Nieuw VDSL2-profiel: 50 Megabit ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik denk dat je daar nog zou van verschieten trouwens binnenkort komen er VDSL BOOST BOX in de straat en dan gaat het snel bedoeling is klant dichter bij de rop brengen.
Hoe gaan we dat doen we gaan vanaf de rop een glasvezel kabel trekken naar de boost box om zo de verzwakking weg te halen
Word vervolgt


mooi, maar waar ze net vdsl hebben (geblazen/getrokken) zullen we nog lang mogen wachten tot ze die boost box installen zeker....
we horen het wel zeker in enkele jaren
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Belgacomtech
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2010, 13:32

Helemaal niet sterker zelfs we zijn er al volop mee bezig kan uiteraard niet zeggen dat dit al direct bij u geplaatst word
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En wat zijn de plannen voor de klanten op ADSL?
Allemaal omzetten naar VDSL2 dan?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
flurk007
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 sep 2008, 12:28

Vandaag Scarlet one laten installeren, download 20 mbit , digitale tv 10 mbit.
Technieker zei dat de lijn 50mbit aankan maar ze je op een profiel plaatsen van 30 mbit.
Is dus mogelijk maar denk dat ze het gewoon nog niet geven aan de mensen.
Volgens VDSL modem tool zit ik wel maar 74 van rop dus mss daarom dat het mogelijk is
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Bij ons komen ze de komende weken graven. Net brief in de bus gekregen. Dus ik ben in blijde verwachting. Misschien dat tegen dat hier alles in orde is we de 50mbit ook wel kunnen krijgen
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

En nog al die mensen die sukkelen met schamele maximale 4 - 6 - 12 mbits lijntjes maar wel de volle pot mee betalen. Een pure schande van Belgacom/Scarlet.

Stop deze georchestreerde goed-nieuws-show van Belgacom/Scarlet. (eentje waar Userbase met zijn ogen open blindelings in meeloopt - de marketing jongens en meisjes wrijven in hun handen).
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Belgacomtech schreef:
tomw schreef:
Belgacomtech schreef:Wisten jullie dat er zelfs al testen bezig zijn op 500 Mbit


Belgacom? En met welke technologie?


VDSL 2


Met 4 paren dan? Anders geloof ik het eigelijk niet.
Belgacomtech
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2010, 13:32

Helemaal niet
Belgacomtech
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2010, 13:32

Adsl gaat op vrij korte termijn helemaal weg alles word VDSL 2
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Muziekbos schreef:En nog al die mensen die sukkelen met schamele maximale 4 - 6 - 12 mbits lijntjes maar wel de volle pot mee betalen. Een pure schande van Belgacom/Scarlet.

Stop deze georchestreerde goed-nieuws-show van Belgacom/Scarlet. (eentje waar Userbase met zijn ogen open blindelings in meeloopt - de marketing jongens en meisjes wrijven in hun handen).
Tja als ze toch niet snel kunnen surfen nemen ze beter netconnect start(dommel) of comfort(bc). Als ze niet toekomen met het volume kunnen ze altijd bij betalen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

redman schreef:Die testen hoeven niet zo lang te duren als de upgrade naar 30 want daar was het probleem vooral het opvoeren van de Mhz. Bij deze profielwijziging blijft de lijn op 17 Mhz.

Misschien zie ik het te simpel, maar als ze de sync op een 17MHz kunnen verhogen van 30 mbps naar 50 mbps ... dan moet het perfect mogelijk zijn om de sync op een 8MHz te verhogen van 20 mbps naar 30 mbps ??
In beide gevallen is het gewoon de gebruikte frekwentiebanden ites meer gaan benutten ??
Dus toch nog hoop voor de users die op 8b blijven ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacomtech schreef:Adsl gaat op vrij korte termijn helemaal weg alles word VDSL 2

Dat wordt al maanden verkondigd. Blijft natuurlijk de vraag: wat is een "korte termijn". :D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Belgacomtech, dank voor je constructieve bijdragen. Gelieve echter geen dubbele posts te maken maar de wijzig-knop te gebruiken. Dank.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Sorry dat ik het zeg, maar jij komt met zo "mooi" nieuws af, korte termijn,... dat sommige dingen wel te mooi zijn om waar te zijn.
Ik dit echt of euh is dit een grap :?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Lord Utopia schreef:
Belgacomtech schreef:Adsl gaat op vrij korte termijn helemaal weg alles word VDSL 2

Dat wordt al maanden verkondigd. Blijft natuurlijk de vraag: wat is een "korte termijn". :D

Men kan moeilijk alle adsl gebruikers gaat overschakelen op vdsl2 (immens veel werk en totaal niet nodig voor de eindgebruiker). Heb 2 jaar terug nog fors geïnvesteerd in een voip modem/router die enkel op adsl werkt (wat met cityconnect?).
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Lord Utopia schreef:
Belgacomtech schreef:Adsl gaat op vrij korte termijn helemaal weg alles word VDSL 2

Dat wordt al maanden verkondigd. Blijft natuurlijk de vraag: wat is een "korte termijn". :D

Belgacom denkt niet op korte termijn. Er is al een ruwe planning die tot 2020 aangeeft welke upgrades qua hardware, snelheid, enz ze willen doorvoeren. En er zit serieus wat in de pijplijn voor de komende jaren. (y)

Het afschaffen van adsl zal nog niet voor morgen zijn. Zolang de penetratiegraad van vdsl2 niet groot genoeg is zal men afhankelijk blijven van adsl. Dus eerst zal de eerder genoemde vdsl boost box overal geplaatst moeten worden alvorens ze effectief kunnen beginnen met het sluiten van centrales. En dat zal ook zone per zone gebeuren en niet ineens landelijk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Betreffende de vdsl boost box : ik ben er al een paar tegengekomen. En zoals trojan reeds zegt : men is plaatst elke dag nog honderden klanten op vdsl2 en elke dag komen er nog rops bij. Dus ze blijven weldegelijk investeren in het netwerk!

Aan de andere kant wisten ze op een MIP meeting te zeggen dat tegen 2020 belgacom geen enkele centrale nog open wilt houden. PSTN zou volledig weg moeten zijn tegen dan, en ik elke KVD/ROP zou een ip router moeten zitten die alles via VOIP doet. In hoeverre dit haalbaar is, laat ik in het midden...

Overigens vandaag wat gezien : de frequentiebanden van VDSL kruisen die van de radioamateurs (voornamelijk de 20 en 40MHz band).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En de telefoonlijnen zijn antenne's op dit vlak?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

honda4life schreef:En de telefoonlijnen zijn antenne's op dit vlak?

Antennes niet, maar ze kunnen dus interfereren volgens mijn vader (zelf radioamateur en dus wel handig met frequenties etc)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Interessant draadje .. grappig dat mensen geloven dat nieuwe technologie net overnacht inmekaar is gezet .. 't is lijk in de fotografie, als een merk met een nieuwe camera op de markt komt dan denken velen dat die de dag tevoren snel ff in 't labo ineen gezet is :lol:
Als Bcom een truk vindt om "morgen" mijn lijn op te trekken naar 30Mbps effectief dan schakel ik over naar "intense" :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

krisken schreef:Aan de andere kant wisten ze op een MIP meeting te zeggen dat tegen 2020 belgacom geen enkele centrale nog open wilt houden.
Vandaag wisten ze mij te zeggen dat dat ze de oorspronkelijke datum waarmee ze zouden beginnen met het ontmantelen van centrales verschoven hadden van 2015 naar 2020.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Logisch. Is volgens mij dan ook een megajob dat eerder in 10 dan in 5 jaar kan gerealiseerd worden. Want het is bvb. niet zuiver technisch, er komt een enorme administratie aan te pas, de verkoop van centrales, de bijkomende aanleg van nog veel meer ROPs (met de AGW kaarten die PSTN emuleren en werken volgens het principe van VoIP), de nodige afspraken met gemeente - en stadsbesturen, de nodige veranderingen in softwaretools en OSS/BSS systemen, documentatie, etc. etc. Er is werk genoeg de volgende 10 jaar als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Belgacomtech schreef:Wisten jullie dat er zelfs al testen bezig zijn op 500 Mbit


Over hoeveel paar? ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens mij is Belgacomtech uit zijn nek aan het lullen :nono:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef:Misschien zie ik het te simpel, maar als ze de sync op een 17MHz kunnen verhogen van 30 mbps naar 50 mbps ... dan moet het perfect mogelijk zijn om de sync op een 8MHz te verhogen van 20 mbps naar 30 mbps ??
In beide gevallen is het gewoon de gebruikte frekwentiebanden ites meer gaan benutten ??
Dus toch nog hoop voor de users die op 8b blijven ?

Philippe.

Technisch gezien, absoluut. Ik heb ooit een VDSL(1) lijn laten syncen op 50 down/ 5 up. Ik was toen de enige VDSL klant op een 200 paar kabel.

Maar dat is niet het punt. Hét punt is, zoals al aangegeven door Trojan (misschien in een ander topic), dat er in de praktijk allerlei xDSL signalen over een bundel koperparen moet vervoerd worden en dat er naar mate van de bezetting er meer en meer overspraak is, met slechtere eigenschappen, lees: lagere snelheden.

Als je één bepaalde klant (ten onrechte) laat profiteren van een hogere snelheid dan kan het héél erg goed mogelijk zijn dat je een aantal klanten op dezelfde kabel negatief beïnvloed. Dit is hier t.a. ook al gepost en uitgelegd door olitox, als ik mij niet vergis.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik kan voorgaande bericht en de uitleg in andere topic van Trojan alleen bijtreden
Ben zo zelf slachtoffer geworden en zo hebben ze ons allen op de lokale kabel op 16,5 Mbit profiel gezet terwijl het in begin 20Mbit was
Velen vergeten die overspraak tussen de telefoonparen
Maar uiteindelijk geeft da nie veel verschil hoor
Kijk TV , neem soms terzelfdertijd program op en surf nog steeds aan degelijke snelheid van goeie 11Mbit
Zelfs VOIP gesprekken lopen nog soepel
Waarom steeds hogere en hogere snelheid willen?
Een verbinding die degelijk en stabiel blijft is belangrijker dan steeds hogere snelheid
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Belgacomtech schreef:Wisten jullie dat er zelfs al testen bezig zijn op 500 Mbit

Daar heb je wat aan,als ze nog heel veeeeeeeeel mensen geen 30Mbps kunnen geven,zoals ze overal in grote letters beloven,en zelfs niet weten,of vdsl2 beschikbaar is ,in jou regio.Lees al de topics ne keer hier en bij Tik.
Nog maar te zwijgen over dsl ,lang niet meer voor deze tijd.Smalband moeten ze zelfs nog niet eens toepassen,het is zo al erg genoeg.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef:
philippe_d schreef: ... maar als ze de sync op een 17MHz kunnen verhogen van 30 mbps naar 50 mbps ... dan moet het perfect mogelijk zijn om de sync op een 8MHz te verhogen van 20 mbps naar 30 mbps ??

Als je één bepaalde klant (ten onrechte) laat profiteren van een hogere snelheid dan kan het héél erg goed mogelijk zijn dat je een aantal klanten op dezelfde kabel negatief beïnvloed. Dit is hier t.a. ook al gepost en uitgelegd door olitox, als ik mij niet vergis.

Quitsnix
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Inderdaad, het probleem van overspraak kwam hier al aan bod, en is duidelijk begrepen.
De reden waarom ik de vraag hier nog eens stelde, was naar aanleiding van deze topic, waar er gesuggereerd wordt dat de sync op het bestaande 17MHz profiel zou kunnen verhoogd worden van 30 naar 50 mbps.
Het probleem van overspraak moet in dit geval hetzelfde zijn (en misschien nog meer gezien de hogere frequenties). Vandaar dat ik dacht: als een verhoging mogelijk is op 17MHz, waarom zou het niet mogelijk zijn op 8 MHz ;)

lion51 schreef:Waarom steeds hogere en hogere snelheid willen?
Een verbinding die degelijk en stabiel blijft is belangrijker dan steeds hogere snelheid

Dat is ook waar. Als je ziet van waar we komen - nog niet zolang geleden - mogen we al zeer tevreden zijn.
Maar het een menselijke eigenschap zeker, dat we altijd méér willen ;)
En ... de behoefte wordt ook gecreëerd door de marketing mensen van de providers (zowel BGC en Telenet) die mekaar telkens proberen de loef af te steken met hun "hoogste" snelheid.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

quistnix schreef:Volgens mij is Belgacomtech uit zijn nek aan het lullen :nono:


Je bent niet de enige die dat denkt :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:Er is een nieuwe maand begonen bij mij
en ik zou bijgod nie weten waar je kan vinden hoeveel je al gedownload hebt


Hoe wist je dan verleden maand dat je al aan 780GB zat zonder problemen,anders zal ik jou bewijs hier laten zien,van Tik forum.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

heb ik ondertussen gevonden hoe ik het moet doen
jah rikkyrocker belgacom is zo achterbaks niet zoals telenet daar mag je grust via e sercices zien wat ge gedownload hebt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Modbreak:
Offtopic!
proximusboyke schreef:heb ik ondertussen gevonden hoe ik het moet doen
jah rikkyrocker belgacom is zo achterbaks niet zoals telenet daar mag je grust via e sercices zien wat ge gedownload hebt.



Je antwoord niet hoe je het toen wist van die 780GB,Dan kan ik ook blazen over geen limiet.
En expressnet dan ,die meter.
Oh ja,ik heb de grens van 2,5 Tib overschreden,na 3weken,je kan er van geloven wat je wil,zo simpel is het dan.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Modbreak:
Offtopic!
die 780 was wel van belgacom hé
niet van telenet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Modbreak:
Offtopic!
proximusboyke schreef:die 780 was wel van belgacom hé
niet van telenet



proximusboyke schreef:
Er is een nieuwe maand begonen bij mij
en ik zou bijgod nie weten waar je kan vinden hoeveel je al gedownload hebt



780 kon je niet zien,je wist niet hoe,zei je net zelf. :roll:
En Telenet Fiber kun je via telenet niet zien,ook nu niet.
Man maak anderen wat wijs.En Fibernet heb je nog maar 2 weken.

En nu iets anders.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker op 05 nov 2010, 14:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Modbreak:
Offtopic!
doeme kheb me weer laten vangen
met u valt niet te praten
je hebt zo een oogkleppen op man man man

voor de laatste keer die 780 gb is via belgacom en is gemakkellijk na te gaan via e services, je kan tot 3 maand terug gaan
via telenet kon ik aanvankelijk ook niet omdat je daar via mijn telenet niks kon zien via isp monitor werkt het niet
maar mijn neef heeft getoond hoe de du meter werkt dus de pc en laptop die via telenet weken hebben nu een du meter en kan ik wel zien.
Hopelijk begrijp je het nu,
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

50Mbit zou zeer mooi zijn. Hopelijk kan het bij mij. Ben benieuwd naar de voorwaarden

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 37460 kbps    7968 kbps
payload:              30064 kbps    6048 kbps
max line:             153444 kbps
max payload:          126532 kbps
bands used:           3             2
bandplan:             17A
training:             32.3 dB
loop length:          40 m
near end:             439 m
far end:              57 m
avg. length:          179 m
snr margin:           31.0 dB
attenuation:          3.1 dB
avg. margin:          31.5 dB
avg. snr:             46.2 dB

Sinds 25/10 op 30Mbit

@tomw, nee, ROP staat op hoek van straat. Local loop bij mij is 255meter, hopen dat 300 meter de grens is, of 250 met veel geluk.
Laatst gewijzigd door Abusimbal op 05 nov 2010, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Modbreak:
Gelieve de quote knop niet te gebruiken als je antwoordt op de vorige post. zie Forumregels
Abusimbal schreef:50Mbit zou zeer mooi zijn. Hopelijk kan het bij mij. Ben benieuwd naar de voorwaarden

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 153444 kbps
max payload: 126532 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 32.3 dB
loop length: 40 m
near end: 439 m
far end: 57 m
avg. length: 179 m
snr margin: 31.0 dB
attenuation: 3.1 dB
avg. margin: 31.5 dB
avg. snr: 46.2 dB

Sinds 25/10 op 30Mbit

Hiermee kom je wel heel vroeg af, het zal nog een hele tijd duren eer ze die 50Mbit in gaan voeren. Maar aan uw waarden te zien (lage attenuation en hoge SRN) DENK ik wel dat het zou moeten lukken. ROP staat wss niet ver van uw deur?
Belgacomtech
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2010, 13:32

Belgacom techniekers lullen niet uit hun nek
Eigenlijk wel zonde dat ik de mensen wil informeren en dat er zo een paar zijn die totaal niks kennen van deze materie mij nog een beetje belachelijk maken.
Wat ik zeg zal effectief gebeuren op termijn .
Als je 6 jaar geleden vertelde aan iemand dat we op vdsl 2 30 mb zouden aanbieden zou die ook zeggen dat we uit ons nek lullen en zie nu
Testen zijn in volle gang uitbreiding van vdsl2 is volop bezig maar zoals ik zeg dat gaat nie zomaar op 1 , 2 , 3
Hebben jullie trouwens enig idee hoeveel kabelverdelers belgacom heeft denk het niet loopt in de duizenden als het al geen 10.000 den zijn
Enig idee hoeveel werk dat is een kvd uit te rusten met een rop
Mensen die dit niet weten kunnen beter elders op forum reageren
Feit is de centrale's gaan weg dat word gestart tussen 2015 en 2020
ADSL gaat volledig weg alles word overgezet op vdsl2
er komen vdsl Boost Box voor klanten die te ver van de rop zitten streefdoel is klant binnen de 400 meter te brengen
Er zijn inderdaad testen bezig op 50 mbit en zover ik weet zijn er rond de 1000 mensen die testen doen op 500 mbit maar dat zijn mensen die zelf werken vooral voor belgacom effe ter info
Boost box hoe gaat die in zijn werk bedoeling is om vanaf de rop een glasvezel naar de boost box te brengen om de verzwakking totaal weg te nemen en klanten de maximaal haalbare bandwijdte te laten halen
Waarom willen we dat doen vooral voor digitale tv omdat klanten meer en meer eisen hebben denk maar aan 3d tv en full hd
De vraag is groot naar meer bandwijdte en dat kan niemand ontkennen
Mensen die echter meer willen weten mogen dit altijd vragen ik zal met plezier antwoorden tenminste serieuze vragen zeveraars antwoord ik echter niet op
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Eerlijk, Belgacomtech: dat wisten we al eerder. Bovendien weet Quistnix echt wel hoe VDSL2 in elkaar zit, dus zomaar een stranger met de materie is hij zeker niet.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Een prettig weekend aan allen.
Laten we proberen om niet teveel "ruzie" te maken :wink:

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”