeler is ? En als die dan adverteert met 'simlockvrij' dan vind ik het niet abnormaal dat je geen nattigheid voelt als je het wereldje niet regelmatig volgt.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Op hun website staat:iceke schreef:Jan_B schreef:Die telefoons zitten in een grijze zone tussen legaal en illegaal, iedereen weet dat, maar als er iets defect is door toedoen van de gebruiker, gebaart die ineens van krommen haas. Ik heb niks tegen mensen die die dingen kopen, maar het is wel hypocriet om die winkel daarna proberen zwart te maken omdat de "service" niet 100% is.
Code: Selecteer alles
nieuw in originele doos met alle toebehoren
u krijgt 1 jaar winkelgarantie plus 1 jaar fabrieksgarantie,dus totaal 2 jaar garantie
Als u ergens een betere prijs vindt, krijgt u het verschil terug
Voor meer modellen enz kunt u bij ons website terecht
Al onze toestellen zijn,nieuw, simlockvrij(compatible met alle providers) en nederlandstalig
Dus vind ik het maar normaal dat zo'n praktijken aan de kaak worden gesteld.