![Worship :worship:](./images/smilies/icon_worship.gif)
Hij heeft er dan ook veel verstand en ervaring mee, prachtig.
Ben ook benieuwd verschil in metingen vanuit BGC met een 7390 en een Bbox2.
Iemand al Belgacom TV getest ?
Ikzelf kan vanaf 4 november testen.
RobKnalRob schreef:Een B-box 2 ergens tweedehands op de kop kunnen tikken en deze werkt direct zonder problemen met Dommel Speedconnect, zoals verwacht.
Staat nu dus vast dat de Fritzbox 7390 International met firmware 84.04.83 NIET werkt op VDSL 2!!
Bedoel je of het mogelijk is om de firmware 84.04.85 vanuit een bestaande box te downloaden, en dan te uploaden naar een 7390 box waar nog de oudere 84.04.83 op staat ?KnalRob schreef:@Philippe, is het mogelijk om een backup te maken van een firmware? Zo ja dan zal het in principe mogelijk zijn om een backup van een VDSL2 compatibele firmware op een oudere firmware te zetten.
Omdat een volledige beschrijving van ruKernelTool een beetje off-topic is hier, en ook niet beperkt is tot de 7390, zal ik hierover een nieuwe topic openen.KnalRob schreef: Wat moet ik nu juist voor stappen uitvoeren om een dump te maken van een firmware?
Rob ...KnalRob schreef:De Duitse kan ik niet zomaar even op de Internationale versie zetten.
En hun antwoord:Bedankt voor uw antwoord. Ik heb echter alleen niet echt een antwoord
gekregen op mijn vraag. Dat van die VLAN settings wist ik al dit is gewoon
simpelweg aan te passen in de config file.
Mijn vraag was of de firmware 84.04.03 compatible is met VDSL of niet? Want
het DSL lampje blijft knipperen wat dus wil zeggen dat die niet synct, en
er
is wel een aansluiting.
Jullie verwachten dat het met de eerstvolgende firmware opgelost gaat zijn,
maar niet zeker dus? Hebben jullie enig idee wanneer we deze firmware kunnen
verwachten?
bedankt voor uw aanvraag bij ons.
ik kan u helemaal niets anders noemen, als even geduld te hebben tot dat er
een nieuwe firmware eruit komt.
Je hebt eerlijke en oneerlijke verkopers. Deze verkoper bijvoorbeeld heeft het eerlijkheidshalve op zijn website gezet dat de 7390 met de huidige Firmware niet werkt op VDSL2.jaycee schreef:firmware is 84.04.83
men verzekerde mij dat het zou werken in belgie, ze hadden er zelf belgacom tv mee laten werken
geen beta firmware, geen config bestand
Dat is inderdaad één van de vele features van de FritzBox. Mensen die nog een ISDN binneninstallatie hebben, en daar verder gebruik willen van maken, kunnen met de FritzBox een analoge lijn naar ISDN omzetten.jaycee schreef:ik gebruikte sinds 2.5 jaar de 7170, reden was dat ik een isdn telefooncentrale heb met deurintercom enz, die installatie vervangen was een kostelijke grap en die kan ik nu gewoon in de fb pluggen
Code: Selecteer alles
0: name internet
0: connected vcc 0/0/PPPoE/26/UBR/0/0/dsl stay online 1 vlan 10 (voip) --> zou normaal internet moeten zijn?
0: connected since 2010-11-02 07:15:10 (setup time 1 secs)
0: ip 83.134.106.221 peer 83.134.106.1 mtu 1492
0: dns 193.74.208.135/194.119.228.67
Als je VOIP stabiel blijft, waarom zou je je zorgen maken of dit nu via VLAN10 of VLAN20 verloopt ?tomde schreef:VOIP van Scarlet werkt ook, kan zowel ontvangen als uitbellen.
Hoe kan ik nazien op de Fritz!Box dat VOIP verkeer over VLAN 20 gaat en internet over 10
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2tomde schreef:Ik heb blijkbaar een 8b profiel. Wat is het verschil tussen beide profielen? Verder vind je mijn screenshots.
Wat zijn je conclusies?![]()
Dat klopt wel, maar hogere frequenties komen veel minder ver, waardoor op lange afstanden er totaal geen voordeel is.Immers 17a heeft 2x zoveel draaggolven dan 8b.