quistnix schreef:philippe_d schreef: ... maar als ze de sync op een 17MHz kunnen verhogen van 30 mbps naar 50 mbps ... dan moet het perfect mogelijk zijn om de sync op een 8MHz te verhogen van 20 mbps naar 30 mbps ??
Als je één bepaalde klant (ten onrechte) laat profiteren van een hogere snelheid dan kan het héél erg goed mogelijk zijn dat je een aantal klanten op dezelfde kabel negatief beïnvloed. Dit is hier t.a. ook al gepost en uitgelegd door olitox, als ik mij niet vergis.
Quitsnix
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Inderdaad, het probleem van overspraak kwam hier al aan bod, en is duidelijk begrepen.
De reden waarom ik de vraag hier nog eens stelde, was naar aanleiding van deze topic, waar er gesuggereerd wordt dat de sync op het bestaande 17MHz profiel
zou kunnen verhoogd worden van 30 naar 50 mbps.
Het probleem van overspraak moet in dit geval hetzelfde zijn (en misschien nog meer gezien de hogere frequenties). Vandaar dat ik dacht: als een verhoging mogelijk is op 17MHz, waarom zou het niet mogelijk zijn op 8 MHz
lion51 schreef:Waarom steeds hogere en hogere snelheid willen?
Een verbinding die degelijk en stabiel blijft is belangrijker dan steeds hogere snelheid
Dat is ook waar. Als je ziet van waar we komen - nog niet zolang geleden - mogen we al zeer tevreden zijn.
Maar het een menselijke eigenschap zeker, dat we altijd méér willen
En ... de behoefte wordt ook gecreëerd door de
marketing mensen van de providers (zowel BGC en Telenet) die mekaar telkens proberen de loef af te steken met hun "hoogste" snelheid.
Philippe.