De-Ka Electro Leopoldsburg

UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Hallo iedereen,

Ik kocht afgelopen Vrijdag een iPhone 4 bij De-Ka Electro te Leopoldsburg, die op Kapazaa link en op hun eigen website link als simlock vrij worden geadverteerd en nu niet meer bruikbaar blijkt te zijn wegens een update die werd geïnstalleerd.

Tijdens de verkoop heeft de verkoper met geen woord gesproken over dat dit toestel "gejailbreakt" was en dus zonder aanpassing niet kon gebruikt worden op het Belgische GSM netwerk. Wel vertelde de verkoper me dat ik steeds de voorlaatste software versie van iTunes moest installeren. Er werd niet gesproken over "unlocken" of "jailbreaken" whatsoever.

Ook de prijs (659euro) deed me niet vermoeden dat dit toestel gejailbreakt zou zijn, dat het toestel op stock was was natuurlijk mooi meegenomen. Na diverse keren contact te hebben opgenomen met de verkoper weet deze opeens van niets meer en zegt me dat hij dit wel duidelijk heeft gemaakt. Op het moment dat de aankoopbon werd opgemaakt is er in onduidelijk schrift snel "update op eigen risico" bijgezet.

Dit lijkt me pure oplichting. De verkoper verstaat onder simlockvrij dat het toestel "simlockvrij" (bruikbaar) was op het moment dat hij het verkocht. Onder simlockvrij versta ik: geen beperkingen wat dan ook, en dus ook niet op updates. Het lijkt me toch de normaalste zaak van de wereld om een telefoon zoals een iPhone te upaten zodanig dat men kan genieten van de laatste nieuwe mogelijkheden.

Om een lang verhaal kort te maken: de verkoper wenst het toestel niet terug te nemen, ondanks dat alles nog in originele verpakking zit en er nog niet eens mee gebeld werd.

Wat is jullie mening hierover? Ik ben zowieso van plan het één programma Volt in te schakelen tegen dit soort wanpraktijken en ook test-aankoop.(ik ben lid) Wat mag ik hier niet over het hoofd zien? Klacht bij de politie, aangetekende ingebrekestelling?

Ik heb betaald met een Mastercard van Brussels Airlines, waar in principe een purchase protection bij inbegrepen zit: link Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie advies,
Laatst gewijzigd door UB_removed1963 08 nov 2010, 16:30, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Je hebt recht op 90 dagen telefonische ondersteuning.
Ik zou contact opnemen met Apple, http://www.apple.com/benl/support/contact/.
Ik weet niet of ze je initieel willen helpen maar ik zou toch hopen dat ze zelf ageren tegen dit soort wanpraktijken.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

Astralon schreef:Je hebt recht op 90 dagen telefonische ondersteuning.
Ik zou contact opnemen met Apple, http://www.apple.com/benl/support/contact/.
Ik weet niet of ze je initieel willen helpen maar ik zou toch hopen dat ze zelf ageren tegen dit soort wanpraktijken.
Jammer genoeg is het alleen mogelijk telefonisch contact op te nemen met de support van Apple, dit gaat enkel als het gaat over een iPod/iPad/Macbook, maar niet voor een iPhone. Voor de iPhone verwijst Apple me door naar Mobistar.

De account manager van Mobistar op ons werkt verteld me echter dat zij zo'n unlock code niet kunnen bezorgen omdat deze ge-unlockt dient te worden met een code van de provider waarvan dit toestel initieel afkomstig is. Deze informatie heb ik echter niet.

Morgen gaat er zowieso reeds een aangetekend schrijven de deur uit. Mastercard raadde me aan om zoveel mogelijk te doen: ingebrekestelling door aangetekend schrijven, klacht indienen bij de lokale politie en een schrijven van Mobistar waarin staat dat dit toestel gelockt is en dus niet op het Belgische GSM netwerk kan gebruikt worden.(het schrijven van Mobistar kan mogelijks interessant zijn om terugbetaling te bekomen van Mastercard)

De winkel/verkoper heb ik reeds meerdere malen gecontacteerd en is totaal niet voor rede vatbaar, het deert hem blijkbaar ook niet dat de naam van zijn zaak in een negatief dagbeeld wordt geplaatst.

Weet iemand waar ik klacht kan indienen bij de Economische inspectie?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

sail0rbe schreef:De winkel/verkoper heb ik reeds meerdere malen gecontacteerd en is totaal niet voor rede vatbaar, het deert hem blijkbaar ook niet dat de naam van zijn zaak in een negatief dagbeeld wordt geplaatst.
Blijkbaar niet. Even gegoogled en je moet echt geen moeite doen om negatieve commentaren te vinden.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Je hebt toch 2 jaar wettelijke garantie. Je toestel is "kapot".
Want je simkaart werkt perfect in een andere gsm.
De verkoper moet u dan toch verderhelpen
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

rowan schreef:Je hebt toch 2 jaar wettelijke garantie. Je toestel is "kapot".
Want je simkaart werkt perfect in een andere gsm.
De verkoper moet u dan toch verderhelpen
De verkoper wilt van niets weten omdat ik "het toestel heb geupdate" en daardoor dit defect is volgens hem.
Hij blijft bij zijn stelling dat simlock vrij volgens hem niet voor altijd is, en dat dit door mijn toedoen ongedaan is gemaakt.
Callum_
Plus Member
Plus Member

inderdaad die prijs had je al iets moetten doen vermoeden. Als je die naam van die winkel nog maar in google intikt zie je 'n lawaai van comments dat die toestellen gejailbreakt zijn.. advies voor volgende keer?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dus de enige manier om de bewering "simlock vrij" waar te maken is door de garantie te breken?
Dat staat haaks op z'n beschrijving!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maat het ene heeft toch niet met het andere te maken ?
Jailbreaken is gewoon iets om aplicaties te doen draaien die gratis zijn.
Simlock is gewoon dat deze maar op 1 provider werkt ism een abonnement
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Om te kunnen unlocken moet ge een iPhone ook jailbreaken.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ooh. shiny.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

proximusboyke schreef:... Jailbreaken is gewoon iets om aplicaties te doen draaien die gratis zijn...
Oei oei, gebrainwashed door den Steve? Ik vind persoonlijk m'n iPad en iPhone niet interessant als ik ze niet kan jailbreaken, en ik heb er geen één "gekraakte" app opstaan...

Jailbreaken is voornamelijk om functionaliteit aan iOS toe te voegen die niet door Apple (via de AppStore) wordt toegestaan.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je mag me nu een racist vinden of een realist, het maakt mij niet uit, maar in het artikel dat hierboven werd beschreven werden mijn vermoedens waarheid : Aboussamed Karaca en Demir Fikret. Turkse handelaars noemen ze dat dan. Turkse oplichters lijkt mij een beter woord voor dergelijke praktijken! In elk geval probeer zoveel mogelijk te doen, al moet ikzelf helaas toegeven dat ik, behalve de door de TS opgesomde instanties, niet zou weten waar ik verhaal moet halen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

Een kleine update: ondertussen heeft De-Ka elektro mij gecontacteerd per mail met het bericht dat ik het toestel aangetekend kon opsturen of zelf terug kon binnen brengen, waarna men mij zou terug betalen.

Waarschijnlijk ga ik het toestel zelf langsbrengen en proberen cash mijn geld terug te krijgen. Ik vertrouw het hele zaakje niet, een ander UB lid (dat hier niet heeft gereageerd) heeft een zelfde probleem meegemaakt met deze elektro zaak en heeft lang moeten wachten en pas nadat diverse consumenten programma's waren ingelicht over De-Ka elektro's wanpraktijken werd het geld teruggestort.

Het risico om het toestel aangetekend op te sturen en het geld niet terug te krijgen is te groot lijkt me. Morgen ga ik nog eens bellen om e.e.a. af te spreken, met hopelijk een goede afloop, maar vertrouwen heb ik helemaal niet in deze personen.

Trouwens, wanneer je ze aan de telefoon en vraagt of je met diezelfde persoon gesproken hebt een dag eerder zeggen ze spontaan "dat weet ik niet mijnheer, dat was waarschijnlijk een collega", en dit terwijl ik de stem duidelijk herkende.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als je het terugbrengt, misschien proberen om een collega/buur/politieagent/... als getuige mee te nemen? En ik zou dit alsnog bespreken met je wijkagent zodat de politie zelf misschien eens kan kijken wat de oorsprong van die telefoon is.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

Ik ga de zaakvoerder vandaag nog een keer bellen, maar zal dit gesprek zeker opnemen, zodat voor hem en voor mij duidelijk is wat de afspraken zijn. Ik zal een datum voorstellen om het toestel binnen te brengen waarop dat hij maar zorgt dat hij het geld cash bij de hand heeft.

Ook zal ik op voorhand contact opnemen met de lokale wijkagent, zodat mocht de zaakvoerder zich niet aan zijn afspraak willen houden en wanneer ik terplaatse ben hij een excuus verzint ik de wijkagent kan bellen, mogelijks hem te vragen om mee te gaan zelfs op voorhand.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik snap uw redenering niet goed hoor ? Je koopt een Gsmeke waarvan je weet dat hij al gejailbreakt is, verkl**t het daarna zelf door verkeerd te updaten
en dan ga je die winkel zwart maken? 3 uur daarna moet je je
Modbreak:
taalgebruik
kak
al terug intrekken omdat ze hem toch gaan vergoeden.
Had hem dan gewoon bij Mobistar gekocht en 100€ meer betaald,want nu maak je jezelf belachelijk en gratis reclame voor die winkel die 1.iphones op voorraad heeft en 2.gejailbreakt zijn ;-)

Mod edit: taalgebruik, ajb, we zitten hier niet op café.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

sail0rbe schreef:Ik ga de zaakvoerder vandaag nog een keer bellen, maar zal dit gesprek zeker opnemen, zodat voor hem en voor mij duidelijk is wat de afspraken zijn.
Hem wel op voorhand zeggen dat je het gesprek opneemt. Anders is dit illegaal (dacht ik toch).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Je mag me nu een racist vinden of een realist....
Racist....
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

iceke schreef:Ik snap uw redenering niet goed hoor ? Je koopt een Gsmeke waarvan je weet dat hij al gejailbreakt is, verkloot het daarna zelf door verkeerd te updaten
en dan ga je die winkel zwart maken? 3 uur daarna moet je je kak al terug intrekken omdat ze hem toch gaan vergoeden.
Had hem dan gewoon bij Mobistar gekocht en 100€ meer betaald,want nu maak je jezelf belachelijk en gratis reclame voor die winkel die 1.iphones op voorraad heeft en 2.gejailbreakt zijn ;-)
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt: de verkoper heeft me nooit gezegd dat het toestel gejailbreakt was, enkel dat ik slechts mocht updaten "naar de voorlaatste software versie". Ook op hun website en advertentie van Kapazaa stond dat het toestel simlock vrij was. Ik ben dus wel degelijk in mijn recht om mijn geld terug te eisen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik zeg toch ook niet dat je niet in je recht bent... Ik zeg dat je wist wat je kocht, het daarna verkl**t hebt, en nu die winkel zwart maakt.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

iceke schreef:Ik zeg toch ook niet dat je niet in je recht bent... Ik zeg dat je wist wat je kocht, het daarna verkloot hebt, en nu die winkel zwart maakt.
De toestellen worden duidelijk geadverteerd als zijnde simlock vrij, zie ook de links in het begin van dit topic. In de winkel werd me niet duidelijk gemaakt dat het om een gejailbreakt toestel ging.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wat dacht je dan ? Dat Apple met een nieuwe distributeur in zee gegaan is, 2 Turken uit de Limburg ?

Ik stel voor om op z'n minst de winkelnaam te verwijderen uit de titel...
Laatst gewijzigd door iceke 09 nov 2010, 09:41, in totaal 1 gewijzigd.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

iceke schreef:Wat dacht je dan ? Dat Apple met een nieuwe distributeur in zee gegaan was, 2 Turken uit de Limburg ?
Je hoeft me niet de les te spellen! In Duitsland worden er genoeg iPhone's "Ohne Vertrag" en simlockvrij verkocht, dit zou dus perfect mogelijk zijn geweest.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Laat ons het even on topic houden en de emoties even afzijdig houden. Iceke, ik heb enkele van je berichten lichtjes bijgestuurd om het taalgebruik wat "deftiger" te maken. Gelieve hierop te letten. Ik hoop op een goede afloop.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Sorry, zal in't vervolg Sh*t gebruiken ipv k*k, daar hebben we ondertussen al 24 volle pagina's mee dus dat zal zo'n probleem niet zijn ;-)

Wat ik wou duidelijk maken is, dat wanneer je specifiek gaat zoeken naar een product dat niet 100% te vertrouwen is je al blij mag zijn dat dat product werkt zoals het zou moeten werken, als je het daarna zelf defect maakt hoef je daarvoor niet die winkel zwart te maken.
Als je dan ook nog eens de naïeveling komt spelen hier op dit forum,(doe me een plezier, lees de oude berichten eens door) dan is dat eigen schuld, dikke bult.

Iedereen weet toch dat wanneer je iets koopt dat niet 100% legaal is, je niet kan verwachten dat de verkoper je 2 jaar garantie gaat geven, het grappige is dat er dan iemand komt vertellen dat hij het niet wist omdat het niet op de bon stond vermeld... wat had je dan verwacht ? dat de verkoper op de bon ging schrijven dat het toestel uit NL komt en oorspronkelijk bij een abbo hoort, maar dat het gejailbreakt is en daarom simlock vrij is ? Dream on.

Als je een Gucci tas koopt op de markt moet je de week daarna toch ook niet gaan klagen dat het geen "echte" is...
Laatst gewijzigd door iceke 09 nov 2010, 10:21, in totaal 1 gewijzigd.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

iceke schreef:wat had je dan verwacht ? dat de verkoper op de bon ging schrijven dat het toestel uit NL komt en oorspronkelijk bij een abbo hoort, maar dat het gejailbreakt is en daarom simlock vrij is ? Dream on.
Dit noemen ze "verborgen gebreken", nog nooit van gehoord misschien?!
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het enige verborgen gebrek dat ik hier zie is dat jij wist dat je niet de laatste update mocht doen, maar het toch gedaan hebt.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

iceke schreef:Het enige verborgen gebrek dat ik hier zie is dat jij wist dat je niet de laatste update mocht doen, maar het toch gedaan hebt.
Tja, ik ga hier niet reageren op persoonlijke aanvallen op mijn persoon. Het is duidelijk dat je een reactie wilt uitlokken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Een Guccitas blokkeert niet 'omdat het geen echte is', een Guccitas kan je nog steeds gebruiken 'omdat het geen echte is' dus die vergelijking loopt zo mank als een zeerover met een houten poot.

Als je de advertenties in de links bekijkt, staat er duidelijk dat het om 'simlock vrij' gaat. Dat is wat je koopt en dat is wat je dient te krijgen. Is dat niet, klopt er iets niet. Als die winkel nog lang zulke en andere zaken wil doen, zouden ze beter wat meewerken en klagende klanten het zwijgen opleggen door mee te werken. Voor ze het weten zit de polies op hun dak.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Om even duidelijk te zijn. Hetgene wat De-Ka doet is illegaal en de TS heeft wel duidelijk gelijk dat hij dit niet neemt. Het is niet dat hij het in het zwart van een particulier heeft gekocht, maar dus wel van een officiele winkel die publiek adverteren op hun website en dat niet vermelden.

Dat zijn dus zeker al "verborgen gebreken", en kan je zelfs "heling" noemen aangezien het toestel word aangepast en dan terug officieel verkocht word.

Nu OK, de TS had dit misschien kunnen vermijden als hij eerst wat onderzoek naar de winkel had gedaan, maar daarom hoef je hem en dit topic niet af te breken !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Heling is wel nog net iets anders. :wink: Maar koosjer is het allemaal niet.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mja, kweetniet. Voor hetzelfde geld zijn die iphones gestolen hé, en dan is het wel degelijk heling. Maar ok, dat is misschien wat overdreven. Maar kom, denk dat de economische inspectie hier toch niet zo blij mee zou zijn.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

iceke schreef:Wat dacht je dan ? Dat Apple met een nieuwe distributeur in zee gegaan is, 2 Turken uit de Limburg ?
Ik stel voor om op z'n minst de winkelnaam te verwijderen uit de titel...
Waarom, om hun goede naam te beschermen ?

Laat integendeel de naam staan zodat anderen niet dezelfde problemen krijgen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Jan_B schreef:Laat integendeel de naam staan zodat anderen niet dezelfde problemen krijgen.
Duh, welke problemen ? nu weet iedereen waar hij z'n gejailbreakte telefoon kan gaan halen, winkel heeft een werkende telefoon verkocht, klant heeft hem verkeerd geupdate, klant steekt het nu op de winkel.

Zolang er mensen zijn die dit blijven kopen gaan er winkels zijn die dit blijven aanbieden.. Die telefoons zitten in een grijze zone tussen legaal en illegaal, iedereen weet dat, maar als er iets defect is door toedoen van de gebruiker, gebaart die ineens van krommen haas. Ik heb niks tegen mensen die die dingen kopen, maar het is wel hypocriet om die winkel daarna proberen zwart te maken omdat de "service" niet 100% is.

Of je koopt dat ding bij Mobistar, of je koopt dat ding helemaal niet, of je koopt dat ding bij een handelaar die die dingen importeert, maar verwacht dan niet dat je de volle garantie gaat krijgen.(Storm in een glas water, wat 3 uur erna krijgt hij z'n toestel blijkbaar wel terugbetaald)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Je koopt een Gsmeke waarvan je weet dat hij al gejailbreakt is, verkl**t het daarna zelf door verkeerd te updaten en dan ga je die winkel zwart maken?
Nogal een straffe beschuldiging van de TS als je het mij vraagt... en dan nog gaan doen alsof de verkoper een heilige is.

Lijkt mij dat je de TS enkel naiviteit kan verwijten... iedereen is namelijk niet perfect op de hoogte van jailbreaken ed.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Die verkoper is helemaal geen heilige, maar 't is naief om te denken dat TS niet wist wat hij kocht, hij kocht de gsm niet bij Mobistar, hij kocht de gsm onder de verkoopprijs & hij was op de hoogte gebracht dat hij de firmware niet mocht updaten.
Soit, ik snap het wel hoor, 600+ Euro's uitgeven voor iets wat na een uur niet meer werkt, maar is die gsm helemaal verloren ? (ik volg heel dat jailbreak gedoe niet dagelijks)

Los van dit voorval.
Is het fair dat Apple de iphone enkel door Mobistar laat verdelen ?
Is het fair dat je bij Mobistar minstens 530€ kwijt bent voor een Iphone, terwijl dit in de buurlanden een hoop goedkoper kan ?
Is het fair dat Apple z'n telefoontjes simlocked zodat je gebonden bent aan hun provider ?
Is het fair dat de regering nooit toegestaan heeft om een gsm aan verminderde prijzen te leveren bij een abonnement ?

Dacht het niet, voor mij liever een ander merk die deze praktijken niet toepast...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Niemand is toch verplicht om te 'weten' dat Iphones alleen door Mobistar verkocht mogen worden ? en dan nog, iedereen kan Mobistar telefoons verkopen. Wie zegt dat de winkel niet gewoon mobistar-verdeler is ? En als die dan adverteert met 'simlockvrij' dan vind ik het niet abnormaal dat je geen nattigheid voelt als je het wereldje niet regelmatig volgt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

iceke schreef:
Jan_B schreef:Die telefoons zitten in een grijze zone tussen legaal en illegaal, iedereen weet dat, maar als er iets defect is door toedoen van de gebruiker, gebaart die ineens van krommen haas. Ik heb niks tegen mensen die die dingen kopen, maar het is wel hypocriet om die winkel daarna proberen zwart te maken omdat de "service" niet 100% is.
Op hun website staat:

Code: Selecteer alles

nieuw in originele doos met alle toebehoren 
u krijgt 1 jaar winkelgarantie plus 1 jaar fabrieksgarantie,dus totaal 2 jaar garantie

Als u ergens een betere prijs vindt, krijgt u het verschil terug 

Voor meer modellen enz kunt u bij ons website terecht 

Al onze toestellen zijn,nieuw, simlockvrij(compatible met alle providers) en nederlandstalig 
De meeste mensen uit mijn omgeving (toegegeven, niet diegenen die userbase lezen) zijn niet op de hoogte van jailbreaken enz. en zouden zich op basis van het bovenstaande zeker niet van enig probleem bewust zijn.

Dus vind ik het maar normaal dat zo'n praktijken aan de kaak worden gesteld.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Lees ff de vroegere posts van de TS door....
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”